Re: Dešavanja u BiH
Postano: 05 Okt 2010 23:20
Kamera na BanjaluÄÂkom polju
Blic kamere koji je posljednjih dana iznenadio vozaÄÂe koji su na BanjaluÄÂkom polju, na raskrsnici istoÄÂnog tranzita i Ulice olimpijskih pobjednika, prekoraÄÂili brzinu, samo je upozorenje vozaÄÂima da vode raÄÂuna kako voze, budući da se prekrÅ¡aji zabilježeni ovom kamerom joÅ¡ uvijek neće naplaćivati, kaže Mladen Marić, komandir Stanice za bezbjednost saobraćaja Banja Luka.
On je pojasnio da je kamera, koju je prije tridesetak dana na potezu od preduzeća "Autoprevoz" prema studentskom kampusu, na raskrsnici prema zgradi Vlade RS, postavila jedna privatna beogradska firma, još uvijek u testnoj fazi, i da će probna faza potrajati između tri i šest mjeseci.
- Nakon testne faze odluÄÂićemo da li će se i taj radar uvezati u rad s već stacioniranim radarskim sistemima na podruÄÂju grada - istakao je Marić.
BanjoluÄÂanin Dragan Bojić kaže da je bio iznenaÄ‘en kada je vidio blic kamere koja ga je uslikala, jer je pored nje proÅ¡ao nedozvoljenom brzinom.
- Nisam znao da je nova kamera postavljena, jer to nigdje nije objavljeno, a mislim da tako neÅ¡to ne bi trebalo uraditi ukoliko se javnost prije toga ne obavijesti - rekao je Dragan i dodao da je odahnuo kada je ÄÂuo da je radar trenutno u testnoj fazi i da se radi samo o upozorenju vozaÄÂima.
Predsjednik Udruženja za unapreÄ‘enje i bezbjednost saobraćaja Banja Luka, Milenko Jaćimović, istiÄÂe da postavljanje radrskih sistema na svim mikrolokacijam, ukljuÄÂujući i pomenutu, na podruÄÂju grada, pa i Å¡ire preventivno djeluju na ukupnu kulturu u saobraćaju.
Međutim, dodaje on, u Ulici olimpijskih pobjednika nalazi se veliki broj svjetlećih saobraćajnih znakova, koje će svakako uticati na smanjenje brzine.
- Na svakih stotinu metara vozaÄÂi moraju prilagoditi brzinu kretanja uslovima puta, ili zaustaviti vozilo, jer je ta relacija na taj naÄÂin ureÄ‘ena semaforima - kazao je Jaćimović.
On smatra da radarski sistem treba proširiti na saobraćajnice, kao što su Banja Luka - Klašnice, te od motela "Nana" na putu prema Jajcu.
- Posebno zapažene, kada su u pitanju saobraćajne nesreće jesu dionica Krupa na Vrbasu, kanjon Vrbasa na dionici Tijesno i na putu prema Prijedoru, zbog ÄÂega mislim da bi u nekoj bližoj budućnosti radarskim sistemima trebalo pokriti i te relacije - miÅ¡ljenja je Jaćimović.
Iz MUP-a podsjećaju da su stacionirani radarski sistemi na magistralom putu M-1.16 Banja Luka - KlaÅ¡nice kod motela "Nana", u Ulici krajiÅ¡kih brigada i na raskrsnici bulevara Živojina MiÅ¡ića i Petra Bojovića u Boriku znatno smanjili broj saobraćajnih nesreća i tako ostvarili svoj cilj. Ali, kažu, broj evidentiranih prekrÅ¡aja koje vozaÄÂi naprave nije se promijenio i kreće se oko 250 prekoraÄÂenja brzine ili prolazaka kroz crveno svjetlo dnevno.
- Najveće prekoraÄÂenje dozvoljene brzine zabilježeno je u Ulici krajiÅ¡kih brigada. Radarski sistem u junu zabilježio je vozilo koje se kretalo brzinom 194 kilometra na ÄÂas - naglasio je Marić.
Blic kamere koji je posljednjih dana iznenadio vozaÄÂe koji su na BanjaluÄÂkom polju, na raskrsnici istoÄÂnog tranzita i Ulice olimpijskih pobjednika, prekoraÄÂili brzinu, samo je upozorenje vozaÄÂima da vode raÄÂuna kako voze, budući da se prekrÅ¡aji zabilježeni ovom kamerom joÅ¡ uvijek neće naplaćivati, kaže Mladen Marić, komandir Stanice za bezbjednost saobraćaja Banja Luka.
On je pojasnio da je kamera, koju je prije tridesetak dana na potezu od preduzeća "Autoprevoz" prema studentskom kampusu, na raskrsnici prema zgradi Vlade RS, postavila jedna privatna beogradska firma, još uvijek u testnoj fazi, i da će probna faza potrajati između tri i šest mjeseci.
- Nakon testne faze odluÄÂićemo da li će se i taj radar uvezati u rad s već stacioniranim radarskim sistemima na podruÄÂju grada - istakao je Marić.
BanjoluÄÂanin Dragan Bojić kaže da je bio iznenaÄ‘en kada je vidio blic kamere koja ga je uslikala, jer je pored nje proÅ¡ao nedozvoljenom brzinom.
- Nisam znao da je nova kamera postavljena, jer to nigdje nije objavljeno, a mislim da tako neÅ¡to ne bi trebalo uraditi ukoliko se javnost prije toga ne obavijesti - rekao je Dragan i dodao da je odahnuo kada je ÄÂuo da je radar trenutno u testnoj fazi i da se radi samo o upozorenju vozaÄÂima.
Predsjednik Udruženja za unapreÄ‘enje i bezbjednost saobraćaja Banja Luka, Milenko Jaćimović, istiÄÂe da postavljanje radrskih sistema na svim mikrolokacijam, ukljuÄÂujući i pomenutu, na podruÄÂju grada, pa i Å¡ire preventivno djeluju na ukupnu kulturu u saobraćaju.
Međutim, dodaje on, u Ulici olimpijskih pobjednika nalazi se veliki broj svjetlećih saobraćajnih znakova, koje će svakako uticati na smanjenje brzine.
- Na svakih stotinu metara vozaÄÂi moraju prilagoditi brzinu kretanja uslovima puta, ili zaustaviti vozilo, jer je ta relacija na taj naÄÂin ureÄ‘ena semaforima - kazao je Jaćimović.
On smatra da radarski sistem treba proširiti na saobraćajnice, kao što su Banja Luka - Klašnice, te od motela "Nana" na putu prema Jajcu.
- Posebno zapažene, kada su u pitanju saobraćajne nesreće jesu dionica Krupa na Vrbasu, kanjon Vrbasa na dionici Tijesno i na putu prema Prijedoru, zbog ÄÂega mislim da bi u nekoj bližoj budućnosti radarskim sistemima trebalo pokriti i te relacije - miÅ¡ljenja je Jaćimović.
Iz MUP-a podsjećaju da su stacionirani radarski sistemi na magistralom putu M-1.16 Banja Luka - KlaÅ¡nice kod motela "Nana", u Ulici krajiÅ¡kih brigada i na raskrsnici bulevara Živojina MiÅ¡ića i Petra Bojovića u Boriku znatno smanjili broj saobraćajnih nesreća i tako ostvarili svoj cilj. Ali, kažu, broj evidentiranih prekrÅ¡aja koje vozaÄÂi naprave nije se promijenio i kreće se oko 250 prekoraÄÂenja brzine ili prolazaka kroz crveno svjetlo dnevno.
- Najveće prekoraÄÂenje dozvoljene brzine zabilježeno je u Ulici krajiÅ¡kih brigada. Radarski sistem u junu zabilježio je vozilo koje se kretalo brzinom 194 kilometra na ÄÂas - naglasio je Marić.