Odgovori na Islamska pitanja

Diskusije oko religija u svijetu ...
Poruka
Autor/ica
Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#61 Post Postao/la Abu_haqq »

Definicija akide je ?

ODGOVOR: Akida je vjerovanje u skup gajb stvari, koje su nam nareðene da vjerujemo u njih, èvrsto i bezrezervno, kao ¹to je vjerovanje u Allaha, meleke, poslanike, Sudnji dan itd.

OBJASNJENJE: Akida je vjerovanje u skup gajb stvari, koje su nam nareðene da vjerujemo u njih, èvrsto i bezrezervno, kao ¹to je vjerovanje u Allaha, meleke, poslanike, Sudnji dan itd. Rijeè akida znaèi ne¹to ¹to se u srcu prihvata bez sumnje, sa potpunim ubjeðenjem. Nauka o akidi bavi se dokazivanjem vjerskih ubjeðenja kroz ¹eri'atske i razumske dokaze. ©eri'atski dokazi su osnov na kojima se ona gradi, a potom se ona uèvr¹æuje na razumskim dokazima. Meðutim, sljedbenici novotarija su promijenili ovaj raspored i zapali u mno¹tvo zabluda. Njihova osnova bila je nauka ilmul-kelam

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#62 Post Postao/la Abu_haqq »

Tevhidur-Rububijje ?

ODGOVOR: Globalno znaèenje: to je èvrsto uvjerenje da je Allah subhanehu ve te'ala Gospodar svega i da nema drugog gospodara.

OBJASNJENJE: Globalno znaèenje: to je èvrsto uvjerenje da je Allah subhanehu ve te'ala Gospodar svega i da nema drugog gospodara.

Poja¹njenje:
Rijeè Rabb u arapskom jeziku; kad se ka¾e rabbul-bejti, to znaèi; vlasnik i Upravitelj kuæe, a kad se ka¾e Rabbul-alemine, to znaèi; Gospodar svih svjetova, svih stvorenja i upravitelj svima njima.

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#63 Post Postao/la Abu_haqq »

Ehli sunnet vel d¾emat je skupina koju je Muhammed s.a.v.s. ?

ODGOVOR: Preporucio generacijama koje dolaze.

OBJASNJENJE: U ©eri'atu znaèi skupina ispravnih prethodnika, ashaba i tabi'ina koji su se okupili na jasnoj istini iz Kurana i Sunneta, i svako ko je do¹ao nakon njih, povodeæi se za njima i za njihovim ostav¹tinama, pripada d¾ematu, bilo ih puno ili malo, èak jedna osoba mo¾e predstavljati d¾emat. Ka¾e Imam ©afija u knjizi ''Novotarije'': "Kad je do¹la naredba obaveznosti d¾emata u Kur'anu i Sunnetu, pod njom se podrazumijevala obaveznost istine i njeno slijeðenje'', iako je broj sljedbenika istine mali, a sljedbenika zablude veliki. Zato ¹to je istina ono na èemu je bila prva skupina, Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem i njegovi ashabi, i ne gleda se na mno¹tvo sljedbenika zablude nakon njih. Kada je Abdullah ibn Mubarek upitan za d¾emat, rekao je: "Ebu Bekr i Omer.'' Reèeno mu je: ''Oni su umrli.'' Pa je rekao: ''Taj i taj, (i spomenu imena dva velika uèenjaka u njegovo vrijeme)."

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#64 Post Postao/la Abu_haqq »

Novotarije - inovacije u vjeri su ?

ODGOVOR: Haram.

OBJASNJENJE: Novotarije u vjeri

One su opasne i u ©eri'atu su jako nepo¾eljne i haram su, jer osnova u vjeri je da se ne improvizuje i da je vjera upotpunjena i usavr¹ena.

Ove novotarije se dijele na dvije vrste:

a) novotarija u ubjeðenju (akidi) poput ird¾a', ¹i'izma, harid¾ija i sl.

b) novotarije u djelima poput namaza ¾elja, mevluda, posta na suncu i stojeæi i slièno.

Sve ove novotarije su haram. Meðutim, postoji velika razlika meðu njima. Ima novotarija koje su kufr i koje izvode iz islama, poput nekih sekti meðu ¹i'jama koje pretjeruju, idu u krajnost. Meðu ¹i'jama ima nekih koji obo¾avaju Aliju radijallahu anhu, ili novotarija panteizma (jednoæa postojanja) koju zagovaraju neke sufije, dakle ekstremni dio sufija. Postoje novotarije koje vode ka ¹irku: poput graðenja kubeta nad kaburovima mauzoleja i njihovo velièanje, obavljanje namaza u takvim mjestima. Postoje novotarije koje su zabluda u akidi i opasna iskrivljenja poput novotarije ird¾a’a, zatim ilmul-kelama. I ima novotarija koje su veliki grijeh, poput novotarija u djelima, zikru i slièno. Naravno, ne mogu se poistovjetiti oni koji slijede te novotarije sa onima koji su ih izmislili. Postoji velika razlika u davanju hukma o novotarima. Postoje novotari koji su u svojoj novotariji munafici i otpadnici, a postoje takoðer oni koji su jednostavno pogrije¹ili (o ovome æemo govoriti kasnije).

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#65 Post Postao/la Abu_haqq »

Da li su Novotarije - Inovacije u vjeri ?

ODGOVOR: Najveci razlog ¹irka (obozavanje neceg drugog osim Allaha s.w.a.)

OBJASNJENJE: Novotarija je glavni razlog ¹irka.

U Buharijevom Sahihu od Ibn Abbasa radijallahu anhu se prenosi, – komentari¹uæi rijeèi Uzvi¹enog u suri Nuh, 23. ajet: "I reko¹e: 'Nikako bo¾anstva svoja ne ostavljajte i nikako ni Vedda, ni Suvaa, ni Jegusa, ni Jeuka, ni Nesra ne napu¹tajte.", da je rekao: "Ovo su imena dobrih ljudi iz Nuhova alejhi selam naroda. Kad su ovi ljudi umrli ¹ejtan je nagovarao Nuhov alejhi selam narod da na mjestima gdje su se oni okupljali izgrade (nisu to bili klasièni kipovi) kipove koji æe ih na njih podsjeæati, da ih zovu imenima ovih ljudi, pa su tako i uradili. Ovi se kipovi u poèetku nisu obo¾avali, pa kad su ovi prvi umrli (oni koje je ¹ejtan nagovarao) i kad je ovo zaboravljeno, ovi su se kipovi poèeli obo¾avati."

Ka¾e imam Ibnul Kajjim: "©ejtan uvijek obo¾avaocima kaburova objavljuje da izgraðivanje nad kaburovima i njihovo posjeæivanje ulazi u dio ljubavi prema dotiènim umrlim osobama, poslanicima ili dobrim ljudima, i da je dova kod ovih kaburova primljena kod Allaha.'' Zatim ih vodi u drugi stepen, tj. uèenje dove na ovim kaburovima, a zatim ih poènu obo¾avati, potom ih uzimaju kao kipove u pravom smislu, na njih stavljaju i pale svijeæe, kite ih, èine tavaf oko njih, dodiruju ih, ljube, obavljaju had¾d¾ kod njih, prinose ¾rtve itd. Ima ih koji hiljade kilometara preðu da obave "Had¾d¾," te jedu zemlju oko kaburova, èine zinaluk itd.

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#66 Post Postao/la Abu_haqq »

Da li ce ikakva druga vjera biti primljena kod Allaha s.w.a. kao recimo krscanstvo ili jevrejstvo na Sudnjem danu..?

ODGOVOR: Ne

OBJASNJENJE:

Ka¾e Uzvi¹eni: "Danas Sam vam upotpunio va¹u vjeru i blagodat Svoju prema vama ispunio, i zadovoljan Sam da vam islam bude vjera." (El-Mai'de, 3.)

19. "Allahu je prava vjera jedino –islam. A podvojili su se oni kojima je data Knjiga bas onda kada im je doslo saznanje, i to iz medzusobne zavisnosti. A sa onima koji u Allahove rijeci ne budu vjerovali Allah ce brzo obracunati." (Âl-'Imrân)

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#67 Post Postao/la Abu_haqq »

PITANJE: Kada se uci Ezaan i Ikamet djetu koje tek rodilo ?

ODGOVOR: Ezan i ikamet se uèi odmah nakon roðenja djeteta jer islamski uèenjaci ka¾u, poput ibn Kajjima, da je mudrost toga da prvo ¹to dijete èuje na dunjaluku bude zikr i velièanje Allaha.

A ALLAH NAJBOLJE ZNA !

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#68 Post Postao/la Abu_haqq »

Da li je zikr na tespih novotarija i da li je ispravan zikr onome ko zikri na tespih?

ODGOVOR:

Prenosi Ebu Davud, sa dobrim lancem prenosilaca, da je Poslanik, s.a.v.s., preporuèio zikr na prste i rekao: "Oni æe biti pitani i svjedoèit æe (na Sudnjem danu)." Citirani hadis jasno ukazuje da je sunnet zikriti na prste, a ne na tespih. Najbolja uputa je uputa Poslanika, s.a.v.s.,

A Allah najbolje zna

Odgovorio; mr. Safet Kuduzoviæ
[/b]

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

Da li se potire lice posle dove?

#69 Post Postao/la Abu_haqq »

Da li se potire lice posle dove?



PITANJA:
Da li je sahih hadis da se prilikom zavr¹etka dove potare po licu i da li je to mi¹ljenje jako ili slabo?
ODGOVOR: Islamski uèenjaci navode da postoji sedam predaja u kojima se spominje potiranje lica nakon dove ali su sve one slabe i ne mo¾e se raditi po njima.

A ALLAH NAJBOLJE ZNA !

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#70 Post Postao/la Abu_haqq »

Da li je ispravan post kockaru ...?


PITANJA:

Da li je ispravan post ako covjek posti a ujedno vrsi opkladu npr..(Sportske Kladionice i tome slicno) a to je kocka ?

ODGOVOR:

Klaðenje u sportskim kladionicama i slièno je zabranjeno-haram ali ne utièe na ispravnost posta.

A ALLAH NAJBOLJE ZNA !

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#71 Post Postao/la Abu_haqq »

Da li moram ponoviti namaza ako ga klanjam prije vremena?

Pitanje: Da li moram ponovit namaz ako ga klanjam prije njegovog vremena jer sam klanjala prije njegovog vremena, kako se sat pomjerio u nazad iz zaborava sam klanjala ali jos nije bilo nastupilo njegovo vrijeme?

Odgovor: Hvala Allahu Gospodaru svih svjetova, neka je salavat i selam na posljednjeg Poslanika Muhammeda, sallallahu‘alejhi we sellem. Ako si klanjala namaz prije njgovog vremena, onda si duzna da ga ponovis. Jer Allah dz.s. u prijevodu znacenja kaze: “….jer vjernicima je propisano da u odredjeno vrijeme molitvu obavljaju.” (En-Nisa` 103.) Ibn Rusd u svojoj knjizi “Bidajetul-mudztehid” prenosi konsenzus muslimana da svih pet namaza imaju svoja odredjena vremena i da su ta vremena uvjet (sart) za ispravnost namaza. Kaze uvazeni sejh Usejmin: “Namaz prije njegovog vremena je ne ispravan, pa makar samo pocetni tekbir bio prije njegovog vremena, a ostatak namaza u njegovom vremenu.” A Allah d¾.¹. najbolje zna

Odgovorio: Suad Drpljanin, fakultet ¹eri'ata Medina

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#72 Post Postao/la Abu_haqq »

Ukoliko covjek cini dobra dijela i odvraca od zla a neklanja, da li ce mu biti ta dobra dijela primljena ?

ODGOVOR: Nece.


Kaze Allah s.w.a."Onome ko cini dobro, bio mu¹karac ili ¾ena, a vjernik je ( misli se na one koji klanjau, poste i obavljaju sve radnje koje je ALLAH s.w.a. naredio i nista ne propustaju), Mi cemo dati da pro¾ivi lijep ¾ivot, i doista cemo ih nagraditi boljom nagradom nego ¹to su zaslu¾ili.” (Prijevod znacenja - En-Nahl, 97.) U suprotnom, sa neispravnom akidom se poni¹tavaju dobra djela i nece biti ni od kakve koristi onom ko ih bude radio: "A tebi i onima prije tebe objavljeno je: "Ako bude¹ druge Allahu ravnim smatrao, tvoja djela ce sigurno propasti, a ti ce¹ izgubljen biti.” (Prijevod znacenja - Zumer, 65.)

A Allah s.w.a. najbolje zna.

Abdussamed Bu¹atliæ
- " Znanje predhodi svakom djelu "

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

Pitanje i Odgovor

#73 Post Postao/la Abu_haqq »

PITANJE:

Da li je klanjanje namaza farzova obavezno za muslimane u dzamiji ilije to samo lijepo ciniti?


ODGOVOR:

Namaz u dzematu je obavezan za onoga ko je stanju da ga klanja i ukoliko nema opravdanog razloga za njegovo izostavljanje. Sto se tice udaljenosti od mesdzida ili dzamije koja uslovljava obaveznost odazivanja na namaz je udaljenost na kojoj se cuje ezan kojeg uci covjek srednje jacine glasa. Dokaz ovome je, imam Muslim u svome sahihu biljezi predaju u kojoj se spominje da je slijepac trazio dozvolu od Bozijeg Poslanika sallallahu alejhi we sellem da ga oslobodi namaza u dzematu pa ga je poslanika alejhis-selam pitao da li cuje ezan na sto je rekao da cuje pa je Poslanik sallallahu alejhi we sellem rekao: „Odazovi se na poziv.“ A u predaji koja je muttefekun alejhi spominje se da je Poslanika sallallahu alejhi we sellem razmisljao da naredi ljudima da klanjaju namaz a on sa grupom ljudi ode do onih koji ne dolaze u dzemat pa im zapali kuce.

Allah d¾.¹. najbolje zna!

Odgovorio; Muhamed Ikanoviæ prof.

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

Propis prstena

#74 Post Postao/la Abu_haqq »

Pitanje:

Kakav je propis prstena koji se daruje prilikom sklapanje braka, ili prilikom zaruke?

Odgovor:

U osnovi ©eriat nije naredio niti zabranio darivanje prstena prilikom zaruke, nego je tu stvar uèinio dozvoljenim(mubah).Meðutim onog trenutka kada se ustanovi da je odreðeni obièaj preuzet od nevjernickih naroda i njihovih obièaja onda taj èin postaje „stroga zabrana“ ,haram.Iz mnogih dokaza Kurana i Sunneta ustanovljeno je da je strogo zabrano slijeðenja nevjernoèkih obièaja.Mi cemo ovdje nevesti dokaz da je ovaj obicaj èisto crkveni propis koji je postao nazalost obicaj i kod nas.
©ejh Albani u svojoj knjizi «Adabu zifaf» prenosi odgovor na pitanje koje je postavljeno u Londonskom èasopisu «Woman» u broju19., izaslo1960. godine.Odgovor na pitanje je dala Angela Talbot,urednica pomenutog èasopisa.Pitanje i odgovor glase;
«Zbog cega se prilikom vjencanja stavlja prsten na prst prstenjak»
Odgovor:
»..... osnova ovoga cine je i jedan stari obicaj ,a to je da kada bi mlado¾enja stavljao prsten na ruke mlade prvo bi ga stavi na vrh palac prilikom èega bi rekao: »u ime oca»,zatim bi ga stavio na vrh kaziprst i rekao bi: «u ime sina», zatim bi ga stavio na vrh srednjeg prst i rekao bi: »u ime duha svetoga», na posljetku bi ga stavio na prstenjak i rekao bi. »amen.»
(Adabu zifaf str 141).
Iz pomenutog vidimo da je ovaj obièaj,crkveni obièaj, i da je njegovo praktikovanje strogo zabranjeno-haram!


A Allah najbolje zna !

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

Da li se kurbani kolje za mrtve ili ¾ive muslimane?

#75 Post Postao/la Abu_haqq »

Pitanje:

Da li se kurbani kolje za mrtve ili ¾ive muslimane?

Ponudene opcije; 1. Za ¾ive muslimane. 2. Za mrtve muslimane 3. I za ¾ive i za mrtve. 4. Neznam Klnjae kurbana ulema je podjelilana; 1. Da koljemo kurban ¾ivim i mrtvim zajedno, kao da èovjek kolje kurban za sebe i svoju porodicu a u isto vrijeme pod porodicom podrazumjeva svoje ¾ive i mrtve. Primjer za to je Poslanikovo, sallallahu 'alejhi we sellem, klanje kurbana na ime njegove porodice u koju ulaze i ¾ivi i mrtvi. 2. Druga vrsta je klanje kurbana na ime mejita shodno njegovom vasijetu i oporuci. 3. I treæa vrsta je klanje kurbana samo na ime mejita, u kojem ne uèestvuju ¾ivi, iz dobroèinstva prema njemu a on to nije tra¾io u svojoj oporuci.

Odgovor:

Ovakvo klanje kurbana je a Allah d¾.¹. najbolje zna, suprotno praksi Allahovog Poslanika, sallallahu 'alejhi we sellem, jer se ne prenosi u sunnetu da je Poslanik, sallallahu 'alejhi we sellem, nekada odredio i zaklao kurban namjeniv¹i ga iskljuèivo mejitu. Ne prenosi se da je zaklao kurban svojoj ¾eni Hatid¾i a bila mu je meðu najdra¾im ¾enama, nije ga zaklao svojoj djeci koja su preselila jo¹ za njegovog, sallallahu 'alejhi we sellem, ¾ivota; niti ga je zaklao svom amiði Hamzi r.a. Klanje kurbana na ime mrtvog nije bilo poznato meðu prvim generacijama osim ako to klanje biva istovremeno ¾ivim i mrtvim.

A Allah d¾.¹. najbolje zna.

Odgovorio: Adnan Magliæ prof.

Odgovori