Islamski Mubarek (Blagoslovljeni) Dani

Diskusije oko religija u svijetu ...
Odgovori
Poruka
Autor/ica
Avatar
kajs
Zvijezda na usponu
Zvijezda na usponu
Postovi: 1575
Pridružen/a: 10 Dec 2007 02:00
Lokacija: Afghanistan

Islamski Mubarek (Blagoslovljeni) Dani

#1 Post Postao/la kajs »

Izmedju 12 mjeseci na koliko je godina podeljena četiri mjeseca su Mubarek (Blagoslovljena) sveta i to Mjesec Redžeb, Mjesec Zul Kade, Mjesec Zul Hidze i Mjesec Muharem.

U nedelju 13.06. je nastupio Mjesec Redzeb, 7. mjesec lunarnog Islamskog kalendara. Prva noc izmedju cetvrtka i petka Mjeseca Redzeba je Noc Lejle-i-Regaib. Nocas, 17.06.2010. godine nastupa prva od četiri Mubarek (Blagoslovljene) noci u godini Noc Lejle-i-Regaib (Noc zelja).

Redžeb je sveti mjesec. On je jedan od mjeseci u kojima je zabranjen sukob i krvoproliće i koji je u Kur'anu spomenut. Dobra djela u ovim mjesecima se nagrađuju višestruko, a hrđava se višestruko kažnjavaju. Mjeseci Redzeb i Šaban su mjeseci pripreme za nastupajuci Šehru Ramazan.

Mjesec redžeb je blagoslovljen mjesec i po dvije Mubarek (Blagoslovljene) noci u njemu Noci Lejle-i-Regaib i Noc Lejle-Isra i Miradža.

Noc Lejle i Regaib je noc prvog četvrtka u mjesecu Redžebu.

Ona se naziva Regaiba (Noc zelja) ali je poznata i kao Noć začeća, kada je hazreti Amina zanijela Muhammeda Salallahu alejhi ve Alihi veselleme.

“Allahumme barik lena fi redžebe, ve ša’bane, ve beligna ramadan!”
Dova Muhammed a. s. kojom mu’mini ulaze u mjesec redžeb i mubarek noć Lejletur-regaib

Dvije mubarek noći u mjesecu redžebu: Lejletur-regaib i Lejletul-mi’radž predstavljaju prve vjesnike, nama muslimanima, najdražeg gosta – Mjeseca Ramazana. Ibadet u ovim noćima predstavlja duhovnu pripremu za taj mjesec sveopćeg ibadeta. Prva od njih Lejletur-regaib pada prvu noć četvrtka u mjesecu Redžebu. Značajna je ova mubarek noć jer je, te noći došlo do začeća posljednjeg Božijeg Poslanika Muhammeda Salallahu alejhi ve Alihi veselleme. Te noći je kako se prenosi, majka Muhammed Alejhiselam - Hazreti Amina, u polusnu primila meleke i odabrane poslanike koji su joj saopštili da će biti majka najodabranijeg i najvećeg čovjeka i ujedno čestitati Hazreti Amini zbog tog obilnog dara od Allaha Dželešanuhu ne samo njoj i ocu Hazreti Abdullahu nego i cijelom čovječanstvu.

Lejletul- regaib je i noć dova, želja i nade. Imajući na umu da je dova ili molba Allahu Dželešanuhu bila i ostala spona i most koji povezuje Stvoritelja i Njegovo stvorenje; nemojmo propustiti da u noći Lejletur-regaiba dokučimo Allahovu milost, blagodat i bereket. Čovjeka treba uputiti dovi, kao vidu svakodnevne veze s njegovim Stvoriteljem, od jutarnjeg buđenja do večernjeg lijeganja; da dovom čisti svoju dušu i istraje na Allahovom putu.

Noć Lejletur-regaiba obilježavamo mnogobrojnim ibadetima: zikrom, postom, učenjem Kur’ana i salavata.

U Lejletur-regaibu se, poslije jacije, klanja nafila »Salatu-l-regaib« od 12
rekata, sa šest selama. Poslije svake Fatihe na kijamu, uči se sure Inna
enzelnahu (El-Kadr) po tri puta i sura Kul huvallahu ehad (El-Ihlas) po
dvanaest puta.
Poslije šestog selama se, sjedeći, prouči sedamdeset navedenih
salavata:

اَللّهُمّ صَلّ عََلى سَيّدِنَا مُحَمّدٍ نِ النّبِىّ اْلمُّىّ وَ عََلى آلِهِ وَ سَلّمْ

“Allahumme salli ala Sejjidina Muhammedi-ninnebijjil ummijji va ala
alihi ve sellim”.


a iza toga se na sedždi

prouči sedamdeset puta tesbih:

سُبّوحٌ قُدّوسٌ رَبّنَا وَ رَبّ الْمَلئِ كةِ وَ الرّوحِ

"Subbuhun kuddusun rabbuna ve rabbul melaiketi ver-ruh",

a iza toga se

sjedne, i sedamdeset puta prouči:

رَبّ ا غفِرْ وَ ارْحَمْ وَ تَجَاوَزْ عَمّا تَعْمَل اِنّكَ اَنْتَ اَعَزّ اْ لكْرَمُ

“Rabbigfir verham ve tedžavez amma ta’mel inneke ente eazzul ekrem”.

"Gospodaru moj, oprosti mi i smiluj mi Se, i zapostavi znanje o mojim ružnim
djelima. Ti si Svečasni i Plemeniti."

Zatim se ponovi sedžda i učenja na sedždi, pa se onda zamoli za svoju
želju ili više želja - »regaiba«.

Imami Gazalija, radijallahu anhu, u svome »El-ihjau ulûmud-din«-u, veli da je
Alejhissselam rekao: "Ko god klanja ovaj namaz, Allah će mu oprostiti sve
grijehe, pa da ih ima koliko ima na moru pjene, pijeska u pustinji, brda i lišća
na Zemlji, a još će biti šefadžija za sedam stotina džehenemlija iz svoje
porodice."
"Jer su naša mjerila drugačija i naša osjećanja dublja i toplija, jer se ne bojimo ni drugih ni drugačijih..."
Musa Ćazim Ćatic ...

Avatar
kajs
Zvijezda na usponu
Zvijezda na usponu
Postovi: 1575
Pridružen/a: 10 Dec 2007 02:00
Lokacija: Afghanistan

Re: Islamski Mubarek (Blagoslovljeni) Dani

#2 Post Postao/la kajs »

Noc Lejle-i-Miradza, 27 noć Redzebi šerifa

08.07.2010.

سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَىٰ بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا ۚ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ


"Slavljen neka je Onaj koji je sa svojim robom proputovao od Mesdzidul Harama do Mesdzida dalekog čiju smo okolinu Blagoslovili da bi smo mu neka znamenja Nasa ukazali. - On je uistinu Onaj koji čuje i Onaj koji vidi."


El-Isrā' 1

U Hadisima Vjesnikovim Sallalahu alejhi ve Alihi veseleme se bilježi da je on, Hazreti Pejgamber Muhammed Sallalahu alejhi ve Alihi veseleme imao 36 Miradza, i da je ovaj poslednji koji se djesio u noci 27. Redžebi Šerifa onaj koj mi obilježavamo Miradž ul Ekber ili Veliki Miradž!

Želja mi je bila da vam svima i ja mubarekleišem ovu noć

Allah Mubarek Olsun Noć Lejle-i-Miradža!

Nedugo nakon trogodišnjeg bojkota, u vrijeme najvećih pritisaka, progona i vrijeđanja Vjesnika Salallahu alejhi ve Alihi Vesellem i Drugova njegovih Radiallahu anhum, u Godini tuge, kada su na Ahiret preselili Hazreti Hatidža Radiallahu anha žena Vjesnikova Salallahu alejhi ve Alihi Vesellem Ebu Talib amidza Vjesnikov Salallahu alejhi ve Alihi Vesellem, Allah Uzvišeni je počastio Miljenika Svoga kako prije njega niko nije bio počašćen, a niti će biti, sa Isra' i Miradžom.

Isra' - noćno putovanje od Mesdžidul Harema (Mesdžida Kjabe) do Mesdžidul Aksaa (Mesdžida u Kudsu), putovanja u jednom trenu noći Vjesnika sa Hazreti Džibrilom Alejhi selam i Burakom, je jedinstven izvor uputa svim generacijama muslimana kako da se usprave u dostojanstvu suprostave njegovom rušenju, smutnji i nasilja svakog oblika.
Miradž - Uzdinuće Vijesnika Salallahu alejhi ve Alihi Vesellem sa Svete stene u Mesdžidul Aksaau kroz nebeske svere u najvešu blizinu Allahu Uzvišenom. Miradž je izvor svjetla pomoću kojeg možemo naći rješenje i uputu.
Hazreti Pejgamberovo Muhammedovo Salallahu alejhi ve Alihi Vesellem putovanj u Noći Isra i Miradža je bilo potpuno svjesno sa punom prisutnošću i Duhovno i Tjelesno. Te je prepreka za kolebljive i poricatelje koji od Dina Allahovog otpadaju.
Vjesnikovo Salallahu alejhi ve Alihi Vesellem uzdignuće iz Mesdzidul Aksaa je oznamenje čovjekovog prisezanja Allhu Dželešanuhu.
"Jer su naša mjerila drugačija i naša osjećanja dublja i toplija, jer se ne bojimo ni drugih ni drugačijih..."
Musa Ćazim Ćatic ...

Avatar
kajs
Zvijezda na usponu
Zvijezda na usponu
Postovi: 1575
Pridružen/a: 10 Dec 2007 02:00
Lokacija: Afghanistan

Re: Islamski Mubarek (Blagoslovljeni) Dani

#3 Post Postao/la kajs »

Nocas s akšama nastupa Blažena noć Lejle-i-Berat. Središnja noc mjeseca Šabana.

Allah Mubarek Olsun svim muslimanima Noc Lejle-i-Berata.

O Lejletul-beratu (Lejletul-beraet – Noć obznane) i šta je u njemu posebno od počasti (keramat) i koristi (fedil)

Uzvišeni Allah kaže: "Ha mim. Tako mi Jasne knjige, Mi smo ga objavili u mubarek noći." (44:1-3)

Ibn Abbas, radijallahu anhuma, kaže da "Ha-mim" znači: "Allah je odredio ono što će se desiti do Kijametskog dana", "Tako mi knjige jasne", to jest, Kur'ana, "Mi smo ga spustili, objavili", to jest, Kur'an "u mubarek noći", a to je noć polovine Ša'bana, odnosno noć Berata. Ovo tvrde većina mufessira osim Ikrime koji kaže da je to Lejletul-kadr.

Allah Uzvišeni je još neke stvari i pojave u Kur'anu nazvao mubarekom:
Između ostalih nazvao je Kur'an mubarekom, rekavši: "A ovo je mubarek opomena (zikr) kojeg objavljujemo" (21:50), a od njegovog bereketa je to što onaj koji ga uči i vjeruje u njega upućen je i oslobađa se od vatre i vatrenih plamenova, pa time pomaže i svojim precima i potomcima, jer Vjerovjesnik a.s. kaže:
"Ko uči Kur'an gledajući u mushaf, Allah (dž.š.) olakša njegovim roditeljima kaznu pa makar oni bili i kjafiri."

On, Azze ve Dželle, je također između ostalih i vodu nazvao mubarekom rekavši: "I mi sa neba spuštamo mubarek vodu" (50:9), a njen bereket je u tome što se sa njom oživljavaju stvari, kao što Allah (dž.š.) kaže: "Mi od vode dajemo da svaka stvar oživi, pa zar nećete vjerovati?" (21:30). Kaže se da je u njoj (vodi) deset suptilnih svojstava: osjećajnost, gipkost, snaga, profinjenost, pročišćenost, pokretnost, vlažnost, hladnoća, poniznost i život, a Allah je od ovih profinjenosti mu'minu dao: saosjećajnost srca, blagost ahlaka, snagu pokornosti, prefinjenost duše (nefsa), pročišćenost djela, pokretanje u dobru, vlažnost u oku ('ajn), hladnoća prema grijesima, poniznost prema stvorenjima, i život prilikom slušanja istine (hakk).

On, Azze ve Dželle, je nazvao i maslinu mubarekom u Njegovom, Uzvišen je, govoru: "Od mubarek drveta masline" (24:3), a to je prvo drvo sa kojeg je jeo Adem a.s. kada je spušten na Zemlju. U njoj je hrana i osvjetljenje, kao što Uzvišeni Allah kaže: "A i ukusna je onima koji jedu" (23:20)

Neki su rekli da je mubarek drvo Ibrahim a.s.. Drugi su rekli da je to Kur'an, a neki da je to Iman. Rečeno je da je mubarek drvo smirena vjernička duša (nefsul-mu'minil-mutmeinneh) koja je sklona dobru, koja se pokorava zapovijedima i kloni se zabrana, koja je predana Određenju, koja se slaže sa Gospodarom u onome što On odredi i propiše.

On, Azze ve Dželle, je nazvao i Isaa a.s. mubarekom, kao što Uzvišeni kaže: "I učinio me je mubarekom gdje god bio" (19:31) a od njegovog, alejhis-selam, bereketa je i pojavljivanje ploda osušene palme njegovoj iskrenoj majci Merjem, alejhas-selam, te izviranje vode ispod njega, kao što On (dž.š.) kaže: "I melek je, koji je bio niže, zovnu: 'Ne žalosti se, Gospodar tvoj je dao da niže tebe potok poteče. Zatresi palmino stablo, posuće po tebi datule svježe, pa jedi i pij i budi vesela!'" (19:24-26). On je liječio gubavce i slijepe od rođenja, oživljavao je mrtve svojom dovom, kao što je činio i druge hajrate i mudžize.

On (dž.š.) je i Kabu nazvao mubarekom. Kaže Azze ve Dželle: "Prvi harem sagrađen za ljude jeste onaj blagoslovljeni (mubarek) u Bekki." (Ali Imran, 96)
Od njenih (Kabinih) bereketa je i to da onaj koji u nju uđe olakšava teret svojih grijeha i izlazi sa oprostom od njih. Uzvišeni Allah kaže: "Ko u njega uđe, biće siguran" (Ali Imran, 97). Pa ko uđe u Kuću a mu'min je, koji se prekorava i kaje, Allah će ga učiniti sigurnim od Svoje kazne, prihvatiće njegovo pokajanje i oprostiće mu.

Rečeno je, isto tako, da i onaj koji u njega uđe biće siguran od uznemiravanja u Haremu sve dok ne izađe iz njega, pa je zbog toga zabranjeno ubijanje divljači i sječenje drveća u haremu Kabe. Svetost Kabe je radi Svetosti (hurmet) Allaha, svetost Mesdžida je radi svetosti Kabe, svetost Meke je radi svetosti Mesdžida, a svetost Harema je radi svetosti Mekke.

Kao što je rečeno: Kaba je kibla onima koji su u Mesdžidu, Mesdžid je kibla za one koji su u Mekki, Meka je kibla onima koji su u Haremu, a Harem je kibla svim stanovnicima Zemlje. Ona je nazvana Bekka jer se noge tiskaju (tebekke) jedna uz drugu, to jest povlače se i guraju se. A Bekka – Mekka su jedno i zamjenjuju jedno drugo, kao što je to i slučaj sa (arapskim riječima) kemed i kebed – tuga i žalost i lazim i lazib – potreban i nužan.

Noć berata je nazvana mubarek jer se u njoj spušta milost (rahmet), bereket, dobro, brisanje grijeha (afv) i praštanje stanovnicima Zemlje.
O tome nas je obavijestio šejh Ebu Nasr od svoga oca koji je rekao: "Obavijestio nas je Muhammed, a on od Abdullaha ibn Muhameda, a on od Ismaila ibn Omera el Bedžlija, a on od Omera ibn Musa el Vedžhija, a on od Zejda ibn Alija, a on od svojih predaka, a on od Alije ibn Ebu Taliba r.a. da je Vjerovjesnik a.s. rekao:
"Uzvišeni Allah se spušta u noći polovine Ša'bana na dunjalučko nebo i oprašta svakom muslimanu, osim mušriku, zlobniku, onome koji prekida rodbinske veze ili ženi koja griješi sa svojim stidnim mjestom"

Obavijestio nas je Ebu Nasr od svoga oca sa njegovim senedom, a on od Jahja ibn Seida, a on od Urveta, a on od Aiše, radijallahu anha, da je rekla: "Kada je bila srednja noć u Ša'banu, Vjerovjesnik a.s. bi se izvlačio iz moje postelje, a Allaha mi, moja postelja nije bila ni od svile, ni od vune a niti je bila gruba ni prljava"

Prenosilac hadisa je upitao: "Subhanallah, a od čega je bila?", pa je ona rekla: "Spolja je bila od krzna, a bila je punjena perjem. Ja sam mislila u sebi da je on a.s. otišao nekoj od svojih žena, pa sam ustala i tražila ga po kući te je moja ruka pala na njegova stopala dok je bio na sedždi. Upamtila sam njegovu a.s. dovu koju je govorio:

"Moja nutrina i moje misli sedždu Tebi čine, u Tebe vjeruje moje srce (fuad), ja priznajem Tebi blagodati i priznajem svoj grijeh, nepravdu sam sebi učinio pa mi oprosti, jer niko ne može oprostiti grijehe osim Tebe. Utječem se Tvome oprostu od Tvoje kazne, utječem se Tvojoj Milosti od Tvoje osvete, utječem se Tvome zadovoljstvu od Tvoje srdžbe, utječem se Tebi od Tebe. Ja ne mogu pobrojati slave i zahvale Tebi onako kao što si Ti proslavio Sebe."(Seddžede leke sevadi ve hajali, ve amene bike fuadi, ebuu leke bin-ni'ami ve a'terifu leke biz-zenbi, zalemtu nefsi fa-gfirli innehu la jagfiruz-zunube illa ente, e'uzu bi-'afvike min 'ukubetike, ve e'uzu bi-rahmetike min nikmetike, ve e'uzu bi-ridake min suhtike, ve e'uzu bike minke, la ahsa senai 'alejke ente kema esnejte ala nefsike)
Aiša reče: "On a.s. je ostao na kijamu i sjedeći sve dok nije osvanulo, a noge su mu bile utrnule (natekle). Ja sam ih masirala i govorila: "Za tebe su otkup i moj otac i majka, zar ti Allah nije oprostio i prošle i buduće grijehe, zar nije Allah to uradio s tobom, zar nije, zar nije…?" On a.s. mi reče:
"O Aiša, zar da ne budem zahvalan rob? Da li znaš šta je u ovoj noći?"
Ona upita: "Šta je u njoj?" On reče:
"U njoj se zapisuju svi oni koji će se roditi u ovoj godini, u njoj se zapisuju svi oni koji će umrijeti, u njoj se spuštaju opskrbe njihove, u njoj se dižu djela i poslovi."
Rekoh: "O Allahov poslaniče, da li ima iko da će ući u Džennet, osim po Allahovoj Milosti?", pa on a.s. reče:
"Niko neće ući u džennet osim sa Allahovom Milosti."
Upitah: "Pa čak ni ti?", a on a.s. reče:
"Pa ni ja, osim ako me Allah utopi u Svoju Milost", pa je zatim svojim rukama potrao svoje tjeme i svoje lice"

Obavijestio nas je Ebu Nasr pripovijedajući: "Obavijestio nas je moj otac, a on od Muhammeda ibn Ahmeda el-Hafiza, a on od Abdullaha ibn Muhammeda, a on od Ebul-Abbasa el-Herevija i Ibrahima ibn Muhammeda ibn Hasana, a on od Ebu Amira ed-Dimeškija a on od Velida ibn Muslima a on od Hišama ibnul-Gara i Sulejmana ibn Muslima i drugih, a on od Mekhula, a on od Aiše, radijallahu anha, da joj je Allahov poslanik a.s. rekao:
"O Aiša, koja je ovo noć?"
Rekla sam: "Allah i Njegov poslanik najbolje znaju", pa on reče:
"Srednja noć u Ša'banu. U njoj se uzdižu djela ljudi i u njoj Allah oslobađa vatre onoliki broj koliko je dlaka u stadima plemena Kelb, pa da li mi ti dozvoljavaš (da ne budem s tobom – o.p.) ovu noć?"
Ona reče: "Da", pa je on klanjao i kratko je bio na kijamu i proučio "Elhamdulillah" i kratku suru, a zatim je bio na sedždi do pola noći, a zatim je ustao na drugi rekat i proučio na njemu kao i prvi put, a zatim je njegova sedžda bila do sabaha (zore).
Aiša, radijallahu anha, kaže: "Gledala sam ga i mislila sam da je Uzvišeni Allah uzeo ruh Svoga Poslanika a.s. pa kada mi se odužilo, približila sam se sve dok nisam napipala udubinu njegovih tabana, pa se on pomjerio i ja sam čula kako govori na svojoj sedždi:
'Utječem se Tvome oprostu od Tvoje kazne, utječem se Tvom zadovoljstvu od Tvoje srdžbe, utječem se Tebi od Tebe, Uzvišeno je Tvoje lice i ne može se pobrojati hvala Tebi kao što si Ti sam sebe pohvalio.' (E'uzu bi-'afvike min 'ikabike, ve e'uzu bi-ridake min suhtike, ve e'uzu bike minke, dželle vedžheke la ahsa senae alejke, ente kema esnejte ala nefsike)"
Ja rekoh: "O Allahov poslaniče, čula sam te kako spominješ na svojoj sedždi noćas nešto što te nisam čula da ikada spominješ." On a.s. reče:
"Jesi li to zapamtila?", pa ja rekoh: "Jesam", a on a.s. reče: "Nauči te riječi i podučavaj njima, jer Džibril a.s. mi je naredio da to spominjem na sedždi!"
Obavijestio me je Ebu Nasr od svoga oca, prenoseći od Abdullaha ibn Muhammeda, a on od Ishaka ibn Ahmeda el-Farisija, a on od Ahmeda ibn Sabbaha ibn Ebu Šurejha, a on od Jezida ibn Haruna, a on od el-Hadždžadža ibn Ertaata, a on od Jahja ibn Ebu Kesira, a on od 'Urveta, a on od Aiše, radijallahu anha, da je rekla: "Jedne noći sam izgubila iz vida Allahovog poslanika a.s., pa sam izašla (tražeći ga), a on je bio u Bekiji uzdignute glave prema nebu i upitao me je:
"Zar se ne bojiš da te Allah i Njegov poslanik kazne?", pa mu ja rekoh: "O Allahov poslaniče, mislila sam da si otišao nekoj drugoj od svojih žena", pa on reče a.s.: "Uzvišeni Allah se u srednjoj noći Ša'bana spušta na dunjalučko nebo i oprašta više ljudi nego što je dlaka u stadima plemena Kelibn"
Od Ikrime, oslobođenog roba Ibn Abbasa, Allah im se smilovao i bio zadovoljan sa njima, prenosi se da je on o riječima Uzvišenog Allaha: "U njoj se svaki mudri posao riješi" (44:4), rekao tumač: "To je središnja noć Ša'bana, u njoj Allah Uzvišeni određuje poslove sljedeće godine i zamjenjuje žive sa mrtvima, zapisuje one koji će obaviti Hadždž Allahove Kuće i niko se neće dodati i niko se neće izuzeti od toga."
Hakim ibn Kejsani je rekao: "Uzvišeni Allah obasja (tale'a) Svoja stvorenja u središnjoj noći Ša'bana, pa koga očisti te noći, očistio ga je sve do sljedeće noći slične njoj."
'Ata ibn Jasar je rekao: "Djela u godini se izlažu u središnjoj noći Ša'bana, pa čovjek krene na put, a upisan je iz živih u mrtve, i ženi se, a prepisan je iz živih u mrtve."
Obavijestio me je Ebu Nasr od svoga oca, sa njegovim senedom, a on od Malika ibn Enesa, a on od Hišama ibn Urveta, a on od Aiše, radijallahu anha, da je rekla: "Čula sam Vjerovjesnika a.s. da govori:
"Allah otvara obimno dobro u četiri noći do ezana: u noći kurbanskog bajrama, noći Ramazanskog bajrama, srednjoj noći u Ša'banu, u kojoj Allah raspoređuje edžele i opskrbe, zapisuje u njoj hadžije, a isto je i sa noći Arefata."
Se'id kaže da mu je Ibrahim ibnubu Nedžih rekao: "Ima i peta noć, a to je noć uoči džume - petka."
Prenosi Ebu Hurejre r.a. od Vjerovjesnika a.s. da je rekao:
"Došao mi je Džibril a.s. u srednjoj noći Ša'bana i rekao mi: 'O Muhammede, podigni svoju glavu ka nebu!', pa sam ga upitao: 'A koja je ovo noć?' On reče: 'U ovoj noći Allah, Slavljen je On, otvara tri stotine vrata rahmeta, oprašta svakome ko Mu nije činio širka u bilo čemu, osim sihirbazu, vraču, notornom alkoholičaru, onome koji ustrajava u kamati i zinaluku, jer se njima neće oprostiti sve dok se ne pokaju (povrate od činjenja tih stvari)."
Kada je bila (zadnja) četvrtina noći Džibril a.s. se spustio i rekao mi: 'O Muhammede, podigni svoju glavu', pa sam ja podigao svoju glavu i vidio sam da su vrata (ebvab – množina od bab) dženneta otvorena, a na prvim vratima je stajao melek koji je dozivao: 'Blago onome ko ruku' čini u ovoj noći!', na drugim vratima je stajao melek koji je vikao: 'Blago onome ko sedždu čini u ovoj noći!', na trećim vratima je stajao melek koji je vikao: 'Blago onome ko dovu uči u ovoj noći!', na četvrtim vratima je stajao melek koji je dozivao: 'Blago onima koji zikr čine u ovoj noći!', na petim vratima je stajao melek koji je dozivao: 'Blago onome ko plače od straha od Allaha u ovoj noći!', na šestim vratima je stajao melek koji je dozivao: 'Blago muslimanima u ovoj noći!', na sedmim vratima je stajao melek koji je vikao: 'Ima li koga da traži, pa da mu se dadne ono što traži?', na osmim vratima je stajao melek koji je vikao: 'Da li ima nekog ko za oprost moli, pa da mu bude oprošteno?' Ja sam rekao: 'O Džibrile, do kada će ova vrata biti otvorena?', pa mi on reče: 'Do pojave zore od početka noći', a zatim je rekao: 'Uzvišeni Allah u njoj oslobodi od vatre onoliko ljudi koliko je dlaka na stoci plemena Kelb .'"

Ona je nazvana Lejletul-berat (Noć obznane) jer su u njoj dvije obznane: obznana da su nesretnici lišeni Rahmana (Er-Rahman) i obznana da su evlije lišene razočarenja.


Prenosi se od Allahovog poslanika a.s. da je rekao: "Kada bude srednja noć Ša'bana, Allah obasja Svoja stvorenja, pa oprosti mu'minima, odgodi kafirima, a onima koji mrze ostavlja mržnju sve dok Mu dovu ne učine." Kaže se da meleki imaju dva bajrama na nebesima, kao što muslimani imaju dva dana bajrama na zemlji. Melekski bajrami su Lejletul-berat i Lejletul-kadr, a bajrami mu'mina su Ramazanski bajram i Kurbanski bajram. Melekski bajram je po noći jer oni ne spavaju, a mu'minski bajram je po danu jer oni spavaju.
Kaže se da je mudrost u tome što je Uzvišeni Allah obznanio Lejletul-berat, a sakrio Lejletul-Kadr, jer je Lejletul-Kadr noć milosti, oprosta i oslobađanja od vatre i Allah, Azze ve Dželle, ju je sakrio da se ljudi ne bi oslonili na to; a Lejletul-berat je otkrio jer je ona noć odredbe i određivanja, noć srdžbe i zadovoljstva, prihvaćanja i odbijanja, približavanja i odbacivanja, noć sreće i nesreće i počasti i odbačenosti.
Neko je u njoj sretan a drugi je odaljen (jes'adu), jedan uzima nagradu a drugi je nesretan, jedan je počašćen a drugi je uskraćen, jedan je nagrađen a drugi je otjeran. A koliko ima opranih i spremnih ćefina, a oni za koje su pripremljeni su zauzeti čaršijom; koliko je kaburova iskopano a njihovi stanovnici su radošću obmanuti, koliko se usta smije a blizu su propasti, koliko se stanova skoro izgradilo a njihovi stanari će uskoro nestati, koliko se robova nada sevapu a prijeti im kazna, koliko se robova nada radosti a prijeti im propast, koliko se robova nada džennetima a prijete im vatre, koliko se robova nada sastanku a prijeti im rastanak, koliko se robova nada davanju a prijeti im belaj, koliko se robova nada Vladaru a prijeti im uništenje.
Kaže se da je El-Hasan el-Basri, Allah mu se smilovao, jednom izašao iz svoje kuće u srednjem danu Ša'bana, a lice mu izgledalo isto kao da je sahranjen i pokopan a da je potom izašao iz svoga kabura. Neko ga je upitao za to (taj hal), a on je rekao: "Allaha mi, čija je lađa više potopljena pa mu je nesreća veća od moje!" Upitaše ga: "A šta je to?", a on reče: "Ja sam u svoje grijehe uvjeren, a drhtim nad svojim dobrim djelima jer ne znam da li će biti primljena ili su odbačena."

O salatu hajr – namazu dobra koji se obavlja srednje noći Ša'bana

Što se tiče salata koji se obavlja srednje noći Ša'bana, on se sastoji od sto rekjata na kojima se uči po hiljadu puta "Kul huvallahu ehad", na svakom rekjatu deset puta i ovaj se salat naziva Namaz dobra (salatul-hajr) i njegov bereket je poznat.
Selefi Salih pa su ga klanjali u džematu i okupljali su se radi njega, jer su u njemu velike koristi i ogromni sevapi.
Prenosi se od Hasana (el-Basrija), Allah mu se smilovao, da je rekao: "Trideset ashaba Allahovog poslanika a.s. mi je pripovijedalo da onaj ko klanja ovaj salat u ovoj noći, Allah će ga pogledati sa sedamdeset pogleda (nazar), a sa svakim pogledom će mu ispuniti sedamdeset potreba od kojih je najmanja oprost (magfiret).
Pohvalno je da se ovaj salat klanja i u četrnaest noći, koje su pohvaljene da se ožive – a to su noći koje smo spomenuli u poglavljima Redžeba – da bi time onaj koji ih klanja zadobio ove počasti i ovu veliku korist i nagradu.
"Jer su naša mjerila drugačija i naša osjećanja dublja i toplija, jer se ne bojimo ni drugih ni drugačijih..."
Musa Ćazim Ćatic ...

Odgovori