Po¹to je nekome smetala tema o vehabijama ( da se razumijemo ima vehabija i nek mi neko doka¾e da ih nema ) , dakle neko je zatvorio temu o vehabijama a ja æu otvoriti sa mnogo vi¹e sekti
Sekte islama
Nakon Muhamedove smrti (570-632) do¹lo je do vi¹e sukoba i borbi zbog vodstva meðu muslimanima. Èak su neki Muhammedovi najbli¾i prijatelji (ashabi) bili ubijeni od strane drugih muslimana. Rezultat takvih sukoba je prouzroèio razne podjele. Te podjele naizgled politièke naravi su se pravdale vjerskim razlozima i tako su poèele nicati razne sekte. Njih danas ima poveæi broj sa svojim pod-sektama, vjerskim i pravnim ¹kolama, mistiènim grupama i tajnim udru¾enjima.
Na primjer to su: ibadije iz ju¾nog Al¾ira; aliallahi iz Iraka i Irana; druzije iz ju¾nog Libana, Sirije i sjevernog Izraela; alevije iz Turske; nusajrije iz Sirije; jazidije iz Iraka; ahmedije iz Pakistana; rafidije koji tvrde da je Kuran patvoren; bahaije ka¾u da je ¹erijat ukinut dolaskom Bab-ea 1844. i Bahaullaha 1863.; tid¾anije da su molitve i podsjeæanje na Alaha vrjednije od Kurana; sufije ili dervi¹i da znaju skrivena znaèenja Kurana, te da im je Kuran nepotreban zbog njihovih natprirodnih snova i vizija; murd¾ije da nije dostojno nikoga suditi jer je krajnja èovjekova sudbina u Allahovim rukama; d¾ebrije vjeruju da èovjek nema slobodu izbora jer ga Allah prisiljava da radi to ¹to veæ radi...
Na kraju hadis prenosi Muhammedove rijeèi koji ka¾e: ''Ljudi dvaju objava (®idovi i kr¹æani) su se podijelili u 72 sekte. I ovaj ummet (muslimani) æe se podijeliti u 73 sekte, svi æe biti u Vatri osim jedne od njih, a to je d¾emat (Muhammedovi sljedbenici). Neki od mog ummeta æe biti voðeni èe¾njama, kao zara¾eni bole¹æu, ni jedan krvni sud niti gle¾anj neæe biti slobodan od tih èe¾nji.'' (Ahmed). U drugim postevima sam dao kratki pregled poznatijih islamskih sljedbi.
Da nabrojim neke sekte :
Ad¾redije
Ahmedije
Alevije
Bahaije
Barelvije
Buhejsije
Èi¹tije
D¾emati teblig
Ezarikaije
Harid¾ije
Hemzaije
Hurufije
Ibadije
Ismailije
Ned¾adije
Selefije
Sufije
©ije
Vehabije
Zejdije
Pa bujrum , nek me neko uvjeri da nema tih sekti a pogotovo vehabija =D>
Sekte u islamu
Ma mene ne¹to interesuje , ako ti nisi vehabijka ; za¹to se neda¹ diratiSrculenculence je napisao/la:mrki62 je napisao/la:Para vrti gdje burgija neæe - tako ka¾u :chuckel:Srculenculence je napisao/la:.....ima,ima....itekako........na na¹u veliku ¾alost.....ne znam ¹to to treba ljudima......uh....
.... =D> =D> .....èula sam da ba¹ ogromne novce dobijaju za to....èak i ak im se ¾ena pokrije.....tak da znamo za¹to se ljudi tak "¾rtvuju"......jadno!
Da , a ima i onih koji su fakini , kojim je um poremeæen pa idu u totalnu skrajnost.
[quote="Herakles"]Ja bi da se zatvori ova tema jer je provokativna!!!!!!!!!!!!!!!!quote]
Za¹to da se zatvori ????????
Objasni , po èemu je provokativna ?
Grijeh je neuputiti druge u èinjenicu da je islam RAZJEDINJEN !!!!!!!!
Pogledaj samo Arabiju i Iran ; jedni suneti drugi ¹iiti ,.... jedni Arapi , drugi Perzijci a za ostale da i ne govorim.
Provokacija je ako svoje znanje ne istrese¹ ovdje a ne ako se spomenu vehabije ,..........ti bi onda da se zatvori , uh , svaka ti èast [-X
Za¹to da se zatvori ????????
Objasni , po èemu je provokativna ?
Grijeh je neuputiti druge u èinjenicu da je islam RAZJEDINJEN !!!!!!!!
Pogledaj samo Arabiju i Iran ; jedni suneti drugi ¹iiti ,.... jedni Arapi , drugi Perzijci a za ostale da i ne govorim.
Provokacija je ako svoje znanje ne istrese¹ ovdje a ne ako se spomenu vehabije ,..........ti bi onda da se zatvori , uh , svaka ti èast [-X
Tema je zatvorena
Nije istina da ne postoji tema Vehabije
Klikni..
http://www.bol-chat.de/modules.php?name ... fc2fee59f5
Nije istina da ne postoji tema Vehabije
Klikni..
http://www.bol-chat.de/modules.php?name ... fc2fee59f5
Razne sekte se u zadnje vrijeme pojavljuju i u BiH , samom svojom pojavom doprinose samo dodatnim nesporazumima - da ne ka¾em mr¾nji.
Evo par rijeèi o tome i od uva¾enog gospodina Grabusa - koji je usput reèeno muftija u Sloveniji :
Postoji desetine razlièitih neoreligijskih pokreta koji naru¹avaju islamsku praksu u Bo¹njaka. Bo¹njaèki i bosanski identitet prepoznatljiv je izmeðu ostalog po islamu, i to specifiènoj formi sufijske, odnosno dervi¹ke prakse i hanefijskom mezhebu. Tokom povijesti BiH je bila izuzetno mirno religijsko islamsko podruèje u poreðenju èak i sa albanskim i turskim govornim podruèjem, a de ne govorimo o arapskoj, perzijskoj, urdu i drugim zonama. Bo¹njaci su maloljudan narod i stoga je jedinstvo koje je èuvano tokom povijesti kroz vjersku praksu i dalje jedan od uvjeta opstanka bo¹njaèkog naroda. Vjersko biæe Bo¹njaka znatno je naru¹eno. To sada poprima ozbiljne reperkusije. Prije nekoliko godina odbranjen je diplomski rad na FIN-u o novim religijskim pokretima u Sarajevu. Prema tom istra¾ivanju samo u Sarajevu djeluje vi¹e stotina udru¾enja i nevladinih organizacija koje promoviraju razlièite vjerske ideje. BiH je postala pravi eldorado za razlièite svjetske probisvijete i sa Istoka i sa Zapada, koji „demokratiziraju“ ili „totaliziraju“ bosansku stvarnost unoseæi zabunu i vjersku i politièku nesigurnost meðu neobavije¹teni svijet. Ovdje imamo jedan paradoks. Grupa o kojoj govorimo pripada ehli sunnetu, a desetine drugih obrazaca vjerovanja nema nikakve veze sa islamom. Dobro bi bilo da nosioci „vehabijskog“ razumijevanja islama imaju vi¹e senzibiliteta za bosansku i svjetsku stvarnost. Nije dobro da se pitanje islama u jugostoènoj Evropi sada svodi na unutra¹nje nesuglasice i sukobe. Dugoroèno, posljedice æe trpiti svi muslimani, a ideje o kojima sada razgovaramo zavr¹it æe na marginama bosanske stvarnosti, jer te ideje po svome sadr¾aju i snazi ne rje¹avaju su¹tinska religijska pitanja, s kojima se susreæe moderni èovjek. Taj obrazac rje¹ava religijske dileme pojedinaca, ali ne rje¹ava dileme ¹ire zajednice.
Evo par rijeèi o tome i od uva¾enog gospodina Grabusa - koji je usput reèeno muftija u Sloveniji :
Postoji desetine razlièitih neoreligijskih pokreta koji naru¹avaju islamsku praksu u Bo¹njaka. Bo¹njaèki i bosanski identitet prepoznatljiv je izmeðu ostalog po islamu, i to specifiènoj formi sufijske, odnosno dervi¹ke prakse i hanefijskom mezhebu. Tokom povijesti BiH je bila izuzetno mirno religijsko islamsko podruèje u poreðenju èak i sa albanskim i turskim govornim podruèjem, a de ne govorimo o arapskoj, perzijskoj, urdu i drugim zonama. Bo¹njaci su maloljudan narod i stoga je jedinstvo koje je èuvano tokom povijesti kroz vjersku praksu i dalje jedan od uvjeta opstanka bo¹njaèkog naroda. Vjersko biæe Bo¹njaka znatno je naru¹eno. To sada poprima ozbiljne reperkusije. Prije nekoliko godina odbranjen je diplomski rad na FIN-u o novim religijskim pokretima u Sarajevu. Prema tom istra¾ivanju samo u Sarajevu djeluje vi¹e stotina udru¾enja i nevladinih organizacija koje promoviraju razlièite vjerske ideje. BiH je postala pravi eldorado za razlièite svjetske probisvijete i sa Istoka i sa Zapada, koji „demokratiziraju“ ili „totaliziraju“ bosansku stvarnost unoseæi zabunu i vjersku i politièku nesigurnost meðu neobavije¹teni svijet. Ovdje imamo jedan paradoks. Grupa o kojoj govorimo pripada ehli sunnetu, a desetine drugih obrazaca vjerovanja nema nikakve veze sa islamom. Dobro bi bilo da nosioci „vehabijskog“ razumijevanja islama imaju vi¹e senzibiliteta za bosansku i svjetsku stvarnost. Nije dobro da se pitanje islama u jugostoènoj Evropi sada svodi na unutra¹nje nesuglasice i sukobe. Dugoroèno, posljedice æe trpiti svi muslimani, a ideje o kojima sada razgovaramo zavr¹it æe na marginama bosanske stvarnosti, jer te ideje po svome sadr¾aju i snazi ne rje¹avaju su¹tinska religijska pitanja, s kojima se susreæe moderni èovjek. Taj obrazac rje¹ava religijske dileme pojedinaca, ali ne rje¹ava dileme ¹ire zajednice.