Obrazovanje u BiH

Sta nam donosi buduænost?Da li je to nauka i obrazovanje ...
Poruka
Autor/ica
Avatar
maida_20
Velicanstvo Foruma
Velicanstvo Foruma
Postovi: 6068
Pridružen/a: 05 Maj 2008 02:00
Lokacija: Bosnia

Re: Obrazovanje u BiH

#17 Post Postao/la maida_20 »

vidovita_dzemila je napisao/la:maida bio kurs u mostaru. ja kasno saznala nažalost
eee...pa i ja kasno saznala bio je i u tz...sad mi pravo krivo...al bit ce valjda opet! [Happy.gif]

Avatar
maida_20
Velicanstvo Foruma
Velicanstvo Foruma
Postovi: 6068
Pridružen/a: 05 Maj 2008 02:00
Lokacija: Bosnia

Re: Obrazovanje u BiH

#19 Post Postao/la maida_20 »

vidovita_dzemila je napisao/la:kako ćemo brzo forum čitatiiiiii [laugh.gif]

[To funny.gif]
[To funny.gif] [cool.gif]

Avatar
beca
Velicanstvo Foruma
Velicanstvo Foruma
Postovi: 16187
Pridružen/a: 29 Dec 2009 08:38
Lokacija: Sarajevo

Re: Obrazovanje u BiH

#20 Post Postao/la beca »

maida_20 je napisao/la:Eh nisam znala gdje napisati ovo...nema puno veze sa ovom temom ali eto...

Ste čuli za tečaj brzog čitanja?

Kažu da su ljudi razvili nov metod pomoću koga možemo da naučimo 2 do 10 stranica teksta za 1 minut.Tvrde da bolje pamtimo kad brzo čitamo,te da to naučni eksperimenti to potvrđuju!

http://www.inoptimum.com/download/multi ... zivo_2.wmv

Joooj meni ovo pravo interesantno...a malo i nevjerovatno! :D

http://www.inoptimum.com/download/multi ... inale).wmv

a cijena, sitnica, 500 km, koliko sam ja cula, fakat preskupo....neka, hvala, ja citam dovoljno brzo, a sto se pamcenja tice..........................haha........

Avatar
andro
Specijalni status V.I.P
Specijalni status V.I.P
Postovi: 10034
Pridružen/a: 11 Apr 2007 02:00
Lokacija: BiH

Re: Obrazovanje u BiH

#22 Post Postao/la andro »

Drsko i bezobrazno
Želio nostrificirati diplomu, a od ministarstva dobio odgovor 'ne može!'


Kada se putem e-maila obratite Ministarstvu obrazovanja i nauke FBiH i zatražite informacije možda je i za očekivati da ćete odgovor na upit dobiti tek nakon nekoliko dana, no kada od te ustanove dobijete odgovor bez ikakvog zaglavlja, pozdrava, imena osobe koja vam odgovara, te samo dvije riječi (neispravno napisane, odnosno rečenica započeta malim slovom) sigurno da ćete biti šokirani.
Takvo nešto se desilo čitatelju portala Sarajevo-x.com V. M. koji je 22. marta poslao upit Ministarstvu obrazovanja FBiH odsjeka u Mostaru tražeći informacije o tome može li nostrificirati diplomu stečenu u Velikoj Britaniji.

Odgovor "ne moze!" dobio je 15. aprila 2010. godine.

"Poslali su mi odgovor sa zakašnjenjem od 24 dana, bez naslova, bez velikog slova na početku rečenice, bez obrazloženja i bez pozdrava. To je nevjerovatno!", kazao je za Sarajevo-x.com V. M., dodajući da su mu iz Ministarstva obrazovanja i nauke i RS ljubazno odgovorili i kazali da sve informacije može pronaći na njihovoj stranici.

Komentar na ovakav nekulturni odgovor zatražili smo i od nadležnih u federalnom Ministarstvu obrazovanja i nauke, odjela u Mostaru.


Federalni inspektor obrazovanja Ivan Čuljak nam je kazao kako nije u njegovoj nadležnosti da utvrđuje ko je poslao takav e-mail.

"Da je ta osoba otvorila našu stranicu pronašla bi tražene informacije. Tamo su svi podaci o tome kako se vrši nostrifikacija diploma, a ovako mogu ustvrditi da se radi o kompjuterski nepismenoj osobi", kazao je Čuljak, dodajući da uostalom nije u njegovoj nadležnosti da traga za osobom koja je poslala takav odgovor.

Uputili su nas na šeficu kabineta Samiru Demirović koja je za Sarajevo-x.com kazala kako se građani svakodnevno obraćaju ministarstvu, te zbog brojnih upita ponekad kasni odgovor, ali se na svaki upit odgovori kulturno i uz obrazloženje.

No, kada smo od nje zatražili komentar na odgovor koji je dobio V. M. Demirovićeva je i od nas zatražila da pošaljemo upit putem e-maila, te obećala da će odgovor ministarstva stići ubrzo, s obzirom da im je svakako praksa da odgovore šalju u najkraćem mogućem roku.

Međutim, do objavljivanja ovog teksta odgovor od Ministarstva obrazovanja i nauke FBIH, odsjeka u Mostaru, još nismo dobili.

slika
slika
slika

Avatar
andro
Specijalni status V.I.P
Specijalni status V.I.P
Postovi: 10034
Pridružen/a: 11 Apr 2007 02:00
Lokacija: BiH

Re: Obrazovanje u BiH

#23 Post Postao/la andro »

Listopadni i zimzeleni vukovi

slika

Bliži nam se septembar mjesec, a to je vrijeme kada se djeca uveliko spremaju za polazak u školu, a roditelji za nabavku udžbenika. Ove godine je to posebno vruća priprema jer se dobro uznapredovalo u uspostavljanju nereda u vezi s tim. Sve je mutno, a zna se da se u mutnom najbolje lovi. Ko lovi – to je jasno i neupućenima. Uvijek onaj ko je zamutio, jer zbog toga se i muti.

Sva ta frka ponuka i mene da zavirim u neke udžbenike, mada smo i moja djeca i ja prestari za osnovnu školu, a unuke još nemam. Ali, mislim, neka se bude u toku, zlu ne trebalo. I tako se dočepah prvog udžbenika koji mi je bio do ruke. Čuo sam da je veoma dobro ocijenjen od recenzenata, da je samo jedan udžbenik na konkursu dobio bolju ocjenu od njega, a riječ je o udžbeniku Priroda za 5. razred devetogodišnje osnovne škole autorica Vildane Mujakić, Dijane Kovačević i Žarmen Hamidović u izdanju IK NAM iz Tuzle i Vrijeme iz Zenice.

I na prvi pogled vidjeh svašta novoga! Saznah kako me vrijeme pregazilo, da bih sad glat propao u osnovnoj školi, jer se mnogo toga promijenilo od kada sam ja bio učenik. Vidim neku biljku koja nije rasla u ono vrijeme kad sam ja bio osnovac. Zove se Čudnovata biljka (str. 18.) kao u kakvoj bajci, ima jedan list kukuruza, plod u zemlji krtolast i lukovičast, cvat ljekovite trave i sve tako nešto. Da me do sada neko uvjeravao da takva biljka postoji, u život bih se kladio da ne postoji, ali sad…

Onda piše, zamislite otkrića (str. 47) ovako: «Da bi došli do hrane biljojedi moraju biti brzi ili se na neki drugi način zaštititi od grabežljivaca. Neke životinje imaju debelu kožu, neke bodlje, neke ispuštaju smrdljive gasove…»

:arrow: :arrow: http://www.domaljevac.com/images/vuk4.jpg

No sve to na stranu, i sa time bih se mogao pomiriti, čak i sa najsmrdljivijim gasovima, ali kad sam vidio da vuk živi na drvetu (str. 8.), samo sam zinuo od čuda!

Skinem stare naočale pa stavim nove, uvozne, ali opet isto: i nacrtan vuk na drvetu, i napisano da je to vuk. Hajde da samo piše, to bio mogla biti i greška, ali kažu da slika govori više od hiljadu riječi. I ovo saznanje, da vuk živi na drvetu, potpuno me obeshrabri i ubi u meni volju da i dalje listam ovaj, pa i bilo koji drugi udžbenik. Ko zna šta bih sve otkrio do kraja, sigurno bih shvatio, kao nekada mudri Sokrat, da ništa ne znam. A istina je tako bolna! Panično počeh razmišljati koje su sve posljedice ovog otkrića.
:arrow: :arrow: http://www.domaljevac.com/images/vuk5.jpg


Evo, na primjer, pođem sutra u lov na vuka, popnem se na drvo na čeku, kad tamo – vuk čeka mene i za tren me ulovi. Dok se snađem, a on me već progutao zajedno s puškom. Djeca pođu u šumu tražiti ptičja jaja, a u nekom gnijezdu umjesto jaja nabasaju na opasnu vučicu kako doji svoje vučiće. Ili, recimo, neki drvosječa posiječe drvo, a sa drvetom mu pred noge tresne i strašni vučina, bijesan što mu se ruši kuća. Ama nema nikakve šanse da taj drvosječa preživi!

Onda zamišljam jadnu Crvenkapicu kako ide kroz šumu i gleda lijevo-desno kako bi na vrijeme uočila vuka. A on samo sa grane skoči pred nju – i promijeni čitavu priču. Tad bi se u svim knjigama morala prepravljati priča i sve bi bake morale ponovo učiti novu verziju te bajke, a bake su stare i nije im lako pamtiti, pa bi to unijelo pravu zbrku. Kako li bi samo djeca spavala nakon tako smušene priče?
Biser do bisera

Kako li bi se ponašale ovce? Ne bi se smjele nikada više skloniti u hladovinu pod drvo. Njihovi čuvari, psi ovčari, ostali bi potpuno besposleni jer se nisu prilagodili novim prilikama: niti su naučili letjeti, niti se pentrati po drveću. Vuk ščepa ovcu i skoči na drvo, a psu ostaje samo da odozdo bijesno laje i poskakuje. I ode mu autoritet dovraga i kod gazde, i kod ovaca, a o vuku da i ne pričam.

Ni izletnici više nisu spokojni. Evo, zamišljam našu ministricu, koja je odobrila ovaj udžbenik i na sva usta hvali njegovog izdavača, kako ide u prirodu da bi uživala u njenim čarolijama. Kad se umori, zalegne pod neko drvo i zagleda se u bujnu krošnju, kad ono – odozgo vuk iskezio zube na nju. I prijeti da je… ne smijem ni pomisliti! I to baš u vrijeme kad treba odobravati nove udžbenike! Pa šta bismo onda, ljudi moji?!

Kako se sada provode ptice, to ne znam. Vidim ih još uvijek da slijeću na drveće, pa će biti da su sklopile neki dogovor o suživotu sa vukovima. Ili su se smjestile na najtanje grane, one na koje se vukovi ne usude popeti. Ali to bi moglo potrajati samo dok vukovi ne nauče i letjeti, a kako napreduju, to se može svaki čas desiti, možda već u idućem izdanju ove knjige?! Onda ćemo i mi lovci, ako preživimo, imati, možebit, takmičenje u lovu na leteće glinene vukove umjesto glinenih golubova? A ako se olimpijske igre ponovo dogode u Sarajevu, Vučko više nema baš nikakve šanse biti maskota igara. Gdje je još neko vidio da skija onaj ko živi na drvetu?!


Ali kako svako zlo ima i svoje dobro, tako i ovo veliko otkriće ima one koji se tome raduju, a to su biolozi, prije svega brojni vukolozi. Oni su, garant, već napravili čitavu naučnu disciplinu o vukovima s drveta. Podijelili su ih po grupama. Recimo, lupus querqus živi na hrastu, lupus fagus na bukvi, i tako dalje, i oni spadaju u listopadne vukove, a lupus pinus živi na boru i on spada u zimzelene vukove. Pa su podijeljeni na one koji žive u nižim, srednjim i višim spratovima drveća, pa na noćne i dnevne, zimske i ljetne, dobroćudne i zloćudne, otrovne i neotrovne, i da ne nabrajam dalje. Uglavnom, ovo bi moglo biti ono po čemu bi naša zemlja mogla biti poznata u svijetu, to bi mogao biti naš najbolji brend koji bi nam, napokon, obezbijedio mjesto u svijetu koje nam pripada i dovesti nam milione turista.

Eh, kažu da čovjek uči dok je živ, i na kraju opet umre glup. Zato želim reći na kraju: Hvala našim izdavačima NAM-u iz Tuzle i Vremenu iz Zenice pa nam podariše ovakav udžbenik. Hvala autoricama što ga napisaše i recenzentima Marini Mihalj, Halidi Nefić i Sulejmanu Redžiću što ga ocijeniše ovako visokom ocjenom. Hvala ministrici Melihi Alić što ovaj i još mnogo ovakvih udžbenika majčinski podržava.

Hvala im svima, jer su mi omogućili da umrem bar malo manje glup nego što bih inače, da nisam ovo saznao!
Biser do bisera

:arrow: :arrow: http://www.domaljevac.com/images/vuk2.jpg

:arrow: :arrow: http://www.domaljevac.com/images/vuk3.jpg


DOM@ljevac
Post scriptum:

Nešto razmišljam: možda je i dobro što su naši preci majmuni nekada sišli s drveta da tamo ostave dovoljno prostora za vukove. Uostalom, da nisu, niti bi ko imao pisati ovakve knjige, niti ih odobravati, a bogme ni čitati! Hvala našim precima! Hvala Našoj vrloj ministrici Melihi. Gdje li će nju na slikama u budućim školskim udžbenicima smjestiti? Najbolje sa letećim vukovima! (Vidi naslovnu sliku).

Novi 'biser' u našim udžbenicima: Da bi dobili varnice mačku bi trebalo vući po ćilimu!

Nakon skandala kada je otkriveno da u jednom udžbeniku za osnovnu školu "vuk živi na drvetu", internet portale jučer je preplavio novi zanimljiv "biser" našeg obrazovnog sistema. Naime, u udžbeniku fizike za osmi razred osnovne škole, autora Azize Skoko i Kasima Imamovića, prilikom objašnjavanja jednog statičkog eksperimenta, autori su naveli da treba uzeti mačku, različitim brzinama vući je po ćilimu..., a krajnji ishod bi trebale biti varnice koje lete! [eusa_wall.gif]

Doduše, navode da je potrebna jedna mačka ili komad nečega što je maljavo, primjera radi zimska jakna. Za eksperiment je potrebna još i tamna soba sa ćilimom ili etisonom, gdje ima dovoljno prostora.

"Polako počnite da vučete po ćilimu jaknu koja leži na jednoj strani. Pokušajte različite brzine i posmatrajte što će se dogoditi. Mačke i drugi maljavi predmeti će nagomilati elektricitet kada ih vučete preko ćilima. Možda ćete vidjeti i varnice kako bljeskaju između mace i ćilima", navodi se, između ostalog, u udžbeniku.

Sretko Žmukić, stručni savjetnik u Ministarstvu obrazovanja i nauke KS, bio je jučer zatečen ovim slučajem, te kaže da je mogao biti nađen bolji primjer za opisivanje eksperimenta.

"U materijalnom smislu, tu nije napravljen veliki propust, ali u humanom smislu, to je trebalo zaobići. Na recenzentima je bilo da ukažu, da sugerišu na ono što bi bilo najbolje, jer to nekako asocira na nehuman odnos prema životinjama", kazao je Žmukić .

Upitan hoće li biti neke reakcije Ministarstva, on nam je jučer rekao da je Vijeće za udžbeničku politiku spremno prihvatiti sve primjedbe, jer su nastavnici, učenici i javnost bitan faktor koji ukazuje na nelogičnosti u udžbenicima.

***********************************************************************

[eusa_wall.gif] Iskreno u svim normalnim drustvima, svi pocevsi od autora , recezenata , ministara , pa i svih ostalih koji su ucestvovali u izdavanju ovih udzbenika iz moralnih obaveza bi dali ostavku ili u najgorem slucaju isti bi dobili otkaz , ali kako kod nas "sve moze" tako i ova doticna gospoda i dalje bez imalo srama primaju plate ili placeni su za nesto sto apsolutno prelazi granice razuma .
slika
slika

Avatar
nella26
Velicanstvo Foruma
Velicanstvo Foruma
Postovi: 7486
Pridružen/a: 19 Apr 2009 02:49

Re: Obrazovanje u BiH

#24 Post Postao/la nella26 »

Obrazovanje nam je iole dobro kakvi su udžbenici.
Program devetogodišnjeg osnovnog obrazovanja došao je do sedmog razreda, pošto sam ove godine dobila, između ostalih, i taj sedmi devetogodišnji, dobila sam masu knjiga od kojih trebam izabrati jedan udžbenik kojim će se odsad učenici koristiti, u mojoj školi (jer svaka škola ima pravo slobodnog izbora).
Dobila sam devet udžbenika od različitih izdavača, i ne zna se koji je očajniji. Govoriti o tome kako se ne podudaraju sa planom i programom je suvišno, nemoguće je u jednom udžbeniku naći sve nastavne jedinice koje si dužan odraditi.
Organizovanje aktiva za moju struku je bilo sve osim što treba biti, razmjena ideja o što boljem radu, sve se svelo na promovisanje udžbenika. I na kraju ti se svede od najgoreg izaberi najmanje lošeg
A što se tiče nastavnog plana i programa o tome bi se baš moglo danima pisati. Ono što je najgore je neusklađenost programa određenom naraštaju. Djeca u osmom razredu čitaju Tolstoja [eusa_wall.gif] ali su zato izbacili Mulabdića i sl.
Sve u svemu stanje je očajno
Zadnja izmjena: andro, dana/u 02 Okt 2010 23:42, ukupno mijenjano 1 put.
Razlog: off obrisan
Vezite me cim pocnem sanjati vinograde, zna se ko sam kad se pogase ljeta...

Odgovori