On je njemu, Muhammedu Salallahu alejhi ve alihi veselleme OBJAVLJEN i direktno su ga zapisivali tadasnji pisari. Znaci nema govora da je ista tu dodato posle preseljenja Muhammeda Salallahu alejhi ve alihi veselleme na Ahiret. A ovo sam pomenuo jer je ukazivalo na to da ti mislis kada si spomenuo godine iza na to da je za vrijeme Hazreti Osmana Radiallahu anhu stampan u sedam primeraka i poslat u sedam pokrajina Islamske drzave.
Tacnu godinu neznam. Ako znas napisi ako je to toliko bitno.
ÄŒOVJEK KOJEG SE STIDE MELECI
Puno ime mu je Osman bin Affan bin el-As bin Umejje bin Abduššems bin Abdumenaf bin Kusajj. Bio je roÄ‘ak Poslanika, s.a.v.s., sa dvije strane. Njegova nana s majÄÂine strane bila je kćerka Abdul-Mutalibova, tj. Poslanikova, s.a.v.s., tetka. S druge strane povezan je s Poslanikom, s.a.v.s., preko pretka Abdul Menafa.
Osman, r.a., je roÄ‘en u bogatoj trgovaÄÂkoj porodici. Bio je poznat po nježnosti i blagosti. Nadaleko je bio poznat njegov stid i veliÄÂina njegovog ahlaka. Bio je uÄÂen ÄÂak i prije prihvatanja Islama. Nikada se nije zanimao za razvratna djela njegovog naroda. Ono Å¡to je takoÄ‘er izrazito karakteristiÄÂno za njegovu liÄÂnost je to da je imao prirodni prezir prema svaÄ‘ama, upotrebi sile ili bilo ÄÂega sliÄÂnog.
Bio je lijepog izgleda, srednje visine, okrugla lica, nježne kože, tamnoput, pravog nosa, krupnih oÄÂiju.
Primio je Islam sebebom Ebu Bekra, r.a., koji mu je rekao: "TeÅ¡ko tebi, Osmane! Kako ti, kao razborit ÄÂovjek, ne možeÅ¡ razluÄÂiti istinu od neistine? Kakvi su ovo kipovi koje obožava naÅ¡ narod? Zar nisu od kamena, gluhi, slijepi, niti koriste, niti Å¡tete?"Osman, r.a., reÄÂe: "Allaha mi, takvi su kakve si ih opisao." Nakon toga su otiÅ¡li do Poslanika, s.a.v.s., gdje je Osman, r.a., priznao svoj Islam, izgovarajući Å¡ehadet.
Njegova blizina s Poslanikom, s.a.v.s., se ogleda i u tome što je ubrzo postao zet Poslanika, s.a.v.s., oženivši njegovu kćerku Rukajju.
S njom je i uÄÂinio hidžru u Abesiniju, nakon Å¡to su se pritisci KurejÅ¡a povećali, a zatim su se nakon nekog vremena ponovo vratili u Mekku. Njihov brak je bio ÄÂuven po slozi, ljubavi i zajedniÅ¡tvu. Njihova porodica je prva uÄÂinila hidžru u Medinu.
PoÄÂinje razvijanje Medine. Poslanik, s.a.v.s., je uÄÂinio hidžru s Ebu Bekrom, r.a., pretvarajući time Medinu u centar Allahove objave, islamske misli i naglog jaÄÂanja Islama. Ubrzo zatim doÅ¡lo je do prve veće bitke u historiji Islama, Bitke na Bedru. Osman, r.a., zbog bolesti svoje voljene supruge, nije uÄÂestovao u ovoj velikoj pobjedi muslimana. Na isti dan je na Ahiret preselila Rukajja r.a.
Allahov Poslanik, s.a.v.s., je za Osmana, r.a., odvojio dio plijena, kao da je i on uÄÂestvovao u ovoj bici. Želeći da saÄÂuva svoje tazbinstvo s plemenitim Poslanikom, Osman je zaprosio i njegovu drugu kćerku Ummu Kulsum. Poslanik, s.a.v.s., je prihvatio ovaj brak i vjenÄÂao ga s njom. Zbog ovoga je Osman, r.a., prozvan ZUN-NUREJN (Vlasnik dva svjetla), tj. Vlasnik dvije ÄÂasti, time Å¡to je dva puta postao zet Poslanika, s.a.v.s., a u ovome nam je dokaz velike Poslanikove ljubavi naspram ovog ÄÂasnog ÄÂovjeka.
Prenosi se od Nizala bin Sebre el-Hilalija da je rekao: "Rekli smo Aliji r.a.: "VoÄ‘o pravovjernih, priÄÂaj nam o Osmanu bin Affanu!"
On je rekao: "Prozvan je Zun-nurejn, na najvećim je stepenima, srodio se s Poslanikom, s.a.v.s., preko njegovih kćeri, i osigurana mu je kuća u Džennetu."
Osman, r.a., je bio Poslanikov, s.a.v.s., izaslanik u Mekku, za vrijeme dogaÄ‘aja poznatog kao Ugovor na Hudejbijji. KurejÅ¡ije su uhapsile Osmana, r.a., a do muslimana je doÅ¡la vijest da je Osman, r.a., ubijen. To je bio sebeb ÄÂuvene muslimanske prisege na smrt, a radi bitke protiv KurejÅ¡a. Ovaj sluÄÂaj spominje i Allah, dž.Å¡., u Kur'anu: "Allah je zadovoljan onim vjernicima koji su ti se pod drvetom na vjernost zakleli. On je znao Å¡ta je u srcima njihovim, pa je spustio smirenost na njih. I nagradiće ih skorom pobjedom." (Prijevod znaÄÂenja - Feth, 18.)
A Poslanik, s.a.v.s., je u toku zakletve pružio svoju ruku i rekao: "Ovo je Osmanova ruka", a u drugoj predaji :"Ovo je za Osmana" (Fethul Bari: 7/54/3698, Tirmizi, i kaže hasen-sahih).
IZBOR ZA HALIFU
Nakon Å¡to je pokopan halifa Omer bin Hattab, r.a., prvog dana 24. godine po Hidžri, po halifinom nareÄ‘enju pristupilo se vijećanju Å¡ure koju su saÄÂinjavala Å¡esterica istaknutih ashaba, meÄ‘u kojima je jedan trebao biti izabran za halifu. To su bili: Osman bin Affan, Alija bin Ebi Talib, Talha bin Ubejdullah, Zubejr bin Avvam, Sa'd bin Ebi Vekkas i Abdurrahman bin Avf. Ovu naredbu halifa Omer je dao nakon Å¡to je uvidio da je islamska država dovoljno stabilna te da odluka o upravi treba da bude donesena izmeÄ‘u ovih najistaknutijih ashaba. Nakon dugog vijećanja, Abdurrahmanu bin Avfu, r.a. bi povjereno da on donese krajnju odluku, tj. da izabere jednog od dvojice: Osmana bin Affana i Alije bin Ebi Taliba. Oba ova ashaba su bili pisari Allahove Objave. Kada se klanjala dženaza Omeru, r.a., Abdurrahman je ih izjednaÄÂio tako Å¡to ni jednom nije dopustio da bude imam, znajući da bi to moglo izazvati nedoumice, te je odredio da dženazu klanja Suhejb bin Sinnan er-Rumi, kojeg je Omer bio odredio da klanja ljudima kao imam, nakon Å¡to je smrtno ranjen halifa Omer. U kabur su ga spustili ÄÂlanovi Å¡ure sem Talhe, sa njegovim sinom Abdullahom, tako da su i ovdje bili izjednaÄÂeni Osman i Alija, r.a., Odluka je bila teÅ¡ka. Abdurrahman, r.a., je tri dana klanjao nafile, a zatim bi izlazio i tražio miÅ¡ljenje muslimana po ovom pitanju. Spominje se da je pitao sve, ÄÂak i putnike namjernike, nije izostavio ni to da pita djecu u mektebima, te da ova tri dana skoro nije zaspao. Odluka velike većine muslimana je bila: NOVI HALIFA MUSLIMANA JE OSMAN BIN AFFAN, r.a.
Kada je odluka donesena, muslimani su se iskupljali u mesdžidu da bi dali prisegu halifi. Nakon ovoga Osman, r.a., im se obrati prigodnom hutbom u kojoj je rekao:
"Vi ste u kući prolaznosti. Nadmećite se u dobru koliko možete do kraja vaÅ¡eg života. Ne znate hoćete li osvanuti ili omrknuti. Zar nije dunjaluk prepun obmana, pa neka vas nikako život na ovome svijetu ne zavara i neka vas u vjeri u Allaha Å¡ejtan ne pokoleba. Uzmite pouku od proÅ¡lih naroda i trudite se da budete bolji. Ne budite nemarni. Gdje su oni Å¡to su radili za dunjaluk, i Å¡to su ostavili tragove i ostatke svojih civilizacija iza sebe? Zar niste ÄÂuli za njih? Odbacite dunjaluk kao Å¡to ga je i Allah, dž.Å¡., odbacio i tražite Ahiret, jer je Allah rekao da je on bolji, rijeÄÂima: "Navedi im kao primjer da je život na ovom svijetu kao bilje koje i poslije natapanja vodom, koju Mi s neba spuÅ¡tamo, ipak postane suho i vjetrovi ga raznesu. A Allah sve može! Bogatstvo i sinovi su ukras na ovom svijetu, a dobra djela, koja vjeÄÂno ostaju, bit će kod Gospodara tvog bolje nagraÄ‘ena i ono (su) u Å¡ta se ÄÂovjek može pouzdati!" (Prijevod znaÄÂenja - Kehf, 45.-46.)
NAJZNAÄŒAJNIJA DJELA OSMANA r.a.
MeÄ‘u najznaÄÂajnija djela halife Osmana bin Affana, r.a., se ubrajaju:
1)DALJA STABILIZACIJA ISLAMSKE DRŽAVE.
U prvim godinama Hilafeta Osman, r.a., se posvetio dovršavanju i upotpunjavanju vojnih operacija na Istoku i Zapadu. U potpunosti je osvojena Armenija i Azerbejdžan. Uništava se Perzijsko carstvo. Bizantijske trupe su osujećene u namjerama da pod svoje okrilje povrate Egipat i Šam.
2) OSNIVANJE POMORSKIH SNAGA
Centri mornarice su bili u Egiptu i Ã…Â amu.
Zadatak je bio jasan: oÄÂuvanje obala islamske države i ispomoć u ratovima protiv nevjernika. Mornarica je prerasla u najveću pomorsku silu tog vremena, Å¡to se ogledalo u osvajanju mnogih ostrva, meÄ‘u njima i Kipra.
3) SAKUPLJANJE I Ã…Â IRENJE MUSHAFA
Osnivaju se rigorozne komisije za Å¡irenje Mushafa. Uzet je primjerak koji je ÄÂuvan kod Hafse, r.a., Poslanikove, s.a.v.s., supruge, te je umnožen i razaslat u sve krajeve islamske države kako bi se sprijeÄÂilo bilo kakvo razilaženje u Allahovoj Objavi.
O svojoj ljubavi spram Allaha I Njegova Poslanika, te njegovom ulogom u Islamu, vidimo i u njegovim, r.a., skromnim rijeÄÂima: "A zatim, pa kada je Allah poslao Svoga Poslanika sa istinom, bio sam jedan od onih koji su se (odmah) odazvali Allahu i Njegovom Poslaniku, i povjerovao sam u sve s ÄÂime je poslat, a zatim sam uÄÂinio i dvije hidžre… Drugovao sam s Poslanikom, s.a.v.s., a da mu nikada nisam bio nepokoran, niti sam ga ikada prevario…"
(Fethul-Bari:7/53/3696)
POBUNA PROTIV HALIFE
Kao Å¡to smo već spomenuli, halifa Osman, r.a., je bio izrazito blage naravi. Mnogi historiÄÂari ovu ÄÂinjenicu uzimaju kao povod za mnoge napade na halifu. Njegova blagost je bila tolika da nije skoro nikoga uskraćivao od onoga Å¡to bi zatražio. Ovo su pratili munafici, na ÄÂelu sa Abdullahom bin Sebe'om, koji je u Egiptu otvoreno poÄÂeo izazivati revolt protiv halife muslimana. IzmiÅ¡ljao je njegove greÅ¡ke i mahane, govorio protiv njega i Å¡irio smutnju po islamskoj državi. Klica sumnje se brzo Å¡iri. Revolt jaÄÂa te i mnogi iskreni vjernici dolaze u nedoumicu i podpadaju pod propagandu munafika. Njegova mirna priroda ne odgovara na ova kretanja. Kulminacija pobune je bila kada su ustanici doÅ¡li u Medinu, glavni grad islamske države, te opkolili kuću u kojoj je stanovao Osman, r.a.
Osman, r.a., je ubijen dok je uÄÂio Kur'an.
Osman, r.a., je iza svoje smrti ostavio ÄÂetiri ÄÂasne supruge. To su bile: Naila, Remla, Ummul Benin i Fahata. Osmana, r.a., je Allah obdario sa 14-oro djece, od kojih su neka umrla u svojoj ranoj mladosti.
Pobuna protiv halife ostavila je ogroman prostor za kasnija djelovanja munafika, i njihovo osnivanje raznih sekti, pravaca i podvala. Događaji koji su neposredno uslijedili su usko bili povezani sa ovim nemilim događajem.
NEKE KARAKTERISTIKE OSMANA BIN AFFANA, r.a.
Rekao je Omer, r.a., kada je odreÄ‘ivao ÄÂlanove Å¡ure: "Ne vidim ni jednog ko je preÄÂi da odluÄÂuje o toj stvari od sljedećih, kojima je Poslanik, s.a.v.s., bio zadovoljan u svom životu, to su: Alija, Osman, Zubejr, Talha, Seid i Abdurrahman"
Jedna od karakteristika koja je krasila Osmana, r.a,. je i to da mu je Poslanik, s.a.v.s., liÄÂno potvrdio da je on od stanovnika Dženneta. Naime, u mnogo hadisa se prenosi sluÄÂaj u vezi bunara Aroma, u blizini Medine, za koji je Poslanik s.a.v.s. rekao da onaj ko ga kupi i stavi na raspolaganje muslimanima, taj je stanovnik Dženneta. UÄÂinio je to Osman, r.a. Druge prilike, Poslanik, s.a.v.s., je ponovio ovu svoju poruku muslimanima kada je za vrijeme sakupljanja novaca za "siromaÅ¡nu vojsku" (kako je prozvana), Osman r.a. je poklonuo 300 deva i 1000 zlatnika.
Prenosi Muslim od AiÅ¡e, majke vjernika, da je rekla: "Rekao je Poslanik, s.a.vs.:"Kako da se ne stidim ÄÂovjeka kojeg se stide meleci." (Sahihul-Muslim i njegov Å¡erh: 5/168), Buhari, "Feth": 7/3695)
Bio je ÄÂovjek koji je ÄÂuvao svoju vjeru i svoju ÄÂast, te je i Poslanik, s.a.v.s., upozorio Osmana, r.a., da istraje u dobu fitneta i razilaženja koja će se desiti u njegovo vrijeme. Ebu Hurejre, r.a., prenosi da je Poslanik rekao svojim ashabima:"Doći će vrijeme fitneta i razilaženja, ili razilaženja i fitneta" "Ã…Â ta nam preporuÄÂujeÅ¡, o Allahov PoslaniÄÂe?" - rekoÅ¡e ashabi. "Držite se Emira (voÄ‘e) i njegovih drugova", te je pokazao ka Osmanu. (Hakim u "Mustedreku" / 3/103, i Ahmed u "Musnedu" 4/105-110).
TakoÄ‘er se bilježi da je Poslanik, sa.v.s., tražio na smrtnoj postelji da mu se dovedu neki njegovi prijatelji. Te je po Poslanikovoj, s.a.v.s., želji doveden Osman, r.a., te ga je on obavijestio o tome da će biti muÄÂen i ubijen, te je on, r.a., na dan svoje pogibije rekao: "Ovo mi je obećao Poslanik, i ja sam strpljiv na tome."
Od Enesa, r.a., se prenosi da je rekao: "Popeo se Poslanik, s.a.v.s., na brdo Uhud, s njim su bili Ebu Bekr, Omer i Osman, r.a., te se ono poÄÂelo tresti. Poslanik je rekao: “Smiri se! Na tebi su Poslanik, Siddik i dva Å¡ehida (tj. Omer i Osman)" (Feth:7/53/3699)
Pa neka Allah podari najljepšu nagradu ovome heroju Islama!