Stranica: 62/75.

Re: Vehabije

Postano: 24 Okt 2010 10:18
Postao/la mrki62
Portparol Al-Qaedae u SAD-u: Pozivam muslimane da napadaju zemlje Zapada

slika

24SI - Portparol Al-Qaedae u SAD-u Adam Gadahn apelovao je na muslimane na Zapadu da napadaju države "cionističko-krstaške koalicije", saopštila je obavještajna grupa SITE.

"Želim da poručim mojoj braći muslimanima koji žive u zemljama cionističko-krstaške koalicije da je njihova dužnost sveti rat", rekao je Gadahn na videosnimku, čije je dijelove objavila grupa SITE.

On se obratio muslimanima u emigrantskim zajednicima koji žive na marginama društva u bijednim predgrađima Londona, Pariza i Detroita, onima koji su došli da studiraju u SAD i Evropu na njihovim univerzitetima ili da zarade hljeb na ulicama ovih gradova, prenosi SITE.

"Imate mogućnost da udarite lidere nevjere i osvetite im se na njihovom vlastitom tlu", rekao je on na videosnimku dugom 48 minuta i 20 sekundi, koji je objavio medijski ogranak Al-Qaedae As-Sahab.

On je apelovao na Arape da pokrenu herojske operacije slične invaziji na američki konzulat u Peshawaru i bombardovanju danske ambasade u Islamabadu" u njihovim gradovima i prijestonicama.

"Od suštinske je važnosti da ne povrijedite muslimane i da ne uništite njihovu imovinu u tim napadima", rekao je Gadahn na arapskom jeziku, uz engleski titl.

Gadahn je pozvao muslimane da napadaju američke vojne baze širom Arabijskog poluostrva, Zaljeva, u zemljama Levanta, Turskoj, Siriji, Libanu, Izraelu, Palestini i Egiptu kao što je učinio major Nidal Hasan" američki vojni psihijatar koji je otvorio vatru na svoje kolege u bazi Fort Hood u SAD-u i ubio 13 ljudi.

Gadahn je rođen u SAD-u 1978. godine. On živi na jugu Kalifornije i pojavio se na nekoliko video snimaka Al-Qaedae od 2004. godine.

Re: Vehabije

Postano: 24 Okt 2010 23:00
Postao/la mrki62

Stoga selefije, koje tvrde da je nepotrebno slijediti mehzebe Imama, unose lošu novotariju (bid`a dalala) i siju smutnju svojim svojeglavim interpretacijama Kur'ana i Hadisa. Osim njih postoje i druge struje koje takođe ne priznaju mehzebe niti obligatnost slijeđenja njihove ekspertize, ali se pak zbog svojih modernističkih pogleda ne slažu sa dosta primitivnim i nazadnim selefijama. Oni su okupljeni oko raznih samoproglašenih učenjaka na istoku i zapadu koji vole puno da hodaju okolo i riječito mudruju neznalicama i novim Muslimanima na zapadu. Oni pričaju ono što ljudska narav voli da sluša te su radi toga dosta popularni među neukim masama. Šta da kažem o tim ljudima i onima koji njih slijede osim da navedem dva hadisa našeg časnog Poslanika -sallallahu `alejhi ve sellem:

"Innellahe te’ala la jeqbidul-‘ilme ntiza’a jenteziuh’uhu minel-‘ibad. Ve lekin jeqbidul-‘ilme biqabdil-ulema. Hatta iza lem jubqi ‘alima. Ittehazen-nasu ru-usan džuhhala. Fesuilu fe eftev bi gajri ‘ilm. Fedallu ve edallu." (Ibn Omer u Ahmedovom Musnedu)

"Uzvišeni Allah neće oduzeti ljudima znanje na taj način što će im ga istrgnuti iz njihovih duša, nego će ga oduzeti tako što će dati da pomru pravi učenjaci, poslije čega na Zemlji neće ostati nijedan istinski učenjak (‘alim), koji bi im mogao biti imam (učitelj, vođa). Tada će ljudi uzeti sebi za vođe neznalice (džahile) i postavljati im razna vjerska pitanja, a oni će im davati odgovore (fetve) bez odgovarajuće kvalifikacije i znanja, čime će svijet zavoditi na stranputicu a time i sami sebe upropastiti."

"Setekunu fitnetun jusbihur-redžulu fiha mi’mina, ve jumsi kafira, illa men ahjehullah bil ‘ilm." (Ebi Emamah u Sahih Buhariji)

"Nastupit će doba smutnji i nereda (fitne) u kojim će ljudi osvanjivati kao vjernici, a zanoćivati kao kafiri, osim onih koje Allah zaštiti Svojim znanjem."

Neznanje je izvor svakog zla a istinskog znanja nema onaj ko nema pobožnosti (takva) i ustezljivosti (vera) a ove dvije stvari ne može imati neko ko žudi za dunjalukom i prezire put (tarikat) pobožnjaka. Imami mehzeba su bili čvrsto utemeljeni u pobožnosti i ustezljivosti a njihovo znanje je izvor skoro svih Islamskih informacija kojim se njihovi današnji kritičari kite jer svaki komentar Kur'ana i predaja Hadisa je došla kroz njihove knjige i usmena predanja. Zar da pljujemo na one koji su nam nektar vječnog života brižno predali i kojima je Allah dželle šanuhu Svoje zadovoljstvo podario i čiju vrijednost i ispravnost je Resulullah -sallallahu `alejhi ve sellem- svojim riječima potvrdio? Zar ćemo biti oni koje je Resulullah -sallallahu `alejhi ve sellem- opisao kao predznak Smaka svijeta (kijametski alamet) što će proklinjati ili nipodaštavati prve sljedbenike njegova ummeta? Ljudi bojte se Allaha Veličanstvenog i ne slijedite one koje je šejtan zaveo pa su sami sebi dušmani a i vas svom putu pozivaju.

Re: Vehabije

Postano: 24 Okt 2010 23:05
Postao/la Emmi
slika

Re: Vehabije

Postano: 24 Okt 2010 23:19
Postao/la mrki62
Emmi , hidžab a ne hijab.
Ti nisi ni svjesna koliko vehabije žele naš jezik arapizirati ,......... abahaha abahaha itditd

Najgori su ljudi , koji se ne mogu prilagoditi sredini u kojoj žive a ti Mic ste svakako te osobe.
Vama vehabijama sav svijet smeta, kao i četnicima

Re: Vehabije

Postano: 24 Okt 2010 23:21
Postao/la Emmi
mrki62 je napisao/la:Emmi , hidžab a ne hijab.
Ti nisi ni svjesna koliko vehabije žele naš jezik arapizirati ,......... abahaha abahaha itditd

Najgori su ljudi , koji se ne mogu prilagoditi sredini u kojoj žive a ti Mic ste svakako te osobe.
Vama vehabijama sav svijet smeta, kao i četnicima
:lol: :lol: :lol: :lol: mislim da trebas ici da ti hodza zapise

Re: Vehabije

Postano: 24 Okt 2010 23:24
Postao/la mrki62
Emmi je napisao/la:
mrki62 je napisao/la:Emmi , hidžab a ne hijab.
Ti nisi ni svjesna koliko vehabije žele naš jezik arapizirati ,......... abahaha abahaha itditd

Najgori su ljudi , koji se ne mogu prilagoditi sredini u kojoj žive a ti Mic ste svakako te osobe.
Vama vehabijama sav svijet smeta, kao i četnicima
:lol: :lol: :lol: :lol: mislim da trebas ici da ti hodza zapise
Odkad vehabije vjerujete u zapise ?

Re: Vehabije

Postano: 24 Okt 2010 23:26
Postao/la Emmi
mrki62 je napisao/la:
Emmi je napisao/la:
mrki62 je napisao/la:Emmi , hidžab a ne hijab.
Ti nisi ni svjesna koliko vehabije žele naš jezik arapizirati ,......... abahaha abahaha itditd

Najgori su ljudi , koji se ne mogu prilagoditi sredini u kojoj žive a ti Mic ste svakako te osobe.
Vama vehabijama sav svijet smeta, kao i četnicima
:lol: :lol: :lol: :lol: mislim da trebas ici da ti hodza zapise
Odkad vehabije vjerujete u zapise ?

od kad sam tebe srela na forumu

Re: Vehabije

Postano: 24 Okt 2010 23:26
Postao/la mrki62
Mic_Sokoli je napisao/la:
Vama vehabijama sav svijet smeta, kao i četnicima
Cetnisi su ljudi sa jasnim stavom a ti.............sam skontaj
Ma da, ti poštuješ ljude sa jasnim stavom , dobro je pa priznaješ........
Malo me je čudilo ta sličnost vehabija i četnika al sad tvojim objašnjenjem mi je jasnije, čak puno jasnije,............... zahvaljujem na iskrenosti Mic [muzikafo1.gif]

Re: Vehabije

Postano: 24 Okt 2010 23:37
Postao/la im_ex
Mic_Sokoli je napisao/la:ne kazem ti ja dzaba ti si puska bez metaka
Ma kakva, ba puska - pistoljcic, djeciji :lol:

Re: Vehabije

Postano: 20 Nov 2010 12:27
Postao/la mrki62
Vehabije u BiH (2): Saudijska Arabija financira širenje Vehabija na Balkanu

Ako ovoj permanentnoj krizi pribrojimo i konstantan priljev novca od strane Saudijske Arabije, kojim se inače nezadovoljni imami financiraju, školuju i motiviraju da krizu riješe baš kroz konverzije na vehabijska učenja, fenomen širenja vehabija i njihove popularnosti bit će puno jasniji. Vehabije su kao pokret inducirani iz Saudijske Arabije, koja financira jedno već radikalizirano društvo, čija vjerska zajednica je zbog naprijed opisanih razloga u permanentnoj i dubokoj krizi. Iz ovog razloga je teško procijeniti ukupan broj Vehabija. Prema jednoj gruboj procjeni koja je svojedobno objavljena na Necenzurirano.com, zbroj svih vjernika po džematima čiji su imami prihvatili vehabijska učenja, iznosio bi, za Bosnu i Hercegovinu, Srbiju, Crnu Goru, Kosovo, Albaniju i Makedoniju više od milijun Vehabija na Balkanu. To je broj vjernika koji pokazuju tendencije prema vehabijskoj grani Islama. Broj vjernika Vehabija koji se u cijelosti prihvatili vehabijska učenja je zasigurno znatno manji.


Vehabija i Selefija ima preko 120 milijuna širom svijeta

Na širenje ove grane Islama utječe i činjenica da Vehabije u pravilu dobivaju u svim otvorenim teološkim raspravama sa tradicionalnim imamima, budući da za svako djelovanje traže potporu u stihovima Kurana i Hadisa, te u pravilu puno bolje poznaju muslimanske svete tekstove od tradicionalnih autoriteta, što u vrijeme Interneta ne prolazi nezapaženo u širokim krugovima Muslimana mlađe generacije širom svijeta.

Tako da Vehabije pridobivaju mlade urbane ljude, od Njemačke do Nigerije, od Bosne i Hercegovine do Filipina, od Maroka do Uzbekistana, te se smatra da je na ovu granu Islama, ne računajući tradicionalne Vehabijske zajednice na Arapskom poluotoku (Saudijska Arabija, Katar, Jemen), te u nekim drugim zemljama (jug Jordana), prešlo u zadnjih nekoliko desetljeća više od 50 milijuna ljudi.

Ovom broju treba dodati i tradicionalne zajednice Selefija, od Afrike do Pakistana, čiji broj nije poznat, ali ih ne može biti manje od tridesetak milijuna, tako da ovoj grani Islama danas pripada svakako više od sto, a vjerojatno više od sto i dvadeset milijuna ljudi.

Sukob Vehabija i Islamske vjerske zajednice izbio zbog tradicije koju Vehabije smatraju „nevjerničkom“

Strani autori koji govore o Bosni i Hercegovini često ističu da je Islam u Bosni i Hercegovini tradicionalno jedan od najtolerantnijih.

Istraživački tim Necenzurirano.com je već duže vrijeme upozoravao da je ova tvrdnja, premda je sama po sebi sasvim točna, sve manje relevantna, te da će između ovog novog vjerskog pokreta i tradicionalne Islamske vjerske zajednice doći do otvorenog sukoba.

Do tog sukoba je došlo u Bugojnu.

Premda je napad izveden na policiju, povod terorističkom napadu je bilo tradicionalno muslimansko okupljanje (proštenje) pored slapa Ajvatovica iznad gradića Prusca u blizini Bugojna.

Ovo okupljanje je duboko ukorijenjeno u tradiciji bosne i Hercegovine, ali samo po sebi nema uporište u Kuranu.

Stoga je povod terorističkog napada policijska zaštita tradicionalnoj aktivnosti Islamske vjerske zajednice koju Vehabije smatraju „nevjerničkom“.

Time je teroristički napad, osim što je objavio rat svakom modernom društvu i demokraciji u Bosni i Hercegovini, objavio rat i tradicionalnoj Islamskoj vjerskoj zajednici.

Vehabije u cijelosti negiraju današnji identitet bosanskog muslimanskog društva


Pokret Vehabija i Selefija u Bosni i Hercegovini jest pokret koji po svemu teži drastičnom prekidu svih postojećih definicija bosanskog muslimanskog društva, tj. u cijelosti negira današnji identitet tog društva.

Bosna i Hercegovina je od kraja Drugog svjetskog rata živjela u izrazito sekularnom društvu, a korijeni sekularizacije sežu još od zadnje četvrtine devetnaestog stoljeća, tj. od austrougarske okupacije Bosne i Hercegovine.

Suprotno ovom sekularnom identitetu Vehabije teže stvaranju ultraortodoksnog društva poput onog u Saudijskoj Arabiji ili Afganistanu za vrijeme Talibana.

Bosna i Hercegovina je danas kulturološki u cijelosti orijentirana na Zapad, naročito na Europu.

Svi kulturni trendovi; od odnosa u obitelji, odnosa među generacijama, zabave, glazbe, stila života, prehrane, stila odijevanja itd., razvijaju se pod utjecajem Zapada.

Osim toga, bosanskohercegovački muslimani, kao i ostali narodi u toj zemlji, imaju jake i razmjerno integrirane dijaspore u zemljama Zapadne Europe.

Vehabije teže potpunom iskorjenjivanju ovog trenda.

Najzad, kao što je već ranije napomenuto, sama tradicija Islama kao takvog u Bosni i Hercegovini jest razmjerno umjerena i prožeta sinkreticističkim utjecajima tradicionalnih kršćanskih zajednica (rimokatolika i pravoslavnih), odnosno zajednica koje su nekada postojale na području Bosne i Hercegovine (Crkva Bosanska), o čemu je na Necenzurirano.com objavljeno više tekstova.

Vehabije teže potpunom iskorjenjivanju ovih islamskih tradicija, te potpunoj redefiniciji Islamske vjerske zajednice kao takve.

Višestruki razlozi popularnosti Vehabija u Bosni i Hercegovini


Ovakvi ekstremni pokreti, koji u cijelosti negiraju identitet pojedinog društva bi – kako uobičajena shvaćanja uče – trebali egzistirati na krajnjoj margini društva.

Usprkos tome Vehabije u Bosni i Hercegovini nisu više marginalni.

Premda točnih brojaka nema, nesumnjivo je riječ o popularnom vjerskom pokretu.

Razlozi ove popularnosti su višestruki.

Bosna i Hercegovina je, prije svega, tranzicijsko društvo.

U svim tranzicijskim društvima su jačanja vjerskih, naročito vjersko-nacionalističkih trendova bila učestala, i što je neko društvo bilo dulje u krizi, ili dublje u krizi, to su ovi trendovi bili dugotrajniji i dublji.

Ekstremnih pokreta koji na ekstreman način prezentiraju domaće vjersko naslijeđe poznavale su (donekle s izuzetkom Slovenije) sve zemlje nasljednice bivše Jugoslavije, a poznavali su ga, i to u drastičnoj formi i nemuslimanski narodi Bosne i Hercegovine, Hrvati i Srbi.

Sličnih pokreta poznavale su i mnoge druge tranzicijske zemlje; npr. Slovačka 1990-tih, kao i Mađarska danas.

Stoga je jedan od razloga širenja Vehabija vezan za tranzicijski identitet Bosne i Hercegovine, tim više što je Bosna i Hercegovina zemlja u stalnoj gospodarskoj i socijalnoj krizi.
Vehabije se šire prijelazima imama na „novo učenje“ Islama

Često se ističe da je rat prouzročio radikaliziranje muslimana u Bosni i Hercegovini.

To je djelomično točno, ali nipošto ne objašnjava pojavu i širenje fenomena Vehabija i Selefija u Bosni i Hercegovini.

Bosna i Hercegovina, odnosno bosanskohercegovački muslimani bi, kao tranzicijsko društvo, traumatizirano ratom, po toj logici bili radikalni, ali u okviru svoje tradicionalne Islamske vjerske zajednice.

Prijelaz na „novo učenje“ Islama, tj. učenje koje bosanskohercegovački prostori nikada nisu poznavali ipak nije povezano niti sa tranzicijskim naslijeđem, niti sa ratom.

Dok rat i tranzicijsko naslijeđe objašnjavaju fenomen radikalizacije kao takve, fenomen konverzije u „novo učenje“ Islama njima se ne može objasniti.

Razlog zbog čega se ovaj, inače razmjerno očekivani fenomen radikalizacije bosanskohercegovačkog muslimanskog društva, manifestira kroz konverzije u novu granu Islama, jest fenomen prijelaza imama tradicionalne Islamske vjerske zajednice u Vehabije.

Velika većina prijelaza muslimana sa tradicionalnog sunitskog Islama na novo vehabijsko-selefijsko učenje događa se u džematima (osnovnim, temeljnim zajednicama vjernika, slično župama kod rimokatolika, odnosno parohijama kod pravoslavnih) u kojima su imami prešli na novo učenje.

Današnja IVZ u velikoj je mjeri tvorevina komunističkog sustava

Kao što je već rečeno, u svim tranzicijskim društvima, naročito za vrijeme društvene krize, pojavljuju se radikalni trendovi, koji se vežu na tradicionalni identitet, a u okviru njega na tradicionalne vjerske zajednice koje u određenom tranzicijskom društvu postoje.

No za razliku od tranzicijskih zemalja u području od Estonije do Makedonije, odnosno od Slovenije do Armenije, tradicionalna muslimanska društva na Balkanu (tj. Bošnjaci – bosanskohercegovački muslimani), te Albanci i muslimani na Sandžaku, nemaju tradicionalne vjerske zajednice, kakve su postojale prije komunizma.

Tabu-tema današnje Bosne i Hercegovine, a isto tako i današnjeg Kosova i Makedonije, jest činjenica da su Islamske vjerske zajednice kakve danas postoje, u velikoj mjeri tvorevina komunističkog sustava.

Kriza Islamske vjerske zajednice glavni je uzrok širenja Vehabija

Bosna i Hercegovina je prije Drugog svjetskog rata bila prije svega zemlja Sufija, te su džemati organizirani po raznim sufijskim – derviškim redovima bili brojniji od džemata organiziranih u tradicionalnoj sunitskoj vjerskoj zajednici.

Komunistički režim je potpuno iskorjenio Sufije u Bosni i Hercegovini, te na Sandžaku, te ih je u velikoj mjeri suzbio na Kosovu i u Makedoniji, o čemu je Necenzurirano.com već više puta pisao.

Tako je npr. popularna muslimanska svetkovina na Ajvatovici, koju Vehabije radikalno napadaju, i koja je bila povodom terorističkog napada u Bugojnu, tradicionalno sufijska svetkovina; svetkovina koja slavi derviškog „svetog čovjeka“ Ajvaz Dedu.

Današnja IVZ je samo preuzela tradicionalnu svetkovinu domaćih Sufija, koje je komunistički režim iskorijenio.

Već su režimi prije komunista; Austrougarska i Kraljevina Jugoslavija suzbijali derviške sufijske redove, dok ih je komunistički režim potpuno iskorijenio, te je sve muslimane proglasio pripadnicima jedne centralizirane, strogo sunitske vjerske zajednice, kakva povijesno nikada nije postojala.

Osim što su Sufije bili u većini, Suniti kao takvi povijesno nisu bili organizirani u birokratskoj i strogo centraliziranoj vjerskoj zajednici kakva danas postoji.

Stoga je Islamska vjerska zajednica kao takva u permanentnoj krizi identiteta, koja se manifestira permanentnim nezadovoljstvom imama njenom definicijom.

Slična situacija je i na području Sandžaka, te na Kosovu, Makedoniji i Albaniji, jer su na svim tim područjima prije Drugog svjetskog rata postojale brojne sufijske zajednice, koje su komunističke vlasti odmah poslije rata krenule radikalno iskorjenjivati.

Konstantan priljev novca iz Saudijske Arabije financira Vehabije

Ako ovoj permanentnoj krizi pribrojimo i konstantan priljev novca od strane Saudijske Arabije, kojim se inače nezadovoljni imami financiraju, školuju i motiviraju da krizu riješe baš kroz konverzije na vehabijska učenja, fenomen širenja vehabija i njihove popularnosti bit će puno jasniji.

Vehabije su kao pokret inducirani iz Saudijske Arabije, koja financira jedno već radikalizirano društvo, čija vjerska zajednica je zbog naprijed opisanih razloga u permanentnoj i dubokoj krizi.

Iz ovog razloga je teško procijeniti ukupan broj Vehabija.

Prema jednoj gruboj procjeni koja je svojedobno objavljena na Necenzurirano.com, zbroj svih vjernika po džematima čiji su imami prihvatili vehabijska učenja, iznosio bi, za Bosnu i Hercegovinu, Srbiju, Crnu Goru, Kosovo, Albaniju i Makedoniju više od milijun Vehabija na Balkanu.

To je broj vjernika koji pokazuju tendencije prema vehabijskoj grani Islama.

Broj vjernika Vehabija koji se u cijelosti prihvatili vehabijska učenja je zasigurno znatno manji.

Dvojaki pristup Islamskih vjerskih zajednica fenomenu širenja Vehabija

Islamske vjerske zajednice na području zemalja bivše Jugoslavije reagirale su na ovaj fenomen dvojako; s jedne strane nastojale su što radikalnijim stavovima dobiti legitimitet u odnosu na Vehabije.

Tako su, radi rješavanja svojeg unutarnjeg razdora, pokazivale što je moguće nepomirljiviji stav, kako prema nemuslimanskim narodima, odnosno nemuslimanskim zajednicama, s kojima dijele zajednički teritorij, tako i prema državnim vlastima.

S druge strane, insistirale su na što je moguće monolitnijem nastupu samih muslimana, što je u nekim sredinama u Bosni i Hercegovini i Makedoniji dovodilo do toga da su vjernici bili instruirani da sa nemuslimanima ne smiju komentirati što je propovijedano u džamijama.

Ovaj pristup nije urodio plodom, te je samo pogodovao inkubaciji Vehabija, odnosno njihovom širenju u okviru postojećih Islamskih vjerskih zajednica, u sve radikaliziranijem ozračju, u džematima u kojima su imami prihvatili vehabijska učenja.

IVZ Makedonije zatražila zaštitu države zbog napada Vehabija

Što se događa kad se Vehabije osjete dovoljno jakima za izravan napad, pokazali su nedavni događaji u Makedoniji.

Tamošnji Vehabije su jednostavno krenuli u preuzimanje džamija, tako da se na YouTube –u mogu vidjeti snimci fizičkog razračunavanja vjernika prije početka molitve, ovo uz istjerivanje imama kojeg je postavila makedonska IVZ.

Vehabije su, koristeći uporišta u onim džematima (ponekad cijelim gradskim četvrtima, odnosno cijelim selima) u kojima su imami prešli na vehabijska učenja, krenuli u pridobivanje pristalica na susjednim područjima (susjedne četvrti u gradu, susjedna sela..), te su u njima, ako su imami bili nekooperativni, fizičkim nasiljem protjerali imame.

Zbog toga se u krugovima makedonske IVZ osjetila prava panika, te je Islamska vjerska zajednica Makedonije na kraju priznala da je u ignoriranju prijetnje Vehabija pogriješila, te je zatražila službenu zaštitu države.

Sukob Vehabija i IVZ proširio se iz Makedonije na Kosovo

Ovi napadi Vehabija na službenu IVZ preneseni su na Kosovo.

Tamo, barem za sada, nije došlo do nasilnog preuzimanja džamija, ali je došlo do otvorenih prijetnji i napada na imame koji ne surađuju sa Vehabijama.

I ovdje je slučaj da su imami koji su otvoreno prešli na vehabijska učenja, kao npr. notorni Shefqet Krasniqi (o kojemu je Necenzurirano.com pisao još krajem 2008. godine), koji okuplja preko deset tisuća vjernika na molitvi petkom, nominalno ostali članovi IVZ-a.

Kaos u sjevernoj Albaniji

U sjevernoj Albaniji, gdje osim muslimana živi i znatna zajednica rimokatolika, Vehabije i Selefije imaju „konkurenciju“ u vidu nekih radikalnih sufijskih zajednica.

U ovoj zemlji je, zbog komunističkog naslijeđa, službena IVZ još slabija nego u zemljama bivše Jugoslavije, tako da Vehabije, kao i neke druge radikalne grupe, kontroliraju čitava područja, za sada isključivo u ruralnim krajevima, u kojima uvode paralelnu vlast.

Zbog toga strani promatrači smatraju da je „u pojedinim područjima sjeverne Albanije vlast albanske države prestala funkcionirati“.

Vehabije u Crnoj Gori i Srbiji

Iz sjeverne Albanije se ovaj fenomen širi na crnogorski grad Ulcinj, u kojemu znatnu zajednicu Vehabija čine kako domaći Albanci, tako i brojni, ilegalni useljenici porijeklom iz sjeverne Albanije, koji su se zadnjih godina tamo nastanili.

Vehabijskih zajednica, koje su već manifestirale svoju netrpeljivost, kako prema službenoj IVZ, tako i prema nemuslimanima, ima i na području Sandžaka, i to kako u Crnoj Gori, tako i u dijelu Sandžaka koji pripada Srbiji.

U svim ovim zemljama Balkana Vehabije su u ofenzivi u odnosu na tradicionalnu IVZ, te u tradicionalnim sunitskim muslimanskim društvima ne nailaze na organizirani otpor.

Re: Vehabije

Postano: 20 Nov 2010 15:33
Postao/la Bausstelac
Opet uporno dokazivas da si veliki kjafir,i veliki smutljivac jer "namjerno" siris vjesti za koje si "siguran" da su lazne.

U Makedoniji dzamije nisu preuzeli Vehabije vec obicni Vjernici,i skopskog muftiju kao sto se moze vidjeti na ovom videu http://www.youtube.com/watch?v=ylxk48Nfk8k nisu istulki vehabije vec obican Dzemat.

Vjenici Makedonije ne prihvataju da ih vode ljudi za koje sa jasno dokazalo da su ukrali izmedju 15-20 miliona evra,koji s bili namjenjeni za Kosovske i Bosnjacke izbeglice,i Vjernici Makedonije nece da ih prestavlja Covjek koji zivi sa sinom koji vazi za jednog od 5 najvecih dilera droge na Balkanu.Ako bi ti prihvatio da te vode takvi ljudi,onda si i ti mrki vece djubre nego bilo ko na ovom forumu.

I nemoj mi sad opet reci da ti samo prenosis sta neko pise,jer sam ti taj problem u Makedoniji vec dobro obrazlozio na ovoj temi,ali tebi je u krvi da siris lazi i smutnje o Islamu i Muslimanima