Odgovori na Islamska pitanja

Diskusije oko religija u svijetu ...
Poruka
Autor/ica
Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#31 Post Postao/la Abu_haqq »

LAFF je napisao/la:E imam i ja pitanje
Kako za nekog ko je umro da izrazimo pravilno saucesce ozaloscenoj porodici
odnosno kako izrazavate vi
Odnosi se na Muslimansku vjeru

Nije poznato da se nesto posebno izgovara u tom slucaju. Uci se dova za umrlog da mu Allah oprosti itd. A toj porodici se moze reci "da mu Allah oprosti i uvede u Dzennet" a ne musliman moze reci "primite moje saucesce".

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#32 Post Postao/la Abu_haqq »

Pitanje:
Recite mi ne¹to o ceteresnicama koje nas narod uci svojim umrlim?

Odgovor: Osnova u poglavlju ibadeta je da je zabranjeno izmisljanje bilo kojeg ibadeta koji nema potvrde u praksi Allahova poslanika alejhis-salatu wes-selam, i to na osnovu predaje koju nam prenosi Aisa radijellahu anha gdje kaze Poslanik sallallahu alejhi we sellem: “ Ko uvede neku novu stvar u ovu nasu vjeru to se odbija”.(Muslim). Na osnovu navedenog islamski ucenjaci su izvukli spomenuto pravilo. Zato nije dozvoljeno izmisljanje bilo kakvog ibadeta koji nema potvrde u serijatu. Takozvana "Ceteresnice" se cine nakon cetrdeset dana od smrti odredjene osobe s ciljem velicanja Uzvisenog Allaha i poklanjanja tih dobrih djela umrlom. Uglavnom taj zikr koji se cini uglavnom nije sporan tj. same rijeci, ali nacin na koji se to cini i odredeni period koji se precizira su sporni i nemaju utemeljenja u serijatu. Na osnovu svega kazanog dolazimo do zakljucka da je ceteresnica novotarija i da nije dozvoljeno njeno praktikovanje. A zabranu povecava i cinjenica da su to adeti uzeti od nemuslimana. Znamo da su prvo pocele sedmine pa ceteresnice pa godisnjice, a u zadnje vrijeme neki praktikuju i nakon sezdeset dana da to isto cine. Olahko shvatanje ovih stvari sve sire otvara vrata novotarijama u vjeri tako da sve vise vidimo razlicitosti medu muslimanima razlicitih podrucja. Molim Uzvisenog Allaha da nas uputi na put na kojem je bio Allahov Poslanika sallallahu alejhi we sellem i da popravi stanje muslimana.

A Allah d¾.¹. najbolje zna

Odgovorio: Muhamed Ikanoviæ prof.

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#33 Post Postao/la Abu_haqq »

Pitanje:
Kada je muslimanska nova godina i da li je mi trebamo slaviti i praviti mevlude na taj dan?

Odgovor:
Hidzretska godina je lunarna godina, ima dvanaest mjeseci ali je na osnovu sunceve godine kraca za deset dana. Pa se tako bukvalno receno odredjeni dogadaji ‘krecu” tokom godine tj. prolaze kroz sva godisnja doba. Zadnji mjesec u hidretskoj godini je zul-hidzdze. Pocetak godine tj. nova hidzretska godina biva 1. muharrema. Uspostava ovog vida racunanja vremena je nastala tek nakon smrti Poslanika sallallahu alejhi we sellem kada su ashabi htjeli da nadju nacin kako da biljeze tj. pamte dogadaje koji su obiljezili istoriju islama pa su odlucili da to bude hidzra obzirom da je to bio jedan od bitnijih dogadaja za islam i muslimane. Ovo nam pojasnjava da racunanje vremena na osnovu hidzretske godine nije direktno propisano objavom nego tek nakon smrti Poslanika sallallahu alejhi we sellem da bi mogli reci da nam je propisano njeno velicanje i obiljezavanje. A mi znamo da su objavom propisani blagdani koji se kod muslimana slave dva bajrama. A sto se pak tice obiljezavanje nove godine nije preneseno od prvih generacija, ashaba i tabiina da su to cinili i da je u tome bio hajr oni bi ga cinili. Sto znaci da nije propisano obiljezavanje te godine. A isto tako i sami mevludi, poznati u nasoj tradiciji, nemaju temeljenja u praksi Allahova Poslanika alejhis-salatu wes-selam a i prvih generacija muslimana. Svaki ibadet koji nema utemeljenja smatra se novotarijom na osnovu predaje od Aise radijellahu anha koju biljezi imam Muslim u svom sahihu,” Ko uvede u ovu nasu vjeru sto nije od nje to se odbija”.

A Allah d¾.¹. najbolje zna
Odgovorio: Muhamed Ikanoviæ prof.

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#34 Post Postao/la Abu_haqq »

Pitanje:

Selam alejkum!

Imao sam prilike gledati u jedan zapis kod jednog poznanika, u kojem je stajalo nesto ispisano na arapskom jeziku. Ispred svake Allahove lijepe osobine je bilo napisano "La" n.pr. "la Rahman" itd., pa je meni to bilo cudno, ali prijatelj mi kaze da je isao da se lijeci kod jednog poznatog hodze iz Banja Luke, koji se bavi lijecenjem od sihra. Na jednom drugom zapisu sam vidio nacrtane neke kvadratice, zvijezde i sl. a koliko sam primjetio mnogo naseg naroda nosi ovakve zapise da bi ih ti zapisi cuvali od zla.

Dali je ovo ispravno nosati po Islamu i dali ti ljudi koji pisu ove zapise ispravno lijece ljude od sihra?

Odgovor:

We alejkumus-Selam!

Znajte dobro da je Poslanik ,sallallahu alejhi we Sellem, u nekim svojim putovanjima, slao izaslanika i naredio bi mu da ne ostavi na vratu deve zapis od struna, a da ga ne otkine.(Hadis je vjerodostojan) Rekao je Poslanik ,sallallahu alejhi we Sellem: "Uistinu nedozvoljeno je lijecenje sihrom, talisman (zapis) i vracanje su sirk. (Hadis je vjerodostojan)

Jednom prilikom je Poslanik ,alejhi Selam, ugledao kod jednog covjeka narukvicu od bronze, na njegov upit sta je to, odgovorio je da ga ona stiti od slabosti, pa mu Poslanik,sallallahu alejhi we Sellem, na to rece:"Skini je, ona ti povecava slabost, a ako umres sa njom na ruci,neces nikada biti spasen'' .

Ebu Hurejre r.a. je rastrgao konac s ruke jednog covjeka, zatim je proucio ajet iz Kur'ana: "Vecina ovih ne vjeruje u Allaha,nego druge njemu smatraju ravnim" . Seid Ibn Dzubejr r.a. je rekao: "Ko strgne nekome talisman, kao da je oslobodio roba."

Neka ulema, i to manjina, smatraju da je dozvoljeno nositi privjesak sa Kur'anskim zapisom, dok vecina uleme to zabranjuje, i ovo drugo misljenje je ispravnije zbog uopcene zabrane vjesanja bilo cega i zbog nepostojanja ispravnog hadisa koji to dozvoljava. Na taj nacin se omalovazava Kur'an, jer vecina onih koji to nose nisu cisti i postoji opasnost da se na to krenu kitit talismanima raznih oblika i sadrzaja. Time se otvara put ka vjerovanju u zabranjeno i srce se skrece ka necem drugom pored Allaha subhanehu.

Gatari su taguti a tagut je sve ono sto sto se obozava mimo Allaha, oni su sejtanovi sticenici. Uzviseni kaze: " A sejtani navode sticeniike svoje ..... (Kur'an, El-En'am: 121) " Hocete da vam kazem kome dolaze sejtani? Oni dolaze svakom lascu,gresniku, oni prisluskuju i vecinom oni lazu'' (Es-Su'ara,221)

Rekao je Poslanik, alejhi Selam, u hadisu o vahju (objavi koja se spusta melecima na nebu o onome sta ce se desiti stanovnicima na zemlji): "Pa to cuje onaj koji prisluskuje a oni koji prisluskuju su jedni iznad drugih,ono sto cuje gornji sejtan prenese onom ispod njega a on prenese sejtanu ispod njega, sve dok se to ne prenese na jezik sihirbaza ili gatara. Mozda nekog od tih sejtana, koji prisluskuju, pogodi plamen munje prije nego prenese vijest koju je cuo na nebu, a mozda to i uspje prenijeti prije nego ga ona stigne, pa onda s tom vijesti pomjesa jos stotinu lazi'' (Hadis je vjerodostojan)

Rekao je Poslanik alejhi Selam: "Ko ode gataru ili sihirbazu i povjeruje u ono sto mu on rekne, zanijekao je ono sto je objavljeno Muhammedu a.s." (Hadis je vjerodostojan)

Rekao je Poslanik a.s.:"Ko ode gataru pa ga nesto upita i povjeruje mu u to, nece mu se primiti namaz 40 dana" (Hadis je sahih- vjerodostojan)

Nakon svih dokaza koje smo prezentovali, neka se boji svako ko se upusti u ovakve radnje i sebe svjesno bude izlagao Allahovoj srdzbi i kazni koja moze da ga stigne jos na dunjaluku. Molim Allaha da nas sacuva tog iskusenja, poveca nam znanje i ucvrsti korake na putu istine! Amin!

Na pitanje odgovorio prof. Jasmin Djanan

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#35 Post Postao/la Abu_haqq »

PITANJA:

KAD SE KLANJAJU DNEVNI NAMAZI DA LI SU KLANJACI DUZNI UCITI, NAKON STO PROUCE FATIHU, SURU ILI CE NAKON FATIHE SUTJETI I CEKATI KAD CE IMAM PROUCITI?

ODGOVOR:

Prilikom klanjanja dnevnih namaza u dzematu muktedija uci u sebi kao da klanja sam zato ¹to ne postoji ispravan dokaz koji govori da muktedija treba da ¹uti kada klanja za imamom. A ¹to se tièe hadisa: «Uèenje imama je i va¹e uèenje» je slab hadis i ne moze se uzeti kao dokaz. Tako ostaje ona osnova da klanjaè uèi za sebe kao ¹to i imam uèi za sebe. Allahov Poslanik alejhis-selam ka¾e: «Ko klanja namaz a u njemu nije prouèio fatihu taj namaz je nepotpun. « Buharija i Muslim) Ali ukoliko neko ne uspije da prouèi ne¹to nakon fatihe jer imam brzo klanja ne smeta jer je uèenje sure ili dijela iz Kur'ana sunnet i izostvljane toga ne kvari namaz.

A ALLAH NAJBOLJE ZNA !

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#36 Post Postao/la Abu_haqq »

PITANJA:

AKO ZATEKNEM D®EMAAT NA POSLJEDNJEM SJEDENJU, HOCU LI SJESTI I PRIDRU®ITI SE D®EMAATU, PA NAKLANJATI SVE PROPU©TENO?

ODGOVOR:

Ukoliko klanjaè prispije u dzemat a oni sjede na zadnjem sjedenju moze biti u jednoj od dvije situacije, da je sam i sa njim nema niko drugi, tada æe pristupiti dzematu pa makar i pred sami selam. Ili da sa njim ima neko drugi, u toj situaciji æe saèekati da prvi dzemat zavrsi sa namazom pa potom æe klanjati u novom dzematu. Jer prispijevanje dzemata biva prispijevanjem da jedan rekat ne manja od toga na osnovu hadisa » Ko stigne na jedna rekat stigao je na namaz.» (ebu Davud, ibn Huzejme) a onaj ko je sam bolje je i da prispije na zadnje sjedenje ne bili makar ima i jedan dio nagrade dzemata.

A ALLAH NAJBOLJE ZNA !

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#37 Post Postao/la Abu_haqq »

PITANJE:

Mozete li nam objasniti kolika kolicina krvi treba da izade kada se posjecemo da bi izgubili abdest tj. da li kada se ogrebemo i izade sasvim malo krvi mi gubimo abdest ili ne ?

ODGOVOR:

Ne postoji sahih dokaz koji govori da izlazak krvi kvari abdest, cak se prenosi da su ashabi Allahova Poslanika sallallahu alejhi we sellem klanjali a iz njihovih rana je tekla krv. S toga koliko god da istece krv abdest nece biti pokvaren s tim da islamski ucenjaci kazu da je mustehab uzeti abdest ako se radi o velikoj kolicini krv koja izadje.

A Allah najbolje zna

Odgovorio; Ikanoviæ Muhamed prof.

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#38 Post Postao/la Abu_haqq »

PITANJE:



Da li su ¹iije muslimani i u èemu je razlika njihovog i sunitskog uèenja islama?





ODGOVOR:



Ve alejkumus-Selam!

Kada se govori o ¹ijama opæenito onda se ka¾e da su ¹ije muslimani. Meðutim, kada se ne gleda globalno, onda se ka¾e da ima ¹ija koji su muslimani i koji su nevjernici. Najbli¾a ¹itska sekta ehlusunnetu su "Zejdije" koji se pripisuju Zejdu b. Ali Ibnul-Abidin (79-122 god. po H. ili 698-740 god.) i oni svojim novotarijama kako u akidi tako u fikhu, nisu iza¹li iz okvira islama, ali se ipak ne smatraju ehlusunnetom.
Meðutim, ¹to se tièe Ismailija (Batinija) koji se pripisuju Ismailu najstarijem sina D¾afera Es-Sadika, glavni izvor njihovog vjerovanja je grèka filozofija pomje¹ana sa ¾idovsko-kr¹æanskom i vatropoklonièkom nevjerom, te brojnim Aristotovim i Pitagorinim idejama.
Ova sekta porièe pro¾ivljenje, Sudnji dan, D¾ennet i D¾ehennem i vjeruje u transmigracionizam (seobu duse iz tjela u tjelo). Pored ovog zloèina, Ismailije ka¾u da je namaz ustvari iskreno okretanje srcem ka imamu, da je post neotkrivanje (njihovih) misionarskih tajni, a da je had¾d¾ posjeta nepogre¹ivom imamu. Zbog toga veæina njih dozvoljava ono ¹to je Allah uèinio zabranjenim i lahko prelaze Allahove granice.

Takoðer, od ¹itski sekti koje su gore u svome nevjerstvu od ¾idova i kr¹æana su Nusajrije. Oni obo¾avaju Aliju b. Ebi-Taliba, r.a., i vjeruju u panteizam (sjedinjavanje Allaha sa stvorenjima) smatrajuæi da je Alija posljednja osoba s kojom se sjedinio Allah, Uzvi¹en neka je On od onoga ¹to govore. Pored ovoga ka¾u da je Alija, r.a., bio ¾iv prije stvaranja nebesa i Zemlje i da je Alija stvorio poslanika Muhammeda, s.a.v.s., a Poslanik, s.a.v.s., Selmana El-Farisija, a Selman da je stvorio pet jetima: El-Mikdada b. El-Esveda, Ebu-Zerra, Osmana b. Mazuna, Abdullaha b. Revahu i Kanbera b. Kadana slugu Alije r.a. Tako svaki od ovih, kako ih oni nazivaju, pet jetima, ima svoju ulogu. El-Mikdad je zadu¾en za grom, zemljotrese itd. Ebu-Zerr je zadu¾en za vjetar i uzimanje du¹a ljudima. Osman je zadu¾en za bolesti i temperaturu ljudskih tjela itd. Ova sekta kao i njihova braæa Ismailije vjeruju u transmigracionizam (seobu du¹e iz tjela u tjelo).

Naredna ¹itska sekta su Duruzije (Duruz) koji smatraju vladara El-Mensura b. El-Aziza billahi, bo¾anstvom i smatraju da se d¾ehennemom prijeti svakome ko ne obo¾ava ovog vladara. I ova sekta vjeruje u transmigracionizam. Njihovo vjerovanje se s jedne srtane, zasniva na budistièkom, ¾idovskom, kr¹æanskom, sraro faraonskom i Grèko filozofskom uèenju. A sa druge strane glavni cilj njihovog uèenja je negiranje na¹eg Serijata, jer smatraju da ne treba klanjati, postiti niti zekat davati i to sve po vladaravoj odredbi. I ova sekta u globalu vjeruje u transmigracionizam sa izvjesnim razlikama oko forme i nacina, ali samo do Sudnjeg dana koga ne poricu. ©to se tice imama na koga se pozivaju bio je psihopata i iznimna liènost koja ponajmanje lièi na normalnog èovjeka. Jedno vrijeme je zabranio prodaju ribe, gro¾ða, datula i ubijao bi svakoga ko prekr¹i njegovu zabranu. Zabranio je klanjanje teravije-namaza deset godina potom je dozvolio. Zabranio je 404 god. po H. ¾enama izlazak iz kuæa po danu i noæi sve dok nije umro 411 god. Zabranio je ljudima da prodaju na pijaci po danu a dozvolio po noæi, potom je dozvolio prodaju po danu i noæi. Bio je jako krut prema kr¹æanima, ru¹io njihove ¹irkomolje, zatim ih ponovo gradio. Palio je pored sebe svijeæu po danu i noæi du¾i niz godina, potom je izvjesno vrijeme sjedio samo u tami. Ubijao je svoju najbli¾u rodbinu vlastitim rukama i palio ih u vatri itd. Ove sekte su nevjernici po konsenzusu ehlusunnetskih uèenjaka, kako tvrdi sejhul-islam Ibn-Tejmijje. Vidjeti: Medzmuatul-fetava, 35/82-99.

U ove skupine upadaju i neke druge ¹itske sekte kao sto su Imamije a zovu se jos (D¾aferije ili El-isna a¹erijje ili Revafid), Behaije i drugi koji potpuno lièe svojoj braæi Ismailijama, Nusajrijama i Duruzijama. Bitno je napomenuti da veliki procenat ¾idovske granièarske vojske saèinjavaju Behaije. Iz skoro svake od spomenutih sekti se granaju brojne podsekte koje nemaju ni¹ta boljae ucenje od maticne sekte. Mnogi od njih ka¾u da je Kur'an iskrivljen i nepotpun, psuju i proklinju gotovo sve ashabe, D¾ibrila, a.s, i ehlusunnetske uèenjake (posebno Ebu-Hanifu), ka¾u da je Ai¹a majka vjernika nemoralna itd., da nas Allah uputi na pravi put, saèuva zablude i krivovjerstva. Amin!
Es-Selamu alejkum!



Allah d¾.¹. najbolje zna!

Odgovorio; mr. Safet Kuduzoviæ

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#39 Post Postao/la Abu_haqq »

PITANJE:

Kakav je stav islama vezan za odlazak na Ajvatovicu radi ibadeta?

ODGOVOR:

Odlazak na bilo koje mjesto s ubjedjenjem da je odabrano i da se obilazi radi odredjenje vrste ibadet uslovljava dokaz Kur'ana ili sunneta. Iz razloga ¹to je osnova koju je ulema ehli sunneta wel dzemata postavila kod ibadeta ZABRANA, tj. da nije dozvoljeno izmisljati ibadete bez dokaza. Ako neko kaze ibadet se cini kad god insan pozeli i to nista ne smeta odgovor je; zasto ga onda vezati za odredjeno mjesto ?! S toga odlazak na Ajvatovicu s namjerom ibadeta je novotarija koja nema osnove u islamu.



a Allah d¾.¹. najbolje zna!

Odgovorio; Muhamed Ikanoviæ prof.

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#40 Post Postao/la Abu_haqq »

PITANJE:

Da li je dozvoljeno muskarcu i zeni dopisivati se pismom ili e-mailom ili chatati a nisu ni zarucnici niti su muz ni zena ali imaju nijet da se uzmu?

ODGOVOR:



Ako su njihove namjere iskrene tj. imaju cvrstu odluku da stupe u brak ili da je njihovo komuniciranje iskreno radi braka. I da se to komuniciranje zasniva na planiranju braka i upoznavanje s tim ciljem a nisu u stanju da se vidjaju i komuniciraju u prisustvu jednog njenog mahrema ili to nisu u mogucnosti da ispuni zbog odredjene problematike sa njegove ili njene strane ne smeta pod uslovom da se ne pretjeruje u tome. Zato sto taj nacin komuniciranja se ne smatra osamljivanjem.



a Allah d¾.¹. najbolje zna!

Odgovorio; Muhamed Ikanoviæ prof.

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#41 Post Postao/la Abu_haqq »

Propisi o bradi

Pitanje:
Es-selamu alejkum! Èuo sam od svog brata da ne pripada ummetu Muhammeda, s.a.v.s., onaj ko ne pu¹ta bradu. Da li je to taèno?

Odgovor: Uzvi¹eni Allah ka¾e: Ono ¹to vam poslanik da - to uzmite, a ono ¹to vam zabrani - to ostavite i bojte se Allaha, zaista, Allah ¾estoko ka¾njava. (El-Ha¹r, 7.) U komentaru citiranog ajeta Ibn Kesir ka¾e: "©ta god da vam naredi, uèinite to, a ¹to vam zabrani - ostavite, jer Poslanik, s.a.v.s., ne nareðuje osim dobro i ne zabranjuje osim zlo." (Vidjeti: Tefsirul-Kur'anil-Azim, 4/360.) Dakle, naredbe koje su do¹le od Poslanika, s.a.v.s., trebaju se izvr¹avati s punim zadovoljstvom, jer su èisto dobro. Ibn Omer ka¾e: "Naredio je Poslanik, s.a.v.s., kraæenje brkova i pu¹tanje brade." (Muslim) U drugoj predaji Ibn Omer prenosi od Poslanika, s.a.v.s.: "Razlikujte se od idolopoklonika, pu¹tajte brade, a podrezujte brkove." (Buharija i Muslim) Ebu Hurejre ka¾e da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Kratite brkove, a pu¹tajte brade, razlikujte se od vatropoklonika." (Muslim) Brijanje brade oponira Poslanikovoj, s.a.v.s., naredbi i time se opona¹aju idolopoklonici i vatropoklonici, ¹to je zabranjeno ©erijatom. Brijanje brade je zabranjeno (haram) po mi¹ljenju apsolutne veæine islamskih uèenjaka, dok Ibn Hazm navodi konsenzus pravnika po tom pitanju. (Vidjeti: ''Meratibul-id¾ma'', str. 225.) Pored toga, nije dozvoljeno kazati da musliman koji brije bradu ne pripada ummetu Muhammeda, s.a.v.s., osim ako se time misli samo na pu¹tanje brade kao dio Poslanikovg sunneta, ne opæenito, zbog rijeèi Poslanika, s.a.v.s.: "Ko ostavi moj sunnet ne pripada meni" (Buhari i Muslim), tj. ne pripada meni u onoj oblasti koju napusti ili radi suprotno mojoj uputi,

a Allah najbolje zna.

Na pitanja odgovorio: Mr. Safet Kuduzoviæ

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#42 Post Postao/la Abu_haqq »

Pitanje: ©ta biva sa ¾enom muslimankom koja èini blud sa nevjernikom, a nije udata? Da li ona izlazi trajno iz islama, i da li je nju moguæe o¾eniti i pod kakvim uvjetima? Da vas Allah nagradi svakim dobrom! Amin!

Odgovor: Nemoral se svrstava meðu najveæe grijehe opæenito. ®ena koja poèini blud sa muslimanom ili nemuslimanom tretira se kao velika grje¹nica i treba biti bièevana sa stotinu udaraca bièem, ako je bila neudata. Veæina islamskih uèenjaka, osim hanefijskih pravnika, smatra da se bludnik protjeruje jednu godinu dana iz svoje zemlje i da je protjerivanje sastavni dio kazne. Potom se veæina pravnika razilazi po pitanju ¾ene. ©afijski i hanbelijski pravnici smatraju da protjerivanje obuhvata i mu¹karca i ¾enu, za razliku od malikijskih uèenjaka. (Vidjeti: El-Mugni, 8/168; El-Kavaninul-fikhijje, str. 383; Mugnil-muhtad¾, 4/147) Ako je bila udata, tada se kamenuje do smrti. Po mi¹ljenju ehlu-sunneta, pukim èinjenjem nemorala ne izlazi se iz okvira islama. (Vidjeti: El-Minhad¾, 1/36 od imama Nevevija) ®enu koja poèini blud nije dozvoljeno o¾eniti, osim ako se iskreno pokaje od zlodjela koje je poèinila. (Vidjeti: Med¾muatul-fetava, 32/90)

A Allah najbolje zna.

Avatar
Bebuskaa
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 382
Pridružen/a: 29 Feb 2000 02:00
Lokacija: Usa & Krajina...

#43 Post Postao/la Bebuskaa »

Pitanje:Sta biva sa Muskarcem da ima seksualne odnose sa zenom??..odnosi se na Neozenjena muskarca?
Koji su njegovi grijesi???? :sleepy:


Nije mi jasno kod tog gore pitanja...sta bi kad zena 'bluda' sa Nevjernikom)...sta ako je sa vjernikom?? :P :biggrin:

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#44 Post Postao/la Abu_haqq »

Bebuskaa je napisao/la:Pitanje:Sta biva sa Muskarcem da ima seksualne odnose sa zenom??..odnosi se na Neozenjena muskarca?
Koji su njegovi grijesi???? :sleepy:


Nije mi jasno kod tog gore pitanja...sta bi kad zena 'bluda' sa Nevjernikom)...sta ako je sa vjernikom?? :P :biggrin:
Bismillahirrahmanirrahim

Blud je haram i jedan od najogavnijih razvrata koji se ubraja medju najvece vjerske grijehe. Oko ovoga se slazu pripadnici svih religija i shodno tome je cin bluda zabranjen i nikad nije bio tolerisan ni u jednoj religiji. Kazna za ovaj cin je uvijek bila jedna od najtezih kazni a to je zato sto blud predstavlja nedjelo koje ugrozava cast i rodoslovlje. Allah dz.s. kaze:'' I sto dalje od bluda, jer to je razvrat, kako je to ruzan put. (el-Isra 32)

I oni koji se mimo Allaha drugom bogu ne klanjaju, i koji, one koje je Allah zabranio, ne ubijaju, osim kada pravda zahtijeva, i koji ne bludnice; - a ko to radi, iskusice kaznu. Patnja ce mu na onome svijetu udvostrucena biti i vjecno ce u njoj ponizen ostati. (El-Furkan 68-69)

Osnova Osnova iz koje se izvodi kazna za pocinioce bluda koji nisu zenjeni ni udavani su rijeci Uzvisenog:'' Bludnicu i bludnika izbicujte sa stotinu udaraca bica, svakog od njih, i neka vas pri vrsenju Allahovih propisa ne obuzima prema njima nikakvo sazaljenje, ako u Allaha i u onaj svijet vjerujete, i neka kaznjavanju njihovu jedna skupina vjernika prisustvuje! (Nur 2)


Skim god da je pocinjen blud bio to vjernik ili nevjernik ista je kazna. Blude je blud.

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#45 Post Postao/la Abu_haqq »

Pitanje:
Recite mi ne¹to o ceteresnicama koje nas narod uci svojim umrlim?

Odgovor:
Osnova u poglavlju ibadeta je da je zabranjeno izmisljanje bilo kojeg ibadeta koji nema potvrde u praksi Allahova poslanika alejhis-salatu wes-selam, i to na osnovu predaje koju nam prenosi Aisa radijellahu anha gdje kaze Poslanik sallallahu alejhi we sellem: “ Ko uvede neku novu stvar u ovu nasu vjeru to se odbija”.(Muslim). Na osnovu navedenog islamski ucenjaci su izvukli spomenuto pravilo. Zato nije dozvoljeno izmisljanje bilo kakvog ibadeta koji nema potvrde u serijatu. Takozvana "Ceteresnice" se cine nakon cetrdeset dana od smrti odredjene osobe s ciljem velicanja Uzvisenog Allaha i poklanjanja tih dobrih djela umrlom. Uglavnom taj zikr koji se cini uglavnom nije sporan tj. same rijeci, ali nacin na koji se to cini i odredeni period koji se precizira su sporni i nemaju utemeljenja u serijatu. Na osnovu svega kazanog dolazimo do zakljucka da je ceteresnica novotarija i da nije dozvoljeno njeno praktikovanje. A zabranu povecava i cinjenica da su to adeti uzeti od nemuslimana. Znamo da su prvo pocele sedmine pa ceteresnice pa godisnjice, a u zadnje vrijeme neki praktikuju i nakon sezdeset dana da to isto cine. Olahko shvatanje ovih stvari sve sire otvara vrata novotarijama u vjeri tako da sve vise vidimo razlicitosti medu muslimanima razlicitih podrucja. Molim Uzvisenog Allaha da nas uputi na put na kojem je bio Allahov Poslanika sallallahu alejhi we sellem i da popravi stanje muslimana.

A Allah d¾.¹. najbolje zna
Odgovorio: Muhamed Ikanoviæ prof.

Odgovori