Bosnjaci u Hercegovini,Sandzaku,Hrvatskoj,na Kosovu......
Postano: 14 Dec 2009 20:25
Ovu temu pokrecem,zbog sve cescih i cescih komentara kako je toboze,
nelogicno da hercegovac bude Bosnjak po nacionalnosti i da govori Bosanskim jezikom.. Ne bih na pocetku teme da trujem puno..
Svako ko zeli nesto napisati i dati svoje misljenje,eto sada ima i odredjena tema za to.. Ujedno i sve nejasnoce,mozemo zajedno rijesiti..
Na pocetku,samo bih istakao,zaista hvale vrijedne rijeci,jednog znamenitog Bosnjaka iz Stoca (Hercegovina) a ticu se bas ove teme. Onako,cisto kao uvertira za razgovor o bosnjackom nacionalnom identitetu i njegovom jedinstvu..
ALIJA ISAKOVIC (Bitunja kod Stoca 1932 - 1997 Sarajevo)
OSLOVILI SU NAS "MUSLIMANI" I OTVORILI LOVNU SEZONU
Neuk i neobavijeÅ¡ten ÄÂovjek ÄÂesto brka pojmove Bosnjak, Bosanac, Musliman, Bosanski Musliman, musliman. Na žalost, u taj svijet spadaju i neki naÅ¡i novinari i neki naÅ¡i ljudi na visokim položajima. Jednostavno, ima svijeta kojeg to do sada nije zanimalo. To je pretežno onaj nas sloj i soj koji nije razvijao u sebi nikakve pojmove o vjeri i naciji. To su najÄÂesće oni ljudi koji misle da su izuzetno napredni, izvan i iznad obiÄÂnog puka. To je onaj soj u kojeg nema pojmova o općem već samo o vlastitom. U velikoj mjeri to je i svojevrsna mimikrija kakvu ima i životinjsko carstvo. Dakle, BoÅ¡njak je tradicionalno nacionalno ime bosanskohercegovaÄÂkih muslimana, sandžaÄÂkih muslimana i svih drugih muslimana koji govore bosanskim jezikom. Osim nas koji se znamo, u samoj Turskoj je oko Å¡est miliona BoÅ¡njaka (iz viÅ¡e generacija), a danas ih ima od Kanade do Novog Zelanda. U sovjetskim nauÄÂnim djelima i enciklopedijama, u turskim enciklopedijama, i u nekih drugih naroda koji su s nama imali historijske kontakte, mi smo uvijek predstavljani kao BoÅ¡njaci.
Termin Musliman (u nacionalnom smislu), koji je uveden u popis stanovnistva 1971, zamijenjen je terminom Bosnjak na posljednjem BoÅ¡njaÄÂkom saboru, septembra 1993. godine, na kojem je jednoduÅ¡nom aklamacijom vraćeno ovo narodno viÅ¡evjekovno ime, u atmosferu potpune saglasnosti i olakÅ¡anja da se to natezanje s imenom okonÄÂa, bez velikih rijeÄÂi i bez ikakvih prenemaganja, tumaÄÂenja i pravdanja... Savez komunista uveo je za nas termin Musliman, umjesto Bosnjak da bi se Musliman asimiliralo u musliman, a musliman moze biti bilo koje nacije. Citirao bih o ovome izvanredno zapažanje dvojice naÅ¡ih vrsnih intelektualaca dr. Enesa Karića i dr. ReÅ¡ida Hafizovića u njihovom pogovoru knjizi Emira Ã…Â ekiba Arslana "ZaÅ¡to su muslimani zaostali, a drugi napredovali?", Sarajevo 1993. godine: "Napokon, kada je naÅ¡e historijsko pamćenje postalo isto sto i posvemaÅ¡nji zaborav, tada su nas, opet drugi, oslovili imenom Muslimani, ali samo zato da bi najavili lovnu sezonu na Muslimane, do istrebljenja. Zar naÅ¡a svakodnevnica nije najbolje svjedoÄÂanstvo za to? Nisu nas, naime, oslovili Muslimanima s ciljem da nas posvjeste porjeklo naÅ¡ih pravih duhovnih korijena i da nas nepogreÅ¡ivo upute na već zaboravljenu duhovnu zaviÄÂajnost, većda bi nam, uz podsmjeh i prezir, priznali pravo na etnicitet koji nikako nema pravo na sopstvenu proÅ¡lost i na sopstveni duhovni kontinuitet. A ako bi nam to pravo i priznali kad su nas vec bili usmjerili da koraÄÂamo tuÄ‘im putem i da budemo sudionici tude historije i tude kulturne tradicije."Ostaje termin musliman (u vjerskom smislu) i piÅ¡e se malim "m", malim poÄÂetnim slovom kao i kršćanin, hrišćanin, protestant... Termin musliman oznaÄÂava svakoga od milijardu pripadnika islamske vjere, bez obzira gdje žive, kojim jezikom govore i bez obzira koje su nacije. Poznato je da svaki od islamskih naroda ima svoje narodno ime. Termin Bosanac (i Hercegovac) potpuno je jasan i oznaÄÂava svakoga ko je rodjen u Bosni i Hercegovini ili je to stekao življenjem u BiH. To je regionalni, geografski termin, a može biti i državni. U tome ima i sliÄÂnosti s terminom Srbijanac i Srbin. Srbin ne mora biti Srbijanac, kao sto BoÅ¡njak ne mora biti Bosanac. Ima ÄÂak i obrazovnih pojedinaca koji misle da se pod termin BoÅ¡njak može podvesti BoÅ¡njak-musliman, BoÅ¡njak-katolik, BoÅ¡njak-pravoslavac. To su proizvoljnosti, ÄÂak Å¡tetne proizvoljnosti koje miriÅ¡u na neku vrstu bh. unitarizma. NaÅ¡i bh. pravoslavci su Srbi, a katolici Hrvati. Zna se od kada je to tako (druga polovica 19. vijeka) i zna se zaÅ¡to. To se mora uvažavati, inaÄÂe bismo sliÄÂili onima koji prave neko novo sveto trojstvo u tome. To ne.
nelogicno da hercegovac bude Bosnjak po nacionalnosti i da govori Bosanskim jezikom.. Ne bih na pocetku teme da trujem puno..
Svako ko zeli nesto napisati i dati svoje misljenje,eto sada ima i odredjena tema za to.. Ujedno i sve nejasnoce,mozemo zajedno rijesiti..
Na pocetku,samo bih istakao,zaista hvale vrijedne rijeci,jednog znamenitog Bosnjaka iz Stoca (Hercegovina) a ticu se bas ove teme. Onako,cisto kao uvertira za razgovor o bosnjackom nacionalnom identitetu i njegovom jedinstvu..
ALIJA ISAKOVIC (Bitunja kod Stoca 1932 - 1997 Sarajevo)
OSLOVILI SU NAS "MUSLIMANI" I OTVORILI LOVNU SEZONU
Neuk i neobavijeÅ¡ten ÄÂovjek ÄÂesto brka pojmove Bosnjak, Bosanac, Musliman, Bosanski Musliman, musliman. Na žalost, u taj svijet spadaju i neki naÅ¡i novinari i neki naÅ¡i ljudi na visokim položajima. Jednostavno, ima svijeta kojeg to do sada nije zanimalo. To je pretežno onaj nas sloj i soj koji nije razvijao u sebi nikakve pojmove o vjeri i naciji. To su najÄÂesće oni ljudi koji misle da su izuzetno napredni, izvan i iznad obiÄÂnog puka. To je onaj soj u kojeg nema pojmova o općem već samo o vlastitom. U velikoj mjeri to je i svojevrsna mimikrija kakvu ima i životinjsko carstvo. Dakle, BoÅ¡njak je tradicionalno nacionalno ime bosanskohercegovaÄÂkih muslimana, sandžaÄÂkih muslimana i svih drugih muslimana koji govore bosanskim jezikom. Osim nas koji se znamo, u samoj Turskoj je oko Å¡est miliona BoÅ¡njaka (iz viÅ¡e generacija), a danas ih ima od Kanade do Novog Zelanda. U sovjetskim nauÄÂnim djelima i enciklopedijama, u turskim enciklopedijama, i u nekih drugih naroda koji su s nama imali historijske kontakte, mi smo uvijek predstavljani kao BoÅ¡njaci.
Termin Musliman (u nacionalnom smislu), koji je uveden u popis stanovnistva 1971, zamijenjen je terminom Bosnjak na posljednjem BoÅ¡njaÄÂkom saboru, septembra 1993. godine, na kojem je jednoduÅ¡nom aklamacijom vraćeno ovo narodno viÅ¡evjekovno ime, u atmosferu potpune saglasnosti i olakÅ¡anja da se to natezanje s imenom okonÄÂa, bez velikih rijeÄÂi i bez ikakvih prenemaganja, tumaÄÂenja i pravdanja... Savez komunista uveo je za nas termin Musliman, umjesto Bosnjak da bi se Musliman asimiliralo u musliman, a musliman moze biti bilo koje nacije. Citirao bih o ovome izvanredno zapažanje dvojice naÅ¡ih vrsnih intelektualaca dr. Enesa Karića i dr. ReÅ¡ida Hafizovića u njihovom pogovoru knjizi Emira Ã…Â ekiba Arslana "ZaÅ¡to su muslimani zaostali, a drugi napredovali?", Sarajevo 1993. godine: "Napokon, kada je naÅ¡e historijsko pamćenje postalo isto sto i posvemaÅ¡nji zaborav, tada su nas, opet drugi, oslovili imenom Muslimani, ali samo zato da bi najavili lovnu sezonu na Muslimane, do istrebljenja. Zar naÅ¡a svakodnevnica nije najbolje svjedoÄÂanstvo za to? Nisu nas, naime, oslovili Muslimanima s ciljem da nas posvjeste porjeklo naÅ¡ih pravih duhovnih korijena i da nas nepogreÅ¡ivo upute na već zaboravljenu duhovnu zaviÄÂajnost, većda bi nam, uz podsmjeh i prezir, priznali pravo na etnicitet koji nikako nema pravo na sopstvenu proÅ¡lost i na sopstveni duhovni kontinuitet. A ako bi nam to pravo i priznali kad su nas vec bili usmjerili da koraÄÂamo tuÄ‘im putem i da budemo sudionici tude historije i tude kulturne tradicije."Ostaje termin musliman (u vjerskom smislu) i piÅ¡e se malim "m", malim poÄÂetnim slovom kao i kršćanin, hrišćanin, protestant... Termin musliman oznaÄÂava svakoga od milijardu pripadnika islamske vjere, bez obzira gdje žive, kojim jezikom govore i bez obzira koje su nacije. Poznato je da svaki od islamskih naroda ima svoje narodno ime. Termin Bosanac (i Hercegovac) potpuno je jasan i oznaÄÂava svakoga ko je rodjen u Bosni i Hercegovini ili je to stekao življenjem u BiH. To je regionalni, geografski termin, a može biti i državni. U tome ima i sliÄÂnosti s terminom Srbijanac i Srbin. Srbin ne mora biti Srbijanac, kao sto BoÅ¡njak ne mora biti Bosanac. Ima ÄÂak i obrazovnih pojedinaca koji misle da se pod termin BoÅ¡njak može podvesti BoÅ¡njak-musliman, BoÅ¡njak-katolik, BoÅ¡njak-pravoslavac. To su proizvoljnosti, ÄÂak Å¡tetne proizvoljnosti koje miriÅ¡u na neku vrstu bh. unitarizma. NaÅ¡i bh. pravoslavci su Srbi, a katolici Hrvati. Zna se od kada je to tako (druga polovica 19. vijeka) i zna se zaÅ¡to. To se mora uvažavati, inaÄÂe bismo sliÄÂili onima koji prave neko novo sveto trojstvo u tome. To ne.