An-Nasijah
Prednji gio glave
U Kur'anu Èasnom je prednji dio glave opisan kao dio koji laze i koji je grije¹an. Allah, subhanehu we te'ala, kaze: Kiku (=nasijah) laznu, grje¹nu …
(sura Al-Alaq 16. ajet)
Ako prednji dio glave ne moze govoriti, kako je onda opisan kao dio koji laze? Prednji dio glave ne èini grijehe. Kako onda moze biti grije¹an?
Profesor Muhammed Jusuf Sukkar je razrije¹io moje dileme kad mi je prièao o funkciji mozga.
On reèe: "Funkcija dijela mozga koji se nalazi u prednjem dijelu èovjekove glave jeste da kontroli¹e èovjekovo pona¹anje."
Ja rekoh: "Znam to."
On reèe: "©ta znate?"
Ja rekoh: "Obja¹njenje Allahovih, subhanehu we te'ala, rijeèi: Kiku laznu, grje¹nu,"
On reèe: "Dopustite da pogledam u moje knjige i literaturu."
Nakon ¹to je to uèinio, potvrðujuæi ¹to je rekao prije, dodao je: "Kad neko namjerava da ne¹to slaze, odluku o tome donosi u prednjem reznju, koji predstavlja prednji dio glave. Ako zeli da poèini grijeh, odluku takoðer donosi u tom dijelu."
Nakon toga sam o ovoj temi razgovarao s mnogim specijalistima, meðu njima i s Keithom L. Moorom koji je tvrdio da je prednji dio glave odgovoran za rasuðivanje i usmjeravanje ljudskog pona¹anja. Radni organi tijela (npr. udovi) su sredstvo koje sprovodi odluke done¹ene u prednjem dijelu glave. Zato zakon nekih amerièkih drzava kaznjava ozbiljne kriminalce s kojima policija muku muèi na taj naèin ¹to im se odstrani prednji dio mozga (nasijah) jer on predstavlja centar za kontrolu i voðenje, nakon èega kriminalac postaje blag kao dijete, pokoravajuæi se bilo èijoj naredbi.
Anatomska struktura gornjeg dijela èela pokazuje da se ono sastoji od jedne kosti lobanje i ona ¹titi jedan od reznjeva mozga koji se zove prednji rezanj, a koji ima nekoliko nervnih centara na razlièitim mjestima i s razlièitim funkcijama.
Prednji rezanj èini najveæi dio prednjeg dijela mozga i njegova funkcija je ukljuèena u razvijanje liènosti èovjeka. On se takoðer smatra i jednim od glavnih centara za koncentraciju, razmi¹ljanje i pamæenje. On igra i znaèajnu ulogu kad su u pitanju èovjekove emocije i povezan je s inicijativom i sposobno¹æu razlikovanja.
Smje¹ten je taèno iza èela, skriven je duboko u prednjem dijelu glave. Zato prednji rezanj upravlja nekim aspektima ljudskog pona¹anja koje odrazava liènost èovjeka kad se radi o istinoljubivosti, lazi, itd. Ovaj dio je takoðer zaduzen za razlikovanje vrline i poroka i podstièe èovjeka da preuzme inicijativu, bilo da se radi o dobroj ili lo¹oj namjeri.
U zajednièkom istrazivanju nauènih èuda koja se odnose na nasijah (prednji dio glave) koje smo sproveli Keith L. Moore i ja, a koje je prezentirano na internacionalnoj konferenciji odrzanoj u Kairu 1980. godine Keith L. Moore nije govorio samo o funkciji prednjeg reznja ljudskog mozga, nego je govorio o funkciji koju nasijah ima u mozgu raznih zivotinja. Dok je pokazivao slike prednjeg reznja mnogih zivotinja, rekao je: "Komparativna anatomska studija ljudskog i zivotinjskog mozga pokazuje da nasijah ima istu funkciju: ona je centar za kontrolu i usmjeravanje i kod èovjeka i kod zivotinja koje imaju mozak."
Njegova reèenica me podsjetila na Allahove, subhanehu we te'ala, rijeèi: Uistinu! Ja se pouzdavam u Allaha, Gospodara svog i Gospodara va¹eg. Nema nijedne zivotinje, a da On nije Drzalac za kiku (nasijah) njenu! Uistinu, Gospodar moj je na putu pravom. (sura Hud, 56. ajet)
Sjetio sam se i Poslanikovih, sallalahu alejhi we sellem, hadisa: "O Allahu! Ja sam Tvoj rob i sin roba Tvog i sin robinje Tvoje, moja nasijah (prednji dio glave) je u Tvojim rukama ..."
"Kod tebe trazim utoèi¹te od svega èija je nasijah u Tvojoj vlasti."
"Konjima je ugraðena dobrota u nasijah, sve do Sudnjeg dana."
Iz znaèenja ovih reèenica mozemo zakljuèit da je nasijah centar za kontrolu i uputu, bilo da je rijeè o pona¹anju ljudi, ili zivotinja.
Lingvistièko/jezièko znaèenje ovog ajeta i obja¹njenja komentatora
Allah, subhanehu we te'ala, kaze: Ne valja to! Ako se ne okani, dohvatit æemo ga za kiku, kiku (nasijah) laznu i grije¹nu (sura Al-Alaq, 15. i 16. ajet)
Al-Nasijah: prednji dio glave
Izjave komentatora:
Veæina komentatora ovaj ajet interpretira metaforièno i kazu da laznu i grije¹nu nasijah ne treba bukvalno shvatiti; opis se odnosi na vlasnika nasije, a ne na samu nasijah. Drugi komentatori kao ¹to je ibn Kesir nisu ni dali tumaèenje ajeta.
Iz rijeèi komentatora (neka je Allahova milost na njih) saznajemo da oni nisu znali da je nasijah centar za odluèivanje, kao i to da je odgovorna za lazi i èinjenje grijeha; zato su oni ajet interpretirali metaforièno iako se u njemu bukvalno kaze da je nasijah lazljiva i grije¹na. Pripisivali su te osobine vlasniku nasije iako gramatièka struktura ovog izraza to ne dozvoljava; inaèe bi to bila genitivna konstrukcija koja se u potpunosti razlikuje od pridjevske konstrukcije.
Drugi opet nisu ni komentarisali ovaj ajet i tako su se po¹tedjeli uplitanja u ne¹to ¹to je iznad njihovog znanja i znanja njihovog doba.
Aspekti nauènog èuda
Profesor Keith L. Moore je rekao ilustrirajuæi nauèno èudo: Informacije o funkciji mozga kojima sad raspolazemo nisu spominjane u pro¹losti i ne mogu se naæi ni u jednoj medicinskoj knjizi. Ako pretrazimo sve medicinske knjige iz doba Poslanika, sallalahu alejhi we sellem, kao i one nastale nekoliko stoljeæa kasnije, neæemo naæi ni¹ta o funkciji prednjeg reznja (nasijah), niti ikakvo obja¹njenje o tome, osim u ovoj knjizi - Kur'anu Èasnom - ¹to nam govori da je takva informacija iz Allahovog, subhanehu we te'ala, znanja, a Allah je Svemoguæi, On sve zna, a Muhammed, sallalahu alejhi we sellem, je Allahov poslanik.
O funkciji prednjeg dijela glave prvi put se saznalo 1842. godine kad je jednog amerièkog zeljeznièkog radnika udarila ¹ipka koja mu je probola èelo. To je djelovalo na njegovo pona¹anje, dok su ostale funkcije njegovog tijela ostale netaknute. Tek tad su doktori shvatili da funkcija prednjeg dijela glave ima veze s ljudskim pona¹anjem.
Do tad se smatralo da ovaj dio ljudskog mozga nema nikakvu funkciju. Ko je onda rekao Muhammedu a.s. da je ovaj dio mozga, nasijah, centar za kontrolu i upuæivanje i kod ljudi i kod zivotinja i da je odgovoran za lazi i èinjenje grijeha?
Istaknuti komentatori Kur'ana su eksplicitni tekst morali interpretirati metaforièno jer nisu poznavali njegovu tajnu kako bi saèuvali Kur'an od optuzbi od strane ljudi koji su bili indiferentni prema ovoj èinjenici u prethodnim stoljeæima. Èinjenica da je nasijah centar za kontrolu i usmjeravanje kako kod ljudi tako i kod zivotinja jasno je spomenuta u Allahovoj, subhanehu we te'ala, Knjizi i Sunnetu Njegovog Poslanika, sallalahu alejhi we sellem, neka je mir i spas na njega.
Ko je onda rekao Muhammedu, sallalahu alejhi we sellem, konkretno o ovoj tajni i èinjenici?
To je Bozije znanje kojem nikakva laz ni prije ni kasnije ne moze nauditi. To je svjedoèanstvo od Allaha, subhanehu we te'ala, da je Kur'an Njegov govor i da je objavljen s Njegovim znanjem.
Izvor:
www.55a.net
Literatura: ABD ALMAJEED ALZENADANEE: "ILM AL IMAN"