Stranica: 6/6.

Re: Slicnosti i razlike između Islama, Pravoslavlja i Krscanstva

Postano: 09 Avg 2010 12:40
Postao/la ekrankaa
Za mene , tu nema razlike , bas nikakve, kao sto sam i smatrala to je "tradicija" , cim vjeruju u Trojstvo , logicnim razmisljanjem , grijese sa kipovima ili bez njih,po meni svejedno,pa kad uzmes u obzir i samu doktrilararnu tematiku, te spoznaju, da je njima Isus Boziji sin , a kod nas prorok, da se kandilaju , svete , slave razne svece i imaju raznorazne slave , po meni nema temelja u toj tezi da na pravoslavnoj mogu nicati dzamije, mogu i na krscanskoj po meni bitne razlike nema.
Ta je prica po meni mnogo dublja , a veze se za povijesne cinjenice od otomanskog carstva pa i ranije.
Cak sam (ovo neka ne cudi) al nedavno citala o bratstvu pravoslavaca i muslimana,u to doba , ali je tema prilicno opsirna , i komplicirana ustvari za siri auditorij (vjerujem da bi je vecina teze razumjela, tko ne sjedne i procita povijesna zbivanja ) pa necu puno ulaziti u tu debatu.Ali po meni sam nasla tu "tradiciju", prihvacanja istoga,po toj osnovi koja mi se jedina cini logicnom..

Re: Slicnosti i razlike između Islama, Pravoslavlja i Krscanstva

Postano: 09 Avg 2010 18:50
Postao/la kajs
Trebo sam malo ovo ranije da procitam ovu temu, bas interesantna. [Happy.gif]

Jarane ja sam jedan od mnogih i ovo mi nije jasno, jel to opet citas neki od mrkijevih izvora informisanja, to o bratstvu. :lol: Pa zar neznas da smo kao klinci ucili da su osmanlije turci bili okupatori tolike godine, kakvo sad bratstvo.

E sad ako mislis na to sto je zena sultan Sulejmana bila ona roksana, sad ne sjecam se sta je bila ona dal srpkinja ili bugarka ili nesto ttako pa otuda mozda polubraca?

Re: Slicnosti i razlike između Islama, Pravoslavlja i Krscanstva

Postano: 09 Avg 2010 22:26
Postao/la mrki62
kajs je napisao/la:
E sad ako mislis na to sto je zena sultan Sulejmana bila ona roksana, sad ne sjecam se sta je bila ona dal srpkinja ili bugarka ili nesto ttako pa otuda mozda polubraca?
Možemo tako ići i do Pejgambera a.s. jer je i on imao ženu koja nikad nije prešla na islam [muzikafo1.gif]

Re: Slicnosti i razlike između Islama, Pravoslavlja i Krscanstva

Postano: 09 Avg 2010 22:33
Postao/la kajs
mrki62 je napisao/la:
kajs je napisao/la:
E sad ako mislis na to sto je zena sultan Sulejmana bila ona roksana, sad ne sjecam se sta je bila ona dal srpkinja ili bugarka ili nesto ttako pa otuda mozda polubraca?
Možemo tako ići i do Pejgambera a.s. jer je i on imao ženu koja nikad nije prešla na islam [muzikafo1.gif]
Jes mrki al to neki tvoj islam [Happy.gif]

Ni hic se nemoj ti sekirat za hazreti Mariju i njenu pripadnost Islamu, Dinu Allahovom.

Re: Slicnosti i razlike između Islama, Pravoslavlja i Krscanstva

Postano: 09 Avg 2010 22:34
Postao/la mrki62
kajs je napisao/la:
Jes mrki al to neki tvoj islam [Happy.gif]

Ni hic se nemoj ti sekirat za hazreti Mariju i njenu pripadnost Islamu, Dinu Allahovom.
Hvala također,...................... nemoj se ni ti sikirati u vezi Sulejmana [muzikafo1.gif]

Re: Slicnosti i razlike između Islama, Pravoslavlja i Krscan

Postano: 03 Nov 2010 20:56
Postao/la carobnjak_iz_voza
Slucajno sam naletio na par pitanja koja mislim da imaju veze sa ovom temom,pitanja su postavljena islamskoj ulemi (ucenjacima) koji tumace serijat (islamsko pravo)
PITANJE: Zanima me da li je brak validan izmeđju muslimana i nemuslimanke, ako njeni roditelji ne žele dati dozvolu za brak jer ne žele da se ona uda za muslimana, a ona to želi i hoće. I da li je u tom braku nemuslimanka mora preći na islam, ili može zadržati svoju vjeru ???

Odgovor: . Staratelj nevjernice koja se želi udati za muslimana nema pravo zabraniti joj udaju. Ako joj staratelj bude branio udaju za muslimana općenito, tada gubi pravo na starateljstvo i ova odgovornost prelazi u ruke kadije ili onoga ko obavlja dužnost kadije. Što se tiče nevjernice ona ne mora prihvatiti islam u protivnom bi to bila bračna veza sa muslimankom, ne sa nevjernicom, ali mora biti čestita. Uzvišeni Allah kaže: "I (dozvoljavaju vam se) čestite kćeri onih kojima je data knjiga prije vas." (El-Maide, 5.). Ovo je stav imama četiri pravne škole i izrazite većine islamskih učenjaka iz prvih i potonjih geberacija. . Treba naglasiti da nemuslimanaka mora biti židovka ili kršćanka, dok ženidba ateistkinje ili mušrikinje bilo koje vrste je strogo zabranjena.
PITANJE: Da li mi je dozvoljeno primiti poklon od osobe s kojom sam u rodbinskoj vezi, a koja je nevjernik?
Da vas Allah nagradi!

Odgovor:
Es-selamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuhu!
Imam Buharija, rahmetullahi alejhi, naslovio je u svome Sahihu dvije cjeline u poglavlju “Pokloni” koji mogu biti odgovor na vaše pitanje.
Jedno od ta dva poglavlja naslovio je “Poglavlje – prihvatanje poklona od mnogobožaca”.
U tom poglavlju citirao je više hadisa koji potvrđuju da je Poslanik prihvatao poklone od nevjernika. Jedan od njih je svima poznati hadis u kojem je Poslanik prihvatio poklonjenu – zatrovanu pečenu ovcu od židovke.
Također, imam Buharija spomenuo je hadis u kojem stoji da je Poslanik prihvatio poklon, mazgu i ogrtač od vladara Ejle.
Također, hadis da je Poslanik prihvatio ogrtač od fine svile – brokota koji mu je darovao vladar Ukejdir ibn Abdul-Melik.
Drugu cjelinu u ovom poglavlju naslovio je “Udjeljivanje mušricima i riječi Uzvišenog Allaha: “Allah vam ne zabranjuje da činite dobro i da budete pravedni prema onima koji ne ratuju protiv vas zbog vjere i koji vas iz zavičaja vašeg ne izgone – Allah, zaista, voli one koji su pravični“.

Neki su opet kazali da je prihvatao poklone sljedbenika Knjige(Biblije) – ehlul-kitabija, dok je odbijao prihvatiti poklone od mnogobožaca.
Fetve današnjih učenjaka također potvrđuju stav imama Buharija da je dozvoljeno prihvatanje poklona od nevjernika te da je dozvoljeno udjeljivanje poklona nevjernicima koji ne ratuju protiv muslimana (ovo se potvrđuje i u fetvi Stalne komisije za fetve u Saudijskoj Arabiji).
Allah najbolje zna ono Å¡to je propisao Svojim robovima!
PITANJE: Da li mi je dozvoljeno primiti poklon od komšije kršćanina povodom nekog od njegovih praznika? Da li je dozvoljeno muslimanu da povodom Bajrama, i akike, daruje komšiju nemuslimana? Napomena: pod poklonom podrazumijevam hranu koja se tom prilikom sprema (nap. prev: pitanje se može odnositi i na druge vrste poklona kao što su novčani pokloni koje neka preduzeća daju svojim radnicima u povodu novogodišnjih praznika).

ODGOVOR: Hvala Allahu i neka je mir i spas na poslanika Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem.
Primanje poklona od nemuslimana u osnovi je dozvoljeno, na što upućuje sljedeći hadis. Bilježi Ahmed u ''Musnedu'' (1/96.) od Alije, radijallahu anhu, da je rekao: ''Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, primio je poklon od Kisre, Kajsera i od drugih vladara.'' Tirmizi ga je zabilježio pod brojem 1576. Buharija u ''Poglavlju o poklonima'', potpoglavlju ''Dozvola primanja poklona od politeista'', prenosi od Ebu Humejda, radijallahu anhu, da je rekao: ''Vladar Ejle poklonio je Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, bijelu mazgu i prugast ogrtač, i napisao mu pismo iz jednog njihovog gradića.'' (Buharija, 1481., Muslim, 1392.) Buharija (2616.) i Muslim (2469.) prenose od Enesa, radijallahu anhuma, da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, primio poklon od Ukajdara, vladara Devme. Ovi hadisi ukazuju na dozvolu primanja poklona od nemuslimana ako je poklon u skladu sa šerijatskim principima, i da ta dozvola nema nekih posebnih ograničenja, tj. ne precizira se da li se ona veže za praznik ili ne. Ibn Tejmijje je, raspravljajući o ovom pitanju, naveo predaju u kojoj se kaže da je Alija, radijallahu anhu, primio poklon od vatropoklonika povodom njihovog praznika Nevruza. Također, prenio je od Ibn Ebi Šejbeta da je neka žena pitala Aišu, radijallahu anha: ''Naše komšije koje su medžusijske vjere (vatropoklonici) dijele nam povodom svojih praznika poklone, kako da se odnosimo prema tome?'' ''Meso životinja koje su zaklali povodom i u ime tih praznika, ne smijete uzimati, a ako vas daruju voćem i nečim sličnim, uzmite'', odgovorila je ona. Ibn Ebi Šejbe bilježi i drugu predaju od Vekia', od Hasana ibn Hakima, on od svoje majke, da je Ebu Berze, radijallahu anhu, imao u susjedstvu nekoliko medžusija koji su mu povodom svog najvećeg praznika Nevruza davali poklone, a on je govorio svojim ukućanima: ''Uzmite ako vam daju voće, a meso ne uzimajte.'' (Ibn Ebi Šejbe, 24 362.) Rekao je Ibn Tejmijje: ''Iz svega ovoga može se zaključiti da praznik nema nikakvog utjecaja na zabranu njihovih poklona, i da praznični poklon ili neki drugi imaju isti propis (tj. dozvolu), jer im se time ne daje podrška u praznikovanju koje je u suprotnosti sa islamskim principima.. Dozvoljeno je uzeti hranu koju ehlul-kitabije spremaju specijalno u prazničnim danima, u svojstvu poklona ili kupovinom od njih, s izuzetkom mesa koje su zaklali u to ime.''

Re: Slicnosti i razlike između Islama, Pravoslavlja i Krscan

Postano: 03 Nov 2010 23:49
Postao/la paparaci
zaista poucno carobnjak! [evojele9.gif]

kad sam bio ljetos u rodnom kraju, nekoliko puta sam razgovarao sa jednim "bratom" o vjeri (islamu). mnogi ga smatraju vehabijom i cudnim, ali je covjek zaista okaj! cijenim ga izuzetno zbog njegove mirne naravi i predanosti vjeri! zna jako dosta o islamu, tako da rado sa njim razmijenim misljenja ili ga pitam nesto sto me zanima.
zivim u krscanskoj drzavi i imam prijatelja raznih vjeroispovijesti. kad su vjerski praznici, cestitamo jedni drugima. znaci kad je bozic, ja prijatelju koji je katolik cestitam bozic - kad je bajram, on meni bajram.
tako sam ga jedne prilike pitao, da li je meni grijeh cestitati prijatelju ili dobrom poznaniku bozic ili uskrs - ali cisto iz postovanja i ljubavi prema toj osobi, a ne da s tim iskazujem ispravnost njegovog vjerovanja ili slicno. znaci, da s tim aktom ni sekunde ne dovodim u pitanje svoju vjeru, itd. - a to On zna!
odgovorio mi je da mogu i da to ne predstavlja nikakav problem!

ne znam (carobnjak), imas li za ovo pitanje odgovor i primjer kao za ova sto si postavio?!

to me zaista interesuje, iako sam vec dobio odgovor. ali on nije potkrijepljen pravno sto bi se reklo, kao u tvom zadnjem iznosenju.

hvala unaprijed!

mozda ovaj post vise spada u temu islam, ali mislim da mu ni ovdje nije lose. hehehehe. hocu reci, zelio bih cuti pripadnike drugih vjeroispovijesti kako oni stoje po ovom pitanju?

Re: Slicnosti i razlike između Islama, Pravoslavlja i Krscan

Postano: 04 Nov 2010 00:28
Postao/la carobnjak_iz_voza
tako sam ga jedne prilike pitao, da li je meni grijeh cestitati prijatelju ili dobrom poznaniku bozic ili uskrs - ali cisto iz postovanja i ljubavi prema toj osobi, a ne da s tim iskazujem ispravnost njegovog vjerovanja ili slicno. znaci, da s tim aktom ni sekunde ne dovodim u pitanje svoju vjeru, itd. - a to On zna!
odgovorio mi je da mogu i da to ne predstavlja nikakav problem!

ne znam (carobnjak), imas li za ovo pitanje odgovor i primjer kao za ova sto si postavio?!

to me zaista interesuje, iako sam vec dobio odgovor. ali on nije potkrijepljen pravno sto bi se reklo, kao u tvom zadnjem iznosenju.

hvala unaprijed!
Nisam nazalost nasao na ovo pitanje serijatski odgovor,jer se mijesto na kojem sam nasao ove odgovore bavi islamskim pravom ,dok tvoje pitanje spada u "ahlak" (islamski bonton).
Moje licno misljenje je isto kao sto ti je rekao i taj prijatelj. [smile.gif]

Re: Slicnosti i razlike između Islama, Pravoslavlja i Krscan

Postano: 04 Nov 2010 00:42
Postao/la paparaci
carobnjak_iz_voza je napisao/la: Moje licno misljenje je isto kao sto ti je rekao i taj prijatelj. [smile.gif]
drago mi je to cuti. [smile.gif]

hvala ti jos jednom! [evojele9.gif]

Re: Slicnosti i razlike između Islama, Pravoslavlja i Krscan

Postano: 05 Nov 2010 21:06
Postao/la mrki62
Pa to je ono što ja svo vriejem govorim, daj im vlast i onda će se vidjeti kako se tumači islam - na silu !!!!

Re: Slicnosti i razlike između Islama, Pravoslavlja i Krscan

Postano: 05 Nov 2010 21:21
Postao/la abazaga
Opet kažem svako ima pravo na svoje mišljenje koje ja poštujem i isto tako imam i ja to isto pravo.

Između katolizma i ortodoxa za mene gotovo da nema nikakve razlike pravoslavci su ikonopoklonici a katolici idolopoklonici odnosno obe religije su monoteistićke sa paganskim elementima veoma su kontradiktorme religije ne jedna od druge nego velika je kontradikcija između starog i novog zaveta koja sačinjava jednu cjelinu njihove religije. Sem toga nesmeno prepustiti trojstvo koje Boga dijeli na tri dijela ili ga pak sjedinjava u tri slike odnosno još 2 elementa se stavljaju u istu ravni sa bogom.
U islamu toga nema. to su različitosti.

A Sličnosti su da prihvatamo iste božije poslanike izuzev muhammeda sallalahuallejhi vs sellam. Isusa (Isaa) i njegovo delovanje i njegova dijela svi poštujemo i priznajemo tako i mojsija (musaa) ibrahima (avrama, abrahama) i tosta ima događaja u bibliji i jevanđelju koja su slična Kur anskoj objavi.

Jednostavni rečeno Kršćanstvo je delimićno mono teistička religija a Islam je totalan monoteizam.

Pozdrav svima.