Stanja bolesnika tokom uÄenja rukje
Autor: Mahmut Karalić, prof.
www.islam-iman.com - Neki ljudi koji se bave lijeÄenjem Kur’anom a koji su neiskusni misle ako se bolesna osoba viÅ¡e trese da je postignut veći efekt i da će je džin napasnik prije napustiti - Å¡to je pogreÅ¡no. Ukolko je džin jak a prenagli se uÄenjem, postoji mogućnost da se džin poÄne svetiti bolesnoj osobi i joÅ¡ viÅ¡e je muÄiti. Džini veoma brzo otkriju o kakvom se iscjelitelju radi. Ako osjete da je neuk i neiskusan, poÄnu se s njim poigravati. Ukoliko iscjelitelj uz to joÅ¡ bude i netaktiÄan, postoji mogućnost da se džini napasnici ili njihova porodica poÄnu svetiti pa da stradaju i bolesnik, a i sam iscjelitelj i njegova porodica.
Imajući u vidu da uÄenje rukje snažno utiÄe na džina napasnika koji se nalazi u tijelu bolesne osobe, ona će se, tokom uÄenja rukje, naći u jednom od tri moguća stanja: - džin napasnik će je upotpunosti napustiti i osjećat će se zdravom - bolesna osoba će se jako tresti, poÅ¡to je uÄenje rukje snažno djelovalo na džina napasnika koji se nalazi u njenom tijelu - uslijedit će ukoÄenost, guÅ¡enje, pritisak u glavi, pritisak u prsima i stomaku, bolove u pojedinim dijelovima tijela ili trnci u pojedinim dijelovima tijela, a neće se tresti. U kojem će se, od spomenuta tri stanja, bolesna osoba naći tokom uÄenja rukje ovisi o snazi i jaÄini džina napasnika koji je u njenom organizmu, o tome koliko je dugo dotiÄna osoba bolesna i o znanju i iskustvu iscijelitelja kome se podvrgla da je lijeÄi. Ukoliko se osoba odmah, nakon Å¡to je osjetila izvjesne poteÅ¡koće obratila uÄenom i struÄnom Äovjeku da joj prouÄi rukju i da je lijeÄi, a u njoj bude slab džin, postoji vjerovatnoća da će je džin napasnik napustiti odmah nakon prouÄene prve rukje i da ona upotpunosti ozdravi.
Ukoliko se, pak, osoba odmah nakon Å¡to osjetila izvjesne poteÅ¡koće, obratila za pomoć iscjelitelju a bude napadnuta od snažnog džina, ona će se tokom uÄenja rukje tresti. Neki ljudi koji se bave lijeÄenjem Kur'anom, a koji su neiskusni, misle da Å¡to se bolesna osoba viÅ¡e trese postignut je veći efekt i da će je džin napasnik prije napustiti - Å¡to je pogreÅ¡no. Ukoliko je džin jak a prenagli se sa uÄenjem, postoji mogućnost da se džin poÄne svetiti bolesnoj osobi i da je poÄne joÅ¡ viÅ¡e muÄiti. Džini veoma brzo otkriju o kakvom se iscjelitelju radi.
Ako osjete da je iscjelitelj neuk i neiskusan, poÄnu se s njim poigravati. Ukoliko neki i neisku-sni iscijelitelj uz to joÅ¡ bude i netaktiÄan, postoji mogućnost da se džini napasnici ili njihova porodica poÄnu svetiti pa da stradaju i bolesnik, a i sam iscjelitelj i njegova porodica. Ukoliko bolesna osoba tokom uÄenja rukje osjeća ukoÄenost, gu-Å¡enje, pritisak u glavi, pritisak u prsima i stomaku, bolove u pojedinim dijelovima tijela ili trnce u pojedinim dijelovima tijela, a ne bude se tresla - to je znak da se radi o zastarjelom sluÄaju Äije će lijeÄenje potrajati.
Ukoliko se džin odazove i progovori iz bolesnika, iscjelitelj se ne bi trebao sa njim upuÅ¡tati u duže razgovore, i to iz nekoliko razloga: - džini i Å¡ejtani su veliki maheri, jer žive dugo i imaju ogromno iskustvo, te da se ne bi pleo u njihove mreže i povjerovao u njihova lažna obećanja koja bi ga mogla odvesti u zabludu i u Å¡irk - kroz razgovor s njim džin će veoma lahko otkriti neznanje i neiskustvo iscjelitelja, ukoliko je takav - predugo razgovaranje sa džinom zamara bolesnika.1 - džini puno lažu te su svojim lažima u stanju izazvati svaÄ‘e i sukobe u porodicama i cijelim mahalama, Äemu smo Äesti svjedoci. Iz pomenutih razloga, ukoliko se džin javi iz bolesnika, s njim treba ukratko obaviti razgovor, i to na slijedeći naÄin: - Ko si i kako se zoveÅ¡? - Koje si vjere i porijekla? - Zbog Äega si napao ovu osobu? - Da li saraÄ‘ujeÅ¡ sa sihirbazom? - Osim tebe, ima li joÅ¡ nekog od džina u ovoj osobi i ko su? - U kom si dijelu tijela u ovoj osobi? Ako se bude radilo o džinu muslimanu, s njim bi trebalo lijepo postupiti. Treba ga pitati o razlogu njegova napada na dotiÄnu osobu. Ako kaže da je razlog to Å¡to ga je ona povrijedila uÄinivÅ¡i nasilje njemu ili nekome iz njegove uže porodice, treba mu objasniti da to ta osoba nije namjerno uÄinila.
Ona ga nije vidjela ili nije znala da takvim postupkom može povrijediti nekoga od džina, te da onaj ko neÅ¡to nehotice i nenamjerno uradi, po Å erijatu ne zaslužuje da na takav naÄin bude kažnjen. Ako kaže da je razlog njegova napada ljubav jer je zaljubljen u nju, treba mu objasniti da mu je to haram Äiniti i da će zbog toga ukoliko ne prestane - biti žestoko kažnjen na Sudnjem danu. A onda mu treba govoriti o žestini ahiretskih patnji koje ga oÄekuju ukoliko bude ustrajavao u nasilju.
Ako, pak, kaže da je dotiÄnu osobu napao zbog toga Å¡to je ne podnosi ili ne voli, treba mu objasniti da joj on time Äini nasilje, a da je Allah obećao da će svakog nasilnika kazniti joÅ¡ na ovome svijetu, a da mu je na budućem svijetu pripremio bolnu patnju u Džehennemu, u kojoj može vjeÄito ostati ukoliko se ne pokaje i napusti dotiÄnu osobu. Ukoliko džin shvati svoju greÅ¡ku i posljedice koje iz nje prozilaze i pokaje se i pristane da napusti bolesnu osobu, treba zahvaliti UzviÅ¡enom Allahu na tome i od njega zahijevati da se, prije nego je napusti, zakune da se viÅ¡e neće povratiti u dotiÄnu osobu. Tu zakletvu će iscjelitelj izgovoriti, a džin će je za njim ponoviti.
Ona treba da izgleda ovako: "Kunem se Uzvišenim Allahom da ću napustiti tijelo ove osobe i da se više nikada u nju neću vratiti, ni u nju niti u bilo koje drugog muslimana i muslimanku. Ukoliko prekršim ovu zakletvu, neka je na mene Allahovo prokletstvo, prokletstvo Njegovih meleka i prokletstvo svih ljudi! Allahu, ako sam iskren u ovome što govorim ti mi olakšaj izlazak, a ako neistinu govorim ti podari vjernicima moć nada mnom. Allah mi je svjedok u ovome što govorim!"2 Nakon što ovo izgovori, upitaj ga kuda želi izići.
Ako rekne da želi izići na oÄi, grlo ili trbuh, reci mu: Ne, nego iziÄ‘i na usta, nos, uÅ¡i ili na prste ruku ili nogu. TakoÄ‘er mu reci, kada bude spreman na izlazak, neka rekne: es-selamu alejkum. PoÅ¡to izgovori es-selamu alejkum, treba provjeriti da li je iziÅ¡ao ili nije, zbog toga Å¡to mnogi džini lažu. Provjerit ćemo to tako Å¡to ćemo ponovo prouÄiti rukju. Ako se tokom uÄenja rukje osoba i dalje bude tresla, ili osjećala bilo kakve promjene u tijelu - to je znak da nije iziÅ¡ao i da je slagao. MeÄ‘utim, ukoliko se, tokom uÄenja rukje, osoba ne bude tresla i ne bude osjećala bilo kakve promjene u tijelu, to je znak da je džin napustio.
Ukoliko bi džin koji je dao zakletvu da će izići i da se viÅ¡e neće vraćati u bolesnika prekrÅ¡io zakletvu i vratio se, onda mu treba uÄiti sljedeće ajete:3 A Mi tebi jasne dokaze objavljujemo i jedino nevjernici u njih neće da vjeruju. Zar svaki put kada neku obavezu preuzmu -neki od njih je odbace jer ih većina ne vjeruje. A kad im je Poslanik od Allaha doÅ¡ao, potvrÄ‘ujući da je istinito ono Å¡to već imaju, mnogi od onih kojima je Knjiga data - za leÄ‘a svoja Allahovu Knjigu odbacuju, kao da ne znaju.»4 «Najgora bića kod Allaha su oni koji poriÄu, oni koji neće da vjeruju, oni s kojima ti ugovore sklapaÅ¡, pa oni svaki put ne bojeći se posljedica, krÅ¡e ugovor svoj. Ako se u borbi s njima sukobiÅ¡, tako ih razjuri da se opamete_ oni koji su iza njih. ÄŒim primijetiÅ¡ vjerolomstvo nekog plemena, i ti njemu isto tako otkazi ugovor -Allah uistinu ne voli vjerolomnike.«5 «A ako prekrÅ¡e zakletve svoje, poslije zakljuÄenja ugovora s njima, i ako vjeru vaÅ¡u budu vrijeÄ‘ali, onda se borite protiv kolovoÄ‘a bezvjerstva - za njih, doista, ne postoje zakletve - da bi se okanili. Zar se nećete boriti protiv ljudi koji su zakletve svoje prekrÅ¡ili i nastojali da protjeraju Poslanika, i prvi vas napali? Zar ih se bojite? PreÄe je da se Allaha bojite, ako ste vjernici. Borite se protiv njih! Allah će ih rukama vaÅ¡im kazniti i poniziti, a vas će protiv njih pomoći, i grudi vjernika zalijeÄiti.»6 «Allah zahtijeva da se svaÄije pravo poÅ¡tuje, dobro Äini, i da se bližnjima udjeljuje, a razvrat i sve Å¡to je odvratno i nasilje zabranjuje; da pouku primite, On vas savjetuje. I ispunjavajte obaveze na koje ste se Allahovim imenom obavezali i ne krÅ¡ite zakletve kad ste ih tvrdo dali, a Allaha kao jamca sebi uzeli, jer Allah zna ono Å¡to radite.!7
Autor: Mahmut Karalić, prof.
Izvor: Časopis ‘’Novi horizonti’’
Bilješke:
1. Ebul-Munzir Halil b. Ibrahim Emin, Et-Turukul-hi-san fi iladži emradil-džann, 86. str.Džida 1994. Mek-tebetus-sahabe.
2. Vehid Abdus-Selam Bali, Vikajetul-insan minel-džinni veš-šejtan, 85. i 86. str.Džida, Mektebetus-sahabe, treće izdanje.
3. Ebul-Munzir Halil b. Ibrahim Emin, Et-Turukul-hisan fi iladži emradil-džann, 110. i 111. str. Džida 1994. Mektebetus-sahabe.
4. El-Bekara, 99-101. ajeta.
5. El-Enfal, 55-58. ajeta.
6. Et-Tevba,12-14. ajeta.
7. En-Nahl, 90.191. ajet.