Riječ dvije o zapisima, talismanima i hamajlijama

Diskusije oko religija u svijetu ...
Odgovori
Poruka
Autor/ica
Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

Riječ dvije o zapisima, talismanima i hamajlijama

#1 Post Postao/la Abu_haqq »

Rijeè dvije o zapisima, talismanima i hamajlijama

Nema sumnje da je najveci neprijatelj covjeka neznanje. Svjedoci smo kako muslimani danas, usljed nepoznavanja svoje vjere praktikuju mnogo toga ¹to je u suprotnosti sa islamom i islamskim propisima



Se’id b. D¾ubejr je rekao: `Ko potrga zapis sa neke osobe ima nagradu kao da je oslobodio jednog roba.`
Nema sumnje da je najveci neprijatelj covjeka neznanje. Svjedoci smo kako muslimani danas, usljed nepoznavanja svoje vjere praktikuju mnogo toga ¹to je u suprotnosti sa islamom i islamskim propisima. Jedna od negativnih pojava takve vrste, a koja je izuzetno prisutna medju muslimanima Bo¹njacima jesu zapisi. Veliki je broj ljudi koji poku¹avaju zapisima rije¹iti svoje probleme. Isto tako je veliki broj i onih koji se zapisima bave, koji zapisuju. Danas, popularan naziv tog zanimanja jeste “iscjelitelj”. Medjutim, vecina njih nisu ni svjesni ¹ta cine i da je to izuzetno opasan posao.
Zapisi su stara znanost koju su poznavali predislamski Arapi. Medjutim, islam je do¹ao kao putokaz ljudima u svim sferama njihovog ¾ivota i dao krajnju rijec po svim pitanjima sa kojima se ljudi susrecu u ¾ivotu na ovom svijetu. Zapisi, talismani i hamajlije su jedna od pojava o kojoj islam ima jasno definisan stav. Mnogi hadisi Poslanika s.a.v.s. upozoravaju na opasnost od tog djela i smatraju ga ¹irkom. Imam Ahmed prenosi u svom Musnedu hadis u kojem stoji: “Poslaniku, s.a.v.s, je do¹la jedna grupa ljudi da mu daju prisegu (bej’at). On je prisegu primio od devetorice a od desetog nije. Upitali su ga: “Primio si zakletvu od devetorice, a ovog si ostavio?” Poslanik, s.a.v.s, rece: “On nosi zapis?!” Doticni je izvadio zapis i pocjepao ga svojom rukom, a nakon toga je Poslanik, s.a.v.s, primio prisegu od njega i rekao: “Ko objesi zapis ucinio je ¹irk Allahu, d¾.¹.”1 U drugom hadisu koga, takodjer, prenosi Ahmed stoji: “Ko objesi zapis sa ciljem da mu to olak¹a njegov hal neka mu Allah ne dozvoli da mu bude lak¹e.”2 Imran b. Husajn prenosi da je Poslanik, s.a.v.s, vidio zapis u vidu narukvice na jednom covjeku, pa ga upitao: “©ta je to?” “Napravio sam je od posebne ¾ile.” Odgovori on. “Ona te samo obmanjuje i jo¹ povecava tvoju slabost. Odbaci je od sebe. Ako umre¹ sa njom na ruci bice¹ prepu¹ten njoj,” rece Poslanik, s.a.v.s.3 U drugom rivajetu ovog hadisa, kojeg, takodjer, prenosi imam Ahmed stoji: “Ako umre¹ sa njom na ruci nikada nece¹ biti spa¹en.”
Allah, d¾.¹, ka¾e: “…i, pored Allaha, ne moli se onome ko ti ne mo¾e ni koristiti ni nauditi, jer ako bi to uradio, bio bi, uistinu, nevjernik.” (Junus, 106)
Buharija i Muslim prenose da je Poslanik, s.a.v.s, u jednoj od bitaka poslao glasnika koji je govorio: “Skinite svaki zapis sa vrata deve i nemojte nijedan ostaviti.”4
Iz tog razloga su ashabi bili veoma oprezni po pitanju ¹irka, bio veliki ili mali, javni ili tajni i dobro cuvali sebe i svoje porodice da se bilo ¹ta od njega ne uvuce u njih. Ako bi ne¹to od toga primijetili na bilo kome oni bi odmah na to upozoravali izvr¹avajuci tako svoju obavezu, udaljavjuci se od ¹irka i dostavljajuci poruku islama. Isto su tako cinili njihovi ucenici tabi’ini.
Imam Ahmed prenosi u svom Musnedu od Zejnebe supruge Abdullah b. Mes’uda da je rekla: “Kada bi se Abdullah vratio kuci naka¹ljao bi se prije nego ¹to otvori vrata bojeci se da nekog od nas ne zatekne u stanju u kojem ne bi ¾elio. Jednom prilikom je do¹ao i naka¹ljao se, a kod mene je bila jedna starica koja mi je ucila rukju protiv groznice. Ja sam je sakrila ispod kreveta, a on je u¹ao, sjeo pored mene i ugledao konac na mom vratu, te mi rekao: “Kakav je to konac?” Odgovorila sam mu: “To je konac na koji mi je nauceno.” On ga je uzeo i potrgao, a zatim je rekao: “Zaista Abdullahova porodica nema potrebe za ¹irkom. Ja sam cuo Poslanika, s.a.v.s, kada je rekao: “Zaista su rukja, zapisi i talismani ¹irk.” Ja mu tada rekoh: “Za¹to mi tako govori¹, kad je jedno moje oko podrhtavalo sve dok nisam oti¹la kod jednog jevreja koji mi je ucio rukju i ono se smirilo.” On rece: “To je ¹ejtanovo djelo. On je mrdao tvoje oko svojom rukom, pa kada ode¹ da ti se uci on prestane da ga mrda. Dosta ti je bilo samo da ka¾e¹ ono ¹to je rekao Poslanik, s.a.v.s: “Gospodaru ljudi otkloni mi ovu nedacu. Izlijeci me jer Ti lijeci¹ i nema lijeka do Tvog lijeka. Izlijeci me lijekom koji ne ostavlja bolest.”5 Ibnu ebi Hatim prenosi od Urve da je Huzejfe b. el-Jemana jedne prilike u¹ao kod jednog bolesnika i na njegovoj ruci ugledao konac. Odmah ga je potrgao i rekao: “Vecina ovih ne vjeruje u Allaha, nego druge Njemu smatra ravnim.” (Jusuf, 106)
Veki’ prenosi da je Se’id b. D¾ubejr rekao: “Ko potrga zapis sa neke osobe ima nagradu kao da je oslobodio jednog roba.

Mekruh (pokudjeno) je nositi zapise koji su napravljeni od Kura¨na.

Ibrahim en-Neha’i ka¾e: “Ucenici Ibn Mes’uda su pokudivali sve zapise, bili oni kur’anski ili neki drugi.6 Ibrahim en-Neha’i je jedan od najpoznatijih fakiha medju tabi’inima. Umro je 96 h. g. Ovaj stav je zastupao Ibn Mes’ud i njegovi sljedbenici.
Medjutim, jedan dio uleme smatra da su zapisi koji su sacinjeni od kur’anskih ajeta dozvoljeni. Prenosi se da je Abdullah b. Amr rekao: “Poslanik, s.a.v.s, nas je ucio da prije spavanja proucimo sljedece rijeci: “Bismillah. Utjecem se Allahovim, d¾.¹, potpunim rijecima od Njegove srd¾be i kazne, zla ljudi, ¹ejtanskih do¹aptavanja i da mi oni dodju.” Abdullah je poucavao svako svoje dijete kada postane punoljetno da ove rijeci izgovara prije spavanja, a onima koji su bili mali i nisu mogli da ih nauce napamet, on bi ih napisao i vje¹ao im oko vrata.7
Ibn Had¾er el-Askalani u komentaru Buharijinog hadisa u kome se naredjuje skidanje svih ogrlica sa deva ka¾e: “Ovo se odnosi na zapise koji ne sadr¾e kur’anske ajete. A zapisi koji sadr¾e kur’anske ajete su dozvoljeni i oni se nose radi bericeta i tra¾enja za¹tite od Allaha Njegovim imenima.8
Dr. Jusuf el-Karadavi, nakon ¹to je iznio dokaze oba stava, ka¾e sljedece: “Po¹to su se prve generacije muslimana razi¹le po ovom pitanju, musliman ima pravo uzeti ono mi¹ljenje koje mu vi¹e odgovara, iako ja dajem prednost mi¹ljenu Ibn Mes’uda i njegovih prista¹a koji negativno gledaju na zapise uopce. To temeljim na sljedecim cinjenicama:

Prvo: u citiranim hadisima se zabranjuju zapisi opcenito i ne pravi nikakva razlika medju njima, niti nalazimo dokaze kojim bi tu razliku napravili.

Drugo: “ovo mi¹ljenje je sigurnije i predstavlja preventivu protiv upotrebe ostalih vrsta zapisa i talismana.

Trece: ukoliko se ti zapisi budu nosili, covjek ce doci u situaciju da se s njima nade na mjestima koja ne prilice kur’anskom tekstu, kao ¹to je mjesto obavljanja nu¾de i slicno. Cetvrto: Kur’an je objavljen da bude uputa i program ¾ivota, a ne da se od njega prave zapisi. Medjutim, i pored toga musliman ne bi trebao da o¹tro nastupa protiv zapisa koji su spravljeni od kur’anskih ajeta, niti da ih na silu s nekog skida. Poznato je pravilo da se ne treba negirati drugo mi¹ljenje u pitanjima u kojima postoji osnovan razlaz medju ulemom. Musliman koji je ubjedjen u ispravnost stava kojeg je izabrao ima pravo da iznosi dokaze za svoj stav i obja¹njava neispravnost drugog stava blago i mudro, bez ikakve uvrede ili omalova¾avanja drugih i bez grubosti u diskusiji.

Zato je imam Hasan el-Benna na ovu temu rekao: “Sve ovo je zlo protiv kojeg smo se obavezni boriti, izuzev kur’anskog ajeta ili sahih dove.”
Muhammed b. Abdu-l-vehhab u komentaru hadisa “Zaista su rukja zapisi i talismani ¹irk” ka¾e: “Zapisi su ono ¹to se vje¹a djetetu oko vrata protiv uroka i slicno. Medjutim, ukoliko su zapisi od Kur’ana, njih odobravaju pojedini medju selefom, a drugi i njih smatraju zabranjenim, izmedju ostalih Abdullah b. Mes’ud.”9

Isti je stav islama prema talismanima i hamajlijama. Medjutim, islam nije zabranio ni¹ta a da po tom pitanju nije objasnio ispravan postupak. Tako i po pitanju du¹evnih bolesti, d¾inskih napada, sihra i ostalog, islam donosi konkretna uputstva o nacinu njihovog lijecenja. To je svojom praksom pokazao Poslanik, s.a.v.s, ¹to su kasnije preuzeli ashabi i sacuvali islamski nacin liecenja od spomenutih bolesti. Najbolji primjer za to je slucaj Abdullaha b. Mes’uda, koji prenosi imam Ahmed, a kog smo vec citirali: “Imam Ahmed prenosi u svom Musnedu od Zejnebe supruge Abdullah b. Mes’uda da je rekla: “Kada bi se Abdullah vratio kuci naka¹ljao bi se prije nego ¹to otvori vrata bojeci se da nekog od nas ne zatekne u stanju u kojem ne bi ¾elio. Jednom prilikom do¹ao je i naka¹ljao se, a kod mene je bila jedna starica koja mi je ucila rukju protiv groznice. Ja sam je sakrila ispod kreveta, a on je u¹ao, sjeo pored mene i ugledao konac na mom vratu, te mi rekao: “Kakav je to konac?” Odgovorila sam mu: “To je konac na koji mi je nauceno.” On ga je uzeo i potrgao, a zatim je rekao: “Zaista Abdullahova porodica nema potrebe za ¹irkom. Ja sam cuo Poslanika, s.a.v.s, kada je rekao: “Zaista su rukja, zapisi i talismani ¹irk.” Ja mu tada rekoh: “Za¹to mi tako govori¹, kad je jedno moje oko podrhtavalo sve dok nisam oti¹la kod jednog jevreja koji mi je ucio rukju i ono se smirilo.” On rece: “To je ¹ejtanovo djelo. On je mrdao tvoje oko svojom rukom, pa kada ode¹ da ti se uci on prestane da ga mrda. Dosta ti je bilo samo da ka¾e¹ ono ¹to je rekao Poslanik, s.a.v.s: “Gospodaru ljudi otkloni mi ovu nedacu. Izlijeci me jer Ti lijeci¹ i nema lijeka do Tvog lijeka. Izlijeci me lijekom koji ne ostavlja bolest.”
Iz navedenog slucaja jasno se da zakljuciti da se Poslanik, s.a.v.s, lijecio od navedenih bolesti iskljucivo Kur’anom i dovama. Kod nas su, na¾alost vrlo rijetki oni koji to cine na takav nacin. Postoje kur’anski ajeti i hadiske dove (rukja)10 koje se uce oboljelom i na takav nacin bolest slabi, bilo da se radi o sihru, napadu d¾ina ili uroku. Ista ajeta i dove se mogu prouciti na vodu kojom se bolesnik kupa ili je pije nekoiloko puta dnevno, ¹to ima slican ucinak kao i ucenje. Dozvoljeno je nauciti i na maslinovo ulje kojim bolesnik masira svoje tijelo. Sve to se radi u vi¹e navrata sve dok bolest potpuno nestane, slicno kao ¹to je slucaj sa medicinskom terapijom koja se koristi odredjeno vrijeme. Svi drugi vidovi licenja duhovnih bolesti ne dolaze u obzir i vjernik treba da ih se u potpunosti kloni. Ovdje treba istaci da su duhovne bolesti, kao i fizicke, neke se lak¹e lijece a neke te¾e, dok se neke uopce ne mogu izlijeciti.

Molim Svevi¹njeg Allaha, d¾.¹, da nas sacuva od svakog vida ¹irka i nepokornosti Njemu, da nas sacuva od svih vrsta bolesti: fizickih i duhovnih i da nas ucini od onih koji su ponosni na svoju vjeru i koji se vladaju po njenim propisima u svom svakodnevnom ¾ivotu i na takav nacin daju najbolji doprinos promociji islama i islamskih vrijednosti.

dr. zuhdija Adiloviæ
Zadnja izmjena: Abu_haqq, dana/u 10 Maj 2007 22:16, ukupno mijenjano 1 put.

ADMIN_BOL-CHAT.DE

#3 Post Postao/la ADMIN_BOL-CHAT.DE »

Postovani @الحقّ
Ja imam jedno pitanje!
Zar nisu Hodze ti koji pisu zapise
A Hodze tj Imami su ti koji su poglavari islama. Zavrsili islamske nauke.
Ljudi uceni koji su u medersama skole pozavrsavali i valjda znaju sta je zapis i jel protiv Islama ili nije
Pitam se taj Dr Zuhdija i nije cudo sto se malim slovom potpisuje.

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#4 Post Postao/la Abu_haqq »

vidovita_dzemila je napisao/la:priznajem da nisam proèitala ¹to si napisao jer ne èitam preduge textove :) ali da te pitam vjeruje¹ li u one ¾ene ¹to salijevaju, zna¹ ono bace vruæe olovo u vodu i koji oblik ispadne kao od toga se boji¹. vidim da ne vjeruje¹ u hod¾ine zapise a sad æu ti isprièati jednu istinitu prièu allaha mi. mo¾e¹ je i provjeriti. u ljubu¹kom je ¾ivio jedan hrvatski par koji nije mogao imati djece. zapravo ¾ena bi rodila ali bi dijete umrlo i tako ko zna kolika puta. i¹la je raznim doktorima i ovim njihovim uèenjacima ali joj nisu pomogli. na kraju je oti¹la kod hod¾e i on joj je rekao da sinovima daje imena divljih ¾ivotinja, a kæerima dragih kamenja. poslije toga je rodila èetvero dijece i sada su oni odrasli ljudi a zovu se Lav, Tigran, Smaragda i Rubina. ako nekog zna¹ iz ljubu¹kog upitaj ga pa æe ti potvrditi moju prièu.
Cijenjena sestro,
moguce je da se takve stvari dogadzaju (sihr). Medzutim nije ispravno otici kod covjeka koji sebe naziva hodzom (samo proglasenim ili samo ucenim) a nema serijatsko znanje. U Islamu je odobreno lijecenje Kur'anom a to jest "Rukja". BiH ima elhamdulillah imame koji spoznavaju ovu vrstu lijecenja.

Sihr je sporazum izmeðu sihirbaza i ¹ejtana koji se sastoji u tome da sihirbaz poèini neke harame ili djela koja vode u ¹irk (nevjerstvo), a da mu ¹ejtan zauzvrat poma¾e i bude poslu¹an u onome ¹to tra¾i od njega.
Otici kod vracara je put ka izlasku iz vjere. To je potvrdzeno serijatom.

Prepoznavanje sihirbaza

Na osnovu slijedeæih znakova prepoznat æemo sihirbaza:

1. Uglavnom pita bolesnika o njegovom imenu i imenu njegove majke.

2. Uzima neke privatne bolesnikove stvari, poput odjeæe, maramice, kape itd.

3. Ponekad zahtijeva da mu se dovede ¾ivotinja odreðenih osobina i da se zakolje bez spominjanja Allahovog imena. Njenom krvlju nama¾e bolesna mjesta ili baci ¾rtvu na pusto mjesto.

4. Pi¹e talismane (vrad¾bine, zapise).

5. Dok lijeèi uèi èarolije i izgovara nerazumljive talismane.

6. Daje bolesniku zapise koji se sastoje od èetverouglova na kojima su slova i brojevi.

7. Nareðuje bolesniku da se izdvoji od ljudi, odreðeni period boraveæi u sobi u koju ne ulazi sunèeva svjetlost.

8. Ponekad tra¾i od bolesnika da se ne pere vodom odreðeni period, uglavnom 40 dana, a ovaj znak upuæuje na to da se radi o d¾inu kr¹æaninu koji slu¾i sahira.

9. Daje bolesniku stvari koje æe pokopati u zemlju.

10. Daje bolesniku papire koje æe spaliti i nakaditi se njima.

11. Prièa nerazumljivim govorom.

12. Vrlo èesto sahir obavje¹tava bolesnika o njegovom imenu, imenu grada iz kojeg je i o problemu radi kojeg je do¹ao, a da to on prethodno nije znao.

13. Pi¹e bolesniku isprekidana slova na papir (zapis) ili na posudu od grnèarije, a onda mu nareðuje da to rastapa i pije.

Ako saznamo da je èovjek sihirbaz, du¾nost nam je da mu ne idemo, a ako mu, pak, odemo, onda za nas va¾e ove Poslanikove, s.a.v.s., rijeèi: “Ko ode vraèaru i povjeruje u ono ¹to mu je rekao, porekao je ono ¹to je objavljeno Muhammedu, s.a.v.s.”

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#5 Post Postao/la Abu_haqq »

LAFF je napisao/la:Postovani @الحقّ
Ja imam jedno pitanje!
Zar nisu Hodze ti koji pisu zapise
A Hodze tj Imami su ti koji su poglavari islama. Zavrsili islamske nauke.
Ljudi uceni koji su u medersama skole pozavrsavali i valjda znaju sta je zapis i jel protiv Islama ili nije
Pitam se taj Dr Zuhdija i nije cudo sto se malim slovom potpisuje.
Postovani brate,
hodze koje cine to su vracari ili sihirbazi. To "valjda znaju" malo pije vode brate. Danas kad ljudi gledaju kako da dodju do novca malo ih je iskrenih Allahovih robova. Vecina njih neposjeduje islamsku nauku a oni koji posjeduju su postali biznismeni sa hamajlijama i slicnim.
Ja bi te usmjerio na hafiza mr. Senaid Zaimoviæ-a koji je o tome govorio na radiu Nabbi, pod temom "Sujevjerje kod bosnjaka".
Kraci tekst o toj temi je u Islamskom Omladinskom Casopisu "Saff"
http://www.saff.ba/arhiva/2001/arhiva53 ... jtanom.htm

Ko misli da ima neke simtome koji bi se mogli prepisati "sihiru" neka posjeti ovu stranicu. NIsta ga nece kostati ni pfenninga, dok neki sihirbaz ljusti raju i to im jos vecu stetu cini.
http://www.lijecenje-kuranom.com/
halalite

A Allah naj bolje zna

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#8 Post Postao/la Abu_haqq »

hamid_islam je napisao/la:po¹tovni brate Abu_Haqq, eslwllamun allejkum we rahmetulahi we barekatuhu!

èuo sam da u na¹oj presvetloj i jedino istinitoj veri postoi dova za rahmetli nemuslimane. molio bih te ako je to taèno da mi napi¹e¹ tu dovu i njen prevod. unapred zahvalan.

ALLAH AMANET.
Bismillah, elhamdulillah we sellatu we selamu ala'resulillah
We Alejkumu Selam We Rahmetullahi We Berekatuhu postovani brate.

مَا كَانَ لِلنَّبِيِّ وَالَّذِينَ آمَنُواْ أَن يَسْتَغْفِرُواْ لِلْمُشْرِكِينَ وَلَوْ كَانُواْ أُوْلِي قُرْبَى
''Vjerovjesniku i vjernicima ne prilièi da tra¾e oprosta za mu¹rike, pa makar im bili bli¾a rodbina.''

Ājet se odnosi na sve mu¹rike, a povod objave je vezan za majku Allāhov Poslanika, sallallāhu 'alejhi we sellem, kad je Muhammed, sallallāhu 'alejhi we sellem, tra¾io od Gospodara svjetova dozvolu da tra¾i oprost za nju. Pa je Uzvi¹eni Allāh majku Allāhovog Poslanika sallallāhu 'alejhi we sellem, nazvao mu¹rikom, iako je preselila u vremenu prije poslanice Muhammeda, sallallāhu 'alejhi we sellem, ¹to znaèi da odreðena imena u ¹erī'atu nemaju nikakve veze sa uspostavom argumenta, veæ uspostava argumenta ima veze sa kaznom i ima veze sa potpuno¹æu propisa, koji se ve¾u za ime kufra.

S time ¹to ka¾emo da je u dana¹njem vremenu nad svakim insānom uspostavljen argument u osnovama vjere. Nad svakim! Jer, ako je uspostavljen argument nad bābom Allāhovog Poslanika, sallallāhu 'alejhi we sellem, nad njegovom majkom, nad velikim brojem predislamskih Arapa i nad velikim brojem hri¹æanā i ®idovā – kakav tek treba da je sluèaj danas?

A rekao je Allāhov Poslanik, sallallāhu 'alejhi we sellem, u hadīthu, kojeg bilje¾i imām Muslim od Ebū Hurejre, Allāh bio zadovoljan njime:
''Tako mi Onoga u Èijoj je Ruci Muhammedova du¹a, neæe èuti za mene niko iz ovoga ummeta, bilo da je ®idov ili kr¹æanin, a da zatim umre ne povjerovav¹i u mene – a da neæe biti od stanovnika vatre. ''

©to znaèi da, kada se u jednom predjelu samo èuje za Muhammeda, Allāhovog roba i poslanika – samo èuju za njega – i nakon toga ostanu na onome na èemu su bili ne tra¾eæi haqq od onoga ¹to je Allāh objavio – da je nad njima uspostavljen argument, ¹to znaèi da zaslu¾uju kaznu na dunjāluku i na āhiretu. A to da se oni u osnovi ne zovu muslimani – to je stvar koju smo odavno objasnili!

Znaèi, niko neæe da slu¹a, niti da razmi¹lja uop¹te o tome ¹ta se govori i ¹ta je to Allāh poslao preko Njegovog Poslanika. Ali, da je htio – mogao je da èuje i da sazna. Meðutim, nije htio, okrenuo se... I veæina ljudi je takva. Veæina ljudi koji upadnu u ¹irk i u stvari koje æe ih uvesti vjeèno u d¾ahennem – takvi su postali zbog neznanja.

A Allah naj bolje zna

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#11 Post Postao/la Abu_haqq »

Bismillah

Po svetosti knjiga poslije Kur'ana dolazi Bukharia pa onda Muslim hadis.
Obadvije zbirke hadisa se moraju vjerovati da bi covjek bio Musliman. Jer se serijatski zakon upotpunjava sa vjerodostojnim hadisima i ponekad slabijim hadisima.

Na drugo pitanje je tesko odgovoriti generalno. Mislim da sve zavisi od osobe do osobe koja je stradala. Koliko je licno meni poznato iz sire poslanika Muhameds sws, bio je jedan ansaria (pomagac covjek iz Medine) koji je krijo svoj prelazak u Islam i nije klanjao ni jedan namaz ali je se borio na bitci na Be'dru za Allahovu vjeru. Nakon njegove pogibije poslanik sws je rekao da je on u Dzennetu. Ovdje meni nije poznato zasto nije klanjao dali je primio Islam prije bitke pa nije imao mogucnost Allah naj bolje zna.

Isto tako se spominje o jednom mudzahidu koji je nastradao ali je prije njegove smrti rekao upropsten sam jer sam se borio za svoje pleme ili grad a ne za Islam. Poslanik sws je rekao on je u Dzehenemu.

Na osnovu ovih predaja takodze dokaza iz serijatskog prava koje nisam naveo da nebi oduzio moje izlaganje vidimo da covjek treba poginuti na Islamu za vjeru Islam a ne za njegovu drzavu ili neke druge interese.

Moje licno misljenje za vrijeme komunizma je da je svako mogao obavljati pet namaza tajno i odlaziti na dzumu namaz mogao je ispuniti svih pet Islamskih stubova. Cak ako mu nije bilo moguce trebao je uciniti hidzru tamo gdje je mogao praktikovati vjeru, kao sto su mongi ucinili hidzru u Tursku itd.

Kur'an ka¾e:"Kada budu uzimali du¹e onima koji su se prema sebi ogrije¹ili, meleki æe upitati: "©ta je bilo s vama?" - "Bili smo potlaèeni na Zemlji" – odgovorit æe. - "Zar Allahova zemlja nije prostrana, i zar se niste mogli nekud iseliti?" - reæi æe meleki, i zato æe njihovo prihvatili¹te biti D¾ehenem, a u¾asno je on boravi¹te.

A onaj koji to nije htjeo je serijatski oznacen kao "murted" (odpadnik) taj se treba ubiti u zemlji gdje vlada serijet. Tu je hafiz Jusuf Barcici r.a. istinu rekao. On je zavrsio serijatsko pravo na izvoru Islama tragedija je i velika steta sto smo izgubili tako ucenog covjeka. (isto zelim reci svi smo ljudi i grijesimo)

A oni meðu vama koji od svoje vjere otpadnu i kao nevjernici umru, - njihova djela biæe poni¹tena i na ovom i na onom svijetu, i oni æe stanovnici d¾ehennema biti, u njemu æe vjeèno ostati. (2:217)

Zar da tra¾ite od svoga Poslanika kao ¹to su prije tra¾ili od Musaa? A, ko vjerovanju predpostavi nevjerovanje, s pravog puta zalutao je! (2:108)

Onima koji postanu nevjernici, a bili su vjernici, i koji postanu jo¹ veæi nevjernici, kajanje im se doista neæe primiti, i oni su zbilja zalutali. (3:90)

Onima koji su bili vjernici, i zatim postali nevjernici, pa opet postali vjernici i ponovo postali nevjernici, i pojaèli nevjerovanje, Allah doista neæe oprostiti i neæe ih na pravi put izvesti.(4:137)

Onoga koji zanijeèe Allaha, nakon ¹to je u Njega vjerovao, - osim ako bude na to primoran, a srce mu ostane èvrsto u vjeri -, èeka Allahova kazna. One kojima se nevjerstvo bude mililo stiæi æe srd¾ba Allahova i njih èeka patnja velika,zato ¹to vi¹e vole ¾ivot na ovom nego na onom svijetu, a Allah neæe ukazati na pravi put onima koji neæe da vjeruju. (16:106-107)


U Bukharijskoj zbirci hadisa imaju dokazi o smrtnoj kazni za odpadnike. Posto nemam Bukhariu na bosanskom napisat cu ti gdje se nalaze hadisi u vezi smrtne kazen: Volume 9, Knjiga 83, Broj 17
Volume 4, Knjiga 52, Broj 260
Volume 9, Knjiga 84, Broj 57 itd. itd.

halali na duzini teksta.

A Allah naj bolje zna

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#12 Post Postao/la Abu_haqq »

hamid_islam je napisao/la:jo¹ jedno pitanje po¹to nisam bio na had¾ interesuje me jedan simbolièan verski obred a to je dodirivanje jednog metalnog okvira u vidu kruga taènije ogruglog otvora kojem prilaze vernici i didiruju ga interesuje me dali se taj otvor nalazi na kabbi ili na atefabu ili brdu milosti kako se zapravo zove taj krug ili veæ neznam kako da se izrazim (otvor) i ¹ta on simboli¹e i dali je obavezno imati bradu kada se ide na hodoèa¹æe. i za¹to neki vernici nose zlatno prstenje kada idu oko kabbe odnosno tavaf èine kada je arabija ¹erijatska zemlja i to zabranjuje a naroèito onda kada je vernik u ihramu.

Ako samo dobro razumijo na sto se odnosi tvoje pitanje onda se to radi o El-had¾eru-l-esvedu ili crni kamen velièine 20x20x20, ugraðen u ju¾nom kutu Kabe, u visini oko osamdeset centimetara od zemlje.
Vjeruje se da je taj crni kamen za vrijeme Adema i Eve pao na zemlju. Te da je bio bjel i da je promjenio svoju boju u crno zbog ljudskih grijeha.

Tavaf poèinje od had¾eru-l-esveda, i to podignutih ruku, kao kod iftitahi-tekbira
u namazu, uz uèenje po tri puta tekbira i tehlila. Potom æe had¾ija okrenuti svoju desnu otvorenu ¹aku prema Had¾eru-l-esvedu, uz ponovno uèenje tekbira, tehlila i salavata. Zatim æe svoju podignutu ruku spustiti i poljubiti je iskazujuæi, na taj naèin, posebno po¹tovanje prema njemu. To se naziva istilam Had¾eru-l-esveda ili selam Had¾erul-esvedu. Sada se hodoèasnik usmjerava ka obilasku Kabe, dr¾eæi se stalno svojom lijevom stranom tijela
njenog zida. On æe u jednom tavafu obiæi sedam puta oko Kabe. Prva svoja èetiri obilaska oko Kabe had¾ija æe svoj korak usitniti, ali i ubrzati uz tresuæi ramenima, èineæi (reml). Posljednja tri hoda oko Kabe obavit æe normalnim tihim hodom. Svaki put kada proðe pored Had¾eru-l-esveda, uèinit æe isti­lam (iskaz po¹tovanja) prema Had¾eru-l-esvedu. Nakon zavr¹enih sedam obila¾enja Kabe, prvi tavaf je zavr¹en. Tada æe on, negdje u blizini Kabe
gdje bude slobodnog prostora, klanjati dva rekata nafila-namaza. Sada æe se hodoèasnik ponovno vratiti Had¾eru-l-esvedu i jo¹ jednom ga istilam uèiniti.

Lijepo je, ako nema velike gu¾ve, pribliziti se Had¾eru-l-esvedu, poljubiti ga, dodirnuti rukama i otpoèeti tavaf, a ako je pak gu¾va, samo okretanje lica i dlanova ruku u pravcu Had¾eru-l-esveda zadovoljava ovaj sunnet.
Ljubljenje kamena je potvrdzeno u hadisima Bukhari Volume 2, Knjiga 26, Broj 667.

Nakon oblaèenja ihrama i izvr¹enih priprema had¾ija - muhrim na sebe preuzima obavezu pridr¾avanja posebnih pravila pona¹anja u toku hodoèa¹æa koja se sastoje u sljedeæem:


1. ne smije imati fizièki odnos sa supru¾nikom;
2. ne mo¾e se brijati, ¹i¹ati, skraæivati bradu, kosu ili brkove;
3. ne mo¾e obrezivati ruène ili no¾ne nokte;
4. ne mo¾e (mu¹karac) oblaèiti bilo koju vrstu odjeæe osim ih­ramske,
5. koju mo¾e mijenjati radi odr¾avanja liène higijene;
6. ne mo¾e se baviti lovom;
7. ne smije drugog nagovarati na lov;
8. ne smije napraviti bilo kakvu ¹tetu na infrastrukturi Harema;
9. ne smije ubijati insekte ili bilo koja druga ¾iva biæa, osim ako mu ¾ivot ugro¾avaju;
10. ne smije na glavu stavljati bilo kakvu vrstu kape ili pokrivaèa osim suncobrana;
11. ne smije upotrebljavati bilo koju vrstu jakog mirisa;
¾enska osoba ne smije prekrivati lice dok je muhrim;
12. ne smije izgovarati bilo koju vrstu nepristojnog govora;
13. ne smije ni¹ta uraditi ¹to odudara od vremena i prostora u kome se nalazi.

Brada je propisana preko poslanika Muhameda sws svim muslimanima koji su u stanju da puste bradu. To znaèi u koliko mu¹karcu raste brada treba da je pusti. U krajnjem sluèaju nesmije se brijati u toku had¾a.

Allah dz.s., kaze: ” Kada Allah i Poslanik Njegov nesto odrede, onda ni vjernik ni vjernica nemaju pravo da po svome nahodenju postupe. A ko Allaha i Njegova Poslanika ne poslusa, taj je sigurno skrenuo s pravog puta ”. ( 33 : 36 )

"Neka se pripaze oni koji postupaju suprotno naredenju Njegovu ( Poslanikovu ; sunnetu), da ih iskusenje kakvo ne stigne ili da ih patnja bolna ne snade ”. ( 24 : 63 )


Jedna od zapovjedi Poslanika s.a.v.s. je naredba da se pusti brada da izraste. Ibn Omer r.a. ashab Allahova Poslanika s.a.v.s. kaze: ” Allahov Poslanik s.a.v.s. je naredio nama ( muslimanima ) da potkracujemo brkove ( tako da izgledaju uredno ) i da pustamo brade da izrastaju ”. ( Muslim )

Abu Hureira r.a. ashab Allahova Poslanika s.a.v.s. kaze da je On s.a.v.s. rekao : ” Potkracujte brkove ( da budu uredni ) i pustajte brade da izrastu, a nemojte oponasati magiane ( perziske vatro – poklonike )” (Muslim). Oni su imali obrijane brade i duge brkove.
Jedne prilike kada je Poslanik s.a.v.s. primio dvojicu kisrinih ( perziski kralj ) izaslanika nije htio vise ni da ih pogleda kada je vidio da imaju obrijane brade i duge brkove. Poslanik s.a.v.s. im tada rece : ” Tesko vama ! Ko vam je naredio da ovako postupite ( da obrijete brade i pustite brkove ) !? Oni rekose : ” Nas gospodar ( misleci na kisru ). Allahov poslanik s.a.v.s. tada rece : ” Ali moj Gospodar ( Allah ) mi je naredio da pustam bradu da izraste i da potkracujem brkove ( tako da budu uredni ) ”. ( Knjiga Hukumul lih`ja fil Islam od ibn Hibbaana, Hasan )

Zlato je zabranjeno mu¹karcu dok je dozvoljen ¾enama.
Saudijska Arabia nije upotpuno ¹erijatska zemlja mnogi zakoni se nesprovode. Tako da lièno nemogu odgovoriti za¹to dozvoljavaju had¾ijama da nose zlato.

A Allah naj bolje zna

Odgovori