Stranica: 1/2.

Dokaz da postoji Bog

Postano: 23 Jul 2007 21:09
Postao/la Abu_haqq
Sa imenom Allaha, Sveopceg, Dobrocinitelja, Milostivog

Neka je hvala Uzvisenom Allahu, Stvoritelju svih svjetova. Neka je selam i salavat na Allahova Poslanika i miljenika, Muhammeda-Mustafu, sallallahu alejhi ve selleme.

Dokazi postojanja Allaha, dzelle sanuhu

Dokazati postojanje Boga vazno je onima koji do spoznaje dolaze samo putem razuma i opipljivih cinjenica. Muslimanu je na osnovu Objave jasno da Allah postoji i od njega se u tom pogledu trazi da u Njega vjeruje. Samim time sto je vec musliman - trebao bi biti svjestan postojanja Allaha, dzelle sanuhu. Zbog toga, dokaze koje cemo spomenuti navodimo radi onih kojima jos nikako nije jasno postoji li Allah ili ne ili su, pak, u nedoumici koja ih sprjecava od spoznaje.

Postano: 23 Jul 2007 21:09
Postao/la Abu_haqq
Sa imenom Allaha, Milostivog, Samilosnog

1. Urodjena ljudska potreba za vjerom ( instikt )

Urodjena ljudska priroda ( instikt ) najbolji je dokaz koji upucuje na postojanje Uzvisenog Bica koje se zove Allah, dzelle sanuhu. Kur´an ne posvecuje mnogo paznje direktnom dokazivanju postojanje Boga zato sto on tvrdi da urodjena ljudska priroda i dusa koju nije dokucila prljavstina sirka bez dokaza potvrdjuju postojanje Uzvisenog Allaha. Allah, dzelle sanuhu, davno je stvorio duse i one su vec tada bile svjesne Njegovog postojanja. On kaze u prijevodu znacenja na bosanski jezik " I kad je Gospodar tvoj iz kicmi Ademovih sinova izveo potomstvo njihovo i zatrazio od njih da posvjedoce: ´ Zar Ja nisam Gospodar vas ?´ - oni su odgovorili: ´Jesi, mi svjedocimo´. - I to da na Sudnjem danu ne reknete: ´Mi o ovome nismo nista znali.´" ( El- Ea´raf, 172 ).

A u drugom ajetu, koji izravno govori o ljudskoj prirodi Allah, dzelle sanuhu, u prijevodu znacenja na bosanski kaze: "Ti upravi lice svoje vjeri kao pravi vjernik, vjeri Allahovoj, prema kojoj je On ljude stvorio, - ne treba da se mijenja Allahova vjera, jer je to prava vjera..." ( Er-Rum, 30. ).

Jedino urodjeni instikt moze objasniti stalnu covjekovu potrebu da u nesto vjeruje. Svaka ljudska zajednica je u nesto vjerovala. Nekad su nasljedjivali bogove od svojih starih, a nekad ih sami izmisljali. U covjeku postoji dusa koju je Allah udahnuo od Svog ruha. Ona je veza izmedju covjeka i njegovog gospodara. Dusa ima potrebu za vjerom jer je vec jednom posvjedocila Allaha za svog Gospodara. Dakle, u svakom covjeku postoji potreba za vjerom, samo sto je jedan dio ljudi potiskuje tokom svog zivota pod uticajem raznih faktora.

Pogrijesno usmjereni knjizevnici, nastavnici, profesori i drugi kulturni radnici cesto nastoje izmjeniti ljudsku prirodu i pri tome zaprljati zabludjenim idejama. Roditelji su, takodjer, faktor koji zna uciniti dosta na zatiranju ciste urodjene prirode.

Boziji Poslanik Muhammed, alejhis-selatu ve selam, u jednom hadisu, kaze:" Svako dijete rodi se u cistoj vjeri, potom ga njegovi roditelji ucine jevrejom, krscaninom ili vatropoklonikom. " Buhari.

Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nije rekao: "Pa ga njegovi roditelji ucine muslimanom", jer je islam urodjen. Islam je njegova priroda, a krscanstvo, jevrejstvo i mazdeizam ( vatropoklonstvo ) nametnuli su mu njegovi najdrazi. To je, zaista, velika nepravda.

Postano: 23 Jul 2007 21:09
Postao/la Abu_haqq
S imenom Allaha, Milostivog, Samilosnog


2. Kozmoloski dokaz


Ovaj dokaz se ogleda u cinjenici da iz svakodnevnog zivota znamo da ne postoji nijedan proizvod bez svog proizvodjaca, a to znaci - nijedan ucinak bez svog uzroka. Najveci primjer za to jest sam covjek.

Uzrocnici dolaska covjeka na svijet su njegovi roditelji. Nijedan covjek nije sam sebe prouzrocio, niti je nastao slucajem. Mi smo svjedoci da nista nije nastalo slucajem. I nasi roditelji imaju svog uzrocnika dolaska na ovaj svijet; to su njihovi roditelji, koji, takodjer, imaju svoje uzrocnike, nase pradjedove i pranene itd. Tako bi se moglo nabrajati sve do prvog covjeka Adema, alejhis-selam. I Adem, alejhis-selam, nije sam od sebe nastao. Iz toga vidimo da nista nije nastalo slucajem, niti samo od sebe. Sve ima svoga uzrocnika. Tako je nastao lanac uzrocnika i ucinaka. Ovakav niz, lanac dogadjaja, lanac uzroka i ucinaka ne moze ici beskraj. Mora postojati kraj svemu ovome, odnosno pocetak ili prapocetak. Svim ovim uzrocima mora postojati prauzrok, Uzrok svih uzroka. Taj Uzrok svih uzroka od Koga je sve poteklo i za Koga se sve veze jeste Allah, dzelle sanuhu.

Postano: 23 Jul 2007 21:10
Postao/la Abu_haqq
S imenom Allaha, Sveopceg, Dobrocinitelja, Milostivog

3. Teleoloski dokaz


Teleoloski dokaz ogleda se u savrsenom radu, svrhovitosti i harmoniji koji vladaju kosmosom. ´Kur´an je pun dokaza ove vrste. Primjera radi, spomenimo ovaj ajet: " Stvaranje nebesa i Zemlje, smjena noci i dana, ladja koja morem plovi s korisnim tovarom za ljude, kisa koju Allah spusta s neba, pa tako u zivot vraca zemlju nakon mrtvila njezina - po kojoj je rasijao svakojaka ziva bica, promjena vjetrova, oblaci koji izmedju neba i Zemlje lebde - doista su dokazi za one koji pameti imaju." ( El-Bekare, 164.).

U ovom ajetu spomenuti su slijedeci dokazi Allahovog postojanja:

1. Stvaranje nebesa i Zemlje,
2. naizmjenicnost noci i dana,
3. ladje koje morem plove,
4. kisa koja zemlju u zivot vraca nakon njena mrtvila,
5. sve vrste zivotinja,
6. promjenjivost vjetra,
7. oblaci koji izmedju neba i Zemlje lebde.

Nebesa i Zemlja u kosmosu nisu sami od sebe nastali, niti su ih ljudi stvorili. Na Zemlji zivimo i koristimo sva njena dobra. Sunce nam daje toplotu i svjetlost. Mjesec nam pokazuje vrijeme od mjesec dana. Prema njemu se racuna kalendar. Zemlja, dok predje put oko Sunca, oznaci vrijeme od godinu dana. Usljed kretanja Zemlje oko Sunca i njenog nagiba prema Suncu, dolazi do smjenjivanaj godisnjih doba. Svako godisnje doba ima svoje odlike i za svako su doba vezani razliciti poslovi.

Smjenjivanje noci i dana je velicanstven primjer Allahove moci. Ne dogodi se da bude sva ili tri dana zaredom, pa onda jedna noc, niti obratno. Sve se i u tom pogledu odvija u savrsenom redu.

Mora i rieke su Allahova znamenja. Da njih Allah nije stvorio, ladje koje ljudi naprave ne bi imale po cemu ploviti, niti bi imale svoju svrhu. A njihova svrha je, kao sto Kur´an kaze, da prenosi ljudima ono sto im koristi i da prenosi i ljude. I, kao sto se ladja ne moze zamisliti bez kapetana koji njom upravlja, tako se ni ovaj kosmos ne moze zamisliti bez svog Upravljaca.

Kisa je odraz Allahove milosti prema svemu zivom na Zemlji. Sve sto raste i razvija se u direktnoj je ili indirektnoj ovisnosti o kisi. Kad bi Sunce neprestano sijalo, sve bi bilo sasuseno i sprzeno na Zemlji. Ne bismo imali nista, pa ni voca, ni povrca. A nakon dugotrajne suse, svi izvori presuse i pojavi se nedostatak vode. Allah, dzelle sanuhu, daje nam kisu koja sve to u zivot vraca, i od nje ovise zivotinje i ljudi.

Zivotinje koje Allah stvori takodjer imaju veliku ulogu na ovome svijetu, koriste ljudima i sastavni su dio prirode. One su medju najvecim izvorima ljudske ishrane, koriste se u proizvodnji i u druge svrhe. Allah ih je potcinio covjeku.

Uloga vjetra neprocjenjiva je. Oni tjeraju oblake koji nam donose blagoslavljenu kisu. Vjetrovi prenose polenov prah i pomazu oprasivanju biljaka. Vjetar nas razhladjuje i vrsi mnoge druge funkcije. Nije njega covjek stvorio, niti on radi po ljudskim zakonima. Stvorio ga je Uzviseni i On im je odredio i zakone po kojima ce djelovati.

Koja je, onda, uloga oblaka ? Znamo da na Zemlji postoji mnogo vise vode ( dvije trecine ), a tek jedna trecina je kopno. Voda se isparava i, pretvorena u paru, penje se do visine na kojoj se kondenzira. Potom se ponovo iz oblaka vraca na Zemlju, ali u tecnom stanju, kao kisa. Oblaci se krecu po Allahovoj naredbi, a tjera ih vjetar.

I, tako, sve ima svoj red i svoju svrhu. Nista u Allahovom zakonu nije stvoreno bez svrhe. Zato je cilj ovoga teleoloskog dokaza da objasni red i svrhovitost koja upucuje na postojanje Jednog Jedinog.

Postano: 23 Jul 2007 21:10
Postao/la Abu_haqq
S imenom Allaha, Milostivog, Samilosnog

4. Moralni dokaz

On se zasniva na cinjenici da u svakom covjeku postoji moralni osjecaj za dobro i zlo. Zato je covjek nekad raspolozen i zadovoljan, a nekad mrzovoljan i nezadovoljan. Kad cini dobro, on je veseo i zadovoljan. A kad ucini zlo, on je mrzovoljan i nelagodno se osjeca. Navest cemo primjer koji ce nam pojasniti kako moralni zakon u covjeku upucuje na postojanje Allaha, dzelle sanuhu.

Mnogo puta se dogadja da covjek ubije nevinog covjeka i da niko od ljudi ne vidi to ubistvo. Za ubicu se dugo ne zna. Ubica se spasio izvuci i spasiti ljudskog gonjenja, ali se nije uspio spasiti od "unutarnjeg policajca", njegove griznje savjesti, koja ga progoni i noc i dan zbog pocinjenog zla. Ona ga natjera da se preda vlastima i tako se otkriva pocinilac ubistva. Covjek bi mozda i pokusao sakriti svoje nedjelo, ali ga njegov unutarnji sudija, moralni zakon u njemu, goni na priznanje i otkrivanje. E, taj moralni zakon je nesto sto covjek nije mogao steci sam. Jer, da ga je sam stekao, on bi ga mogao i kontrolisati i, po potrebi, sakriti zlocin. Taj osjecaj griznje savjesti - moralni zakon - usadio nam je Uzviseni Stvoritelj, Koji nas najbolje poznaje. Covjek ga se nece nikad moci osloboditi ma koliko to nastojao uciniti. Moralni zakon u nama je jos jedan dokaz Allahovog postjanja.

Postano: 23 Jul 2007 21:10
Postao/la Abu_haqq
S imenom Allaha, Milostivog, Samilosnog

5. Historijski dokaz

Ovaj dokaz zasniva se na jedinstvenom i kontinuiranom misljenju citava covjecanstva o jednom pitanju. Naime, ako kroz ljudsku povijest ogromna vecina svjedoci o postojanju necega, a manjina ima suprotno misljenje, onda se misljenje vecine uzima kao neoboriv dokaz svim generacijama koje dodju poslije njih. Cesto pamet pogrijesi i shvati nesto naopako. Zato je potrebno da se udruzi vise umova. Ono oko cega se slozi vecina umova smatra se najjacim dokazom i najcvrscim uvjerenjem.

Svi stari navodi, Egipcani, Grci, Rimljani, Asirci, Kinezi, Germani, Slaveni i mnogi drugi su vjerovali da postoji Bog. Istina, oni su cesto u ne znanju priznavali i druga, niza bozanstva, ali su ipak vjerovali da postoji bozanstvo koje je iznad svih tih drugih bozanstava. Vjerovali su da postoji Vrhovno Bozanstvo.

Vjerovanje svih naroda kroz povijest temeljeno je na umnom zakljucivanju. Uvjerenje plemena i naroda od prapovijesti, pa kroz milione godina da postoji Bog zasniva se na zakonima zdravog razmisljanja. Zato je takvo uvjerenje cvrst dokaz da Bog postoji. Pamet zato i postoji da bi ljudi vodili istini i pravdi, a ne zabludi i neistini. Nemoguce je zamisliti da bi tolika plemena i toliki narodi kroz citavu povijest, od pocetka ljudskog roda, zivjeli u zabludi o postojanju Boga.

Postano: 23 Jul 2007 21:10
Postao/la Abu_haqq
S imenom Allaha, Milostivog, Samilosnog

6. Nastanak zivota na Zemlji

Jedan od najcvrscih dokaza postojanja Allaha jeste nastanak zivota na Zemlji. Odakle i kako je nastao zivot koji traje vec milionima godina ? Naravno, niko od ljudi ne zna ni kad je poceo, niti koliko vec traje ovaj zivot kojem smo i mi danas svjedoci i koji ce nas ispratiti i opet ostati da traje, a mi nestati kao i drugi prije nas.

Postojale su i jos uvijek postoje brojne teorije o nastanku svijeta. Jedni su tvrdili da je zivot na Zemlji dosao s nekih drugih planeta, iz kosmosa. Bilo je ucenjaka koji su tvrdili da je zivot na Zemlji nastao iz mrtve materije - samorodjenjem ili, kako se to u biologiji zove, autobiogenezom. Medjutim, ova teorija je davno oborena, kao sto su i sve druge slicne njoj odbacene. Kako je moguce da iz mrtvog nastane nesto zivo ? Mrtvo je nista, a iz nista ne moze nastati nesto.

Nema zivota iz mrtve materije. Za zivot je potreban zivot. Prema tome, izvuci cemo zakljucak i reci: Zivot na Zemlji je stvorio Vjecno Zivi, Koji ne umire - Allah, azze ve dzelle. Zato je nastanak zivota na planeti Zemlji jedan od najjacih dokaza postojanja Allaha.

Neki kazu da je zivot na Zemlji i sve sto vidimo svojim ocima nastalo slucajno. Upitamo li takve za najobicniju stvar, recimo olovku, je li ona nastala slucajno ili sama od sebe, nas sagovornik ce nam reci da nije mogla sama nastati. Neko je napravio. Kako je, onda, moguce da nesto tako ogromno kao sto je kosmos - koji se nikako ne moze porediti sa olovkom - nastao slucajno ?

Postano: 23 Jul 2007 21:11
Postao/la Abu_haqq
S imenom Allaha, Milostivog, Samilosnog


7. Logicki dokaz

U knjizi "Serhu-l-akide el - vasitije" prenosi se slucaj kako su neki ljudi iz Indije dosli kod Ebu Hanife da sa njim raspravljaju o postojanju Boga. Trazili su od njega da im dokaze da postoji Allah. Ebu Hanife je bio jedan od najostroumnijih ucenjaka. Rekao im je da dodju sutradan. Nakon sto su se pojavili sutradan, upitali su ga o dokazu. On im rece:

"Razmisljam o ladji punoj namirnica i robe kako sijece morske valove i putuje sama do svog pristanista. Kad je stigla i istovarala teret, otisla je nazad. U njoj nije bilo ni kapetana, niti radnika nosaca koji istovaraju robu."

Indijci rekose:
"O tome razmisljas ?!"
"Da", rece Ebu Hanife.
"Onda ti nemas pameti! Je li moguce da ladja dodje sama bez kapetana, potom da se istovari i vrati nazad ?! To je van svake pameti, to je nemoguce."
Ebu Hanife im rece:
"Ne mozete shvatiti da jedna obicna ladja putuje sama bez kormilara, a mozete pojmiti da ova nebesa, Sunce, Mjesec, zvijezde, planine, biljke, zivotinje i ljudi opstoje bez svog Stvoritelja."

Tada sú shvatili da ih je Ebu Hanife nadmudrio upotrijebivsi njihovu logiku. Na ovo mu nisu mogli nista kazati.

Postano: 23 Jul 2007 21:11
Postao/la Abu_haqq
Vjerovanje u Allaha, dzelle sanuhu



Vjerovanje u Allaha, dzelle sanuhu, znaci cvrsto ubjedjenje da je Allah, dzelle sanuhu, Gospodar, Vladar i Stvoritelj svega sto postoji. On Jedini zasluzuje da Mu se robuje i da se svi ibadeti ( namaz, post, zekat, dova, nada, strah, poslusnost i poniznost ) jedino Njemu posvecuje. On je opisan svojstvima savrsenstva i lisen je svih nedostataka.

Iz definicije se vidi obozavanje jednog jedinog Allaha. Zbog toga je On stvorio dzinne i ljude. " A dzinne i ljude Sam stvorio samo zato da Mi robuju..." ( Ez-zerijat, 56. Kur´an casni )

Allah je slao ljudima poslanike da bi ih pozivali u priznavanje Allahove neprikosnovene jednoce.

- Poslanici su svoje misije ljudima uvijek zapocinjali sa pozivanjem u vjeru Allahove jednoce. Uzviseni kaze u prijevodu znacenja na bosanski: " Prije tebe nijednog poslanika nismo poslali, a da mu nismo objavili: ´Nema boga osim Mene, zato se Meni klanjajte.`" ( El-Enbija´, 25. Casni Kur´an )

- Poslanik Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, ucio je svoje drugove da poziv u islam zapocinje tevhidom ( jednocom Bozijom ). Tako je Muazu prilikom odlaska u Jemen rekao: " Neka prvo cemu ces ih pozivati bude svjedocenje da nema drugog boga osim Allaha". Muslim.

- Nevjernici iz Mekke su Muhammedu, sallallahu alejhi ve sellem, nudili bogatstvo, zenidbu po njegovom izboru i druge vrste ovosvjetskih uzitaka u zamjenu za napustanje poziva u tevhid i nenapadanje njihovih navodno bogova.

- Zadatak svakom muslimanu je da u svom drustvu uspostavi tevhid, da poziva njemu, jer on ujedinjava vjernike.

Brojne su koristi vjerovanja u tevhid, a najvaznije su, svakako, sreca na dunjaluku i uspjeh na ahiretu. Tevhid je uzrok iskupljenju od grijeha. Njime se covjek oslobadja robovanja i potcinjenosti nekom drugom bicu mimo Allaha. Tevhidom covjek postaje neovisan. On je izvor ljudske sigurnosti, jer puni ljudsko srce neogranicenom mirnocom, tako da se mu´min nikoga drugog ne boji osim Allaha. Tevhid je izvor dusevne snage koja se pretvara u nadu, koja se, opet, ispoljava totalnim povjerenjem i oslanjanjem na Uzvisenog Stvoritelja.

Tevhid se djeli na tri vrste, i to:

1. Tevhid-rububijeh,

2. Tevhidu-l-uluhijjeh,

3. Tevhidu-l-esmai ves-sifati.

Postano: 23 Jul 2007 21:12
Postao/la Abu_haqq
S imenom Allaha, Svemilosnog, Milostivog


Tevhidur-rububijjeh


Definicija ovog tevhida glasi: Cvrsto uvjerenje da je Allah, subhanehu ve te´ala, Gospodar svega i da nema drugog gospodara mimo Njega.

To znaci priznavanje da je Allah, dzelle sanuhu, Jedini Stvoritelj svega postojeceg, da je On Jedini Vladar, da On ozivljava i usmrcuje, da On jedini donosi korist, da On prima dove, da On opskrbljuje i daruje, da On sprjecava i dozvoljava, njemu sve pripada i u Njegovim je rukama vlast. On kaze: " Gospodar vas je Allah, Koji je nebesa i Zemlju u sest vremenskih razdoblja stvorio, a onda se nad Arsom uzvisio; On tamom noci pokriva dan koji ga u stopu prati, a Sunce i Mjesec i zvijezde se pokoravaju Njegovoj volji. Samo On stvara i upravlja! Uzvisen neka je Allah, Gospodar svjetova! " ( El-Ea´raf, 54. Casni Kur´an ).

Takodjer, vjerovanje da samo Allah, dzelle sanuhu, moze nesto dozvoliti ili zabraniti.

U ovu vrstu tevhida vjerovali su i musrici u doba Poslanika, sallallahu alejhi ve selleme, ali ih to vjerovanje nije uvelo u islam, te je Poslanik, alejhis-selam, ratovao protiv njih i dozvolio njihovu krv i imetke.

Ova vrsta tevhida je, ustvari, potvrdjivanje Allahove neprikosnovene jednoce kroz Njegova djela. Oni su vjerovali da Allah, dzelle sanuhu, daje nafaku, kisu, da je On sve stvorio, ali nisu vjerovali da je Allah jedini Bog, tj., nisu vjerovali u tevhidu-l-uluhijjeh.

Dokaz da su oni vjerovali u Allaha kao Gospodara je ovaj kur´anski ajet: " Upitaj ko vas hrani s neba i iz zemlje, cije su djelo sluh i vid, ko stvara zivo iz nezivog, a pretvara zivo u nezivo, i ko upravlja svim ?" ´Allah´, reci ce oni, a ti reci: ´Pa zasto Ga se onda ne bojite ?´" ( Junus, 31. ).

Komunisti i njima slicni ateisti nisu vjerovali ni u ovu vrstu tevhida, te su tako postali najveci nevjernici. Moze se zakljuciti da su ondasnji musrici-pagani bili svjesniji postojanja Boga od savremenih ateista zadojenih laznim parolamaa bezboznistva.

Postano: 23 Jul 2007 21:12
Postao/la Abu_haqq
S imenom Allaha, Svemilosnog, Milostivog



Tevhidu-l-uluhijjeh - Allah, jedini neprikosnoveni Bog

Cvrsto ubjedjenje da je Allah, dzelle sanuhu, jedini istinski, neprikosnoveni Bog i da nema drugog boga mimo Njega, te da se svi oblici ibadeta jedino Njemu upucuju.



Allah, dzelle sanuhu, jedini je Bog i svi ibadeti u javnosti i u tajnosti moraju biti iskreno Njemu upuceni. Pravi vjernik je iskren u svojoj ljubavi prema Allahu, subhanehu ve te´ala, iskren u svome strahu i nadi, iskren u dovi, u oslanjanju, u poslusnosti, poniznosti i pokornosti i drugim vidovima ibadeta. To je sustina ovog tevhida. Ova vrsta tevhida je bila predmet raskola i razilazenja izmedju poslanika i njihovih naroda od Nuha, alejhis-selam, pa do Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem.

Tevhidu-l-uluhijjeh je mnogo vazniji temelj tevhida, jer sadrzi u sebi rububijjeh i tevidu-l-esmai vessifati. Onaj koji vjeruje da postoji samo jedan Bog, taj vjeruje da je On i Gospodar i Onaj koji opskrbljuje i prozivljava. Ali onaj koji vjeruje da je Allah, tebareke ve te´ala, Gospodar, ali ne vjeruje da je On i jedini Bog, njegovo vjerovanje nema smisla. Zato samo vjerovanje u rububijjeh ne sadrzi u sebi i vjerovanje u uluhijjeh.

Ovaj tevhid razdvaja monoteiste od politeista. Onaj koji vjeruje u ovaj tevhid je monoteist, a ako ne vjeruje - onda je poloteist. Zbog ovoga tevhida smo stvoreni i svi poslanici su slati zbog njega. "Prije tebe nijednog poslanika nismo poslali, a da mu niso objavili: ´Nema boga osim Mene, zato se Meni klanjajte!´" ( El-Enbija´, 25. Kur´an Casni ).

Svi su govorili: Bojte se Allaha, vi nemate drugog boga" ( El- Mu´minun, 23., Hud, 61. Kur´an Casni ).

Za ispravno poimanje ovog tevhida je neophodno slijedece:

1. Iskrenost u ljubavi prema Allahu, dzelle sanuhu, tako da rob ne voli nikoga drugog mimo Allaha, dzelle sanuhu: " Ima ljudi koji su mimo Allaha kumire prihvatili, vole ih kao sto se Allah voli, ali pravi vjernici jos vise vole Allaha. A da znaju mnogobosci da ce onda kada dozive patnju - svu moc samo Allah imati i da ce Allah strahovito kaznjavati." ( El-Bekare, 165. Casni Kur´an ).

2. Upucivanje dove, oslanjanje, nada i drugo pripadaju jedino Allahu. " I pored Allaha ne moli se onome ko ti ne moze ni koristiti, ni nauditi, jer ako bi to uradio, bio bi, uistinu, nevjernik!" ( Junus, 51. Kur´an ).

3. Jedino se Njega bojati i nikad ne smatrati da nam neko svojom voljom moze nastetiti ili korist pridonijeti. Uzviseni Allah kaze u prijevodu znacenja na bosanski jezik: Dvojici bogova se ne klanjajte! - samo je jedan Bog - i samo se Mene bojtee! ( En-Nahl, 51. Kur´an ).

4. Sve tjelesne ibadete jedino u ime Allaha ciniti. Ako ih cinimo u ime nekog drugog, onda smo pripisali Allahu ravnoga. " Allah sigurno nece oprostiti da Njemu druge smatrate ravnim, a oprostit ce onome kome hoce ono sto je manje od toga. A daleko je zalutao onaj ko smatra da je Allahu neko ravan." ( En-Nisa´, 116. Kur´an ).

Postano: 23 Jul 2007 21:13
Postao/la Abu_haqq
S imenom Allaha, Milostivog, Samilosnog


Tevhidu-l-esmai ves-sifati - Vjerovanje u Allahova imena i svojstva.

"Cvrsto ubjedjenje da je Uzviseni Allah opisan svojstvima savrsenstva, da je lisen svih nedostataka i da su ta imena i svojstva onakva kakvima se On opisao u Kur´anu i kako Ga je opisao Njegov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem."

Ako bismo zeljeli malo opsirnije prikazati ovu definiciju, onda cemo reci: Uzviseni Allah je savrsen, On je opisan u Kur´anu i hadisu svojstvima savrsenstva i On ima imena ciji se tacan broj zna na osnovu vjerodostojnih hadisa. Mi smo duzni u ta svojstva vjerovati i ne pokusavati da ih na bilo koji nacin tumacimo i prilagodjavamo svojim ogranicenim ljudskim shvatanjima. Jer, Savrsenog moze opisati jedino Savrseni, a medju nama ljudima nema niko savrsen. Jedino je Uzviseni Savrsen.

Ljudi cesto zapadaju u gresku kad pokusavaju prikazati pojedina svojstva, kao npr. ucenjaci ( ulema es´arijskog mezheba ) koji tumace da Allahova ruka spomenuta u ajetu: "Allahova ruka je iznad ruku njihovih... ( El-Feth, 10 ), oznacava snagu, a ne ruku. Da bi izbjegli krivo tumacenje i zabludu, nije dozvoljeno da tumacimo kako izgleda Allahova ruka, niti da tumacimo kako igleda Allahov silazak na zemaljsko nebo ( Allah, dzelle sanuhu, svake noci silazi na zemaljsko nebo, hadis biljezi Muslim. ), a pogotovo da se upustamo u kvalifikaciju Allahova uzdizanja nad Arsom - prijetoljem. Ako kazemo da se u kur´anskom ajetu: " Milosti se nad Arsom uzvisio" misli na "zagospodarivanje" ( istivla´ ). a ne na uzdizanje ili uzvisivanje ( istiva´ ), time cemo napraviti ogromnu grijesku; rezultat naseg misljenja bit ce da Allah prije toga perioda nije vladao Arsom, nego je tek tada zagospodario njime.

Mi moramo vjerovati da su ova Njegova svojstva onakva kakvim ih je On opisao i Njegov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem. ( Ebu Hanife en-Nu´man ibn Sabit el-Kufi: "El-fikhul-ekber" Serh Mula Ali el-Kari el-Hanefi, str. 66. - 68. ).

Allah, dzelle sanuhu, kaze u Kur´anu u prijevodu znacenja na nas jezik: " Njemu nista nije slicno, On sve cuje i sve vidi." ( Es-Sura, 11. ). Prema tome, kako Ga mozesmo s necim poistovijetiti kad ne znamo kako izgleda ?!

Sto se tice silaska na zemaljsko nebo spomenuto u hadisu: "Allah, dzelle sanuhu, svake noci silazi na zemaljsko nebo", ( Muslim ), to treba tumaciti ovako: Allah silazi na nacin kako to odgovara Njegovom Velicanstvu i Savrsenstvu, a On ne slici nikome od stvorenja. Vrijedno je u ovom pitanju spomenuti rijeci imama u fikhu Ebu-hanife, koji kaze: " On ima ruku, lice i dusu, kao sto to On spominje u Kur´anu. o sto Allah u Kur´anu spominje lice, ruku i dusu - radi se o Njegovim atributima bez kvalifikacije ( bez odredjivanja kakvoce ).

Ne moze se reci da je Njegova ruka Njegova moc, niti Njegova blagodat, jer bi to znacilo negaciju Njegovih atributa sto je oznaka kaderija i mu´tezilija. Ne, Njegova ruka je Njegov atribut bez kvalifikacije. Tako isto su i Njegova srdzba i zadovoljstvo Njegova dva atributa bez kvalifikacije. " ( Ebu Hanife, rahimehullah ).

Postoji tri temelja na kojima pociva vjerovanje u Allahova, dzelle sanuhu, svojstva:... [/b]

Postano: 23 Jul 2007 21:14
Postao/la Abu_haqq
Prvi temelj

Zabrana poistovjecivanja i dovodjenja u kontekst bilo kakve slicnosti izmedju Allaha i Njegovih stvorenja.

Na ovaj temelj upucuju nas rijeci Allaha, dzelle sanuhu, u prijevodu znacenja na bosanski jezik: " Njemu nije nista slicno" ( Sura, 11. ). Uzvisen je i cist da bi slicio stvorenjima.

Ovi atributi, kada se odnose na Allaha, dzelle sanuhu, ne mogu se razumjeti u istom znacenju u kome se razumijevaju kad se odnose na stvorenja. Kazemo: covjek vidi, covjek zna, i Allah vidi i zna. Ali, nacin na koji covjek zna i vidi nije kao Allahovo, dzelle sanuhu, znanje i vid - zato sto Njemu nije nista slicno.

Isto tako, Allahu se ne smije pripisati nikakva manjakovst ili nesto sto je svojstveno covjeku, koji je olicenje prolaznosti i nesavrsenstva, kao sto su: drug/jaran/ahbab, sin, umor, smrt, neznanje, nepravda, nemarnost, zaborav, pospanost i druga svojstva manjkavosti.

Postano: 23 Jul 2007 21:14
Postao/la Abu_haqq
Drugi temelj

Vjerovanje u svojstva i imena potvrdjena Kur´anom i sunnetom, bez dodavanja ili oduzimanja, bez poricanja ili bilo kakvog iskrivljenog tumacenja tih svojstava.

To znaci da Allaha ne mozemo opisivati drukcije/drugacije osim onako kako je On Sam Sebe opisao, ili kako Ga je opisao Njegov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, niti Ga mozemo nazvati imenima kojima On sebe nije nazvao ili Ga Njegov, sallallahu alejhi ve sellem, nije tako nazvao. On najbolje zna o Sebi, Svojim atributima i imenima: "Da li vi bolje znate ili Allah ?" ( El-Bekare, 140. ).

Cuveni sejh, ucitelj imama Buharije, Ne´im ibn Hammad, kaze: " Ko poistovijeti Allaha sa Njegovim stvorenjima, postao je nevjernik, ko zanijeci svojstva sa kojima se Allah, dzelle sanuhu, opisao ili kojima Ga je Poslanik, alejhi-s-selatu ve selam, opisao, postao je nevjernik. U Allahovim opisima ne postoji poistovjecivanje, niti uporedjivanje."

Postano: 23 Jul 2007 21:15
Postao/la Abu_haqq
Treci temelj

Prekid svakog pokusaja zalazenja u sustinu ( kvalifikaciju ) tih svojstava.

Svaki pokusaj istrazivanja kakvoce svojstva doveo bi nas do zalazenja u bit Allahova, subhanehu ve te´ala, Bica, a ne upusta se u raspravu o biti Njegova Bica. Zbog toga se ni o kakvoci svojstva ne raspravlja. Zato su svi nasi raniji predhodnici, kad bi bili upitani o svojstvima, kao npr. o kakvoci Allahova uzdizanja na Ars, rekli: "Uzdizanje je poznato, a nacin uzdizanja je nepoznat. Vjerovanje u njega je vadzib ( obaveza ), a pitanje o njemu je novotarija."

Tako, kad bi nas neko upitao: " Kako Allah silazi na zemaljsko nebo ?", pitali bismo ga: " A kako On izgleda ?" Ako kaze: " Ne znam kako Allah izgleda", mi bismo tada rekli: " I mi ne znamo nacin Njegova silaska, jer znanje o kvalifikaciji radnji opisanog zahtjeva znanje o kakvoci izgleda cionioca te radnje."

Ovu vrstu tevhida moze ugroziti nekoliko stvari, a insan brzo u njih zapada:

1. Tesbih ( antropomorfizam ) ( teSbih - sa kvakicom vise S - kao Skola -Schule ):

Uporedjivanje nekog Allahovog svojstva sa kosmickim fenomenom ili ljudskom osobinom ( radi priblizavanja shvatanja doticnog Bozijeg svojstva ). Ili smatrati da su Allahova svojstva ista kao i svojstva covjeka, kao sto su krscani poistovijetili Isa´a, alejhi-s-selam, sa Allahom, dzelle sanuhu, ili kao sto su musrici svoje idole poistovijetili sa Allahom, dzelle sanuhu, ili reci da je Allahovo oko kao i nase oko, itd.

2. Te´vil ( izvrnuto tumacenje ):

Tumaciti svojstva Uzvisenog Allaha naslucivanjem bez ikakvog argumenta iz Kur´ana i sunneta i pri tome vrsiti izmjene i devijacije. Radi se o izmjeni istinitog i vidljivog znacenja ajeta i tacnih hadisa prema drugom, pogrijesnom, iskrivljenom i neosnovanom znacenju, kao sto je primjer u ajetu: "Milostivi se nad Arsom uzvisio" ( Er-Rahmanu ´alel-arsisteva ), gdje je glagol "isteva", koji znaci "uzdici se ili "uzvisiti", promjenjen u "istevla", sto znaci "zagospodariti". Ovakvim izvrnutim tumacenjem se doslo do kontradikcije u poimanju arsa.

3. Ta´til ( opovrgavanje i poricanje Allahovih svojstava ):

Neke zalutale frakcije nijecu svojstvo Allahove Uzvisenosti nad stvorenjima i kazu da je Allah na svakom mjestu gdje Ga spomenes sto podrazumijeva i Njegovu prisutnost medju stvorenjima, u stvorenjima, iznad, ispod itd. Drugi kazu da su stvorenja vjecna cime negiraju atribut vjecnosti svojstven samo Allahu, kao sto negiraju i Allahovo stvaranje tih bica.

4. Tekjif ( kvalifikacija ):

Preciziranje sustine ( kvalifikacije ) Allahovih, tebareke ve te´ala, svojstava, sto nasi casni predhodnici nikad nisu dopustali, niti pokusavali uraditi. Navodili su ih onako kako su ih Allah, dzelle sanuhu, i Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, spomenuli bez nijekanja, iskrivljavanja znacenja i pokusaja preciziranja. Precizna kvalifikacija zahtjeva precizno poznavanje Uzvisenog Bica sto, naravno, nije moguce.