Odgovori na Islamska pitanja

Diskusije oko religija u svijetu ...
Poruka
Autor/ica
Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#211 Post Postao/la Abu_haqq »

Pitanje:

Kako se svijet obogatio tako je poèela jedna vrsta biznisa koja do sada nije bila poznata. Radi se o nadogradnji kose, gdje se, prete¾no ¾enama, mada ima i mu¹karaca koji to rade, nadograðuje kosa tako da bude du¾a. Da li je to dozvoljeno?

Odgovor:

To nije nova pojava. Naime, Poslanik, s.a.v.s, prokleo je ¾enu koja nastavlja svoju kosu s neèijom drugom: “Allah je prokleo vasilu (tj. onu koja nastavlja svoju kosu s kosom druge)....” (Buhari, Sahihul-Buhari, “Tefsirul-Kur’ani”, br. 4508), ¹to ukazuje da se tako ne¹to radilo u Poslanikovo, s.a.v.s, vrijeme. S obzirom da prokletstvo znaèi udaljavanje od Allahove, d¾.¹, milosti zabrana je sasvim jasna i musliman ne bi smio èiniti tako te¾ak grijeh.

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#212 Post Postao/la Abu_haqq »

Pitanje:

Èuo sam da meleki u groblja nemuslimana prenose tijela onih ljudi koji su se za ¾ivota pretvarali da su muslimani, a to, u su¹tini, nisu bili. Da li je to taèno?

Odgovor:

To nije taèno. Nije mi poznat niti jedan ¹erijatski tekst koji bi na to ukazivao. Tijela se ne prenose. Meðutim, ljudi æe na dan pro¾ivljenja biti u onim skupinama kojima su pripadali za vrijeme dunjaluèkog ¾ivota. Uzvi¹eni Allah, veli: “Sakupite nevjernike i one koji su se s njima dru¾ili i one kojima su se klanjali mimo Allaha, i poka¾ite im put koji u d¾ehennem vodi.” ( Es-Saffat, 22-23) Normalno je da u ovom na¹em dunjaluèkom ¾ivotu ima ljudi koji su prividno muslimani i da se, kada umru, ukopavaju u muslimanske mezaristane, kao ¹to ima i ljudi koji su prividno bili nemuslimani i ukopani su u nemuslimanske mezare. Na ahiretu se ljudi neæe pretvarati jer æe nestati potrebe za tim. Tamo æe biti apsolutna pravda tako da neæe biti potrebe da se èovjek skriva iza la¾nog identiteta, a za tako ne¹to, normalno, neæe postojati ni moguænost. Istina æe svakom biti jasna i predoèena.

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#213 Post Postao/la Abu_haqq »

Pitanje:

Esselamu alejkum we rahmetullahi we berekatuhu Allah neka vas nagradi svakim, dobrom pre svega, a onda interesuje me:
Da li je zeni dozvoljeno cupanje obrve, ali ne potpuno cupanje vec samo sredjivanje i samo za muza, naravno s nijetom, ali posto nemam nikab zanima me da li smijem to da radim?

Hvala unaprijed na odgovoru, dzezakumul hajr insaAllah.


Odgovor:


Ve alejkumu selam ve rahmetullah,
Nije dozvoljeno ¾eni da èupa obrve, svejedno da li se radilo da je sa nijjetom sreðivanja samo radi mu¾u ili radi neèeg drugog, radi opæenitosti hadisa kojeg je zabilje¾io imam Buhari i Muslim u svojim Sahihima, imam Ahmed u svom Musnedu,Ebu Davud, Tirmizi, Nesai i ibn Mad¾e u svojim Sunenima, u kojem se ka¾e:
„Allah je prokleo ¾ene koje èupaju obrve i koje tra¾e da im se èupaju“.

Ka¾e imam Nevevi u komentaru ovog hadisa: „Ovaj èin, tj. èupanje obrva, je haram“. Rijeè koja je upotrebljena u citiranom hadisu je „namisa“. Imam Ebu Davud nakon ¹to je naveo pomenuti hadis u svom Sunenu rekao je : „Namisa je ¾ena koja èupa svoje obrve kako bi ih utanjila“

(Fethul Bari 10/390,391 ,©erhu Sahihi Muslim 14/332,Avnul Mabud 7/257,Tuhvetul Ahvezi 7/206,Sunen Nesai 8/146,ibn Mad¾e 1/284, br. 1989,Musned 4/152,Nejlul Evtar 6/228,D¾amiul Usul 4/780, Fetava el Meretil Muslime 2/535)

A Allah najbolje zna

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#214 Post Postao/la Abu_haqq »

PITANJE:



®ivim sa porodicom u zapadnom dijelu Francuske. U matiènu zemlju odlazim samo jednom godi¹nje na mjesec dana. Nemam vlastite kuæe pa boravim kod roditelja. Moje pitanje glasi: Da li moram upotpunjavati namaz dok se nalazim kod roditelja, buduæi da ta kuæa ne pripada meni, veæ mome ocu, i koliko dugo putnik skraæuje namaz?


ODGOVOR:



Po odabranom mi¹ljenju kod veæine islamskih pravnika povlastice putnika prestaju kada se naðe meðu svojom obitelji. (Vidjeti: «Ha¹ijetu reddil-muhtar», 1/532; «El-Har¹i ala muhtesari Halil», 2/61-62; «El-Insaf», 2/331 i «Ke¹¹aful-kina'», 1/509) Prema tome, dolaskom u obiteljsku kuæu prestaje put i prestaju olak¹ice koje su vezane za putnika. Ako bismo, ipak, prihvatili mi¹ljenje druge skupine uèenjaka, tebi, uva¾eni brate, opet nije dozvoljeno koristiti olak¹ice putnika jer namjerava¹ boraviti u jednom mjestu mjesec dana èime gubi¹ status putnika. Oko vremena boravka u kojem je dozvoljeno koristiti olak¹ice putnika islamski uèenjaci imaju jedanaest mi¹ljenja. Po hanefijskoj pravnoj ¹koli ovaj period traje do petnaest dana. (Vidjeti: «Bedaeu-s-sanaia'»,1/269) Po mi¹ljenju malikijskih, ¹afijskih i po jednoj verziji kod hanbelijskih pravnika onaj ko namjerava boravak vi¹e od èetiri dana gubi status putnika. (Vidjeti: «Ã‚©erhuz-Zerke¹i», 2/157; «El-Insaf», 2/330; «El-Med¾mua», 4/299; «El-Har¹i ala muhtesari Halil», 2/62) Za ova, kao i za druga mi¹ljenja, ne postoji jasan argument iz Kur'ana ili Sunneta, veæ se radi o razumijevanju odreðenih ¹erijatskih tekstova. Pored toga, mi¹ljenje veæine uèenjaka je meritornije i sigurnije,



a Allah d¾.¹. najbolje zna!

Odgovorio; mr. Safet Kuduzoviæ

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#215 Post Postao/la Abu_haqq »

PITANJE:

Es-selamu alejkum. Interesuje me da li je dozvoljeno klati kurban osobi koja je u ratu zarobljena, ciji posmrtni ostaci su pronadjeni ali d¾enaza jo¹ nije klanjana?

ODGOVOR:


Bismillah, elhamdulillah, we selatu weselamu ala rasulullah

Kurban se mo¾e zaklati sa nijetom poklanjanja sevapa nekome drugom bio on ¾iv ili mrtav jer Poslanik a.s. je zaklao kurban i rekao " Allahu ovo je za mene i moju porodicu ili za moj ummet"

Mo¾emo u kurban uvrstiti i njega a mo¾emo zaklati za njega posebno ali ne mo¾emo ¹to rade neki; oni ne kolju kurban za sebe ¾ive koji su ga obavezni zaklati a kolju za mtvog babu ili majku jer su oni imali obicaj ¾ivi klati kurban. U zadnjem slucaju se nebi odu¾ili za sebe a za roditelje bi im bilo ispravno

a Allah d¾.¹. najbolje zna!

Odgovorio; ©ejh Abdulmelik Ba¹iæ

Avatar
mrki62
Specijalni status V.I.P
Specijalni status V.I.P
Postovi: 6413
Pridružen/a: 02 Apr 2006 02:00
Lokacija: sLOVEnija

#216 Post Postao/la mrki62 »

Abu_Haqq je napisao/la:PITANJE:



®ivim sa porodicom u zapadnom dijelu Francuske. U matiènu zemlju odlazim samo jednom godi¹nje na mjesec dana. Nemam vlastite kuæe pa boravim kod roditelja. Moje pitanje glasi: Da li moram upotpunjavati namaz dok se nalazim kod roditelja, buduæi da ta kuæa ne pripada meni, veæ mome ocu, i koliko dugo putnik skraæuje namaz?


ODGOVOR:



Po odabranom mi¹ljenju kod veæine islamskih pravnika povlastice putnika prestaju kada se naðe meðu svojom obitelji. (Vidjeti: «Ha¹ijetu reddil-muhtar», 1/532; «El-Har¹i ala muhtesari Halil», 2/61-62; «El-Insaf», 2/331 i «Ke¹¹aful-kina'», 1/509) Prema tome, dolaskom u obiteljsku kuæu prestaje put i prestaju olak¹ice koje su vezane za putnika. Ako bismo, ipak, prihvatili mi¹ljenje druge skupine uèenjaka, tebi, uva¾eni brate, opet nije dozvoljeno koristiti olak¹ice putnika jer namjerava¹ boraviti u jednom mjestu mjesec dana èime gubi¹ status putnika. Oko vremena boravka u kojem je dozvoljeno koristiti olak¹ice putnika islamski uèenjaci imaju jedanaest mi¹ljenja. Po hanefijskoj pravnoj ¹koli ovaj period traje do petnaest dana. (Vidjeti: «Bedaeu-s-sanaia'»,1/269) Po mi¹ljenju malikijskih, ¹afijskih i po jednoj verziji kod hanbelijskih pravnika onaj ko namjerava boravak vi¹e od èetiri dana gubi status putnika. (Vidjeti: «Ã‚©erhuz-Zerke¹i», 2/157; «El-Insaf», 2/330; «El-Med¾mua», 4/299; «El-Har¹i ala muhtesari Halil», 2/62) Za ova, kao i za druga mi¹ljenja, ne postoji jasan argument iz Kur'ana ili Sunneta, veæ se radi o razumijevanju odreðenih ¹erijatskih tekstova. Pored toga, mi¹ljenje veæine uèenjaka je meritornije i sigurnije,



a Allah d¾.¹. najbolje zna!

Odgovorio; mr. Safet Kuduzoviæ
Malo mi je smije¹no shvatanje a i obja¹njenje statusa putnika - to mi lièi na shvatanje vjerovanje u Allaha , kao ¹to govori ovaj vic :

Velike poplave zadesile na¹e podruèje, a Mujo stoji na drugom katu. Dolazi po njega spasilaèki èamac i zovu ga da se spasi. Ka¾e Mujo:
- Ja vjerujem u dragoga Allaha, on æe mene spasiti.
Sutradan Mujo na èetvrtom katu, voda do¹la do gore. Opet dolazi spasilaèki èamac po njega i zovu ga opet:
- Hajde Mujo, vidi¹ da je sve gore i gore!!
- Neæu iæi, ja vjerujem u dragog Allaha i on æe mene spasiti! - reèe Mujo.
Sutradan Mujo na vrhu zgrade, dolazi spasilaèki èamac i zovu Muju da se spasi, ali opet ista prièa, Mujo vjeruje u Allaha.
Taj dan, Mujo se utopi, doðe kod Allaha i ka¾e:
- Pa Allahu, ja vjerovao da æe¹ me ti spasiti, a ja poginuh!!
Ka¾e Allah:
- Pa ¹ta se pravi¹ budala, tri puta ti ¹aljem èamac, a ti se pravi¹ budala... ....................

E sad , kako vjerovati u ispravnost tumaèenja putnika :D
Ti si kao najudaljenija zvijezda do koje je najteže doći, ali baš zbog toga je najudaljenija zvijezda najljepša i najsjajnija!

slika

slika

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#217 Post Postao/la Abu_haqq »

Da li æe kjafiru koristiti njegova dobra djela kada umre?


Pitanje:

Ako neka osoba, koja nije musliman, pro¾ivi svoj ¾ivotni vijek ne èineæi velike grijehe, a na drugoj strani bude èinila dobra djela koliko bude u moguænosti, ili ukratko reèeno, lijepo pro¾ivi svoj ¾ivot na dunjaluku, ali bez prihvatanja islama, kakav tretman æe imati ta osoba na ahiretu? Da li æe joj prebivali¹te biti D¾ennet zbog uèinjenih dobrih djela, ili æe D¾ehennem biti mjesto njenog boravka zbog neprihvatanja islama (bez obzira da li je saznala za islam ili ne) i neposjedovanja tevhida? ¾elio bih da mi pojasnite kroz svoj odgovor ovu tematiku! . . .

Odgovor:

Hvala Allahu, d¾elle ¹anuhu D¾ennet je zabranjen onome ko umre kao nemusliman, zbog rijeèi Uzvi¹enog Allaha: "Ko drugog Allahu smatra ravnim, Allah æe mu ulazak u D¾ennet zabraniti i boravi¹te njegovo æe D¾ehennem biti, a nevjernicima neæe niko moæi pomoæi." (El-Ma'ide, 72) Dobra djela nevjerniku neæe biti ni od kakve pomoæi na ahiretu, shodno slijedeæim ajetima:
"A onaj koji ¾eli neku drugu vjeru osim islama, neæe mu biti primljena, i on æe na onom svijetu nastradati." (Ali lmran, 85) "Mi æemo pristupiti djelima njihovim koja su uèinili i u prah i pepeo ih pretvoriti." (El-Furkan, 23) "A onima koji dokaze Na¹e ne budu priznavali i koji u susret na onom svijetu ne budu vjerovali, biæe poni¹tena djela njihova. Zar æe biti drukèije ka¾njeni nego kako su radili." (El-Ea'raf, 147)
Dosta slièno pitanje ovome bilo je postavljeno od strane Ai¹e, r.a. Ona prenosi da je upitala Allahovog Poslanika, sallalahu alejhi ve sellem,: "Allahov Poslanièe, Ibn-D¾ud'an je u periodu d¾ahilijeta pazio na svoju rodbinu i hranio siroma¹ne. Da li æe od toga imati koristi?" Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, reèe: "To mu neæe koristiti zato ¹to nikada nije rekao: 'Gospodaru moj, oprosti mi moje grijehe na Sudnjem danu!'" (Muslim, 214) Meðutim, ako nevjernik nije èuo ni¹ta o islamu, niti ga je iko pozvao da ga primi, u tom sluèaju Allah, d¾elle ¹anuhu, æe ga ispitati i isku¹ati na Sudnjem danu.

Allah, d¾elle ¹anuhu, najbolje zna.

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#218 Post Postao/la Abu_haqq »

Ko ne vjeruje u nevjerovanje nevjernika i sam je nevjernik


Pitanje:

Da li je taèno da ako èovjek ne vjeruje u nevjerovanje nevjernika sam postaje nev­jernik, èak i ako klanja i vjeruje u Kur'an i sunnet? Ako je odgovor da, koji je dokaz za to? Da li je moguæe da èovjek vjeruje kako su ¾idovi i kr¹æani vjerici i kako æe uæi u D¾ennet iako im je obznanjena istina, a da se opet taj èovjek smatra muslimanom?


Odgovor:

Da, to je taèno. Ko nije uvjeren u nevjerovanje onoga ko ne priznaje Allahovu vjeru on ne prihvata vijesti od Allaha o njihovom nevjerovanju, ne vjeruje da islam dokida prija¹nje vjere i da je svaki èovjek du¾an slijediti ovu vjeru, bez obzira koja mu je vjera bila prije. Allah, d¾elle ¹anuhu, ka¾e: "A onaj ko ¾eli neku drugu vjeru osim islama, neæe mu biti primljena, i on æe na onom svijetu nastradati." (Ali Imran, 85) Na drugom mjestu ka¾e: "Reci: "O ljudi, ja sam svima vama Allahov poslanik.'" (E'araf, 158)
Kadi Ijad ka¾e: "Stoga smatramo nevjernikom svakoga ko ispovijeda neku drugu vjeru osim islama, te onoga ko se svrstava meðu takve, ili onoga ko u to sumnja, ili pak smatra ispravnim njihovu vjeru, makar formalno ispovijedao islam i vjerovao u neispravnost drugih vjera. On je nevjernik zbog manifestacije onoga ¹to ustvari ne vjeruje. (Es-sifa bita'rifi hukukil-mustafa, 2/1071)
©ejh Muhammed b. Abdul-Vehhab ka¾e: "Znaj da je deset najkrupnijih stvari koje izvode iz islama:

Prvo
Pridru¾ivanje Allahu Jedinom druga u ibadetu, ¹to se mo¾e dokazati ajetom: "Allah, uistinu, neæe oprostiti da mu se neko ravnim smatra, a oprostiæe, kome hoæe, manje grijehe od toga.' Tu spada klanje nekom drugom osim Allahu, kao ¹to je klanje d¾inu.


Drugo
Islamska ulema se sla¾e da je nevjernik onaj ko ima posrednike izmeðu sebe i Allaha, koje on moli i tra¾i od njih zauzimanje (¹efa'at).


Treæe
Ko mu¹rike ne smatra nevjernicima, sumnja u njihovo nevjerstvo ili njihov pravac smatra ispravnim nevjernik je shodno konsenzusu islamske uleme."
Nakon nabrajanja ovih stvari Ibn-Abdul-Vehhab ka¾e: "U pogledu ovih stvari nema razlike da li se èovjek ¹ali ili je ozbiljan, te da li je u nekom strahu. Jedini izuzetak je stanje prisile. Sve ovo je vrlo opasno, a ipak se èesto de¹ava. Musliman se mora èuvati i bojati ovih stvari. Nek nas Allah saèuva onoga ¹to izaziva Njegovu srd¾bu i bolnu kaznu. Neka je salavat na Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, " (Muellefatu¹-¹ejh Muhammed b. Abdul-Vehhab, 212-213)
©irk i kufr imaju isti propis tretman Ibn-Hazm ka¾e: "Kufr i ¹irk su isti. Svaki nev­jernik je mu¹rik a svaki mu¹rik je nevjernik. Ovo su rijeèi ©afije i drugih uèenjaka." (2s/-fisal, 3/124)
¾idovi i kr¹æani su nevjernici i mu¹rici. Allah, d¾elle ¹anuhu,ka¾e: "Jevreji govore: "Uzejr je Allahov sin,' a kr¹æani ka¾u: "Mesih je - Allahov sin.' To su rijeèi njihove, iz usta njihovih, opona¹aju rijeèi nevjernika prija¹njih, - ubio ih Allah! Kuda se odmeæu?...On je vrlo visoko iznad onih koje oni Njemu ravnim smatraju." (Et-Tevbe, 30-31) Ebu-Hurejre prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Tako mi Onoga u èijoj ruci je Muhammedova du¹a, ko god od ¾idova ili kr¹æana èuje za mene, pa umre ne vjerujuæi u ono sa èime sam poslan zavr¹iæe u vatri. (Muslim, 153) Onaj ko ka¾e da ¾idovi nisu nevjernici ne vjeruje u Allahove rijeèi o ¾idovima: "Srca njihova su, zbog nevjerovanja njihova, jo¹ bila nadojena teletom." (El-Bekare, 93) Takav ne vjeruje ni u ajet: "Ima Jevreja koji izvræu smisao rijeèima i govore uvijajuæi jezicima svojim i huleæi pravu vjeru: "èujemo ali se ne pokoravamo!' i "èuj ne èuli te!' i "Ra'ina.' A da oni ka¾u: "èujemo i pokoravamo se!' i "èuj,' i "Pogledaj na nas! "- bilo bi za njih bolje i ispravnije; ali, Allah je njih zbog nevjerovanja prokleo, jer malo ko od njih vjeruje." (En-Nisa, 46) Takoðer, ne vjeruje u Allahove rijeèi: "Ali zato ¹to su zavjet prekr¹ili i ¹to u Allahove dokaze nisu povjerovali, ¹to su ni krive ni du¾ne vjerovjesnike ubijali i ¹to su govorili: "Na¹a su srca okorjela' Allah im je, zbog nevjerovanja, njihova srca zapeèatio, pa ih je samo malo vjerovalo - i zbog nevjerovanja njihova i zbog izno¹enja te¹kih kleveta protiv Merjeme i zbog rijeèi njihovih: "Mi smo ubili Mesiha, Isaa, sina Merjemina, Allahova poslanika'... A nisu ga ni ubili ni raspeli, veæ im se prièinilo..." (En-Nisa, 155-157) Takav smatra la¾nim i Allahove rijeèi: "Oni koji u Allaha i u poslanike Njegove ne vjeruju i ¾ele da izmeðu Allaha i poslanika Njegovih u vjerovanju naprave razliku, i govore: "U neke vjerujemo, a u neke ne vjerujemo,' i ¾ele da izmeðu toga nekakav stav zauzmu oni su zbilja nevjernici: a Mi smo nevjernicima pripremili sramnu patnju." (En-Nisa, 150-151) Onaj ko smatra da kr¹æani nisu nevjernici on ne vjeruje u Allahove rijeèi: "Nevjernici su oni koji govore: "Bog je Mesih, sin Merjemin!'" (El-Maide, 17) Takoðer, ne vjeruje ni u ajet: "Nevjernici su oni koji govore: "Allah je jedan od trojice!' A samo je jedan Bog! ako se ne okane onoga ¹to govore, nesnosna patnja æe, zaista, stiæi svakog od njih koji nevjernik ostane.'" (El-Maide, 73) Takav la¾nim smatra i ajet koji govori o ¾idovima i kr¹æanima koji ne vjeruju u na¹eg Poslanika i ne slijede ga: "Oni koji u Allaha i poslanike Njegove ne vjeruju i ¾ele da izmeðu Allaha i poslanika Njegovih u vjerovanju naprave razliku, govore: "U neke vjerujemo, a u neke ne vjerujemo,' i ¾ele da izmeðu toga nekakav stav zauzmu oni su zbilja pravi nevjerni­ci; a Mi smo nevjernicima pripremili sramnu patnju." (En-Nisa, 150-151) ¹ta jo¹ da se ka¾e nakon ovoga Allahovog obja¹njenja?! Molimo Allaha da nas uputi. Neka je salavat na naseg poslanika Muhammeda SWS.

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#219 Post Postao/la Abu_haqq »

Pitanje:

ZA©TO JE ALLAH STVORIO SVOJA STVORENJA?

Odgovor:

Rekao je Uzvi¹eni Allah, d¾.¹.:
"Mi nismo stvorili nebesa i Zemlju i ono ¹to je izmeðu njih da bismo se igrali, Mi smo ih stvorili s ciljem, ali veæina ovih ne zna." (Ed-Duhan,38,39.)
"Mi nismo uzalud stvorili nebo i Zemlju i ono ¹to je izmeðu njih; tako misle nevjernici," (Sad, 27.) a Allah je nebesa i zemlju mudro stvorio i zato da bi svaki èovjek bio nagraðen ili ka¾njen prema onome ¹to je zaslu¾io; nikome neæe biti uèinjeno na¾ao." (El-D¾asije, 22.) "D¾inove i ljude sam stvorio samo zato da Mi se klanjaju." (Ez-Zarijat, 56.)

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#220 Post Postao/la Abu_haqq »

Nepotrebna pitanja na predavanjima

Pitanje: Èesto prisustvujem predavanjima i primjeæujem da ljudi postavljaju pitanja koja su daleko od stvarnosti, ili pitaju o stvarima koje se nikada neæe dogoditi. Da li je dozvoljeno postavljati ovakva pitanja? Allah vas nagradio!

Odgovor: Postavljeno pitanje treba biti vezano za stvarnost muslimanâ, daleko od pukih pretpostavki koje se neæe nikada dogoditi. Mnogi islamski uèenjaci su zabranjivali da se pita o stvarima koje se nisu desile. (Vidjeti: El-Iatisam, 1/178 i Fethul-Bari, 13/263) Muaz b. D¾ebel je kazao: "Ne po¾urujte sa nedaæama prije nego se dogode. Ako budete tako èinili, razjedinit æete se." (Bejheki u El-Medhalu, 1/265, Hatib u El-Fekihu vel-mutefekkih, 2/23. Ibn Had¾er tvrdi da je ova predaja dobra. Vidjeti: El-Metalibul-alije, 7/627.)

Kada bi neko upitao Zejda b. Sabita o nekoj stvari kazao bi: "Je li se to desilo?" Ako ka¾u da nije, rekao bi: "Ostavite to dok se ne desi." (Ibn Bettah u El-Ibane, 1/119; Hatib u El-Fekihu vel-mutefekkih, 2/13 i Ibn Abdul-Berr u El-D¾amia, 2/1068, sa ispravnim lancem prenosilaca.) Kada je Ubejj b. K'ab pitan o stvari koja se nije dogodila, rekao je: "Pusti me dok se ne dogodi, pa æu tada tra¾iti pravno rje¹enje." (Ibn S'ad, 3/500, Hatib u El-Fekihu vel-mutefekkih, 2/14; Sijeru ealamin-nubela, 1/398-399) Iz ovog propisa se izdvajaju pitanja koja se nisu desila, ali postoji relevantna moguænost njihovog de¹avanja, a Allah najbolje zna...

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#221 Post Postao/la Abu_haqq »

Silazak Isaa, a.s., na Zemlju


Pitanje: ©ta kazati o èovjeku muslimanu koji smatra da Isaa, a.s., neæe ponovo doæi na Zemlju jer se to kosi sa tvrdnjom da je Muhammed, s.a.v.s., zadnji poslanik i ka¾e da iz toga razloga imam Buharija nije zabilje¾io nijedan hadis o ponovnoj pojavi Isaa, a.s.?

Odgovor: Nema razila¾enja meðu uèenjacima ehlu-sunneta da æe Isaa, a.s., ponovno siæi na Zemlju. Ovu èinjenicu potvrðuju: Kur'an, Sunnet i konsenzus islamskih uèenjaka iz svih generacija. Govoreæi o Isau, a.s., Uzvi¹eni Allah ka¾e: I nema nijednog sljedbenika Knjige koji, prije njegove smrti (tj. smrti Isa, a.s.), neæe u njega kako treba povjerovati, a na Sudnjem danu on æe protiv njih svjedoèiti. (En-Nisa', 159.) Citirani ajet ukazuje na ponovni povratak Isaa, a.s., na Zemlju.

U sunnetu Poslanika, s.a.v.s., se navode brojni vjerodostojni hadisi u kojima se spominje silazak Isaa, a.s., sa neba. U Muslimovom Sahihu ima skupina hadisa u posebnom poglavlju: "Dolazak Isaa, sina Merjemina, koji æe suditi po vjerozakonu Muhammeda, s.a.v.s." Imam ©evkani i Ebu Tajjib Abadi smatraju da su hadisi o silasku Isaa, s.a., mutevatir (kategorièke vjerodostojnosti) i da ih ima oko tridesetak. (Vidjeti: Avnul-mabud, 11/308, 311) Kod imama Buharije ima poglavlje: "Silazak Isaa, sina Merjemina" u kojem su citirana dva hadisa o dolasku Isaa, a.s., (3448 i 3449), a Allah najbolje zna.

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#222 Post Postao/la Abu_haqq »

Zauzimanje mjesta u mezarju prije smrti

Pitanje:

U na¹em mjestu ima ljudi koji sebi zauzimaju posebno mjesto u mezarju jo¹ za svog ¾ivota, tako ¹to sebi iskopaju mezar i stave na njega mramornu ploèu. Tako stoji sve do njegove smrti. Neki ka¾u da to nije ispravno. Molimo vas za odgovor, jer postoje velike nesuglasice po ovom pitanju u na¹em d¾ematu. Da vas Allah nagradi svakim hajrom!

Odgovor:


Ako se radi o kopanju mezara u javnom groblju, tada je zabranjeno kopati kabur prije smrti, iz dva razloga: prvo, time se zauzima mjesto ljudima koji presele na Ahiret, a pravo svih ljudi u javnom mezarju je isto. Èovjek ne zna kada æe preseliti. Mo¾da iskopan mezar stoji deset, dvadeset, trideset ili vi¹e godina; drugo, ni jedan èovjek ne zna gdje æe umrijeti.

Uzvi¹eni Allah ka¾e: I ne zna èovjek u kojoj æe zemlji umrijeti. (Lukman, 34.) Mo¾da sebi rezervi¹e mjesto u rodnom kraju a preseli na drugom dijelu zemaljske kugle. Najbolje je iskopati mezar nakon smrti muslimana kako je uèinjeno sa najboljim Allahovim robom, Poslanikom, s.a.v.s. (Ibn Mad¾e, 2/32/1579 i Ahmed, 3/139/12438. Imam Busiri i Ibn Mulekkin ovu predaju smatraju ispravnom. Hafiz Nevevi, Ibn Had¾er i Sanani su je ocijenili dobrom. Vidjeti: Misbahu-z-zud¾ad¾e, 2/39; Hulasatul-bedril-munir, 1/268; Hulasatul-ahkam, 2/1011-1012; Et-Telhisul-habir, 2/688 i Subulus-selam, 2/110. Meðutim, ako se radi o kopanju mezara na privatnom zemlji¹tu, tada nije zabranjeno, jer se time ne nanosi ¹teta drugim ljudima. Ai¹a, r.a., je sebi rezervisala mjesto u svojoj sobi, pored Poslanika, s.a.v.s., i Ebu Bekra. Kada je Omer, r.a., bio na samrtnoj postelji tra¾io je dozvolu od Ai¹e da mu prepusti to mjesto, pa mu je dozvolila. (Buhari) A Allah najbolje zna

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#223 Post Postao/la Abu_haqq »

PITANJE:

Jedan od predavaca u jednom evropskom mesdzidu tvrdio je da nije dozvoljeno ehlul kitabije (jevreje - zidove) smatrati nevjernicima. Sta mislite o tome?

ODGOVOR:

Tvrdnja koja je dosla od doticne osobe je cista zabluda i moze biti djelo koje ga je izvelo iz islama, zato sto je Allah, dzelle sanuhu, u Svojoj Knjizi jasno rekao da su oni nevjernici.

“Jevreji govore:’Uzejr je Allahov sin’, a krscani govore:’Mesih je Allahov sin’. To su rijeci njihove, iz usta njihovih, oponasaju rijeci nevjernika prijasnjih,- ubio ih Allah! Kuda se odmecu? Oni, pored Allaha, bogovima smatraju svecenike svoje i monahe svoje i Mesiha, sina Merjemina, a naredio im je da se samo jednom Bogu klanjaju- nema boga osim Njega. On je vrlo visoko iznad onih koje oni Njemu ravnim smatraju.”(Et-Tevbe,30-31)

Ovi ajeti jasno upucuju da su oni kafiri, a pored njih ima i drugih ajeta koji to potvrdzuju. “Nevjernici su oni koji govore: “Bog je – Mesih, sin Merjemin.”(El-Ma’ide,72)

“Nevjernici su oni koji govore: “Allah je jedan od trojice.” (Ibid,73), “Jezikom Davuda I Isaa, sina Merjemina – prokleti su oni od sinova Israilovih koji nisu vjerovali.” (Ibid,78)

“oni koji ne vjeruju izmedzu sljedbenika Knjige i mnogobosci bit ce sigurno u vatri dzehennemskoj.” (El-Bejjine,6)....


Ima mnogo ajeta i hadisa koji govore o ovoj temi. Onaj ko bude nijekao kufr Zidova i krscana koji nisu povjerovali u Muhammeda, s.a.v.s., utjeruje Allaha, dzelle sanuhu u laz, a utjerivanje Allaha, dzelle sanuhu, u laz je nevjerovanje. Znaci, ko bude nsumnjao u nevjerstvo Zidova i krscana nema sumnje da je on sam nevjernik. SubhanAllah! Kako taj covjek moze kazati da nije dozvoljeno reci da su oni nevjernici, a oni govore da je Allah jedan od trojice!? Njihov Gospodar, Alllah dzelle sanuhu, proglasio ih je nevjernicima. Kako ih taj covjek ne smatra nevjernicima, a oni govore:

“Mesih je sin Allahov”,”Allahova ruka je skrta”, kao i: “Allah je siromasan, a mi smo bogati.”!?

Ko ih ne smatra kafirima, a oni su Allaha, dzelle sanuhu, opisali ovako ruznim svojstvima punih manjkavosti, omalovazavanja i pogrde!? Taj predavac se treba pokajati Allahu, dzelle sanuhu, da ne popusti pred kufrom ovih nevjernika, te da procita rijeci Uzvisenog: “Oni bi jedva docekali da ti popustis, a oni ionako popustaju.” (El-Kalem,9)

Kao i da objasnis svakome da su Zidovi i krscani nevjernici i da su oni zasigurno stanovnici vatre. Rekao je Allahov Poslanik, s.a.v.s.: “Tako mi Onoga u cijoj je ruci moja dusa, nece cuti za mene niti jedan zidov ni krscanin, a zatim ne bude slijedio ono sa cime sam ja dosao, “- (ili po drugom rivajetu” zatim ne bbude povjerovao u ono sa cime sam ja dosao”),-“a da nece biti od stanovnika vatre.”(Muslim)

neka Zidovi i krscani budu od onih koji ce uzeti dvostruku nagradu, kako je to rekao Poslanik,s.a.v.s.: "Trojica imaju dvije nagrade: covjek, sljedbenik Knjige, koji je povjerovao u svog poslanika i povjerovao u Muhammeda.” (Buhari)

Obaveza im je slijediti Poslanika, s.a.v.s.,koji je opisan u njihovom Tevratu i Indzilu. Rekao je Uzviseni: “Onima koji ce slijediti Poslanika, Vjerovjesnika koji nece znati citati ni pisati, koji oni kod sebe, u Tevratu i Indzilu, zapisana nalaze, koji ce od njih traziti da cine dobra djela , a od odvratnih odvracati ih, koji ce im lijepa jela dozvoliti, a ruzna zabraniti, koji ce ih tereta i teskoce koje su oni imali osloboditi. Zato ce oni koji u njegabudu vjerovali, koji ga budu podrzavali i pomagali i svijetlo po njemu poslano slijedili- posticice ono sto budu zeljeli.”(El-E’araf,157)

Treba da slijede Posslanika ,s.a.v.s., koji je radosna vijest nagovjestena od Isaa, sina Merjemina, neka je selam na njega. Rekao je Isa, a.s., onako kako nas je Allah, dzelle sanuhu, obavjestio:

“I kada Isa, sin Merjemin rece: ‘O sinovi Israilovi, ja sam vam Allahov Poslanik, da vam potvrdim prije mene objavljeni Tevrat I da vam donesem radosnu vijest o Poslaniku cije je ime Ahmed, koji ce poslije mene doci’, i ka dim je dosao sa jasnim dokazima oni rekose:’ Ovo je prava vradzbina’.” ( Es-Saff,6)

Kada im je dosao? Koje taj sto je dosao? To je onaj koji je nagovjesten – Ahmed. Kada im je dosao sa jasnim dokazima rekli su: “Ovo je prava vradzbina!” Odgovor krscanima koji kazu da je onaj koga je nagovjestio Isa, a.s., Ahmed, a ne Muhammed je sljedeci: Allah dzele sanuhu, je rekao: “Kada im je dosao sa jasnim dokazima”, znaci da je onaj koji je dosao bio nakon Isa, a.s. nije dosao niko drugi osim Muhammed, s.a.v.s. Muhammed je Ahmed.

Allah delle sanuhu, je nadahnuo Isaa, a.s. da nazove Muhammeda, s.a.v..s, Ahmedom zato sto je Ahmed superlative od “hamd” (hvala), pa je on covjek koji najvise zahvaljuje Allahu, dzele sanuhu, sto znaci da je ovaj superlative u znacenju participa aktivnog. Tumacenje istoga znaci da je on naj hvaljeniji covjek, sto ukazuje da je ovaj oblik superlative dosao u znacenju i participa pasivnog. Tako on biva onaj koji hvali Allaha, dzelle sanuhu, ali i onaj koji je hvaljen, na sto oblik rijeci upucuje.

Zelim naglasiti da je onaj ko bude tvrdio da kod Allah , dzele sanuhu, postoji neka druga vjera, mimo vjere islama, nevjernik u cije nevjerovanje nema sumnje. Uzviseni Allah kaze:

“ A onaj ko zeli neku drugu vjeru osim islama, nece mu biti primljena, i on ce na onom svijetu nastradati.” ( Ali ‘Imran,85)

Uzviseni Allah takoder kaze:“Sada sam vam vjeru vasu usavrsio i blagodat Svoju prema vama upotpunio i zadovoljan sam da vam islam bude vjera.” (El-Ma’ide, 3)

Na osnovu ovoga, po treci put opominjem ovu osobu da se pokaje Allahu, dzelle sanuhu, zbog svojih rijeci i objasni ljudima da su Zidovi i krscani nevjernici, jer je do njih dosla Objava, ali su je oni iz inata zamjenili.

Allah, dzelle sanuhu, je Zidove opisaao kao narod na koje se On rasrdio, zato sto su znali istinu, ali su prelazili preko nje; dok je krscane opisao kao zabludjeli narod, zato sto su htjeli istinu, ali su od nje zalutali.

Medzutim, Zidovi i krscani su saznali istinu, ali joj se suprostavljaju. Zato su zasluzili da budu oni na koje se Allah, dzelle sanuhu, rasrdio. Pozivam sve Zidove i krscane da povjeruju u Allaha, subhanehu ve te’ala, kao i sve Njegove poslanike; da slijede Muhammeda, s.a.v.s., jer je on taj za kojeg im je u njihovim knjigama naredeno da ga slijede.

Kaze Uzviseni:“A milost moja obuhvaca sve; dat cu ja onima koji se budu grijeha klonili i zekat davali i onima koji u dokaze nase budu vjerovali, onima koji ce slijediti Poslanika, Vjerovjesnika, koji nece znati ni citati ni pisati, kojeg oni kod sebe, u Tevratu i Indzilu, zapisana nalaze, koji ce od njih traziti da cine dobra djela, a od odvratnih odvracati ih, koji ce im lijepa jela dozvoliti, a ruana im zabaniti, koji ce ih tereta i teskoca koje su oni imali osloboditi, zato ce oni koji u njega budu vjerovali, koji ga budu podrzavali i pomagali, i svjetlo po njemu poslano slijedili- posticice ono sto budu zeljeli.” ( El- E’araf, 156-157)

Kaze Uzviseni: “Reci: ‘O ljudi, ja sam svima vama Allahov Poslanik, Njegova vlast je i na nebesima i na Zemlji, nema drugog Boga osim Njega, On zivot i smrt daje, i zato vjerujteu Allaha i Poslanika Njegova, Vjerovjesnika, koji ne zna citati ni pisati, koji vjeruje u Allaha i rijeci Njegove, njega slijedite – da biste upuceni bili.” (Ibid, 158)

Ovi ajeti potvrdzuju ono sto smo spomenuli na samom pocetku naseg odgovora. Ovo je potpuno jasno u sto nema nokakve sumnje.

Molim Allaha, dzelle sanuhu, da vam bude na pomoci.


SEJH IBN USEJMIN

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#224 Post Postao/la Abu_haqq »

©ejh Dr. Salih ibn Fevzan el- Fevzan

MEVLUD, ¹ta su dokazi onih koji proslavljaju Mevlud???


Oni koji smatraju da treba nastaviti sa ovom novotarijom daju prividne argumente koji su slabi kao ¹to je slaba paukova mre¾a. Sa ovim prividnim argumentima mo¾e se uraditi sljedeæe:

1. Njihova tvrdnja da je to po¹tivanje Poslanika sallallahu alejhi ve sellem.

Odgovor: Naèin na koji se on po¹tuje jeste slu¹ati ga, raditi kako nam on komanduje i izbjegavati ono ¹ta nam on zabranjuje, i voljeti ga. Poslanik sallallahu alejhi ve sellem se ne po¹tuje kroz novotarije, mitove i grijehe.

Proslavljati njegov roðendan je pokuðen naèin iskazivanja po¹tivanja, jer je to grijeh - haram. Oni koji su najvi¹e po¹tivali Poslanika sallallahu alejhi ve sellem bili su ashabi radijallahu anhum, kao ¹to je ‘Urve ibn Mes’ud rekao Kurej¹ima: “O ljudi, tako mi Allaha, posjeæivao sam kraljeve. Bio sam kod Cezara, Kisre i Negusa, ali tako mi Allaha nisam vidio ni jednog kralja koga su njegovi drugovi – ashabi po¹tivali koliko su ashabi Muhammeda sallallahu alejhi ve sellem po¹tivali Muhameda sallallahu alejhi ve sellem.

Tako mi Allaha, kad god bi on pljunuo nikad to ne bi palo na zemlju, nego bi palo u ruku nekog od njegovih ashaba, zatim su oni s tim trali svoja lica i ko¾e. Kad bi im on naredio da urade ne¹to, po¾urili bi da to urade onako kako im je reèeno. Kad bi on uzimao abdest, skoro bi se svaðali ko bi mu pru¾io vodu. Kad bi on govorio, oni bi sti¹ali svoje glasove u njegovom prisustvu i nisu buljili u njega iz po¹tovanja prema njemu.”
(Buhari, 3/178, 2731, 2732; El-Feth, 5/388). Uprkos ovolikom po¹tivanju, oni nisu nikad uzeli njegov dan roðenja kao proslavu – mevlud. Da je to bilo nareðeno u Islamu oni to ne bi nikad zapostavili...


2. Koristiti kao dokaz da mnogi ljudi u mnogim zemljama to èine

Odgovor
na to je, da se dokaz sastoji od onoga ¹to je potvrðeno od Poslanika sallallahu alejhi ve sellem, a ono ¹to je potvrðeno od Poslanika jeste zabrana novotarija u opæem smislu, a to i jeste novotarija. Ono ¹ta rade ljudi ako je u suprotnosti sa dokazom – delilom-, ni¹ta ne koristi èak i ako to mnogi rade. “Ako bi se ti pokoravao veæini onih koji ¾ive na zemlji; oni bi te od Allahova puta odvratili…" [El-En’am 116]

I pored toga, u svakom vremenu, hvala Allahu, ima onih koji odbijaju ovu novotariju i jasno tvrde da je ona neistinita. Oni koji nastavljaju u slijeðenju novotarije nakon ¹to im je istina obja¹njena nemaju dokaza za to.

Meðu onima koji opovrgavaju Mevlud bio je i ©ejhul-Islam Ibn Tejmije, u djelu Iqtidaa’ al-Siraat al-Mustaqeem; Imam El-©atibi u djelu al-‘I’tisaam; Ibn al-Haad¾ u djelu al-Madkhil; ©ejh Taad¾ al-Deen ‘Ali ibn ‘Umar al-Lakhami koji je napisao èitavu knjigu kojom opovrguje mevlud, ©ejh Muhammad Basheer al-Sahsawaani al-Hindi u svojoj knjizi Siyaanah al-Insaan; al-Sayyid Muhammad Rasheed Ridaa napisao poseban esej na ovu temu; ©ejh Muhammad ibn Ibraaheem Aal al-©ejh napisao poseban esej na tu temu; ©ejh ‘Abd al-‘Azeez ibn Baaz; i drugi koji jo¹ uvijek pi¹u protiv novotarija kroz novine i magazine ba¹ u vrijeme kad se ova novotarija i odr¾ava.

3. Oni ka¾u da proslavom Mevluda o¾ivljuju sjeæanje na Poslanika sallallahu alejhi ve sellem

Odgovor:
Sjeæanje na Poslanika sallallahu alejhi ve sellem muslimani odr¾avaju konstantno, kao kad se spomene njegovo ime u ezanu, ikametu, hutbama, i svaki put kad muslimani izgovaraju ¹ehadet nakon uzimanja abdesta i u namazima, i svaki put oni ¹alju blagoslove na Poslanika sallallahu alejhi ve sellem, u svim namazima i svaki put kad jedan musliman izvr¹ava Vad¾ib (ono ¹to je obavezujuæe) ili mustehab (ono ¹to je preporuèeno) djelo koje je propisao Poslanik sallallahu alejhi ve sellem. Na sve ove naèine muslimani se sjeæaju Poslanika sallallahu alejhi ve sellem. Prema tome, musliman konstantno odr¾ava sjeæanja na Poslanika i ima vezu s njim i dan i noæ na naèin kojeg je Allah subhanehu ve te'ala propisao, ne samo na dan Mevluda i stvarima koje su novotarije i koje se kose sa Sunnetom, jer to udaljava osobu od Poslanika sallallahu alejhi ve sellem i Poslanik æe ga se odreæi zbog toga. Poslanik sallallahu alejhi ve sellem nema potrebe za ovim izmi¹ljenim slavljem, jer je Allah subhanehu ve te'ala veæ darovao njemu po¹tivanje i respekt, kao ¹to On ka¾e: ''i spomen na tebe visoko uzdigli” [El-In¹irah 4]

Ne spominje se nigdje Allah subhanehu ve te'ala u ezanu, ikametu, hutbi, a da nije i Poslanik sallallahu alejhi ve sellem spomenut. Ovo je pravo po¹tivanje, ljubav i obnova sjeæanja na njega i znaèajan podstrijek da ga pratimo.

Allah subhanehu ve te'ala nije spomenuo roðenje Poslanika sallallahu alejhi ve sellem u Kur'anu, On je radije skrenuo pa¾nju na svoju misiju, i ka¾e: “Zaista, Allah je darovao veliku naklonost vjernicima kad je poslao meðu njih Poslanika (Muhammeda) od njih samih. [Ali ‘Imran 164] “On je neukima poslao Poslanika jednog izmeðu njih... ” [El-D¾uma'a 2]

4. Oni mogu reæi da je proslavljanje Poslanikovog sallallahu alejhi ve sellem roðendana predstavljeno od uèenog i pravednog kralja koji je htio da se na taj naèin pribli¾i Allahu subhanehu ve te'ala.

Na¹ odgovor je da se novotarija ne prihvata bez obzira ko je radi. Dobra namjera ne opravdava lo¹e djelo, èak i ako je jedna osoba umrla kao uèena i pravedna osoba, to ne znaèi da je ona bila nepogre¹iva.

5. Oni ka¾u da je proslava mevluda bid'a hasena – lijepa novotarija, jer zasniva se na zahvali Allahu subhanehu ve te'ala za Poslanika sallallahu alejhi ve sellem.

Na¹ odgovor je da nema ni¹ta dobrog u novotarijama. Poslanik sallallahu alejhi ve sellem je rekao: “Ko god donese ne¹to novo u ovoj na¹oj stvari (Islamu), a da nije dio toga odbija se.” (Bilje¾i Buhari,2697; El-Feth, 5/355). A rekao je i: “Svaka novotarija vodi u zabludu” (Bilje¾i Ahmed, 4/126; Tirmizi, 2676). Propis za novotarije je da su one pogre¹ne upute, ali ovaj prividni argument ¾eli da sugeriura da nije svaka novotarija zabluda, nego su to dobre – lijepe novotarije.

Hafiz ibn Red¾eb je rekao u djelu ©erhul Erbein za rijeèi Poslanika sallallahu alejhi ve sellem, ‘svaka novotarija je zabluda": "Ovaj hadis je sa¾et, ali i obiman komentar koji ukljuèuje sve. To je jedan od najva¾niji zakona vjere. To je slièno njegovim rijeèima: "Ko god donese ne¹to novo u ovoj na¹oj stvari (Islamu), a da nije dio toga odbija se.” (Bilje¾i Buhari, 2697; El-Feth, 5/355). Ko god izmisli ne¹to novo i doda to Islamu bez ikakve osnove, to je put zablude i nema ni¹ta sa Islamom, makar se radilo o stvarima vjerovanja – akida.' Ovi ljudi nemaju nikakvih dokaza da postoji ne¹to kao ¹to je dobra novotarija, osim rijeèi Omera radijallahu anhu u vezi Teravih namaza: ''Kako je lijepa ovo novotarija…" (Sahihul-Buhari, 2/252, 2010 mu’allek; El-Feth 4/294).

Oni takoðe ka¾u da su stvari izmi¹ljene koje nisu opovrgnute od strane selefa, kao ¹to je prikupljanje Kur'ana u jednu knjigu i pisanje i sakupljanje hadisa.

Odgovor je da ove stvari imaju osnovu u Islamu, tako da se ne radi o novim izmi¹ljenim stvarima.

Omer je rekao: “Kako je dobra ova bid'a-novotarija” misleæi, inovacija u lingvistièkom smislu, a ne u ¹erijatskom, jer inovacija u ¹erijatskom smislu je ne¹to ¹to nema osnove u Islamu.

Sakupljanje Kur'ana u jednu knjigu ima osnovu u Islamu, jer je Poslanik sallallahu alejhi ve sellem nareðivao da se zapisuje Kur'an, ali je bio razasut, tako da su ga ashabi sakupili u jednu zbirku da bi se saèuvao.

Poslanik sallallahu alejhi ve sellem je predvodio svoje ashabe na Teravih namazima jedno vrijeme, zatim je to prestao raditi, da im ne bi bilo nareðeno. Ashabi su nastavili da klanjaju pojedinaèno za vrijeme ¾ivota Poslanika sallallahu alejhi ve sellem i nakon njegove smrti, sve dok ih Omer ibn el-Hattab nije sakupio iza jednog imama kao kad su klanjali za Poslanikom sallallahu alejhi ve sellem. Ovo nije bila novotarija uvedena u vjeru.

Pisanje hadisa takoðe ima osnovu u Islamu. Poslanik sallallahu alejhi ve sellem je naredio da se neki hadisi zapi¹u za neke ashabe koji su ga pitali za to. Opæenito govoreæi za vrijeme njegova ¾ivota to nije bilo dozvoljeno, iz bojazni da se hadis ne bi pomije¹ao sa tekstom Kur'ana. Kad je Poslanik sallallahu alejhi ve sellem umro, ovaj strah vi¹e nije bio prepreka, zbog toga ¹to je Kur'an bio kompletiran i ureðen jo¹ za njegova ¾ivota. Muslimani su sakupili Sunnet nakon toga, da bi saèuvali i da ga ne bi izgubili. Molimo Allaha da ih nagradi u ime Islama i muslimana, jer su saèuvali Knjigu od svoga Gospodara i Sunnet svoga Poslanika sallallahu alejhi ve sellem od zagubljenja i falsifikata.

Mo¾emo im jo¹ reæi: za¹to ovaj akt zahvale, kako oni to zovu, nije praktikovan od strane najboljih generacija, ashaba, tabiina i tabi-tabiina, koji su voljeli Poslanika sallallahu alejhi ve sellem najvi¹e i koji su bili najvi¹e spremni da èine dobra djela i zahvale? Da li su oni koji su izmislili Mevlud bolje upuæeni od njih? Da li su oni vi¹e zahvaljivali Allahu subhanehu ve te'ala? Zasigurno da nisu!

6. Oni mogu reæi da proslavljanje Poslanikovog roðendana je pokazivanje njihove ljubavi prema Poslaniku sallallahu alejhi ve sellem, a ljubav prema Poslaniku je propisana u Islamu.

Odgovor na to je, da nema sumnje da je obaveza svakog muslimana da voli Poslanika sallallahu alejhi ve sellem. Treba da ga voli vi¹e od sebe samog, svog djeteta, svoga oca, i svih ljudi, ali to ne znaèi da mi mo¾emo unositi novotarije koje nam nisu propisane. Voljeti ga znaèi, da ga treba slu¹ati i slijediti, jer to je najveæi izraz ljubavi, kao ¹to je reèeno: ''Ako je tvoja ljubav iskrena onda ga slu¹aj, jer onaj ko nekoga voli on ga i slu¹a.”

Voljeti Poslanika sallallahu alejhi ve sellem zahtjeva odr¾avanje njegovog sunneta ¾ivim, èvrsto ga se dr¾ati, i izbjegavati rijeèi i djela koja su u suprotnosti s tim. Nema sumnje da sve ¹to nije u skladu sa njegovim sunnetom je pokuðena bid'a – novotarija i izraz je neposlu¹nosti. Tu se ukljuèuje proslava njegovog roðendana i drugih bid'ata. Dobra namjera ne znaèi da je dozvoljeno izmisliti novotariju u vjeri.

Islam se zasniva na dvije stvari, èistoæi namjere i slijeðenju Poslanika sallallahu alejhi ve sellem. Allah subhanehu ve te'ala ka¾e: “Onoga ko se bude Allahu pokoravao i uz to dobra djela èinio, toga èeka nagrada kod Gospodara njegova, takvi se neæe nièega bojati i ni za èim neæe tugovati.” [Bekare 112]

Pokoravati se Allahu subhanehu ve te'ala znaèi biti iskren prema Njemu, a raditi dobra djela znaèi pratiti Poslanika i implementirati Sunnet.

7. Jo¹ jedan od njihovih prividnih argumenata jeste kad ka¾u da proslavljaju Mevlud i èitaju Poslanikovu sallallahu alejhi ve sellem biografiju i na taj naèin daju motiv narodu da ga prate kao svoj primjer.

Mi im ka¾emo da èitanje biografije Poslanika sallallahu alejhi ve sellem i slijeðenje njegovog primjera je obaveza muslimana svo vrijeme, èitavu godinu i èitav ¾ivotni vijek. Naæi jedan poseban dan za to bez dokaza da je to dozvoljeno je novotarija, a svaka novotarija vodi u zabludu.” (Bilje¾i Ahmed, 4/164; Tirmizi, 2676). Bid’a ne daje nikakvu korist nego daje samo ¹tetu i vodi osobu daleko od puta Poslanika sallallahu alejhi ve sellem.

Da zakljuèimo!!!
Slaviti roðendan Poslanika sallallahu alejhi ve sellem, na bilo koji naèin je pokuðena novotarija. Muslimani trebaju prestati sa ovim i drugim novotarijama, i trebaju se okupirati sa izuèavanjem i pridr¾avanjem Sunneta. Oni ne bi trebali biti prevareni od strane onih koji zagovaraju bid'ate, jer ti su ljudi vi¹e zainteresirani da odr¾e novotarije u ¾ivotu nego da o¾ive Sunnet; a mo¾da i ne vode brigu o sunnetu uopæe. Ko god da je takav, nije dozvoljeno opona¹ati ga èak i kad je veæina ljudi takva. Radije slijedimo primjer onih koji prate stazu Sunneta, od pravednih selefa i njihovih sljedbenika, èak i ako su malobrojni. Istina se ne mjeri brojem ljudi koji je ka¾u, nego se ljudi mjere pomoæu istine. Poslanik sallallahu alejhi ve sellem je rekao: “Ko od vas bude dugo ¾ivio, vidjeæe mnoga razmimoila¾enja. Dr¾ite se moga sunneta i puta pravednih halifa koji æe doæi poslije mene. Dr¾ite se toga èvrsto. Èuvajte se novih stvari, jer svaka novotarija zabluda.'' (Bilje¾i Ahmed, 4/126; Tirmizi 2676). Poslanik sallallahu alejhi ve sellem nam je objasnio u svome hadisu ¹ta da radimo kad se pojave razlike u mi¹ljenjima, kao ¹to je objasnio da sve ¹to je u suprotnosti sa njegovim Sunnetom, bilo da su rijeèi ili djela, je bida't – novotarija, a svaka novotarija vodi u zabludu.

Kad vidimo da nema osnove za proslavljanje Poslanikovog roðendana bilo u Sunnetu Allahovog Poslanika sallallahu alejhi ve sellem ili praksi pravednih halifa, onda se radi o novoj stvari, o novotariji koja vodi ljude u zabludu. Ovaj propis je ono ¹to implicira ovaj hadis i ono ¹to pokazuje sljedeæi ajet: “O vjernici! Pokoravajte se Allahu i pokoravajte se Poslaniku i predstavnicima va¹im. Ako se u neèemu ne sla¾ete, obratite se Allahu i Poslaniku, ako vjerujete u Allaha i u onaj svijet; to vam je bolje i za vas rje¹enje ljep¹e. [En-Nisa’ 59]

Obratite se Allahu, znaèi obratite se Njegovoj Knjigi, i obratite se Poslaniku sallallahu alejhi ve sellem, znaèi obratite se njegovom sunnetu nakon ¹to je on preselio. Kur'an i Sunnet su mjesto obraæanja u sluèaju nesporazuma. Gdje u Kur'anu ili Sunnetu stoji da treba slaviti Poslanikov sallallahu alejhi ve sellem roðendan? Ko to radi i misli da to treba raditi, mora se pokajati Allahu subhanehu ve te'ala. Takav je postupak muslimana koji traga za istinom. Meðutim, ko je tvrdoglav i arogantan nakon ¹to je dokaz izlo¾en, onda æe njegov raèun biti sa njegovim Gospodarom.

Molimo Allaha da nam pomogne da se dr¾imo Njegove Knjige i Sunneta Njegova Poslanika do dana susreta s Njim. Neka je mir i spas na na¹eg Poslanika Muhammeda sallallahu alejhi ve sellem, njegovu porodicu i ashabe radijallahu anhum.

Avatar
mrki62
Specijalni status V.I.P
Specijalni status V.I.P
Postovi: 6413
Pridružen/a: 02 Apr 2006 02:00
Lokacija: sLOVEnija

#225 Post Postao/la mrki62 »

©ejh Dr. Salih ibn Fevzan el- Fevzan

MEVLUD, ¹ta su dokazi onih koji proslavljaju Mevlud???
Koji kretenizam , koji idiotizam,..............

Taj musafir leti ko tele pred rudu u vezi Mevluda.
Mevlud nije novotarija, novotarija je vehabijski stav o Mevludu , koji se prezentira zadnjih 15 - ak godina.

Sam naziv ©ejh je NOVOTARIJA a ne Mevlud .


Hajmo o Mevludu malo drugaèije , jer ipak je to dio nas :wave:



Roðenje Allahova Poslanika Muhammeda, `alejhis~selam, je bilo 12 rebiul-evvela, taèno pedeset dana nakon znamenitog dogaðaja poku¹aja ru¹enja Kjabe /amul-fil – slonova godina/, o èemu se govori u suri El-Fil., 570 godine po kr¹æanskoj eri raèunanja vremena. Roðen je od oca Abdullaha ibn Abdul-Mutaliba i majke Amine bint Vehb.
Njegovo roðenje je, po mi¹ljenju veæine islamskih historièara i uèenjaka, bilo u svitanje zore dana ponedjeljka. Muslim je zabilje¾io predaju od Ebi Katadeta u kojoj se navodi da je Resulullah, `alejhis~selam, upitan o postu dana ponedjeljka, pa je rekao:”To je dan u kome sam roðen i dan u kome sam poslat kao Poslanik....” /Muslim/

U Ahmedovom Musnedu od ibn Abbasa je zabilje¾eno da je rekao:”Allahov Poslanik, `alejhis~selam, je roðen u ponedjeljak, poslat kao Poslanik u ponedjeljak, hid¾ru uèinio iz Mekke u ponedjeljak, u¹ao u Medinu u ponedjeljak i postavio je had¾erul-esved na njegovo mjesto prilikom renoviranja Kjabe u ponedjeljak.”

Roðenje Allahova Poslanika Muhammeda, `alejhis~selam, je bilo popraæeno odreðenim neuobièajenim i èudnim pojavama.

Imam Ahmed je zabilje¾io predaju od Irbada ibn Sarijete r.a. da je Allahov Poslanik, `alejhis~selam, rekao:” Ja sam kod Allaha bio zadnji Poslanik a Adem je tek bio u procesu stvaranja od zemlje, a o tome æu vas obavjestiti. Ja sam uistinu rezultat dove Ibrahimove i radosni nagovje¹taj Isa, `alejhis~selam, i viðenje ( ru’ja) koje je vidjela moja majka, jer majke vjerovjesnika su imale viðenja.”

Vjerovjesnikova majka je vidjela nur – svjetlost kada je rodila Muhammeda kako je obasjala ©amske dvorce.”

/Prenose El-Bizzar i Taberani; Hafiz ibn Had¾er je rekao da je ovaj hadis sahih i kod Hibbana i El-Hakima/

On je (a.s.) odraz Ibrahimove dove kada je rekao:”Na¹ Gospodaru, po¹alji im izmeðu njih Poslanika koji æe im uèiti Tvoje ajete...”(Ajet..)

On je takoðer nagovje¹taj Isa, `alejhis~selam, u rijeèima Allahovim:”I donosim vam radosnu vijest o Poslaniku koji æe doæi poslije mene a zove se Ahmed....(ajet...)

Nur ( svjetlost) koja je viðena prilikom njegovoga roðenja je viðena oènim vidom (rujetul-besarijje), dakle svarna svjetlost, a nije rijeè ni okakvoj simbolici. O tome postoji mno¹tvo predaja.

Zabilje¾io je Ebu Nuajm od Umm Seleme r.a. od Amine majke Resulullhove, `alejhis~selam, da je rekla:”Vidjela sam u noæi njegovog roðenja svjetlost koja je obasjala dvorce ©ama i ja sam ih èak vidjela.”

Zabilje¾io je Muhammed ibn Sa’d hadis od nekoliko ashaba, meðu kojima Ata i ibn Abbas, da je Amina bint Vehb rekla:”Kada sam ga rodila (misli na svoga sina Muhammeda, `alejhis~selam,) sa njim je iza¹la svjetlost (nur) koja je obasjala sve ¹to je izmeðu Istoka i Zapada, i on je pao na Zemlju kleèeæi na koljenima...”

Osman ibn ebi El-As je zabilje¾io od svoje majke Um Osman Es-Sekafijjete èije puno ime je Fatima bint Abdullah, da je rekla:”Kada sam prisustvovala Resulullahovom roðenju vidjela sam kuæu kada je on pao po tlima ( iz stomaka svoje majke) kuæa se je napunila svjetlo¹æu. Vidjela sam zvijezde da su se puno pribli¾ile da sam pomislila kao da æe pasti na mene. Kada ga je rodila Amina iz nje je iza¹ao nur (svjetlost) koja je obasjala svu kuæu tako da ja od te svjetlosti nisam ni¹ta drugo vidjela.”

El-Bejheki i Ebu Nuajm su zabilje¾ili predaju od Hasana ibn Sabita, Poslanikovog, `alejhis~selam, pjesnika da je rekao:”Kada sam imao sedam ili osam godina, veæ sam razumijevao i mogao zapamtiti sve ¹to èujem. Jednog jutra èuo sam Jevreja kako vri¹tavim glasom poziva:”O Kurej¹ije, da li je roðeno sinoæ kod vas kakvo dijete? Odgovorili su mu:”Ne znamo.” Jevrej je rekao:”Provjerite, uistinu ove veèeri se je rodio Poslanik ovoga ummeta.”

/Prenosi El-Hakim i Jakub ibn Sufjan sa dobrim senedom kao ¹to navodi Ibn Had¾er autor Fetha/

Od èuda koja su se desila te veèeri je potresanje Kisrovog dvorca i padanje 14 stubova (¹erefa) sa njega. U takvom stanju je ostao do na¹ih dana prema navodima Hafiza Ez-Zerkanija. Kisrov dvorac se nije uzdrmao i poru¹io zbog sabosti propusta u gradnji, jer je on izgraðen od veoma tvrdog i kvalitetnog materijala èija visina i ¹irina je stotinu zira’a. Halifa Harun Er-Re¹id je poku¹avao da sru¹i taj dvorac jer je pretpostavljao da je pod njim zakopano veliko blago ali je bio nemoæan pred tom èvrstom graðevinom. To ¹to se je desilo u noæi roðenja Allahova Poslanika Muhammeda, `alejhis~selam,, Allah d¾.¹. je htio da to uèini vjeèitom mu’d¾izom prema Poslaniku Muhammedu, `alejhis~selam,

Hafiz ibn Kesir je u svome kapitalnom djelu El-Bidaje napisao jedno posebno poglavlje o znakovima i èudima koja su se desila noæi u kojoj je roðen Muhammed, `alejhis~selam, Izmeðu ostaloga spomenuo je:”

- Pojava nura (svjetlosti) koju je vidjela njegova majka.

- Njegovo padanje nièice po tlima, okrenute glave prema nebu.

- Prisustvo nura u cijeloj kuæi od èega se ni¹ta drugo nije moglo vidjeti.

- Nizak polo¾aj zvjezda te veèeri da su pomislili oni koji su to gledali da æe se zvjezdani strop oboriti na njih.

- Potresanje Kisrovog dvorca i ru¹enja 14 stubova (¹erefeta)

- Ga¹enje vatre u Perziji koja je prije toga gorila tokom hiljadu godina.
Prireðivanje sveèanosti i skupova

na dan Poslanikovog, `alejhis~selam, roðenja

O ovoj temi, autor djela Sejjiduna Resulullah, Abdullah Sirad¾uddin, ka¾e:” Normalno je da æe se svaki pravi vjernik koji je pametan radovati danu u kome je bilo roðenje Allahova Poslanika, `alejhis~selam. Danu u kome je potekao nur upute i znanja cijelom svijetu. Danu u kome je roðen onaj za koga Allah d¾.¹. ka¾e:”Poslali smo te kao milost cijelim svjetovima.” Zato neka svaki musliman velièa taj dan, neka bude radostan i plemenit.

Okupljanje na skupovima na kojima æe se èitati odlomci iz njegove sire (¾ivotopisa) na kojima æe se pored toga citirati i Kur’ anski ajeti, zatim spominjati Allahova poèast i briga koju je ukazao Poslaniku Muhammedu, `alejhis~selam,, zatim Njegovo èuvanje Poslanika i za¹tita koju mu je pru¾ao. Takoðer æe se na tim skupovima govoriti o Poslanikovom moralu i njegovim svojstvima. Na tim skupovima se takoðer uèe i donose salavati i selami na Muhammeda, `alejhis~selam, i kaside i spjevovi o Allahovom Poslaniku, `alejhis~selam, kao i dove koje se upuæuju Allahu d¾.¹.

Svaka od navedenih postavki je ¹erijatski utemeljena, po¾eljna i tra¾ena i sve su to èinovi kojima se pribli¾ava Allahu d¾.¹. i za to je odredio nagradu. Na ovome su mi¹ljenju odabrani i vrijedni islamski uèenjaci i pobo¾njaci od ummeta Muhammeda, `alejhis~selam,.” / Sejiduna Resulullaha str. 473/

Rekao je Hafiz Es-Sehavi: ”Jo¹ uvijek sljedbenici islama u svim krajevima, a posebno u velikim gradovima sveèano obilje¾avaju mjesec Poslanikovog roðenja sa mevludima, na kojima se pripremi hrana i uoèi tih mevluda podijeli puno sadake i bude opæa radost. Na tim skupovima uèe se mevludi od èega dolazi bereket i mnogi fadileti.” /Iz djela Essiretu nnebevijjetu od Imama Muhammeda ibn Jusufa E¹-©amija/

U nastavku govora o mevludu isti autor je zabilje¾io:

Imam Hafiz Ebul-Hajri ibn El-D¾ezeri, koji je bio ¹ejh karijama, je rekao:”Od spefifiènosti pa¾nje i brige o uèenju i izvoðenju mevluda i pokazivanje radosti na taj dan je da je to dan sigurnosti i prilika za postizanje ¾elja i drugih fadileta.”

Hafiz ibn Kesir u u svome djelu Et-Tarih rekao:”Vladar El-Muzaffer Ebu Seid je organizirao mevlud i ¹erif u mjesecu Rebiul-evvelu i pripremio bi veliko veselje u kojemu je i sam uèestvovao. A bio je, neka mu se Allah smiluje, hrabar, pametan i pravedan.”

Imam Muhammed ibn Jusuf E¹-©ami je u svojoj Siri zabilje¾io od ¹ejh Ebu Musa Ez-Zerhunija da je rekao:”Vidio sam u snu Allahova Poslanika, Muhammeda, alejhi’ selam, pa sam mu rekao ¹ta se govori i uèi na manifestacijama mevluda. Rekao mi je:”Ko se raduje nama, i mi se radujemo njemu.”

Rekao je ©ejhul-kurai, El-Hafiz ebul-Hajri ibn El-D¾ezeri , neka mu se Allah smiluje:”Viðen je Ebu Leheb u snu poslije smrti pa mu je reèeno:”Kako ti je stanje?” Rekao je:”U vatri sam, samo mi se olak¹ava u noæi dana ponedjeljka i dozvoli mi se da popijem malo vode izmneðu moja ova dva prsta i to kolièine koliko je vrh ka¾iprsta, a to je zbog moga oslobaðanja robinje Suvejbe, kada me je obradovala radosnom vije¹æu da se je rodio Muhammed , sin od moga umrloga brata, i ¹to ga je Suvejba dojila.”

Pa ako je ovako stanje sa Ebu Lehebom, osvjedoèenim kjafirom, o kome je i Kur’an izrekao stav da æe u vatru d¾ehenemsku, olak¹ava mu se stanje zbog radosti koja mu je bila u srcu noæi Muhammedovog roðenja, kako æe onda tek biti stanje vjernika od ummeta Poslanikovog koji se raduje mevludu! Mo¾e se samo nadati svakako nagradi od Plemenitog Allaha d¾.¹.

Kazivanje o Ebu Lehebu i oslobaðanju robinje Suvejbe je zabilje¾io Buharija, Ismaili i Abdur-Rezak.

U Buharijevom Sahihu je zabilje¾eno:”Rekao je Urve:”Suvejba je robinja koja je bila u vlasni¹tvu Ebu Leheba, te ju je Ebu Leheb pustio na slobodu. Ona je dojila Muhammeda, `alejhis~selam, Kada je umro Ebu Leheb neki èlanovi njegove rodbine su ga vidjeli u snu u lo¹em stanju pa mu je reèeno:Kako ti je? Rekao je:”Nejmam nikako mira, jedino zbog Suvejbe koju sam pustio na slobodu napajam se sa malom kolièinom vode, te je pokazao vrh ka¾iprsta, i taj dan mi se kazna ubla¾ava, to je ponedjeljkom, a to je ¹to je bio ponedjeljak kada je Suvejba obradovala Ebu Leheba vije¹æu o Muhammedovom roðenju, te ju je on oslobodio.”

MEVLUDSKE SVEÈANOSTI NA POSLANIKOV ROÐENDAN

KOJE SE UPRILIÈUJU SVAKE GODINE

Ovo je jedno od pitanja po kome postoji razila¾enje izmeðu predstavnika Ehli-sunneta vel-d¾ema’ata i Vehabija. Ovu temo je iscrpno obradio autor Abdul-Kadir Isa Dijab u svome djelu “El-Mizanu-adil”, pa æu ja nastojati veæi dio njegovog rada da prevedem kao odgovor na gore postavljenu dilemu.

Autor ka¾e:” Vehabije zastupaju mi¹ljenje da je obilje¾avanje roðendana Muhammeda, `alejhis~selam, svake godine bid’atun (novotarija u vjeri) a po¹to svaka novotarija vodi u zabludu a zabluda u vatru d¾ehennemsku, onda oni ne uèestvuju u obilje¾avanju mevluda i zabranjuju to i drugima da rade. To svoje mi¹ljenje potkrijepljuju sljedeæim dokazima:

1) Ka¾u:” Allahov Poslanik, `alejhis~selam, nije obilje¾avao svoj roðendan niti ashabi njegovi. Nisu to radili ni tabiini niti imami mud¾tihidi. To ukazuje na èinjenicu da je to ne¹to ¹to nije pohvaljeno. Jer da je bilo pohvaljeno oni to ne bi propustili. To potvrðuje na¹u tvrdnju da je to novotarija u vjeri, a svaka novotarija je pokuðena.

2) Ka¾u: Obilje¾avanjem njegovog roðendana sa sveèanostima je pojava kojom se èini svetost i velièanje Allahova Poslanika, `alejhis~selam, a to ga dovodi da se stavlja iznad stepena èovjeka. To onda mo¾e odvesti da ga neko stavi na stepen bo¾anstva.

3) Ka¾u:” Obilje¾avanje njegovog mevluda obièno bude sa pohvalama, i pretjeranim hvaljenjem Poslanika, `alejhis~selam, a to je suprotno njegovim rijeèima :”Nemojte me pretjerano hvaliti kao ¹to su kr¹æani hvalili Isa, `alejhis~selam, sina Merjeminog.” /Zabilje¾ili Imam Ahmed i Buharija/

Ehli suna vel-d¾ema’a koju predstavljaju èetiri poznata mezheba zauzeli su stav od sedmog vijeka po hid¾ri pa do dana¹njeg dana, suprotan mi¹ljenju Vehabija. Rekli su da je dozvoljeno obilje¾avati mevludskim sveèanostima roðenje Allahova Poslanika, `alejhis~selam, svake godine i to smatraju pohvalnim i po¾eljnim èinom. To svoje mi¹ljenje baziraju na sljedeæim dokazima:

1) Predaju koju je zabilje¾io Malik ibn Sinan i Hasan ibn Sabit u kojoj je rekao:”Kada sam imao sedam ili osam godina, veæ sam razumijevao i mogao zapamtiti sve ¹to èujem. Jednog jutra èuo sam Jevreja kada vri¹tavim glasom poziva:”O Kurej¹ije, da li je roðeno sinoæ kod vas kakvo dijete? Odgovorili su:”Ne znamo!” Jevrej je rekao:”Provjerite, uistinu ove veèeri se je rodio Poslanik ovoga ummeta.” /Prenose El-Bejheki, Ebu Nuajm i El-Hakim i Jakub ibn Sufjan sa dobrim senedom kako to navodi i autor Fethul-Barija Ibn Had¾er /

2) Ono ¹to su zabilje¾ili Ibn Kesir u svome djelu El-Bidajetu ve nihajetu i Ibn Had¾er u Fethul-Bariju i Askelani i Bejheki i Taberi i drugi o pojavi nura (svjetlosti) veèeri u kojoj je roðen Allahov Muhammed, `alejhis~selam, koja je obasjala dvorce ©ama, potresanje Kisrinog dvorca i ru¹enje 12 ¹erefa sa njega, zatim ga¹enje vatre u Perzijanaca koja je neprestano gorila hiljadu godina, povlaèenje vode iz jezera Sava te pribli¾avanje zvijezda i dr.

Predstavnici ovoga mi¹ljenja ka¾u:”Ako su se desile sve ove pojave sa Allahovom pomoæi i snagom iz poèasti prema novoroðenèetu onda je dozvoljeno nama da poka¾emo znakove radosti i veselja svake godine o¾ivljavajuæi sjeæanje na njegovo roðenje.

3) Ajeti koji govore o obaveznosti po¹tivanja i iskazivanja poèasti prema Allahovom Poslaniku Muhammedu, `alejhis~selam, kao npr. “O vjernici nemojte dozivati Allahova Poslanika kao ¹to vi dozivate jedni druge..”

Pa su temeljeæi na tome rekli da je iskazivanje poèasti i po¹tivanja prema Muhammedu, `alejhis~selam, da se svake godine sjeæaju mevludom njegovog roðendana.

4) Dokazi kojima se poziva na iskazivanje ljubavi prema Allahovom Poslaniku, `alejhis~selam, vi¹e nego prema bilo kome drugom od Allahovih stvorenja. Kao npr. Hadis u kome se ka¾e:”Tako mi Allaha, niko od vas neæe vjerovati ispravnim vjerovanjem dok mu ja ne budem dra¾i od njega samoga, njegovog imetka, njegovog djeteta i svih ljudi.”

Tako je odr¾avanje mevluda i sjeæanje svake godine na roðenje Poslanikovo istovremeno iskazivanje ljubavi prema Allahovom Poslaniku, ¹to je u duhu gore citiranog hadisa.

5) Allah d¾.¹. ka¾e:”Reci, ako volite Allaha i Njegovog poslanika onda me slijedite, vas æe voljeti Allah...”

Ovi uèenjaci ka¾u:”Sjeæanjem roðendana Poslanikova, `alejhis~selam,sa uèenjem mevluda, na kojima se recitiraju odlomci iz Poslanikova, `alejhis~selam, ¾ivota, se posti¾e gore tra¾eni cilj. Na mevludskim sveèanostima se ljudi pouèe o Poslaniku, `alejhis~selam, i naèinu sljeðenja n jegova sunneta a to sve rezultira plodovima ljubavi prema Allahu d¾.¹. i ljubavi prema njegovom Poslaniku. Svi koji prisustvuju mevludima su ljudi koji vole Poslanika, `alejhis~selam, i koji mnogo donose salavate na njega.

6) Hadis Allahova Poslanika, `alejhis~selam, u kome je rekao:”Mnogo donosite salavate na mene, jer ko donese na mene salavat jedanput Allah d¾.¹. æe na njega deset puta...” Na mevludskim sveèanostima se kao ¹to smo veæ spomenuli mnogo donosi salavata a izgovaranje salavata privlaèi Allahovu milost i Njegovo zadovoljstvo. Na mevludskim sveèanostima se takoðer recitiraju i uèe kur’anski ajeti a Poslanik, `alejhis~selam, je rekao:”Ko prouèi jedan harf iz Kur’ana ima deset sevapa za to....”

7) Hafiz Ibn Had¾er El-Askalani je dozvolio obilje¾avanje Poslanikovog roðendana (mevluda) sa sveèanostima kijasom (analogijom) na sluèaj koji je zabilje¾en u Buhariji i Muslimu. Rijeè je o situaciji u kojoj je zatekao Poslanik, `alejhis~selam, Medinske Jevreje kako poste (a¹uru) deseti dan Muharrema, pa ih je upitao zbog èega to rade? Oni su odgovorili da je to iz zahvalnosti prema Allahu d¾.¹. koji je na taj dan pomogao i spasio Musa, `alejhis~selam, i Izraelièane. Poslanik, `alejhis~selam, je to odobrio i rekao da smo mi muslimani preèi da obilje¾avamo ove dane i iskazujemo zahvalnost Allahu d¾.¹. Analogno ovome sluèaju uzima se da je dan Poslanikovog roðenja najveæa blagodat data ljudskome rodu pa bi muslimani iz zahvalnosti prema Allahu d¾.¹. trebali da se raduju tome danu i iskazuju mu zahvalnost.

8) Osmi dokaz je sluèaj koji je zabilje¾io Buharija u svome Sahihu, Ismaili i Abdu Rezak, a veæ smo ga citirali a to je sluèaj Ebu Leheba koji je viðen u snu nakon smrti i olak¹anje koje mu dolazi zbog èina oslobaðanja robinje Suvejbe radi vijesti o roðenju Poslanika, `alejhis~selam,
RASPRAVA O DOKAZIMA DVIJE SUPROSTAVLJENJE ©KOLE
1)Kao ¹to smo veæ rekli, Vehabije se o¹tro suprostavljaju uèenju mevluda i obilje¾avanju Poslanikova roðendana na bilo koji naèin. Svakako da je njihovo mi¹ljenje neosnovano i nepotkrijepljeno valjanim dokazima.

Ka¾u da je mevlud bid’atun i da ga nije praktikovao Resulullah, `alejhis~selam,, niti ashabi niti njihovi sljedbenici. Ali takoðer ostaje da se ka¾e da to niko od spomenutih nije ni zabranio. Mnogo je pojava koje nisu radili Poslanik a takoðer ni ashabi, a iste su praktikovane u vremenu koje je uslijedilo poslije njih. Obièno se je gledalo u sadr¾aj datih pojava pa ako su sadr¾avale ne¹to ¹to je u suprotnosti sa islamskim stavovima onda bi se to osuðivalo i zabranjivalo bi se njegovo prakticiranje. A ako bi se aktuelne novosti, nakon ¹to se porede sa opæim islamskim naèelima, poklapale sa njima, onda se tretman te pojave svrstava meðu pojave koje su tra¾ene vjerom ili u najmanju ruku po¾eljne.

2) ©to se tièe njihovog stava da je „izvoðenje mevluda pojava kojom se velièa Poslanik, `alejhis~selam, takvim velièanjem da to nadilazi stepen èovjeka-poslanika.“

Ovaj njihov govor je takoðer netaèan i neprihvatljiv. Za¹to? Zato ¹to se sveèanost sjeæanja na njegovo roðenje ni u kojem svome elementu ne smatra niti sadr¾i bilo koji vid posebnog velièanja ili posveæivanja (takdis). To je ni manje niti vi¹e do izrazi po¹tivanja i ljubavi prema Allahovom Poslaniku, `alejhis~selam, A oboje je utemeljeno islamom. Mevludskom sveèanosti iskazuje se zahvalnost Allahu d¾.¹. na blagodatima koje je dao sa negovim roðenjem. On je spasio èovjeèanstvo i uputio ih na pravi put. Zbog svega toga nemoguæe je da po¹tivanje Poslanika, `alejhis~selam, i iskazivanje ljubavi prema njemu bude niukom sluèaju faktor posveæivanja ili njegovog uzdizanja iznad stepena èovjeka-Poslanika i njegovo stavljanje na stupanj bo¾anstva. Jer kada bi bilo tako, onda bi to Allah d¾.¹. strogo zabranio. A nije tako, jer Allah d¾.¹. tra¾i da se voli i po¹tuje Poslanik Muhammed, `alejhis~selam,, a to je dokaz uzakonjenosti toga i nije nikakva novotarija kako to smatraju Wehabije.

4) Njihov dokaz zabrane odr¾avanja mevludskih sveèanosti sa hadisom Poslanika Muhammeda, `alejhis~selam,:“Nemojte pretjerivati sa mnom, kao ¹to su kr¹æani pretjerali sa Isaom sinom Merjeminim.“ Oni smatraju da je pohvaljivanje Muhammeda a .s. i prevelika ljubav prema Poslaniku ono ¹to se zabranjuje ovim hadisom. Ovakvo shvatanje poruke ovoga hadisa je bez sumnje pogrje¹no. Za¹to Poslanik Muhammed, `alejhis~selam, upozorava svoje sljedbenike da s njim ne uèine ono ¹to su uradili sljedbenici Isa, `alejhis~selam,? Sljedbenici Isa, `alejhis~selam, su svoga Poslanika proglasili sinom Bo¾ijim i bit problema je u tome. Oni su Bo¾ijeg Poslanika proglasili sinom Bo¾ijim, èime su uèinili ¹irk Allahu d¾.¹. „Kr¹æani ka¾u: Mesih je sin Bo¾iji...(Kur’an) Bit Poslanikove poruke svome ummetu ovim hadisom je da ne bi neko sliènu stvar uradio glede Poslanika Muhammeda, `alejhis~selam, A nije nikako cilj ovoga hadisa da saopæi kako ne treba voliti i po¹tovati Poslanika Muhammeda , `alejhis~selam,
ZAKLJUÈAK

Nakon rasprave o dokazima vehabijske ¹kole po pitanju stava o mevludu, ¾elim da zaokru¾im temu sa nekoliko zakljuèaka. Obzirom da sadr¾aj mevludskih manifestacija sadr¾i nekoliko dobrih djela kojima se pribli¾ava Allahu d¾.¹. a najva¾niji su:

1. Uèenje Kur’ana, o kome je rekao Allahov Poslanik, `alejhis~selam,:”Ko prouèi jedan harf iz Kur’ana imaæe sa svakim harfom po jedno hasene (dobro djelo) a svako dobro djelo se kod Allaha nagraðuje desetororstruko....”(Hadisi ¹erif)

2. Mnogo dono¹enje i uèenje salavata na Poslanika Muhammeda, `alejhis~selam, a o fadiletima salavata Poslanika, `alejhis~selam, je rekao:”Ko na mene donese jedan salavat Allah d¾.¹. æe na njega deset...” (Hadisi ¹erif)

3. Iskazivanje ljubavi prema Allahovom Poslaniku, jer na mevlud dolaze oni koji vole Allahova Poslanika, `alejhis~selam, A o tome je Allahov Poslanik, `alejhis~selam, rekao rekao:”Neæe niko od vas vjerovati pravim vjerovanjem dok mu ja ne budem dra¾i od njega samoga, njegovog imetka, njegovog pootomstva i svih ljudi.” (Hadisi ¹erif)

4. Upoznavanje sa detaljima iz sire (¾ivotopisa Allahova Poslanika `alejhis~selam ¹to olak¹ava sljeðenje njegovog puta onima koji to ¾ele, pa se time zaslu¾uje Allahova ljubav. Allah d¾.¹. ka¾e:”Reci ako volite Allaha onda mene slijedite, pa æe vas voliti Allah”(Ku’anil-kerim) .

5. Izricanje pohvala o Allahovom Poslaniku `alejhis~selam , ¹to je takoðer uzakonjeno islamom. Zabilje¾io je Taberani i ibn Seken da je Allahov Poslanik kada je u¹ao u Medinu i Mevveru nakon bitke na Tebuku, Abbas ibn abdul-Muttalib je rekao:”O Allahov poslanièe, da li mi dozvoljava¹ da te pohvalim? Poslanik, `alejhis~selam, mu je odobrio, te je tada Abbas spjevao lijepu kasidu pohvale o Allahovom Poslaniku.

Zbog navedenih sadr¾aja koji se nalaze u mevludskim manifestacijama i oslanjajuæi se na dokaze Ehli sunne vel-d¾ema’ta ka¾em:

1. Izvoðenje mevludskih manifestacija na dan Polsanikova roðenja svake godine je posao koji ima svoje uzakonjenje u ¹erijatu i predstavlja dobro djelo kojim se pribli¾ava Allahu d¾.¹. zbog toga ¹to sadr¾i u sebi ibadete koje smo ranije spomenuli (uèenje Kur’ana, uèenje salavata, upoznavanje sa detaljima iz Poslanikove povijesti i sl.) Na tome su istrajavali muslimani od sedmog stoljeæa po hid¾ri pa do sada bez ikakvog prezira ili negacije i osude. O tome hafiz Es-Sehavi je rekao:”Sljedbenici islama u svim pokrajinama i velikim gradovima obilje¾avaju mevludskim sveèanostima roðenje Poslanika Muhammeda, `alejhis~selam, u mjesecu njegova roðenja. Te veèeri se podijeli puno sadake, budu vesela lica vjernika, uèe se mevludi i na njih se spu¹ta bereket-blagoslov.”/Siretul-hi¹amijje 1 tom str. 439 i djelo Sejjiduna Resulullah str. 333/

2. Prvi koji je poèeo prakticirati mevludi-¹erif kao izraz sjeæanja na njegovo, `alejhis~selam, roðemje zvanièno je vladar Muzaffer Ebu Seid Kevkeberi ibn Zejn-ddin Ali koji je umro 630 h. Niko mu od uèenjaka njegova vremena nije osporio taj èin, a ni od kasnijih generacija. Èak su ga i hvalili. Od uèenjaka koji su se pohvalno izrazili o spomenutom halifi je i Hafiz Ibn Kesir:”Halifa Muzafer Ebu Seid je praktikovao uprilièiti mevlud u mjesecu Rebiu. On je bio veoma hrabar, pametan i pravedan, neka mu se Allah smiluje i èasno mjesto podari.”/El-Bidajetu ve nihajetu od Ibn Kesira tom 13 , str. 137/

Mnogi uèenjaci su pisali djela o mevludu, meðu njima spomenuli bi Hafiza Sujutiju i njegovo djelo “Husnul-mekasidi fi amelil-mevlidi” U tome djelu Sujutija je rekao:”Zato je lijepo da i mi poka¾emo znakove zahvalnosti Allahu d¾.¹. na dan Poslanikova roðenja, sa odr¾avanjem skupova, prireðivanje hrane i slièno tome.

Autor djela Mizanul-adil, ka¾e:”Mevludske sveèanosti kojima se obilje¾ava Poslanikovo roðenje su utemeljene islamom i one su po¾eljne i preporuèene. Ja uslovljavam njihovo prakticiranje i izvoðenje sljedeæim uvjetima:

1. Da sveèanost poène sa odlomcima iz Kur’anil-Kerima.

2. Èitanje teksta koji sadr¾i detalje iz Poslanikova ¾ivota, navoðenje nekih mu’d¾iza i momenata iz kojih se mo¾e uzeti pouka.

3. Da prisutni prouèe salavat kada god se spomene ime Poslanika Muhammeda, `alejhis~selam,

4. Da manifestacija sadr¾i kaside i spjevove o Muhammedu a..s koji su zasnovani na mu’teber æitabima.

5. Izbjegavanje preno¹enja iz ¾ivota Muhammeda, `alejhis~selam, ¹to nije zasnovano na autentiènoj tradiciji.

6. Ne dozvoliti pomije¹anost ¾ena i ljudi u jednoj prostoriji (ihtilat).

7. Pridr¾avanje opæeg islamskog edeba (kulture pona¹anja) i ne dozvoliti da se bilo kojim gestom izaðe iz okvira islamskog naèina pona¹anja.

/Iz djela Mizanul-adil str. 301/

Fikret ef. Arnaut

Ti si kao najudaljenija zvijezda do koje je najteže doći, ali baš zbog toga je najudaljenija zvijezda najljepša i najsjajnija!

slika

slika

Odgovori