Skandalozno: CIKBiH ne smije kazniti nijednog politiÄÂara u RS
Manji entitet donio svoj zakon o sukobu interesa i formirao komisije u službi režima vlasti u RS
Špirić i Dodik: Premijer RS ne smije na utakmicu povesti premijera BiH
Centralna izborna komisija (CIK) BiH ispitat će jesu li federalni ministri Gavrilo Grahovac i Nail Šećkanović u sukobu interesa zato što su prošle godine o trošku Vlade FBiH putovali u Talin na utakmicu između reprezentacija BiH i Estonije.
Ispitat će, takoÄ‘er, i sve ostale odlaske federalnih i državnih dužnosnika ako su o troÅ¡ku države, većem od 200 KM, iÅ¡li na utakmice, a to nisu prijavili organu vlasti u ÄÂije ime obavljaju dužnost.
Kredit sinu
No, CIK neće ispitati nijedno privatno puteÅ¡estvije premijera RS Milorada Dodika plaćeno iz entitetske kase, poput silnih odlazaka u Ã…Â vedsku u posjetu bivÅ¡oj haÅ¡koj zatvorenici Biljani PlavÅ¡ić, pa ni odlazak ne utakmice u Beograd, na kojima uredno sjedi u sveÄÂanim ložama sa srbijanskim predsjednikom Borisom Tadićem i navija za Srbiju.
Neće CIK ispitati ni da li je sukob interesa to što je Dodikov sin od Investiciono-razvojne banke RS dobio 3,2 miliona maraka za otvaranje plantaže voća.
Ako je kakva utjeha, vrijedi spomenuti da Dodik o troÅ¡ku države na utakmicu ne smije povesti, naprimjer, Nikolu Ã…Â pirića, jer bi u tom sluÄÂaju predsjedavajući Vijeća ministara BiH, kao nosilac izvrÅ¡ne državne vlasti, doÅ¡ao pod udar CIK-a.
Sve ovo moguće je zato Å¡to CIK ima nadležnost da vodi postupke samo za državne, federalne i zvaniÄÂnike BrÄÂko Distrikta, ali za one na vlasti u RS ne smije ni pomisliti da pokrene istragu.
ZaÅ¡to? Zato Å¡to Dodik i u ovoj oblasti pravi državu u državi. Kako? Tako Å¡to obezglavljena boÅ¡njaÄÂka politika nije imala za potrebu da se suprotstavi donoÅ¡enju Zakona o sukobu interesa u RS, niti je na usvajanje tog entitetskog akta ikada reagirao OHR, koji je, inaÄÂe, 2002. nametnuo Zakon o sukobu interesa u institucijama vlasti BiH.
Prema državnom zakonu, entiteti i BrÄÂko Distrikt bili su obavezni donijeti svoje zakone, Å¡to su i uÄÂinili, ali sa Å¡est godina zakaÅ¡njenja. Dok su ih FBiH i Distrikt uskladili s Ustavom BiH i državnim zakonom, uz davanje ingerencija CIK-u da prati njegovo provoÄ‘enje, a Sudu BiH da rjeÅ¡ava žalbe na odluke CIK-a, RS je otiÅ¡la drugim putem.
Odbijeni zahtjevi
U Dodikovom entitetu donesen je zakon koji je u najvećem dijelu u suprotnosti s državnim, a njegova suština je da je izbjegnuta bilo kakva odgovornost na državnom nivou. Zakonom u RS formirana je Komisija za utvrđivanje sukoba interesa u organima vlasti RS, koja vodi prvostepene postupke, pravo žalbe ima se samo Komisiji za žalbe RS, a na kraju je upravni postupak moguće pokrenuti samo nadležnom sudu, ali u RS.
Da su ove entitetske komisije tijela pod kontrolom vladajućeg režima u RS, pokazalo se lani, kada su kao "neosnovane i nedopuÅ¡tene" odbile zahtjeve "Transparency Internationala BiH" da se ispita sukob interesa u sluÄÂaju dodjele kredita IRB-a RS Dodikovom sinu.
Državna institucija nadležna samo u pola države
Da je CIK nadležan samo u pola države, govori i to Å¡to on može svakom zvaniÄÂniku na nivou države, Federacije ili BrÄÂko Distrikta zabraniti da se ÄÂetiri godine kandidira na izborima ako utvrdi da je u sukobu interesa.
Ista zabrana predviÄ‘ena je i Zakonom u RS, ali "tek u sluÄÂaju da izabrani predstavnik, nosilac izvrÅ¡ne vlasti ili savjetnik odbije da rijeÅ¡i sukob interesa u roku od 30 dana od dana dostavljanja konaÄÂnog rjeÅ¡enja". Prevedeno, ako u roku od mjesec podnese ostavku na jednu od funkcija koja ga dovodi u sukob interesa ili prijavi primljeni poklon (u RS je cenzus za dozvoljenu visinu vrijednosti poklona 300 KM), proći će potpuno nekažnjeno.
Prenio
Odavde ba