posto si ti napisala zasto se Pravoslavci krste sa tri prsta a Katolici sa cjelom rukom...
zato sam napisala obrazlozenje za Pravoslavce,,
a za Katolike zaista nisam sigurna i zato ne zelim da pisem jel nisam sigurna da se krste sa cijelom rukom posto sam uvjek smatrala sa cetir prsta,posto
palac je uvjek bio savijen u saci,,,zato ne zelim da pisem nista pogresno,,
Pravoslavlje
- Bebana_de
- Velicanstvo Foruma
- Postovi: 6786
- Pridružen/a: 11 Jan 2009 21:27
- Lokacija: put u Ljubicastom
Re: Pravoslavlje
Jedan Zivot gde,prestajem Ja,gde pocinjes Ti
jedna Ljubav,gde stali smo Mi gde sad su Drugi
http://www.youtube.com/watch?v=BpgmT9u0fDM
jedna Ljubav,gde stali smo Mi gde sad su Drugi
http://www.youtube.com/watch?v=BpgmT9u0fDM
- paparaci
- Velicanstvo Foruma
- Postovi: 5054
- Pridružen/a: 08 Jan 2003 02:00
- Lokacija: Putnik Bez Adrese
Re: Pravoslavlje
bas sam jarana pitao nedavno za te sifre iznad vrata. ali on meni rece da to sa vjerom nema nista nije ni on znao tacno reci sta znaci, ali u glavnom nije to. mene je iznenadilo, jer sam stvarno uvijek mislio da ima veze sa vjerom.
- Bebana_de
- Velicanstvo Foruma
- Postovi: 6786
- Pridružen/a: 11 Jan 2009 21:27
- Lokacija: put u Ljubicastom
Re: Pravoslavlje
skoTic,,,
kad stignes pogledaj dobro sta pise na vratima tog prijatelja ili ne mora da bude prijatelj skoro na desetinama kuca ima tih brojeva,,,
i onda dobro pogledaj koji brojevi pisu pa mi se onda javi,,,pa ce ti teta objasniti svaki broj,,
jel moze tako,,,
znaci svaki taj broj ima svoje znacenje,,,ko ne vjeruje neka se raspita,,
da ja odma objasnim nebi bilo interesantno,ovako ako te zanima mozes mnogo vise da naucis..zisKu
kad stignes pogledaj dobro sta pise na vratima tog prijatelja ili ne mora da bude prijatelj skoro na desetinama kuca ima tih brojeva,,,
i onda dobro pogledaj koji brojevi pisu pa mi se onda javi,,,pa ce ti teta objasniti svaki broj,,
jel moze tako,,,
znaci svaki taj broj ima svoje znacenje,,,ko ne vjeruje neka se raspita,,
da ja odma objasnim nebi bilo interesantno,ovako ako te zanima mozes mnogo vise da naucis..zisKu
Jedan Zivot gde,prestajem Ja,gde pocinjes Ti
jedna Ljubav,gde stali smo Mi gde sad su Drugi
http://www.youtube.com/watch?v=BpgmT9u0fDM
jedna Ljubav,gde stali smo Mi gde sad su Drugi
http://www.youtube.com/watch?v=BpgmT9u0fDM
- Bebana_de
- Velicanstvo Foruma
- Postovi: 6786
- Pridružen/a: 11 Jan 2009 21:27
- Lokacija: put u Ljubicastom
Re: Pravoslavlje
Nema reci kojom se mogu zahvaliti Nebeskim silama,, i danasnjem danu,,,
http://www.youtube.com/watch?v=AuVOkZTKzmA
http://www.youtube.com/watch?v=AuVOkZTKzmA
Jedan Zivot gde,prestajem Ja,gde pocinjes Ti
jedna Ljubav,gde stali smo Mi gde sad su Drugi
http://www.youtube.com/watch?v=BpgmT9u0fDM
jedna Ljubav,gde stali smo Mi gde sad su Drugi
http://www.youtube.com/watch?v=BpgmT9u0fDM
- Bebana_de
- Velicanstvo Foruma
- Postovi: 6786
- Pridružen/a: 11 Jan 2009 21:27
- Lokacija: put u Ljubicastom
Re: Pravoslavlje
Danas je Sv.ĆIRILO i METODIJE
Braca Ćirilo (pravo ime Konstantin, ime Ćirilo uzeo je nakon zamonasenja, rodjen u julu 826. godine, umro 14. februara 869. u Rimu) i Metodije (rodjen izmedju 816. i 820., umro 6. aprila 885. godine), obojica su rodjena u Solunu. Poznati su i kao Sveta braca i slovenski apostoli.
http://www.youtube.com/watch?v=0RP_XxiDYZA
Braca Ćirilo (pravo ime Konstantin, ime Ćirilo uzeo je nakon zamonasenja, rodjen u julu 826. godine, umro 14. februara 869. u Rimu) i Metodije (rodjen izmedju 816. i 820., umro 6. aprila 885. godine), obojica su rodjena u Solunu. Poznati su i kao Sveta braca i slovenski apostoli.
http://www.youtube.com/watch?v=0RP_XxiDYZA
Jedan Zivot gde,prestajem Ja,gde pocinjes Ti
jedna Ljubav,gde stali smo Mi gde sad su Drugi
http://www.youtube.com/watch?v=BpgmT9u0fDM
jedna Ljubav,gde stali smo Mi gde sad su Drugi
http://www.youtube.com/watch?v=BpgmT9u0fDM
Re: Pravoslavlje
Lepo su te naucili....jer u to vreme kad su se oni rodili Solun je bio deo Makedonije
Re: Pravoslavlje
Braća Ćirilo (pravo ime Konstantin, ime Ćirilo uzeo je nakon zamonaÅ¡enja, roÄ‘en u julu 826. godine, umro 14. februara 869. u Rimu) i Metodije (roÄ‘en izmeÄ‘u 816. i 820., umro 6. aprila 885. godine), obojica su roÄ‘ena u Solunu. Poznati su i kao Sveta braća i slovenski apostoli. Njihov otac Lav bio je visoki vizantijski vojni zapovednik (drungar). Najraniju mladost proveli su u Solunu koji je u to vreme okružen Slovenima. Metodije postaje upravnik jedne arhontije u istoÄÂnoj Makedoniji, dok Ćirilo, odrastao na carskom dvoru, nakon zavrÅ¡enih filozofskih i teoloÅ¡kih studija biva postavljen za bibliotekara Svete Sofije (crkve Svete Premudrosti) u Carigradu i uÄÂitelja filozofije na carigradskoj visokoj Å¡koli.
Godine 851. Ćirilo je ÄÂlan vizantijskog poslanstva arapskom kalifu u Samari, a 856. u doba politiÄÂkih i crkvenih trzavica Metodije napuÅ¡ta svoj položaj arhonta i povlaÄÂi se u manastir na Olimpu u Maloj Aziji. Malo kasnije za njim dolazi i Ćirilo. Ali po nalogu vizantijskog cara Mihaila III, 860. oba brata odlaze kao misionari meÄ‘u tursko-tatarske Hazare u južnoj Rusiji. Neposredno nakon povratka iz Rusije angažovani su za novu misiju kod Slovena. Naime, 862. poslanstvo moravskog kneza Rastislava zatražilo je od cara Mihaila episkopa i sveÅ¡tenike koji će propovedati na slovenskom jeziku hrišćansku veru. Zadatak je bio veliki i delikatan. Na podruÄÂjima prostrane Rastislavljeve države Å¡irili su hrićšćanstvo već od poÄÂetka a franaÄÂki sveÅ¡tenici iz regensburÅ¡ke i pasavske biskupije. Bojeći se njihovog politiÄÂkog uticaja, Rastislav u Vizantiji traži oslonac protiv cara Luviga NemaÄÂkog, ispod ÄÂije se vlasti žestokom borbom istrgao. Rastisavljeva koncepcija iÅ¡la je za tim da samostalna moravska crkva s domaćim klerom i vlastitim liturgijskim jezikom postane brana svakom stranom uticaju.
Spomenik Ćirilo i Metodije u centru Pazardžika
Vizantija udovoljava Rastislavljevoj želji i Å¡alje mu Ćirila i Metodija. Braća su se za ovaj posao ozbiljno spremila; Ćirilo je sastavio prvo slovensko pismo (glagoljica) i na jezik makedonskih Slovena iz okoline Soluna (koji su od detinjstva dobro znali) preveli su najnužnije crkvene knjige. Na taj su naÄÂin stvorili prvi slovenski književni jezik i postavili temelje slovenskoj književnosti. Godine 863. braća kreću na put i stižu 864. knezu Rastislavu koji ih je gostoljubivo primio, ali uspeh njihove misije, mnogobrojni uÄÂenici i narodne simpatije izazivaju reakciju latinskog klera. Protiv slovenskih misionara poÄÂinje podmukla borba. Glavni argument protivnika slovenske liturgije bila je tzv. trojeziÄÂna teorija prema kojoj postoje samo tri sveta jezika na kojima se mogu vrÅ¡iti verski obredi: hebrejski, grÄÂki i latinski.
Nakon trogodiÅ¡njeg boravka u Moravskoj braća polaze na put kako bi episkop zamonaÅ¡io Metodija i nove slovenske sveÅ¡tenike. DoÅ¡avÅ¡i u Panoniju neko vreme su se zadržali na dvoru kneza Kocelja kako bi ga upoznali sa svojim radom na slovenskoj crkvenoj knjizi. StekavÅ¡i i tu mnogo uÄÂenika polaze u Veneciju gde su morali da vode oÅ¡tru polemiku s tamoÅ¡njim "trojeziÄÂnjacima". Odatle ne kreću za Carigrad, gde je umoren car Mihailo, a vlast preuzeo Vasilije I Makedonac, već odlaze u Rim. Papa Hadrijan vidi u slovenskim misionarima dobre pomagaÄÂe u borbi protiv osiljenih i neposluÅ¡nih franaÄÂkih nadbiskupa i njihovog suverena te ih prima sveÄÂano.
U Rimu se Ćirilo razboleo i ubrzo i umro. Sahranjen je u ckrvi sv. Klementa, gde je saÄÂuvan njegov grob. Papa Hadrijan je odobrio slovensku službu, a Metodija je poslao 869. knezu Kocelju; ÄÂak ga je prilikom njegovog drugog boravka u Rimu posvetio za panonskog arhiepiskopa. Time je trebalo da zapadni Ilirik bude izdvojen iz jurisdikcije salcburÅ¡kog nadbiskupa i podvrgnut direktno Rimu.
ÄŒim je Metodije doÅ¡ao u Panoniju, latinski sveÅ¡tenici napadaju ga kao jeretika, a kada je stigao u Moravsku (gde je Rastislava zbacio njegov sinovac, njitranski knez Slavopuk) lokalni biskupi pozivaju Metodija na svoj sinod, osuÄ‘uju ga i bacaju u tamnicu, gde je ostao dve i po godine. Tek 873. godine, na papin nalog, Metodije je puÅ¡ten iz tamnice, ali je slovenska liturgija zabranjena. Kako je Metodije ipak nastavio svoju delatnost te se slovensko bogosluženje sve viÅ¡e Å¡irilo po Moravskoj podignuta je protiv njega optužnica u Rimu, te je 879. pozvan pred papu da se opravda. Papa Jovan VIII, nastojeći da ne oÅ¡teti rimske pozicije u Moravskoj potvrdio je slovensko bogoslužlje bulom Marljivost tvoja (Industriae tuae) iz 880. godine. Isto je uÄÂinio i 882. carigradski patrijarh Fotije.
Metodije prevodi u Moravskoj na slovenski jezik Bibliju. Nakon njegove smrti u Moravskoj je zabranjena slovenska liturgija, a knez Svatopluk je prognao njegove uÄÂenike. Neki od njih prodani su u ropstvo, a neki su uspeli da se sklone u Bugarsku, Makedoniju, RaÅ¡ku i primorska Hrvatska gde su nastavili svoj rad.
Prevodom liturgijskih i biblijskih knjiga Ćirilo i Metodije udarili su temelje slovenskoj pismenosti.
Godine 851. Ćirilo je ÄÂlan vizantijskog poslanstva arapskom kalifu u Samari, a 856. u doba politiÄÂkih i crkvenih trzavica Metodije napuÅ¡ta svoj položaj arhonta i povlaÄÂi se u manastir na Olimpu u Maloj Aziji. Malo kasnije za njim dolazi i Ćirilo. Ali po nalogu vizantijskog cara Mihaila III, 860. oba brata odlaze kao misionari meÄ‘u tursko-tatarske Hazare u južnoj Rusiji. Neposredno nakon povratka iz Rusije angažovani su za novu misiju kod Slovena. Naime, 862. poslanstvo moravskog kneza Rastislava zatražilo je od cara Mihaila episkopa i sveÅ¡tenike koji će propovedati na slovenskom jeziku hrišćansku veru. Zadatak je bio veliki i delikatan. Na podruÄÂjima prostrane Rastislavljeve države Å¡irili su hrićšćanstvo već od poÄÂetka a franaÄÂki sveÅ¡tenici iz regensburÅ¡ke i pasavske biskupije. Bojeći se njihovog politiÄÂkog uticaja, Rastislav u Vizantiji traži oslonac protiv cara Luviga NemaÄÂkog, ispod ÄÂije se vlasti žestokom borbom istrgao. Rastisavljeva koncepcija iÅ¡la je za tim da samostalna moravska crkva s domaćim klerom i vlastitim liturgijskim jezikom postane brana svakom stranom uticaju.
Spomenik Ćirilo i Metodije u centru Pazardžika
Vizantija udovoljava Rastislavljevoj želji i Å¡alje mu Ćirila i Metodija. Braća su se za ovaj posao ozbiljno spremila; Ćirilo je sastavio prvo slovensko pismo (glagoljica) i na jezik makedonskih Slovena iz okoline Soluna (koji su od detinjstva dobro znali) preveli su najnužnije crkvene knjige. Na taj su naÄÂin stvorili prvi slovenski književni jezik i postavili temelje slovenskoj književnosti. Godine 863. braća kreću na put i stižu 864. knezu Rastislavu koji ih je gostoljubivo primio, ali uspeh njihove misije, mnogobrojni uÄÂenici i narodne simpatije izazivaju reakciju latinskog klera. Protiv slovenskih misionara poÄÂinje podmukla borba. Glavni argument protivnika slovenske liturgije bila je tzv. trojeziÄÂna teorija prema kojoj postoje samo tri sveta jezika na kojima se mogu vrÅ¡iti verski obredi: hebrejski, grÄÂki i latinski.
Nakon trogodiÅ¡njeg boravka u Moravskoj braća polaze na put kako bi episkop zamonaÅ¡io Metodija i nove slovenske sveÅ¡tenike. DoÅ¡avÅ¡i u Panoniju neko vreme su se zadržali na dvoru kneza Kocelja kako bi ga upoznali sa svojim radom na slovenskoj crkvenoj knjizi. StekavÅ¡i i tu mnogo uÄÂenika polaze u Veneciju gde su morali da vode oÅ¡tru polemiku s tamoÅ¡njim "trojeziÄÂnjacima". Odatle ne kreću za Carigrad, gde je umoren car Mihailo, a vlast preuzeo Vasilije I Makedonac, već odlaze u Rim. Papa Hadrijan vidi u slovenskim misionarima dobre pomagaÄÂe u borbi protiv osiljenih i neposluÅ¡nih franaÄÂkih nadbiskupa i njihovog suverena te ih prima sveÄÂano.
U Rimu se Ćirilo razboleo i ubrzo i umro. Sahranjen je u ckrvi sv. Klementa, gde je saÄÂuvan njegov grob. Papa Hadrijan je odobrio slovensku službu, a Metodija je poslao 869. knezu Kocelju; ÄÂak ga je prilikom njegovog drugog boravka u Rimu posvetio za panonskog arhiepiskopa. Time je trebalo da zapadni Ilirik bude izdvojen iz jurisdikcije salcburÅ¡kog nadbiskupa i podvrgnut direktno Rimu.
ÄŒim je Metodije doÅ¡ao u Panoniju, latinski sveÅ¡tenici napadaju ga kao jeretika, a kada je stigao u Moravsku (gde je Rastislava zbacio njegov sinovac, njitranski knez Slavopuk) lokalni biskupi pozivaju Metodija na svoj sinod, osuÄ‘uju ga i bacaju u tamnicu, gde je ostao dve i po godine. Tek 873. godine, na papin nalog, Metodije je puÅ¡ten iz tamnice, ali je slovenska liturgija zabranjena. Kako je Metodije ipak nastavio svoju delatnost te se slovensko bogosluženje sve viÅ¡e Å¡irilo po Moravskoj podignuta je protiv njega optužnica u Rimu, te je 879. pozvan pred papu da se opravda. Papa Jovan VIII, nastojeći da ne oÅ¡teti rimske pozicije u Moravskoj potvrdio je slovensko bogoslužlje bulom Marljivost tvoja (Industriae tuae) iz 880. godine. Isto je uÄÂinio i 882. carigradski patrijarh Fotije.
Metodije prevodi u Moravskoj na slovenski jezik Bibliju. Nakon njegove smrti u Moravskoj je zabranjena slovenska liturgija, a knez Svatopluk je prognao njegove uÄÂenike. Neki od njih prodani su u ropstvo, a neki su uspeli da se sklone u Bugarsku, Makedoniju, RaÅ¡ku i primorska Hrvatska gde su nastavili svoj rad.
Prevodom liturgijskih i biblijskih knjiga Ćirilo i Metodije udarili su temelje slovenskoj pismenosti.
- Bebana_de
- Velicanstvo Foruma
- Postovi: 6786
- Pridružen/a: 11 Jan 2009 21:27
- Lokacija: put u Ljubicastom
Re: Pravoslavlje
to si trebao postaviti u nedelju Ikonu ,,
jeR ja nesto nisam mogla,,
al eto opet bolje ikad no nikad...
jeR ja nesto nisam mogla,,
al eto opet bolje ikad no nikad...
Jedan Zivot gde,prestajem Ja,gde pocinjes Ti
jedna Ljubav,gde stali smo Mi gde sad su Drugi
http://www.youtube.com/watch?v=BpgmT9u0fDM
jedna Ljubav,gde stali smo Mi gde sad su Drugi
http://www.youtube.com/watch?v=BpgmT9u0fDM
Re: Pravoslavlje
andro je napisao/la:Braća Ćirilo (pravo ime Konstantin, ime Ćirilo uzeo je nakon zamonaÅ¡enja, roÄ‘en u julu 826. godine, umro 14. februara 869. u Rimu) i Metodije (roÄ‘en izmeÄ‘u 816. i 820., umro 6. aprila 885. godine), obojica su roÄ‘ena u Solunu. Poznati su i kao Sveta braća i slovenski apostoli. Njihov otac Lav bio je visoki vizantijski vojni zapovednik (drungar). Najraniju mladost proveli su u Solunu koji je u to vreme okružen Slovenima. Metodije postaje upravnik jedne arhontije u istoÄÂnoj Makedoniji, dok Ćirilo, odrastao na carskom dvoru, nakon zavrÅ¡enih filozofskih i teoloÅ¡kih studija biva postavljen za bibliotekara Svete Sofije (crkve Svete Premudrosti) u Carigradu i uÄÂitelja filozofije na carigradskoj visokoj Å¡koli.
Godine 851. Ćirilo je ÄÂlan vizantijskog poslanstva arapskom kalifu u Samari, a 856. u doba politiÄÂkih i crkvenih trzavica Metodije napuÅ¡ta svoj položaj arhonta i povlaÄÂi se u manastir na Olimpu u Maloj Aziji. Malo kasnije za njim dolazi i Ćirilo. Ali po nalogu vizantijskog cara Mihaila III, 860. oba brata odlaze kao misionari meÄ‘u tursko-tatarske Hazare u južnoj Rusiji. Neposredno nakon povratka iz Rusije angažovani su za novu misiju kod Slovena. Naime, 862. poslanstvo moravskog kneza Rastislava zatražilo je od cara Mihaila episkopa i sveÅ¡tenike koji će propovedati na slovenskom jeziku hrišćansku veru. Zadatak je bio veliki i delikatan. Na podruÄÂjima prostrane Rastislavljeve države Å¡irili su hrićšćanstvo već od poÄÂetka a franaÄÂki sveÅ¡tenici iz regensburÅ¡ke i pasavske biskupije. Bojeći se njihovog politiÄÂkog uticaja, Rastislav u Vizantiji traži oslonac protiv cara Luviga NemaÄÂkog, ispod ÄÂije se vlasti žestokom borbom istrgao. Rastisavljeva koncepcija iÅ¡la je za tim da samostalna moravska crkva s domaćim klerom i vlastitim liturgijskim jezikom postane brana svakom stranom uticaju.
Spomenik Ćirilo i Metodije u centru Pazardžika
Vizantija udovoljava Rastislavljevoj želji i Å¡alje mu Ćirila i Metodija. Braća su se za ovaj posao ozbiljno spremila; Ćirilo je sastavio prvo slovensko pismo (glagoljica) i na jezik makedonskih Slovena iz okoline Soluna (koji su od detinjstva dobro znali) preveli su najnužnije crkvene knjige. Na taj su naÄÂin stvorili prvi slovenski književni jezik i postavili temelje slovenskoj književnosti. Godine 863. braća kreću na put i stižu 864. knezu Rastislavu koji ih je gostoljubivo primio, ali uspeh njihove misije, mnogobrojni uÄÂenici i narodne simpatije izazivaju reakciju latinskog klera. Protiv slovenskih misionara poÄÂinje podmukla borba. Glavni argument protivnika slovenske liturgije bila je tzv. trojeziÄÂna teorija prema kojoj postoje samo tri sveta jezika na kojima se mogu vrÅ¡iti verski obredi: hebrejski, grÄÂki i latinski.
Nakon trogodiÅ¡njeg boravka u Moravskoj braća polaze na put kako bi episkop zamonaÅ¡io Metodija i nove slovenske sveÅ¡tenike. DoÅ¡avÅ¡i u Panoniju neko vreme su se zadržali na dvoru kneza Kocelja kako bi ga upoznali sa svojim radom na slovenskoj crkvenoj knjizi. StekavÅ¡i i tu mnogo uÄÂenika polaze u Veneciju gde su morali da vode oÅ¡tru polemiku s tamoÅ¡njim "trojeziÄÂnjacima". Odatle ne kreću za Carigrad, gde je umoren car Mihailo, a vlast preuzeo Vasilije I Makedonac, već odlaze u Rim. Papa Hadrijan vidi u slovenskim misionarima dobre pomagaÄÂe u borbi protiv osiljenih i neposluÅ¡nih franaÄÂkih nadbiskupa i njihovog suverena te ih prima sveÄÂano.
U Rimu se Ćirilo razboleo i ubrzo i umro. Sahranjen je u ckrvi sv. Klementa, gde je saÄÂuvan njegov grob. Papa Hadrijan je odobrio slovensku službu, a Metodija je poslao 869. knezu Kocelju; ÄÂak ga je prilikom njegovog drugog boravka u Rimu posvetio za panonskog arhiepiskopa. Time je trebalo da zapadni Ilirik bude izdvojen iz jurisdikcije salcburÅ¡kog nadbiskupa i podvrgnut direktno Rimu.
ÄŒim je Metodije doÅ¡ao u Panoniju, latinski sveÅ¡tenici napadaju ga kao jeretika, a kada je stigao u Moravsku (gde je Rastislava zbacio njegov sinovac, njitranski knez Slavopuk) lokalni biskupi pozivaju Metodija na svoj sinod, osuÄ‘uju ga i bacaju u tamnicu, gde je ostao dve i po godine. Tek 873. godine, na papin nalog, Metodije je puÅ¡ten iz tamnice, ali je slovenska liturgija zabranjena. Kako je Metodije ipak nastavio svoju delatnost te se slovensko bogosluženje sve viÅ¡e Å¡irilo po Moravskoj podignuta je protiv njega optužnica u Rimu, te je 879. pozvan pred papu da se opravda. Papa Jovan VIII, nastojeći da ne oÅ¡teti rimske pozicije u Moravskoj potvrdio je slovensko bogoslužlje bulom Marljivost tvoja (Industriae tuae) iz 880. godine. Isto je uÄÂinio i 882. carigradski patrijarh Fotije.
Metodije prevodi u Moravskoj na slovenski jezik Bibliju. Nakon njegove smrti u Moravskoj je zabranjena slovenska liturgija, a knez Svatopluk je prognao njegove uÄÂenike. Neki od njih prodani su u ropstvo, a neki su uspeli da se sklone u Bugarsku, Makedoniju, RaÅ¡ku i primorska Hrvatska gde su nastavili svoj rad.
Prevodom liturgijskih i biblijskih knjiga Ćirilo i Metodije udarili su temelje slovenskoj pismenosti.
Re: Pravoslavlje
"...Praznik Vaznesenja Gospodnjeg, ili kako je u narodu uobiÄÂajeno, Spasovdan, jedan je od deset praznika posvećenih Hristu. Vaznesenje spada u pokretne praznike - uvek pada u ÄÂetvrtak, ÄÂetrdeset dana posle Vaskrsa, a deset dana pre Duhova. Po hrišćanskom uÄÂenju, posle Vaskrsenja, Hristos je boravio na zemlji sa uÄÂenicima ÄÂetrdeset dana, javljajući im se, uÄÂeći ih i, naroÄÂito, uÄÂvršćujući im veru posle Golgote i raspeća. Sam ÄÂin Vaznesenja zbio se u Vitaniji, selu na istoÄÂnoj padini Maslinske gore, udaljenom dva kilometra od Jerusalima, na putu za Jerihon. Toga dana se zavrÅ¡io Hristov boravak na zemlji, radi spasenja i iskupljenja ljudskog roda. Hristos se pred apostolima, blagosiljajući ih, vazneo na nebo i seo sa desne strane Boga Oca. Posle toga se apostolima vratila njihova vera, radost i hrabrost..."
Cestitam svima onima koi slave ovaj dan
Cestitam svima onima koi slave ovaj dan