ISLAM & MEDICINA

Sve o Zdravlju vasa licna misljenja i iskustva
Poruka
Autor/ica
Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

POSLANIKOVA MEDICINA

#16 Post Postao/la Abu_haqq »

POSLANIKOVA MEDICINA

Pisac: IBN-KAJJIM EL-DZEVZI

Prevod sa engleskog: MUHIDIN HADJIAHMETOVIC

Knjiga «Poslanikova medicina» (ET-TIBBUN-NEBEVI) Ibn Kajjima el-Dzevzija predstavlja kapitalno djelo klasicne islamske kulture.

Ibn Kajjim Allahovog Poslanika a.s. dozivljava kao prenositelja Objave koja je lijek za ljude. Poslanikov Sunnet najbolja je prakticna primjerna tog lijeka. Zato on pise knjigu Poslanikova medicina. Vaznost «Poslanikova medicina» Ibn-Kajjima el-Djevzija je visestruka.

Tako da Objavljivanje ovog djela na nasem jeziku predstavlja znacajan doprinos proucavanju i upoznavanju Poslanikovog zivota, njegove poslanicke misije i njegovog Sunneta. Ovo nas djelo u prvom redu upoznaje sa jednim znacajnim aspektom Poslanikova zivota koje je u nasoj hadiskoj literaturi do sada bio nedovoljno poznat. «Poslanikova medicina» predstavlja znacajan prakticni prirucnik za svakog muslimana.

U njemu se moze naci mnogo uputa prakticne naravi u pogledu slijedjenja Poslanika u stvarima vjere, morala, drustvenog i tjelesnog zdravlja, lijecenja Kur'anom i ibadetom, tradicionalnog lijecenja prirodnim lijekovima, travama, hranom i td.

Poslanikova medicina, koja je u ovoj knjizi predstavljena odnosi se kako na dusevne tako i na fizicke aspekte zdravlja. Poslanikova medicina se samo moze shvatiti u svijetu Kur'ana i sunneta i nikako drukcije. Ovo djelo takodjer baca svijetlo na razlicite skole i misljenja.

Opstanak ovakvog uspjesnog metoda lijecenja bolesti koji traje preko hiljadi i cetiri stotine godina dokazuje da u njemu postoje mnogi ispravni nacin medicinskog tretmana koji su danas primjenljivi u teoriji i praksi.

-UPOZNAVANJE SA ISLAMSKOM MEDICINOM-
Znanje o medicini rasirilo se islamskim halifatom izmedju pada Rimske imperije u 5-om vijeku i evropske renesanse, takodjer u 15-om vijeku. Ipak, bujanje islamskih medicinskih institucija je pocelo za vrijeme 9-og vijeka i podudara se sa zlatnim dobom Abasidskog halifata na istoku (749-1258. g.)

Ovo je more znanja koje je teklo gotovo cetiri vijeka kasnije zaustavljeno od Mongolske invazije na istocni halifat i propadanje zapadnog hilafeta u Spaniji. Muslimani su zaduzeni za ocuvanje mnogih djela Galena i Hipokrata, iznedju ostalih i Evropa se po prvi put upoznala sa Grckom medicinom preko arapskih prijevoda.

U slijedecoj fazi brzog stjecanja grckih i perzijskih nauka, nova generacija muslimanskih naucnika izasla je sa njihovim autenticnim konceptima i doprinosima u medicini, a djela ovakvih skolasticara kao sto su Ibn-Sina el-Razi, (Avicena) i ostali dominirala su evropskim medicinskim skolama nekoliko vijekova. Islamski su naucnici takodjer poboljsali i usavrsili farmakologiju i hemiju. Oni su opisali mnoge lijekove kao sto su: sena, kamfor, muskatov orah i td.

Koristili su aldehide, alkohole i ostala otapala podjednako kao sto su usavrsili metode testiranja cistoce metala i kemikalija. Njihovo istrajavanje u trazenju metoda pretvaranja metala u zlato rezultiralo je otkricem nekoliko hemikalija kao sto su: kiseli metali, antimon bizmut, amonijak i jedinjenja zive. Temeljni hemijski procesi, ukljucujuci destilaciju, kristalizaciju i sublimaciju su isto tako otkriveni.

Tako se u ovoj knjizi spominju dvije vrste bolesti koje su objasnjene u Kur'anu:
1.) bolest srca i
2.) bolest tijela.

Sto se tice oboljenja srca ima ih dvije vrste. Prva je bolest sumnje i dvoumljenja, a druga je bolest zudnje, privlacnosti i td. Obje su navedene u Kur'anu. U tom pogledu Uzviseni Allah dz.s. kaze: »Njihova su srca bolesna , a Allah njihovu bolest jos povecava» ( 2:10 ) . Allah dz.s. kaze:» Kada budu pozvani Allahu i Poslaniku Njegovu da im On presudi, neki od njih odmah ledja okrenu, samo ako znaju da je pravda na njihovoj strani, dolaze im poslusno. Da li su im srca bolesna ili sumnjaju, ili strahuju da ce Allah i Poslanik Njegov prema njima nepravedno postupiti? Nijedno, nego zele da drugima nepravdu cine.» ( 24:48-50 ). Ovo je bolest sumnje i dvoumljenja.
Sto se tice bolesti zudnje, privlacnosti i lakoumnosti, Allah Velicanstveni, opominjuci vjernike porucuje zenama Poslanika Njegovog i govori: «O zene Vjerovjesnikove, vi niste kao druge zene! Ako se Allaha bojite , na sebe paznju govorom ne skrecite, pa da u napast dodje onaj cije je srce bolesno i neusiljeno govorite!» ( 33:32 ).
U ovom djelu je sve ovo gore navedeno opisano i jasno obrazlozeno kroz Kur'an i sunnet.Takodjer pored ovoga tu mozete procitati i nesto o slijedecim naslovima:

· Upotreba prirodnih lijekova
· Nacin lijecenja
· Razumjevanje zdrave dijete i prakticna pravila jedenja i pijenja.Pitanje strukture ljudskog tijela i da li je vatra jedan od elemenata?
· Prirodna i duhovna (Bozanska) medicina.

PRVI DIO
Prvi dio ove knjige nam kazuje nesto vise o bolestima tijela i o tome kako ih lijeciti tako da autor obicnom citaocu zeli pribliziti i pojasniti kako moze pomoci sam sebi a i drugima bar u nekim najcescim situacijama i bolestima. Uz sve ovo nam Ibn-Kajjim prilaze brojne hadise i Kur'anske ajete koji nam objasnavaju ove bolesti, kao i neke predaje o nasim casnim ashabima koji su se nalazili u slicnim situacijama i kako su uz pomoc Boziju i kroz upute Bozijeg Poslanika rijesavali svoje probleme i lijecili razlicite bolesti. Neke od tih bolesti koje su navedene u ovoj knjizi ja cu vam ovdje izdvojiti.

U prvom poglavlju autor nam govori o vrstama prirodnog lijecenja:
· Lijecenje vrucice vodom
· Pozitivne strane vrucice
Lijecenje vrucice vodom
U ovom dijelu prije svega objasnjen je hadis u kome se kaze: «Jacina je vrucice ta koja przi silno kao da je pustena iz kljucale dzehenemske vatre, pa je stoga ohladite sa vodom.» (BUHARIJA, MUSLIM) Takodjer je ovdje opisano sve o ulozi vode i njenom znacaju za covjekovo zdravlje u ovakvim i slicnim situacijama.
Pozitivne strane vrucice
Vrucica nam pomaze u lijecenju paralize kao i stvaranju potrebnih bakterija i enzima, korisna je za mutne tijelesne izlucevine. Pored ovoga autor nam navodi hadis gdje Poslanik , nakon sto je neki covjek kleo vrucicu, kaze: «Ne kuni je, jer ona cisti tijelo od grijeha na isti nacin na koji vatra skida prljavstinu sa zeljeza.»
Regulisanje peristatika (rada crijeva)

Prednosti meda U knjizi «Poslanikova medicina» mozete procitati i slijedece:

· Lijecenje kuge
· Lijecenje edema (vodene bolesti)
· Lijecenje rana
· Lijecenjem pijenjem meda, kanterizacija i pustanje krvi zarezivanjem koze
· Lijecenje epilepsije
· Lijecenje pokvarenih tijelesnih izlucevina
· Lijecenja isijasa
· Lijecenje glavobolje i migrene
· Uravnotezivanje ishrane kao primarno preventivno lijecenje
· Tretman za bubuljice i cireve
Kao i mnoge druge interesantne stvari.


DRUGI DIO

U drugom dijelu su obradjene neke najcesce duhovne bolesti. Koje nam autor zeli pokazati kroz Kur'an i sunnet i pomoci da sami pokusamo sebe zastititi da nedodje do njih, kao i nacin na koji ce mo se ponasati kada se nadjemo u takvoj i slicnoj situaciji. Obradjene su mnoge teme kao na pr.: · Kako se lijeciti od pakosnog urokljivog oka. Nabrojane su i neke Poslanikove dove koje je on ucio i preporucavao drugima da uce u ovakvim situacijama. Evo nekih od tih dova: «Trazim zastitu s Allahovim savrsenim rijecima protiv bilo kog sejtana, uznemirenosti ili briga i protiv bilo kog prijekornog oka.» «Gospodaru, trazim utociste u tvom velicanstvenom licu iTvojim savrsenim rijecima od zla stvorenja cije krajnje granice samo Ti kontrolises. Gospodaru, Ti sam imas moc da oslobodis nedace i promijenis nepravednost. Gospodaru, Tvoji vojnici su nepogrijesivi i Tvoje obecanje ne propada. Slavljen neka si Ti i Tebi se sve dove upucuju.» · Korist od abdesta u lijecenju ljubomorne osobe · Poslanikova uputa u pogledu opcih zastitnih dova (ar. Rukja) · Bit sure El-Fatiha, kao i jos nekih drugih Kur'anskih sura · Lijecenje zalosti, briga, boli i obeshrabljenosti · Koristi od namaza U ovom dijelu mozemo pronaci i opste Poslanikove upute u preventivnoj medicini kao sto su: · Ravnoteza vlage i vrucine · Nacin Poslanikovog ponasanja prilikom jela, pijenja , sjedenju, nacinu spavanja i ustajanja, o njegovoj odjeci imjestu za spavanje · Spolno ponasanje · Sejtan i nedopusten spolni odnos · Vrste ljubavi · Ljecenje ljubavi brakom · Sustezanje kao lijek · Vino duse

TRECI DIO

Sto se tice treceg dijela ove knjige u njemu je sadrzan kraci prirucnik i tumac vrijednosti pojedinih ljekovitih biljaka, te oderdjenih zivotinja i stvari u svruhu lijecenja. Na primjer: A
loja vera (ar. ulva; sabiri)
Ummu Seleme prenjela je da ju je Allahov Poslanik, s.a.v.s. posjetio nakon sto je Ebu Seleme umro, a taj dan ona je nanijela svijez alojin sok na lice. Allahov Poslanik, s.a.v.s. upitao ju je:»Sta ti se desilo, o Umu Seleme?» Ona je odgovorila:» To je samo alojin sok kojeg sam stavila na lice zbog ovlazivanja, o Allahov Poslanice, a on nema nikakva mirisa.» On je odgovorio:»On kontrahira tkivo i moze ostetiti tvoju kozu. Nanesi ga ako hoces nocu, a ne tokom dana.»
Zec (ar. erneb)
Zecije meso je umjereno vruce i suho i najbolji njegov dio su ledja i straznje noge ili bedro. Meso zeca najbolje je jesti peceno. Ono uravnotezava stomak, pomaze izlucivanje urina, razgradjuje kamenac. Jedenje zecije glave opusta misicnu napetost i koristi u lijecenju dystaxia ( blazi oblik nemogucnosti uskladjivanja rada misica u voljnim pokretima) i groznicne drhtavice.
Te znacenje jos nekih stvari kao sto su:
· blato, bundeva · guster
· hljeb, hurme
· jaja, jecam
· kajsija, kacuna
· Kur'ana
· meso razlicitih zivotinja
· mlijeko razlicitih zivot
i jos mnogo drugih znacajnih stvari mozete procitati i okoristiti se citanjem djela « Poslanikova medicina» od Ibn Kajjim el-Dzevzija.

Avatar
Musliman_islam
Clan u razvoju
Clan u razvoju
Postovi: 43
Pridružen/a: 25 Mar 2008 02:00
Lokacija: Bosnia

#18 Post Postao/la Musliman_islam »

Naredba da se opere i oèisti posuda iz koje je lokao pas!
Ed Ebu Hurejre, r.a., se prenosi da je Resulullah, sallalahu alejhi we sellem, rekao: “Kada pas pije iz posude nekog od vas pa neka je opere sedam puta”. (Bukhari, Muslim, Ahmed)
Od Ebu Hurejre, r.a., se prenosi da je Resulullah, sallalahu alejhi we sellem, rekao: “Kada pas loèe iz posude nekog od vas pa neka je prospe a zatim opere sedam puta”. (Muslim, Ahmed i Al-Nesa’ijj)
Od Ebu Hurejre, r.a., se prenosi da je Resulullah, sallalahu alejhi we sellem, rekao: “Posuda nekog od vas bit æe, nakon ¹to je iz nje lokao pas, èista nakon ¹to je opere sedam puta od èega ce prvo pranje biti zemljom”. (Muslim, Ahmed i Ebu Dawud)
Od Abdullaha ibn Mugaffela, r.a., je rekao: ‘Naredio nam je Resulullah, sallalahu alejhi we sellem, ubijanje pasa’.
Zatim je on, sallalahu alejhi we sellem, rekao: „©ta je ljudima pa ubijaju pse pa oni se ne ubijaju“.
A zatim je dozvolio da se dr¸e lovaèki psi i psi za èuvanje stoke te je rekao: “Kad pas loèe iz posude nekog od vas pa operite je sedam puta a osmi put je popra¹ite zemljom”. (Ahmed i Ebu Dawud)




U ovom Poslanikovom, sallalahu alejhi we sellem, hadisu se ukazuje na ono ¹to nosi jezik psa od bakterija i ¹tetnih mikroba koje pas ostavlja na posudi prilikom njegovog pijenja, lokanja ili oblizivanja posude.
Stoga je naredba da se ta posuda prospe dokaz da je pas neèist (ned¸aset). Da je pas èist Resulullah, sallalahu alejhi we sellem, ne bi naredio da se dotièna posuda prospe jer je zabranjeno upropa¹tavati imetak. A naredba da se posuda opere je da bi se njena prljav¹tina odstranila - a oprati je zemljom znaèi pomije¹ati zemlju s vodom sve dok ne postane sasvim mutna. I nema razlike izmeðu toga da se prolije voda na zemlju ili stavi zemlja u vodu ili da se uzme mutna voda pa njome opere posuda.
I po¸eljno je da zemlja bude u nekom od prethodnih pranja a ne u zadnjem kako bi nakon zemlje do¹la voda koja æe je isprati. A najbolje je da pranje zemljom bude prvo (a onda pranje vodom). (1)
A otrovnost psa povezana je s njegovom pljuvaèkom. Pa kada bude lokao (ili lizao) iz posude onda æe ta otrovnost putem njegove pljuvaèke doæi do posude. Zato je Resulullah, sallalahu alejhi we sellem, naredio da se posuda iz koje je lokao pas opere. I time se misli na svakog psa, i to iz predostro¸nosti (otklanjanje puta zlu) i iz njegove milosti prema svom ummetu.(2)
Savremena medicina je potvrdila ono ¹to je izgovorio Poslanik, sallalahu alejhi we sellem, jer odista: pas ima veliku ulogu u preno¹enju nekih bolesti na èovjeka. Postalo je opæepoznato da pas prenosi oko trinaest bolesti na èovjeka od kojih je daleko najpoznatija ‘mornarska kesa’ koju uzrokuje jedna malehna glista èija du¸ina nije veæa od 4-5 milimetara a ¸ivi u crijevima psa i to u zastra¹ujuæe velikom broju koji dose¸e do 50 000 (pedeset hiljada).
I kada embrioni raspuknu zidove crijeva bolesnog èovjeka one onda kreæu put jetre, crijeva, mozga i drugih organa tijela. Zatim se sakupljaju unutar ovih organa i formiraju mornarske kesice koje unutra sadr¸e posebnu tekuæinu èije curenje - ili kao posljedica neke nesreæe ili za vrijeme operacije – automatski vodi o¹trom cirkulacionom slomu (udaru) gdje ozbiljno prijeti ¸ivotu bolesnika.(3)
A u njemaèkom èasopisu ‘Kosmos’ dr.Gradfentser je objavio èlanak pod naslovom “Opasnosti koje proizilaze od dr¸anja pasa i njihovom pribli¸avanju”.
Tu se navodi i ovo: “Naglo poveæanje ¸arke ljubavi ljudi prema psima u ovo zadnje vrijeme primorava nas da se osvrnemo na opasnosti koje proizilaze iz toga. A posebno prisvajanje psa potièe na igru s njima i ljubljenje pasa te dopu¹tanje psima da li¸u ruke ljudi i ostatke hrane u posudama.
Sve ovo prethodno spomenuto – a ¹to je daleko od zdravog razuma i opreèno kulturi, ne poklapa se s opæim zakonima zdravlja, jer opasnosti koje zbog ovog tolerisanja (popustljivosti) prijete èovjekovom zdravlju i njegovom ¸ivotu ne smiju se olahko uzeti. Psi koji boluju od vrpèanih glista to prenose na èovjeka te su uzroènici te¹kih bolesti koje znaju dosegnuti do ugro¸avanja njegova ¸ivota”.
Nauèno je potvrðeno da sve vrste pasa pa i one izgledom najsitnije imaju ove vrpèane gliste .
U pokrajini Frisland u Holandiji gdje se psi upotrijebljavaju za vuèu (tegljenje) primijeæeno je da je na svakih sto pasa po dvanaest pogoðeno ovom bole¹æu. A na Islandu je otkriveno da je od 43 stanovnika jedan pogoðen ovom tragedijom.
Primijeæeno je da se ovaj postotak u Austrliji poveæava jer je potvrðeno da svaki 39. stanovnik boluje od te bolesti. I potvrðeno je da je ta glista direktni uzroènik mnogih drugih bolesti u drugim zemljama.
A jedno od otkriæa na¹eg doba je da se mnoga sredstva koja uni¹tavaju bakterije vade iz zemlje, pogotovo kaburske zemlje jer je ta zemlja prljavija od drugih. Na primjer, ‚Streptomicin’ ‘Tatraskilin’ i ‘Neumasin’ - su od tih antibakterija za èiju se proizvodnju koristi zemlja i to zbog postojanja otrovne materije u njenim bakterijama a koja uni¹tava razne vrste drugih bakterija. (4)
A od bolesti koje izazivaju psi su: ¹uga, pseæa bolest – koja je veoma opasna – a prelazi i na ¸ivotinje i na èovjeka, bolest velike opsnosti poznata pod nazivom ‚kist idatik’. Ova bolest se raða unutar jaja¹ca otrovnih glista: tine ikinakoks. Ove gliste se èesto nalaze u crijevima i rasporeðuje jaja¹ca na sve strane pomoæu njenog izmeta u kuæama, sokacima i na poljima po povræu.
Ova bolest prelazi na èovjeka posredstvom pseæeg lizanja posuda hrane ili pijenjem iz posuda s vodom. Jaja¹ca koja se s usta psa i njegova nosa prenose na èovjeka, veoma su sitna i nije ih moguæe vidjeti golim okom. Ta jaja¹ca formiraju u jetri èovjeka ili na njegovim pluæima male kese u kojima se smje¹taju. Odstranjivanje ovih kesica zahtijeva jednu izrazito riziènu operaciju.
Uèenjak Nokard je potvrdio da tuberkuloza prelazi s psa na èovjeka i obrnuto. I to tuberkulozu najèe¹æe prenose gradski psi. Ova opasnost se direktno poveæava onda kada se li¸u prljave stvari, prenosi se mikrobom ove opake bolesti.(5)
Zato je ¹eri’at islama do¹ao s pozivom na nu¸nost pranja posude iz koje je pio pas a zatim njeno dezinficiranje zemljom.
“Ono ¹to vam Poslanik kao nagradu da to uzmite, a ono ¹to vam zabrani ostavite…” (sura Al-Ha¹r, ajet 7).

(1) Pogledati: „Sahih Muslim bi ¹erh imam Al-Nevevi“ 3/177. Tu se ujedno mo¸e i pogledati obja¹njenje razlièitih predaja ove mes’ele: oprati sedam ili osam puta, upotrijebiti zemlju na kraju ili na poèetku itd
(2) Pogledati: “Al-tibb minel-Kktab wes-sunne” str. 213, od Muweffequddina Abdul-Latifa Al-Bagdadija.
(3) Pogledati: “Rihletul-iman fi dzismil-insan” str. 350, od Hamid Ahmed Hamida.
(4) Pogledati knjigu: „Ar-Resul, s.a.w.s.“ str. 45-46, od Se’id Hawa’a.
(5) Pogledati: “Me’alimul-Qur’an fi awalimil-ekwan” str. 297, od Ahmeda Muhjuddina Al-Adzuza.
Lieteratura: “Esalibu al-da’we al-islamijje al-muasire” str. 332- 336, autora Hameda Ibn Nasira ibn Abdur-Rahmana Al-Ammara.
Prijevod: Abdul-Med¸id
„ O vjernici,  trazite sebi pomoc u strpljivosti i obavljanju molitve! Allah je doista na strani strpljivih.“ (El-Bekara, 153)

Odgovori