Muzika u Islamu

Diskusije oko religija u svijetu ...
Poruka
Autor/ica
Avatar
mrki62
Specijalni status V.I.P
Specijalni status V.I.P
Postovi: 6413
Pridružen/a: 02 Apr 2006 02:00
Lokacija: sLOVEnija

#16 Post Postao/la mrki62 »

ekranka je napisao/la:ja opet ne razumijem ,al dobro :) ,nemas odgovora na moje pitanje ,pa ne moras ni linkove muzike da postavljas :wave:
Da bolje razumije¹ :ballbounce: Na¹ islam , sa podruèja Balkana - ne postoji ako nema muzike :wave:
Ti si kao najudaljenija zvijezda do koje je najteže doći, ali baš zbog toga je najudaljenija zvijezda najljepša i najsjajnija!

slika

slika

Avatar
Tourniquet
Zvijezda na usponu
Zvijezda na usponu
Postovi: 1204
Pridružen/a: 31 Aug 2000 02:00
Lokacija: Cuvaj me Boze, prijatelja, jer se neprijatelja cuvam sam..

#19 Post Postao/la Tourniquet »

1. izgovarati Kelime i sehadet
2. klanjati 5 dnevnih namaza
3. postiti mjesec ramazan
4. zekat davati
5. hadz obaviti...


ovo su 5 temeljnih istina vjere... Prvo se zapitajmo da li njih sve radimo kako treba, pa onda idimo u neke dublje rasprave o slusanju muzike i slicnog...

Avatar
Tourniquet
Zvijezda na usponu
Zvijezda na usponu
Postovi: 1204
Pridružen/a: 31 Aug 2000 02:00
Lokacija: Cuvaj me Boze, prijatelja, jer se neprijatelja cuvam sam..

#21 Post Postao/la Tourniquet »

naravno....
ali nijedan grijeh nije isti.. tako da treba tu povuci granicu..

REcimo, rijec koju danas mnogi upotrebljavaju u pogresnom kontekstu, rijec "obozavam" ili "obozavati"... Upotrebljavaju je ispred imena glumaca, nogometasa, pjesama.. GOvore ja "obozavam" ovog glumca, ovog pjevaca.. SA tom rijeci direktno cinis SIRK, tj pripisujes Allahu dz.s. druga, tj smatras da ima jos jedan Bog osim NJega..
A cinjenje sirka te izvodi iz vjere islama.. dok se ne pokajes nisi musliman... A slusanje muzike je samo grijeh za koji ces odgovarati i biti kaznjen..

Tako da, mislim da ima mnogo drugih stvari za koje bi se prvo trebalo brinuti, a da muzika nije toliko bitna....

Selam,.... Cinite dobro da bi vam dobrim uzvratili..

Avatar
Tourniquet
Zvijezda na usponu
Zvijezda na usponu
Postovi: 1204
Pridružen/a: 31 Aug 2000 02:00
Lokacija: Cuvaj me Boze, prijatelja, jer se neprijatelja cuvam sam..

#23 Post Postao/la Tourniquet »

Evo samo da dam par ajeta i hadisa o tome da ima razlike u grijehovima.. I da nije svaki grijeh isti ako se cini, i da za svaki grijeh ima druga kazna..

Od Ibn-Omera se navodi da je rekao: - Nismo dozvoljavali da za oprost mole oni koji su pocinili velike grijehe dok nismo culi Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, kako uci:
"Allah, doista, nece oprostiti da se Njemu ista ravnim pridruzuje, a oprostit ce sve mimo toga kome On hoce!"

Za trazenje oprosta Allahovog uvjet je pokajanje, pa ko se pokaje od bilo kojeg grijeha, Allah ce mu primiti pokajanje, jer Allah Uzviseni kaze:
- Reci: "O robovi moji koji ste se prema sebi ogrijesili, ne gubite nadu u Allahovu milost, jer Allah sve grijehe oprasta!" (39:53), ali pod uvjetom da se pokaju.
"A onaj ko drugog Allahu pridruzuje, on cini potvoru i grijeh veliki"

Kao sto vidite.. NAjveci grijeh je pripisivanje Allahu druga, tj obozavanje nekog osim Njega.. I taj grijeh se ne oprasta.. Dok sve druge oprasta, ako se iskreno pokajes.... pa tako i slusanje muzike..


Muzika jeste grijeh, ali kao sto sam rekao, ima mnogo drugih stvari koje su vaznije da se gledaju nego sto je slusanje muzike...

Avatar
mrki62
Specijalni status V.I.P
Specijalni status V.I.P
Postovi: 6413
Pridružen/a: 02 Apr 2006 02:00
Lokacija: sLOVEnija

#25 Post Postao/la mrki62 »

Eto , ovaj pjevaè je poznat svugdje u islamskom svijetu :wave:

Link http://www.zemzem.fr/content/view/251/91/
Ti si kao najudaljenija zvijezda do koje je najteže doći, ali baš zbog toga je najudaljenija zvijezda najljepša i najsjajnija!

slika

slika

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

Stav èetiri mezheba prema muzici

#27 Post Postao/la Abu_haqq »

Evo da vam iznesem misljenja i tacno tumacenje Kur'ana na postavljeno pitanje prije nego sto vas napustim. Ovdje nije rijec o sekti niti nekim zabludama vec naj ispravnije misljenje po ovom pitanju. Al naj zanimljiviji komenatri nakon mog izlaganja ce biti od strane tzv. sljedbenika Hanefijskog mezheba ;).

Stav èetiri mezheba prema muzici


Stav imama Ebu-Hanife

Prenosi se u hanefijskim knjigama da je rekao Ebu Hanifa: “Slu¹anje muzièkih instrumenata je grijeh, sjelenje na mjestu gdje se oni slu¹aju je otvoreno suprostavaljanje Allahu, d¾elle ¹enuhu, a naslaðivanje time je nevjerstvo.” (Pogledaj: “El-Fetava-l-bezzazijje”, komentar poznatog hanefijskog djela “El-Fetava-l-hindijje”, 6/359)

Stav imama Malika

Prenosi Ebu-Bekr el-Hallal u knjizi “El-Emru bil ma'rufi”, 32. str., i Ibnu-l-D¾evzi u knjizi “Telbisu Iblis”, 244 str., sa vjerodostojnim lancem prenosioca od Ishaka ibn Ise el-Kattaa da je rekao: “Pitao sam Malika ibn Enesa o pjesmi i muzici koju dozvoljavaju uèenjaci Medine, na ¹to mi je rekao: “Kod nas to samo rade otvoreni grije¹nici.”


Stav imama ©afije


Kada je imam ©afija upitan za svjedoèanstvo pjevaèa i pjevaljke, rekao je: “Svjedoèanstvo takvih osoba se ne prihvata. Onaj ko se bude bavio pjevanjem je bez pameti i neèovjeèan.” (rijeèi ©afije zabilje¾io Bejheki u “Sunenu”, 10/223 i 225 )

Stav imama Ahmeda


Rekao je imam Ahmed: “Frula, naj, tanbura, praporci i ostali muzièki instrumenti su zabranjeni” (rijeèi Ahmeda zabilje¾io je El-Hallal, br. 187).

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

Da li je dozvoljeno slu¹ati muziku

#28 Post Postao/la Abu_haqq »

Bismillahir Rahmanir Rahim

Da li je dozvoljeno slu¹ati muziku

Da li je dozvoljeno slu¹ati muziku, komponovati pjesme i veseliti se uz muziku?
color=green]U suri Lukman 6-7 ajet Allah D¾.¹ ka¾e:
(لقمان 6. وَمِنَ النَّاسِ مَن يَشْتَرِي لَهْوَ الْحَدِيثِ لِيُضِلَّ عَن سَبِيلِ اللَّهِ بِغَيْرِ عِلْمٍ وَيَتَّخِذَهَا هُزُوًا أُولَئِكَ لَهُمْ عَذَابٌ مُّهِينٌ
Lukman 6.
Ima ljudi koji kupuju prièe za razonodu, da bi, ne znajuæi koliki je to grijeh, s Allahova puta odvodili i da bi ga predmetom za ismijavanje uzimali. Njih èeka sramna kazna
)لقمان 7. وَإِذَا تُتْلَى عَلَيْهِ آيَاتُنَا وَلَّى مُسْتَكْبِرًا كَأَن لَّمْ يَسْمَعْهَا كَأَنَّ فِي أُذُنَيْهِ وَقْرًا فَبَشِّرْهُ بِعَذَابٍ أَلِيمٍ
Lukman 7.
Kad se nekom od njih ajeti Na¹i kazuju, on oholo glavu okreæe, kao da ih nije ni èuo, kao da je gluh – zato mu navijesti patnju nesnosnu.
u suri skupovi:
) الزمر 23. اللَّهُ نَزَّلَ أَحْسَنَ الْحَدِيثِ كِتَابًا مُّتَشَابِهًا مَّثَانِيَ تَقْشَعِرُّ مِنْهُ جُلُودُ الَّذِينَ يَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ ثُمَّ تَلِينُ جُلُودُهُمْ وَقُلُوبُهُمْ إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ ذَلِكَ هُدَى اللَّهِ يَهْدِي بِهِ مَنْ يَشَاء وَمَن يُضْلِلْ اللَّهُ فَمَا لَهُ مِنْ هَاد [/color][/size]

Skupovi 23.
Allah objavljuje najljep¹i govor, Knjigu sliènu po smislu, èije se pouke ponavljaju, zbog koji podilazi jeza one koji se Gospodara svoga boje, a kada spomene ime Allahovo, ko¾e njihove i srca njihova se smiruju. Ona je Allahov pravi put na koji On ukazuje onome kome On hoæe; a onoga koga Allah ostavi u zabludi niko na pravi put neæe moæi uputiti.
Ibn-Mesud u komentaru sure Lukman 6-7 ka¾e:
Tako mi Allaha ,to je pjesma.To su rekli:Ibn-Abas(najpoznatiji tumaè Kur´ana I Poslanikov amid¾iæ)D¾abir,Ikrime I dr.Ed-Dahk ka¾e da je to ¹irk.Ibn-D¾erir da je to svaki govor koji odvraæa od Allahovih dokaza(ajeta) I slijeðenja njegovog puta.
Muzika je veliko zlo, koje se ra¹irilo èak i u krugovima onih koji sebe smatraju praktikovateljima vjere i slijedbenicima Poslanika sallallahu alejhi ve selleme, a sve to zahvaljujuæi fetvama tzv. modernih uèenjaka ili uèenjaka dvadeset i prvog vijeka, koji su zatvorili oèi pred ¹est vjerodostojnih hadisa, poveli se za jednim uèenjakom iz poznih generacija (Ibn-Hazmom) i dozvolili slu¹anje muzike bez ikakve smetnje. O uèenjacima i sljedbenicima sufijskih tarikata (pravaca), filozofima, sekularistièki odgojenim intelektualcima da i ne govorimo. Kod njih je muzika dio vjere i vjerskih obreda i nema nikakvog govora o njenoj zabrani, pa makar na njenu zabranu upuæivali vjerodostojni hadisi.

Pored toga ¹to je zlo muzike postalo normalno kod veæine muslimana (osim onih koji se striktno dr¾e Kur-ana i Sunneta), kao ¹to je to sluèaj sa mnogim drugim zlima, vjernik se ne smije pomiriti sa takvim stanjem i povesti za veæinom, jer æe ga to odvesti u otvoreno suprostavaljanje Allahu i Njegovom Poslaniku, sallallahu alejhi ve selleme. Ka¾e Allah d¾elle ¹e'nuhu: "Ako se ti bude¹ povodio za onim ¹to veæina ljudi radi, oni æe te sa pravog puta odvesti "

Kako bi bili potpuno sigurni u zabranu muzike, navesæemo svih ¹est hadisa i dio govora ashaba i uèenjaka prvih generacija koji su gotovo jednoglasni kada je u pitanju njena zabrana.

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

Izjave ashaba po pitanju muzike

#29 Post Postao/la Abu_haqq »

Izjave ashaba po pitanju muzike

Rekao je Abdullah ibn Mes'ud, radijallahu anhu, : “Pjesma pospje¹uje licemjerstvo u srcu, kao ¹to voda pospje¹uje rast bilja. Za razliku od nje, spominjanje Allaha pospje¹uje iman u srcu kao ¹to voda pospje¹uje rast bilja. (predaju je zabilje¾io Bejheki u svom “Sunenu”, 10/223 i Ibn-Ebi-d-Dunja u knjizi “Zemmu-l-melahi”, br. 13)

Prenosi Nafi', sluga Ibn-Omera, radijallahu anhu, da je Ibn-Omer, jedne prilike, dok su putovali zajedno, stavio prste u u¹i i iznenada skrenuo sa puta, kako nebi èuo glas frule koji je dopirao iz neposredne blizine. Neprestano je ponavljao : “Èuje li se jo¹ uvjek taj glas”, sve dok ga Nafi' nije obavjestio da se ne èuje. Tada se ponovo vratio na put i rekao: “Vidio sam Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve selleme, da je isto ovo uradio” (predaju su zabilje¾ili Ahmed, pod brojem 4535. i 4965., Ebu-Davud, 13/266 i Bejheki, 10/222).

Rekao je Enes, radijallahu anhu, : “Najodvratnija i najgora zarada je zarada pjevaljke.”

Prenosi se da je Ibn-Omer pro¹ao pored djevojèice koja je pjevala i rekao : “Da je ¹ejtan ikoga ostavio na miru, ostavio bi ovu djevojèicu”. (predaju su zabilje¾ili Buharija u “Edebu-l-mufredu”, 2/245 i Ibn-Ebi-d-Dunja, br. 16).

Rekao je Abdullah ibn Amr i Ka'b el-Ahbar, radijallahu anhuma, : “Rijeèi Allaha, d¾elle ¹enuhu, : “O vjernici, zaista su vino, kocka,….”, su objavljene u Tevratu u sljedeæoj formi: “Allah je poslao istinu da bi njome potisnuo neistinu i da bi njome potisnuo igru, svirku i ples”. (predaju su zabilje¾ili Ebu-Ubejd, 4/277, El-Ad¾uri, br. 117, Bejheki 10/178, a Ibn-Kesir je, njen lanac prenosioca, ocjenio vjerodostojnim, 3/178).

Rekao je ibn Abbas radijallahu anhu :" Zabranjen je def, muzièki instrumenti, a posebno su zabranjeni bubanj i frula.” (predaju je zabilje¾io Bejheki, 10/222).

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

Stav uleme poslije njih

#30 Post Postao/la Abu_haqq »

Stav uleme poslije njih:

Ka¾e ¹ejhu-l-islam Ibn-Tejmijje: “Velika je la¾ i potvora reæi da je neko od èetverice imama dozvolio upotrebu muzièkih instrumenata. Naprotiv, oni su jednoglasno zabranili muzièke instrumente, kao ¹to je bubanj i slièno. Onaj ko bi razbio muzièki instrument, nije obavezan nadoknaditi ¹tetu a vlasniku instrumenta je zabranjeno uzeti nadoknadu.” (Pogledaj: “Minhad¾u-s-sunneti”, 3/439.)

Ka¾e ¹ejh Nasiruddin el-Albani: “Imam ©evkani je, uopæeno i bez ikakvog ogranièenja, pripisao uèenjacima Medine dozvolu upotrebe muzièkih instrumenata, ¹to èitaoca mo¾e navesti na pomisao da je meðu tim uèenjacima i imam Malik (jedan od èetverice imama mezheba). Meðutim to nije tako. Ubjeðen sam da imam Malik nije dozvoljavao muziku i muzièke instrumente i da se zajedno sa drugim uèenjacima Medine ¾estoko suprostavio onima koji su to dozvolili. Prenosi Ebu-Bekr el-Hallal u knjizi “El-Emru bil ma'rufi”, 32. str., i Ibnu-l-D¾evzi u knjizi “Telbisu Iblis”, 244 str., sa vjerodostojnim lancem prenosioca od Ishaka ibn Ise el-Kattaa da je rekao: “Pitao sam Malika ibn Enesa o pjesmi i muzici koju dozvoljavaju uèenjaci Medine, na ¹to mi je rekao: “Kod nas to samo rade otvoreni grije¹nici.” U drugoj predaji koju je zabilje¾io El-Hallal, takoðe, se navodi da je Ibrahim ibnu-l-Munzir (jedan od uèitelja imama Buharije, inaèe stanovnik Medine), nakon ¹to mu je spomenuto da uèenjaci Medine dozvoljavaju muziku, rekao:" Da me Allah saèuva! To kod nas rade samo otvoreni grije¹nici".



Konsenzus uèenjaka najboljih generacija oko zabrane muzike i muzièkih instrumenata

Uèenjaci koji su prenjeli jedinstven stav prvih generacija oko zabrane muzike:

1. Ebu-Omer ibn Abdu-l-berr, uèenjak malikijskog mezheba. Pogledaj: “Tefsiru-l-kurtubi”, 7/3.
2. Ebu-Omer ibn Salah, uèenjak ¹afijskog mezheba. Pogledaj: “Fetava ibn salah”, 2/499, 500.
3. Ebu-Tajjib et-Taberi, uèenjak ¹afijskog mezheba. Pogledaj: “Telbisu iblis”, 230.
4. Ebu-Abdullah ibn Betta el-Abkerijj, uèenjak hanbelijskog mezheba. Pogledaj: “Telbisu iblis”, 237.
5. Ibn-Tejmijje, uèenjak hanbelijskog mezheba. Pogledaj: “Med¾mu-l-fetava”, 11/569-576.
6. Ebu-Zekerijja en-Nevevi, uèenjak ¹afijskog mezheba. Pogledaj: “Keffu-r-rua’ ”, 2/305.
7. Burhanu-d-din ibn Abdulhakk, uèenjak hanefijskog mezheba. Pogledaj: “El-Kelamu ala mes’eleti-s-sema’ ”, 456. str.
I mnogi drugi.

Odgovori