Evo jedan dobar text na ovu temu ,pa koga zanima bujrum
![smileycrush [smile.gif]](./images/smilies/smile.gif)
Zakoni kojima se žele poniziti bosanski muslimani
ÄÂetvrtak, 16 Septembar 2010 06:15
E-mail Ispis PDF
zakonPrave scene radi pokrivene BoÅ¡njakinje kako bi iznaÅ¡li povod za napuÅ¡tanje sjednice i tako prebacili krivicu na druge, prvenstveno na BoÅ¡njake. Na kraju su, kada im je ponestalo ''demokratskih'' argumenata, poruÄÂili da će, ako se tu naÄ‘u pokrivene BoÅ¡njakinje, dovesti u parlament grupu ''momaka'' s Romanije, u majicama na kojima će biti likovi Radovana Karadžića i Ratka Mladića. Na ovaj naÄÂin otkrili su svoju ÄÂetniÄÂku ćud i svoje prave zloÄÂinaÄÂke namjere.
Gdje su te ''demokrate'' i zastupnici kada treba zaÅ¡tititi ljudska prava BoÅ¡njaka u entitetu koji je pod njihovom upravom? ZaÅ¡to ne sprijeÄÂe napade na džamije u svetome mjesecu ramazanu i ne dovedu pred lice pravde poÄÂinioce? TakoÄ‘er je ÄÂudno da se predloženim zakonima ne pokuÅ¡ava precizno definirati "vehabizam" ili "selefizam". Da li je to nemoguće ili se ustvari tako i hoće, kako bi se krug potencijalnih terorista povećao i proÅ¡irio djelokrug hapÅ¡enja, ÄÂime bi se "zakonskim okvirom" omogućilo hapÅ¡enje bilo kojeg BoÅ¡njaka.
Nedavno smo bili svjedoci nemilog dogaÄ‘aja u Bugojnu, odnosno napada na policijsku stanicu, nakon kojeg su uslijedili drugi dogaÄ‘aji direktno ili indirektno vezani za njega, od kojih svakako najviÅ¡e pažnje privlaÄÂe postupci srpskih predstavnika u državnim institucijama koji su kulminirali traženjem zabrane noÅ¡enja nikaba i zabrane "vehabija" i "selefija". U ovome tekstu ne želimo se baviti analizom dogaÄ‘aja u Bugojnu, da li je u skladu s islamskim normama i da li je poÄÂinjen u njegovo ime, jer je o tome već dosta reÄÂeno i napisano. Relevantne islamske institucije, islamski uÄÂenjaci i radnici na islamskom polju iznijeli su islamski stav po tom pitanju, tako da je onaj koji je to pratio mogao zakljuÄÂiti da taj ÄÂin, ukoliko je poÄÂinjen u ime islama, nema nikakve veze s islamom i njegovim sljedbenicima. Ovdje želimo analizirati istinske namjere onih koji žele izglasati odreÄ‘ene zakone, te Å¡ta je nama BoÅ¡njacima ÄÂiniti naspram date situacije. Obaveza je ukazati i pojasni put grjeÅ¡nika i zlikovaca kako bi ga muslimani upoznali i udaljili se od njega: "Tako Mi potanko izlažemo dokaze, i da bi oÄÂevidan bio put kojim idu zlikovci." (Prijevod znaÄÂenja El-En'am, 55.)
Nevinost dok se ne utvrdi krivica
Svi se slažemo, barem u teoretskom segmentu, da je osoba nevina sve dok se ne utvrdi njena krivica. MeÄ‘utim, naÅ¡a je stvarnost u dosta sluÄÂajeva suprotna prethodno spomenutoj ÄÂinjenici. I prije nego Å¡to relevantne državne institucije iznesu svoje miÅ¡ljenje i sud po odreÄ‘enom dogaÄ‘aju, odreÄ‘ene osobe, krugovi, mediji i drugi iznose svoje stavove i osude, ne ÄÂekajući službenu potvrdu. U svojim osudama i stavovima oslanjaju se na "neimenovane", "bliske", "dobro obavijeÅ¡tene" i druge izvore. Pristrasnost, bombastiÄÂni naslovi, generalizacija, huÅ¡kanje, iznoÅ¡enje neargumentiranih kvalifikacija i sliÄÂno predstavljaju sredstva kojima se žele postići zacrtani ciljevi. Na ovaj naÄÂin naruÅ¡ava se novinarska profesija, objektivnost, pravda, ljudsko dostojanstvo, ljudska prava, kao i druge pozitivne druÅ¡tvene norme. U svemu tome najžalosnije je uÄÂešće i pojedinih boÅ¡njaÄÂkih medija i intelektualaca, koji izgleda uopće ne razmiÅ¡ljaju o rijeÄÂima svoga Gospodara, u prijevodu znaÄÂenja: "O vjernici, dužnosti prema Allahu izvrÅ¡avajte, i pravedno svjedoÄÂite! Neka vas mržnja koju prema nekim ljudima nosite nikako ne navede da nepravedni budete! Pravedni budite, to je najbliže ÄÂestitosti, i bojte se Allaha, jer Allah dobro zna ono Å¡to ÄÂinite!" (El-Maide, 8.); "Onaj ko ide Pravim putem, od toga će samo on koristi imati, a onaj ko luta – na svoju Å¡tetu luta, i nijedan grjeÅ¡nik neće tuÄ‘e grijehe nositi. A Mi nijedan narod nismo kaznili dok poslanika nismo poslali!" (El-Isra, 15.); "I kad govorite, da krivo ne govorite, pa makar se ticalo i srodnika, i da obaveze prema Allahu ne krÅ¡ite – eto, to vam On nareÄ‘uje da biste to na umu imali." (El-En'am, 152.) Stoga se onda ne treba ÄÂuditi kada se u sredstvima informiranja naÄ‘u sljedeći naslovi: "Razbijeno jezgro vehabija u Republici Srpskoj", "Policija RS-a privela pet osoba zbog neovlaÅ¡tenog posjedovanja oružja", "Tekfirije pozivaju BoÅ¡njake da ne stupaju u bh. vojsku i policiju", "Teretnjak za vehabije" i mnogi drugi, s tim da se, nakon zavrÅ¡etka dogaÄ‘aja, u dosta tih naslova obistini narodna izreka: Tresla se gora, rodio se miÅ¡.
Istinske namjere islamofobiÄÂnih ''režisera'' iz RS-a
DogaÄ‘aj u Bugojnu i drugi koji su uslijedili izbacili su na povrÅ¡inu odreÄ‘ene srpske državne dužnosnike koji zahtijevaju izglasavanje zakona o zabrani noÅ¡enja nikaba i zabrani "vehabijskog" i "selefijskog" pokreta, pravdajući svoje zahtjeve sigurnosnim razlozima, opasnošću po državu, pridruženju Evropi, slijeÄ‘enjem odreÄ‘enih evropskih država u tome i sliÄÂno. Pitanje koje se nameće jeste: Da li su te osobe zaista iskrene u svojim namjerama i izjavama? I da li su opravdani njihovi stavovi, razlozi i strahovi? Ili se iza toga kriju drugi daleko opasniji pokuÅ¡aji nasrtanja na BoÅ¡njake i njihove vjerske i kulturne vrijednosti? Možda bi osoba koja ne poznaje dobro proÅ¡lost i sadaÅ¡njost Bosne, te iste "predlagaÄÂe zakona" mogla prihvatiti, ali onaj ko poznaje historiju Bosne i ko ih je iskusio na svojoj koži, dobro zna ćud tih preruÅ¡enih vukova. Zar te iste "demokrate" nisu oborile na desetine zakona koji se tiÄÂu samoga jaÄÂanja države Bosne i Hercegovine i njenih institucija? Ne žele da osude genocid nad BoÅ¡njacima, a istovremeno dozvoljavaju ÄÂetniÄÂke Å¡etnje po manjem entitetu? Prave scene radi pokrivene BoÅ¡njakinje kako bi iznaÅ¡li povod za napuÅ¡tanje sjednice i tako prebacili krivicu na druge, prvenstveno na BoÅ¡njake. Na kraju su, kada im je ponestalo ''demokratskih'' argumenata, poruÄÂili da će, ako se tu naÄ‘u pokrivene BoÅ¡njakinje, dovesti u parlament grupu ''momaka'' s Romanije, u majicama na kojima će biti likovi Radovana Karadžića i Ratka Mladića. Na ovaj naÄÂin otkrili su svoju ÄÂetniÄÂku ćud i svoje prave zloÄÂinaÄÂke namjere. Gdje su te ''demokrate'' i zastupnici kada treba zaÅ¡tititi ljudska prava BoÅ¡njaka u entitetu koji je pod njihovom upravom? ZaÅ¡to ne sprijeÄÂe napade na džamije u svetome mjesecu ramazanu i ne dovedu pred lice pravde poÄÂinioce? TakoÄ‘er je ÄÂudno da se predloženim zakonima ne pokuÅ¡ava precizno definirati "vehabizam" ili "selefizam". Da li je to nemoguće ili se ustvari tako i hoće, kako bi se krug potencijalnih terorista povećao i proÅ¡irio djelokrug hapÅ¡enja, ÄÂime bi se "zakonskim okvirom" omogućilo hapÅ¡enje bilo kojeg BoÅ¡njaka. Iz pisanih i usmenih rijeÄÂi koje su izreÄÂene oko pojave "predlaganja zakona" mogu se izvući sljedeće prave namjere tog akta:
- Iznalaženje zakonskog okvira za ostvarivanje zlih namjera kao Å¡to su hapÅ¡enja BoÅ¡njaka pod izgovorom prijetnje "vehabizma" ili "selefizma" i njihovo neosnovano optuživanje s ciljem zastraÅ¡ivanja, prisiljavanja na napuÅ¡tanje svojih ognjiÅ¡ta, osporavanja prava na povratak i napose ostvarivanja genocidnih namjera i etniÄÂkog ÄÂišćenja nakon Å¡to to nisu uspjeli ratom i oružjem. Zadnji dogaÄ‘aji u Bosanskoj Dubici i Bosanskom Novom najbolji su pokazatelji rezultata sprovedbe tih zakona. HapÅ¡eni su ljudi ÄÂija je krivica bila "preÄÂesto posjećivanje džamija", "život na osami i nepristupaÄÂnom mjestu", "malo duže brade", " pokrivene žene", ÄÂak i ako nisu pokrivene u potpunosti nikabom. U ovim sluÄÂajevima nije bilo važno Å¡to nije naÄ‘en nijedan dokaz protiv tih opasnih ''vehabija" i Å¡to su puÅ¡teni isti dan na slobodu. Važno je da se neÅ¡to ''radi'' i da to ''objektivni'' mediji prate kako bi se pokuÅ¡ao minimalizirati izvjeÅ¡taj ameriÄÂkog State Departmenta u kojem se jasno navodi da RS slabi državu Bosnu i Hercegovinu i onemogućava njenu efikasnu borbu protiv terorizma.
- PokuÅ¡aj izazivanja meÄ‘uboÅ¡njaÄÂkog sukoba, odnosno sukoba izmeÄ‘u BoÅ¡njaka u državnim, policijskim i vjerskim institucijama i takozvanih "vehabija" ili "selefija". Na ovaj naÄÂin žele nametnuti samim BoÅ¡njacima da hapse i sude svoje najbolje i najhrabrije sinove odbrambenog rata 1992. do 1995. godine, ÄÂime bi ''jednim kamenom ubili dva vrapca''.
- PokuÅ¡aj dokazivanja postojanja opasnih islamskih terorista i bijele Al-Kaide u Bosni i Hercegovini, koji predstavljaju opasnost za Bosnu, region i cijelu Evropu, i s kojima se treba obraÄÂunati na svirep naÄÂin, tako da se stekne dojam da Srbi i Republika Srpska brane Evropu od najezde islamskih terorista i da je s takvim osobama nemoguće živjeti u zajedniÄÂkoj državi, stoga otcjepljenje Srba od Bosne, otimaÄÂina boÅ¡njaÄÂke zemlje i poÄÂinjeni genocid, kako to oni plasiraju, predstavljaju potpuno opravdan i legitiman potez. MeÄ‘utim, muslimani su uvjereni da će Allah osujetiti ove loÅ¡e namjere i da ÄÂestiti BoÅ¡njaci neće dozvoliti izglasavanje tih nepravednih zakona: "I nevjernici poÄÂeÅ¡e smiÅ¡ljati spletke, ali ih je Allah otklonio, jer On to umije najbolje" (prijevod znaÄÂenja Ali Imran, 54.); "Ako kakvo dobro doÄÂekate, to ih ozlojedi, a zadesi li vas kakva nevolja, obraduju joj se. I ako budete trpjeli i ono Å¡to vam se zabranjuje – izbjegavali, njihovo lukavstvo vam neće nimalo nauditi. Allah, zaista, dobro zna ono Å¡to oni rade." (prijevod znaÄÂenja Ali Imran, 120.)
Naša obaveza
- Svaki pojedinac iz boÅ¡njaÄÂkog korpusa morao bi shvatiti istinsku pozadinu predloženih zakona i dati svoj doprinos u njihovom neusvajanju jer su upereni protiv BoÅ¡njaka i njihovih vjerskih i kulturnih vrijednosti. BoÅ¡njaÄÂki politiÄÂari trebaju ispoÅ¡tovati i opravdati ukazano boÅ¡njaÄÂko povjerenje, ispuniti svoja obećanja i ne dozvoliti izglasavanje nepravednih zakona: ''I ispunjavajte obavezu, jer će se za obavezu, zaista, odgovarati!" (Prijevod znaÄÂenja El-Isra' 34.) Rekao je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: "Nema nijednog roba kome je Allah dao da bude pretpostavljeni svojim podanicima, a da mu Allah neće, kada umre, zabraniti ulaz u Džennet, ukoliko bude varao svoje podanike." (Muttefekun alejhi)
- Isto tako boÅ¡njaÄÂki uÄÂenjaci, intelektualci, radnici na polju islamskog misionarstva, moraju ujediniti svoje snage u pojaÅ¡njavanju BoÅ¡njacima prave pozadine predloženih zakona i mobilizirati sve svoje potencijale kako bi sprijeÄÂili izglasavanje spornih zakona: "A kada je Allah uzeo obavezu od onih kojima je Knjiga data da će je sigurno ljudima objaÅ¡njavati i da neće iz nje niÅ¡ta kriti, oni su je, poslije, za leÄ‘a svoja bacili i neÄÂim Å¡to malo vrijedi zamijenili; a kako je ružno to Å¡to su u zamjenu dobili!" (Prijevod znaÄÂenja Ali Imran, 187.)
- Eventualne pogreÅ¡ke i neispravne interpretacije islama potrebno je ispraviti u duhu islama, vraćajući se Allahovoj Knjizi i sunnetu naÅ¡ega Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, kako nam je to nareÄ‘eno prilikom razilaženja oko odreÄ‘enog pitanja: "O vjernici, pokoravajte se Allahu i pokoravajte se Poslaniku i predstavnicima vaÅ¡im. A ako se u neÄÂemu ne slažete, obratite se Allahu i Poslaniku, ako vjerujete u Allaha i u onaj svijet; to vam je bolje i za vas rjeÅ¡enje ljepÅ¡e" (Prijevod znaÄÂenja En-Nisa, 59.); "Ma u ÄÂemu se razilazili, treba presudu dati Allah. To vam je, eto, Allah, Gospodar moj – u Njega se ja uzdam i Njemu se obraćam." (Prijevod znaÄÂenja EÅ¡-Ã…Â ura, 10.)
- BoÅ¡njaÄÂka sredstva informiranja trebala bi se pridržavati islamskih normi i profesionalno-objektivnog novinarstva u izvjeÅ¡tavanju, a ne dolijevati ulje na vatru kako bi postigli Å¡to veću ÄÂitanost i popularnost ne birajući sredstva i put da to ostvare, jer im to niÅ¡ta neće koristiti kada doÄ‘u pred Gospodara svih svjetova da polažu raÄÂun za svoja djela: "...on ne izusti nijednu rijeÄ a da pored njega nije prisutan onaj koji bdije." (Prijevod znaÄÂenja Kaf, 18.)
- NaÅ¡a poruka onim osobama koje krivo interpretiraju islam i izvrÅ¡avaju islamom neispravna djela jeste da se boje UzviÅ¡enog Allaha, da znaju da će doći pred Njega na Sudnjem danu, da ne ÄÂine nepravdu svojoj braći muslimanima, da ih ne opterećuju preko njihovih mogućnosti, da ne prouzrokuju probleme koji će imati dalekosežne posljedice, da ne daju povoda naÅ¡im duÅ¡manima i neka pitaju uÄÂene kada ne znaju, kako im je to naredio UzviÅ¡eni Allah: "Mi smo i prije tebe samo ljude kao poslanike slali i objavljivali im – pitajte sljedbenike Knjige (ili uÄÂenjake) ako ne znate." (Prijevod znaÄÂenja En-Nahl, 43.)
Molim UzviÅ¡enog Allaha da nam ukaže na istinu i uÄÂini nas njenim sljedbenicima, i da nam ukaže na neistinu i udalji nas od nje. Amin!
Piše: Osman Smajlović, prof.