Re: Vehabije
Postano: 24 Okt 2010 10:18
Postao/la mrki62
Portparol Al-Qaedae u SAD-u: Pozivam muslimane da napadaju zemlje Zapada
24SI - Portparol Al-Qaedae u SAD-u Adam Gadahn apelovao je na muslimane na Zapadu da napadaju države "cionistiÄÂko-krstaÅ¡ke koalicije", saopÅ¡tila je obavjeÅ¡tajna grupa SITE.
"Želim da poruÄÂim mojoj braći muslimanima koji žive u zemljama cionistiÄÂko-krstaÅ¡ke koalicije da je njihova dužnost sveti rat", rekao je Gadahn na videosnimku, ÄÂije je dijelove objavila grupa SITE.
On se obratio muslimanima u emigrantskim zajednicima koji žive na marginama društva u bijednim predgrađima Londona, Pariza i Detroita, onima koji su došli da studiraju u SAD i Evropu na njihovim univerzitetima ili da zarade hljeb na ulicama ovih gradova, prenosi SITE.
"Imate mogućnost da udarite lidere nevjere i osvetite im se na njihovom vlastitom tlu", rekao je on na videosnimku dugom 48 minuta i 20 sekundi, koji je objavio medijski ogranak Al-Qaedae As-Sahab.
On je apelovao na Arape da pokrenu herojske operacije sliÄÂne invaziji na ameriÄÂki konzulat u Peshawaru i bombardovanju danske ambasade u Islamabadu" u njihovim gradovima i prijestonicama.
"Od suštinske je važnosti da ne povrijedite muslimane i da ne uništite njihovu imovinu u tim napadima", rekao je Gadahn na arapskom jeziku, uz engleski titl.
Gadahn je pozvao muslimane da napadaju ameriÄÂke vojne baze Å¡irom Arabijskog poluostrva, Zaljeva, u zemljama Levanta, Turskoj, Siriji, Libanu, Izraelu, Palestini i Egiptu kao Å¡to je uÄÂinio major Nidal Hasan" ameriÄÂki vojni psihijatar koji je otvorio vatru na svoje kolege u bazi Fort Hood u SAD-u i ubio 13 ljudi.
Gadahn je rođen u SAD-u 1978. godine. On živi na jugu Kalifornije i pojavio se na nekoliko video snimaka Al-Qaedae od 2004. godine.
Re: Vehabije
Postano: 24 Okt 2010 23:00
Postao/la mrki62
Stoga selefije, koje tvrde da je nepotrebno slijediti mehzebe Imama, unose loÅ¡u novotariju (bid`a dalala) i siju smutnju svojim svojeglavim interpretacijama Kur'ana i Hadisa. Osim njih postoje i druge struje koje takoÄ‘e ne priznaju mehzebe niti obligatnost slijeÄ‘enja njihove ekspertize, ali se pak zbog svojih modernistiÄÂkih pogleda ne slažu sa dosta primitivnim i nazadnim selefijama. Oni su okupljeni oko raznih samoproglaÅ¡enih uÄÂenjaka na istoku i zapadu koji vole puno da hodaju okolo i rijeÄÂito mudruju neznalicama i novim Muslimanima na zapadu. Oni priÄÂaju ono Å¡to ljudska narav voli da sluÅ¡a te su radi toga dosta popularni meÄ‘u neukim masama. Ã…Â ta da kažem o tim ljudima i onima koji njih slijede osim da navedem dva hadisa naÅ¡eg ÄÂasnog Poslanika -sallallahu `alejhi ve sellem:
"Innellahe te’ala la jeqbidul-‘ilme ntiza’a jenteziuh’uhu minel-‘ibad. Ve lekin jeqbidul-‘ilme biqabdil-ulema. Hatta iza lem jubqi ‘alima. Ittehazen-nasu ru-usan džuhhala. Fesuilu fe eftev bi gajri ‘ilm. Fedallu ve edallu." (Ibn Omer u Ahmedovom Musnedu)
"UzviÅ¡eni Allah neće oduzeti ljudima znanje na taj naÄÂin Å¡to će im ga istrgnuti iz njihovih duÅ¡a, nego će ga oduzeti tako Å¡to će dati da pomru pravi uÄÂenjaci, poslije ÄÂega na Zemlji neće ostati nijedan istinski uÄÂenjak (‘alim), koji bi im mogao biti imam (uÄÂitelj, voÄ‘a). Tada će ljudi uzeti sebi za voÄ‘e neznalice (džahile) i postavljati im razna vjerska pitanja, a oni će im davati odgovore (fetve) bez odgovarajuće kvalifikacije i znanja, ÄÂime će svijet zavoditi na stranputicu a time i sami sebe upropastiti."
"Setekunu fitnetun jusbihur-redžulu fiha mi’mina, ve jumsi kafira, illa men ahjehullah bil ‘ilm." (Ebi Emamah u Sahih Buhariji)
"Nastupit će doba smutnji i nereda (fitne) u kojim će ljudi osvanjivati kao vjernici, a zanoćivati kao kafiri, osim onih koje Allah zaštiti Svojim znanjem."
Neznanje je izvor svakog zla a istinskog znanja nema onaj ko nema pobožnosti (takva) i ustezljivosti (vera) a ove dvije stvari ne može imati neko ko žudi za dunjalukom i prezire put (tarikat) pobožnjaka. Imami mehzeba su bili ÄÂvrsto utemeljeni u pobožnosti i ustezljivosti a njihovo znanje je izvor skoro svih Islamskih informacija kojim se njihovi danaÅ¡nji kritiÄÂari kite jer svaki komentar Kur'ana i predaja Hadisa je doÅ¡la kroz njihove knjige i usmena predanja. Zar da pljujemo na one koji su nam nektar vjeÄÂnog života brižno predali i kojima je Allah dželle Å¡anuhu Svoje zadovoljstvo podario i ÄÂiju vrijednost i ispravnost je Resulullah -sallallahu `alejhi ve sellem- svojim rijeÄÂima potvrdio? Zar ćemo biti oni koje je Resulullah -sallallahu `alejhi ve sellem- opisao kao predznak Smaka svijeta (kijametski alamet) Å¡to će proklinjati ili nipodaÅ¡tavati prve sljedbenike njegova ummeta? Ljudi bojte se Allaha VeliÄÂanstvenog i ne slijedite one koje je Å¡ejtan zaveo pa su sami sebi duÅ¡mani a i vas svom putu pozivaju.
Re: Vehabije
Postano: 20 Nov 2010 12:27
Postao/la mrki62
Vehabije u BiH (2): Saudijska Arabija financira širenje Vehabija na Balkanu
Ako ovoj permanentnoj krizi pribrojimo i konstantan priljev novca od strane Saudijske Arabije, kojim se inaÄÂe nezadovoljni imami financiraju, Å¡koluju i motiviraju da krizu rijeÅ¡e baÅ¡ kroz konverzije na vehabijska uÄÂenja, fenomen Å¡irenja vehabija i njihove popularnosti bit će puno jasniji. Vehabije su kao pokret inducirani iz Saudijske Arabije, koja financira jedno već radikalizirano druÅ¡tvo, ÄÂija vjerska zajednica je zbog naprijed opisanih razloga u permanentnoj i dubokoj krizi. Iz ovog razloga je teÅ¡ko procijeniti ukupan broj Vehabija. Prema jednoj gruboj procjeni koja je svojedobno objavljena na Necenzurirano.com, zbroj svih vjernika po džematima ÄÂiji su imami prihvatili vehabijska uÄÂenja, iznosio bi, za Bosnu i Hercegovinu, Srbiju, Crnu Goru, Kosovo, Albaniju i Makedoniju viÅ¡e od milijun Vehabija na Balkanu. To je broj vjernika koji pokazuju tendencije prema vehabijskoj grani Islama. Broj vjernika Vehabija koji se u cijelosti prihvatili vehabijska uÄÂenja je zasigurno znatno manji.
Vehabija i Selefija ima preko 120 milijuna širom svijeta
Na Å¡irenje ove grane Islama utjeÄÂe i ÄÂinjenica da Vehabije u pravilu dobivaju u svim otvorenim teoloÅ¡kim raspravama sa tradicionalnim imamima, budući da za svako djelovanje traže potporu u stihovima Kurana i Hadisa, te u pravilu puno bolje poznaju muslimanske svete tekstove od tradicionalnih autoriteta, Å¡to u vrijeme Interneta ne prolazi nezapaženo u Å¡irokim krugovima Muslimana mlaÄ‘e generacije Å¡irom svijeta.
Tako da Vehabije pridobivaju mlade urbane ljude, od NjemaÄÂke do Nigerije, od Bosne i Hercegovine do Filipina, od Maroka do Uzbekistana, te se smatra da je na ovu granu Islama, ne raÄÂunajući tradicionalne Vehabijske zajednice na Arapskom poluotoku (Saudijska Arabija, Katar, Jemen), te u nekim drugim zemljama (jug Jordana), preÅ¡lo u zadnjih nekoliko desetljeća viÅ¡e od 50 milijuna ljudi.
Ovom broju treba dodati i tradicionalne zajednice Selefija, od Afrike do Pakistana, ÄÂiji broj nije poznat, ali ih ne može biti manje od tridesetak milijuna, tako da ovoj grani Islama danas pripada svakako viÅ¡e od sto, a vjerojatno viÅ¡e od sto i dvadeset milijuna ljudi.
Sukob Vehabija i Islamske vjerske zajednice izbio zbog tradicije koju Vehabije smatraju „nevjerniÄÂkom“
Strani autori koji govore o Bosni i Hercegovini ÄÂesto istiÄÂu da je Islam u Bosni i Hercegovini tradicionalno jedan od najtolerantnijih.
IstraživaÄÂki tim Necenzurirano.com je već duže vrijeme upozoravao da je ova tvrdnja, premda je sama po sebi sasvim toÄÂna, sve manje relevantna, te da će izmeÄ‘u ovog novog vjerskog pokreta i tradicionalne Islamske vjerske zajednice doći do otvorenog sukoba.
Do tog sukoba je došlo u Bugojnu.
Premda je napad izveden na policiju, povod teroristiÄÂkom napadu je bilo tradicionalno muslimansko okupljanje (proÅ¡tenje) pored slapa Ajvatovica iznad gradića Prusca u blizini Bugojna.
Ovo okupljanje je duboko ukorijenjeno u tradiciji bosne i Hercegovine, ali samo po sebi nema uporište u Kuranu.
Stoga je povod teroristiÄÂkog napada policijska zaÅ¡tita tradicionalnoj aktivnosti Islamske vjerske zajednice koju Vehabije smatraju „nevjerniÄÂkom“.
Time je teroristiÄÂki napad, osim Å¡to je objavio rat svakom modernom druÅ¡tvu i demokraciji u Bosni i Hercegovini, objavio rat i tradicionalnoj Islamskoj vjerskoj zajednici.
Vehabije u cijelosti negiraju današnji identitet bosanskog muslimanskog društva
Pokret Vehabija i Selefija u Bosni i Hercegovini jest pokret koji po svemu teži drastiÄÂnom prekidu svih postojećih definicija bosanskog muslimanskog druÅ¡tva, tj. u cijelosti negira danaÅ¡nji identitet tog druÅ¡tva.
Bosna i Hercegovina je od kraja Drugog svjetskog rata živjela u izrazito sekularnom druÅ¡tvu, a korijeni sekularizacije sežu joÅ¡ od zadnje ÄÂetvrtine devetnaestog stoljeća, tj. od austrougarske okupacije Bosne i Hercegovine.
Suprotno ovom sekularnom identitetu Vehabije teže stvaranju ultraortodoksnog društva poput onog u Saudijskoj Arabiji ili Afganistanu za vrijeme Talibana.
Bosna i Hercegovina je danas kulturoloÅ¡ki u cijelosti orijentirana na Zapad, naroÄÂito na Europu.
Svi kulturni trendovi; od odnosa u obitelji, odnosa među generacijama, zabave, glazbe, stila života, prehrane, stila odijevanja itd., razvijaju se pod utjecajem Zapada.
Osim toga, bosanskohercegovaÄÂki muslimani, kao i ostali narodi u toj zemlji, imaju jake i razmjerno integrirane dijaspore u zemljama Zapadne Europe.
Vehabije teže potpunom iskorjenjivanju ovog trenda.
Najzad, kao Å¡to je već ranije napomenuto, sama tradicija Islama kao takvog u Bosni i Hercegovini jest razmjerno umjerena i prožeta sinkreticistiÄÂkim utjecajima tradicionalnih kršćanskih zajednica (rimokatolika i pravoslavnih), odnosno zajednica koje su nekada postojale na podruÄÂju Bosne i Hercegovine (Crkva Bosanska), o ÄÂemu je na Necenzurirano.com objavljeno viÅ¡e tekstova.
Vehabije teže potpunom iskorjenjivanju ovih islamskih tradicija, te potpunoj redefiniciji Islamske vjerske zajednice kao takve.
Višestruki razlozi popularnosti Vehabija u Bosni i Hercegovini
Ovakvi ekstremni pokreti, koji u cijelosti negiraju identitet pojedinog druÅ¡tva bi – kako uobiÄÂajena shvaćanja uÄÂe – trebali egzistirati na krajnjoj margini druÅ¡tva.
Usprkos tome Vehabije u Bosni i Hercegovini nisu više marginalni.
Premda toÄÂnih brojaka nema, nesumnjivo je rijeÄ o popularnom vjerskom pokretu.
Razlozi ove popularnosti su višestruki.
Bosna i Hercegovina je, prije svega, tranzicijsko društvo.
U svim tranzicijskim druÅ¡tvima su jaÄÂanja vjerskih, naroÄÂito vjersko-nacionalistiÄÂkih trendova bila uÄÂestala, i Å¡to je neko druÅ¡tvo bilo dulje u krizi, ili dublje u krizi, to su ovi trendovi bili dugotrajniji i dublji.
Ekstremnih pokreta koji na ekstreman naÄÂin prezentiraju domaće vjersko naslijeÄ‘e poznavale su (donekle s izuzetkom Slovenije) sve zemlje nasljednice bivÅ¡e Jugoslavije, a poznavali su ga, i to u drastiÄÂnoj formi i nemuslimanski narodi Bosne i Hercegovine, Hrvati i Srbi.
SliÄÂnih pokreta poznavale su i mnoge druge tranzicijske zemlje; npr. SlovaÄÂka 1990-tih, kao i MaÄ‘arska danas.
Stoga je jedan od razloga širenja Vehabija vezan za tranzicijski identitet Bosne i Hercegovine, tim više što je Bosna i Hercegovina zemlja u stalnoj gospodarskoj i socijalnoj krizi.
Vehabije se Å¡ire prijelazima imama na „novo uÄÂenje“ Islama
ÄŒesto se istiÄÂe da je rat prouzroÄÂio radikaliziranje muslimana u Bosni i Hercegovini.
To je djelomiÄÂno toÄÂno, ali nipoÅ¡to ne objaÅ¡njava pojavu i Å¡irenje fenomena Vehabija i Selefija u Bosni i Hercegovini.
Bosna i Hercegovina, odnosno bosanskohercegovaÄÂki muslimani bi, kao tranzicijsko druÅ¡tvo, traumatizirano ratom, po toj logici bili radikalni, ali u okviru svoje tradicionalne Islamske vjerske zajednice.
Prijelaz na „novo uÄÂenje“ Islama, tj. uÄÂenje koje bosanskohercegovaÄÂki prostori nikada nisu poznavali ipak nije povezano niti sa tranzicijskim naslijeÄ‘em, niti sa ratom.
Dok rat i tranzicijsko naslijeÄ‘e objaÅ¡njavaju fenomen radikalizacije kao takve, fenomen konverzije u „novo uÄÂenje“ Islama njima se ne može objasniti.
Razlog zbog ÄÂega se ovaj, inaÄÂe razmjerno oÄÂekivani fenomen radikalizacije bosanskohercegovaÄÂkog muslimanskog druÅ¡tva, manifestira kroz konverzije u novu granu Islama, jest fenomen prijelaza imama tradicionalne Islamske vjerske zajednice u Vehabije.
Velika većina prijelaza muslimana sa tradicionalnog sunitskog Islama na novo vehabijsko-selefijsko uÄÂenje dogaÄ‘a se u džematima (osnovnim, temeljnim zajednicama vjernika, sliÄÂno župama kod rimokatolika, odnosno parohijama kod pravoslavnih) u kojima su imami preÅ¡li na novo uÄÂenje.
DanaÅ¡nja IVZ u velikoj je mjeri tvorevina komunistiÄÂkog sustava
Kao Å¡to je već reÄÂeno, u svim tranzicijskim druÅ¡tvima, naroÄÂito za vrijeme druÅ¡tvene krize, pojavljuju se radikalni trendovi, koji se vežu na tradicionalni identitet, a u okviru njega na tradicionalne vjerske zajednice koje u odreÄ‘enom tranzicijskom druÅ¡tvu postoje.
No za razliku od tranzicijskih zemalja u podruÄÂju od Estonije do Makedonije, odnosno od Slovenije do Armenije, tradicionalna muslimanska druÅ¡tva na Balkanu (tj. BoÅ¡njaci – bosanskohercegovaÄÂki muslimani), te Albanci i muslimani na Sandžaku, nemaju tradicionalne vjerske zajednice, kakve su postojale prije komunizma.
Tabu-tema danaÅ¡nje Bosne i Hercegovine, a isto tako i danaÅ¡njeg Kosova i Makedonije, jest ÄÂinjenica da su Islamske vjerske zajednice kakve danas postoje, u velikoj mjeri tvorevina komunistiÄÂkog sustava.
Kriza Islamske vjerske zajednice glavni je uzrok širenja Vehabija
Bosna i Hercegovina je prije Drugog svjetskog rata bila prije svega zemlja Sufija, te su džemati organizirani po raznim sufijskim – derviškim redovima bili brojniji od džemata organiziranih u tradicionalnoj sunitskoj vjerskoj zajednici.
KomunistiÄÂki režim je potpuno iskorjenio Sufije u Bosni i Hercegovini, te na Sandžaku, te ih je u velikoj mjeri suzbio na Kosovu i u Makedoniji, o ÄÂemu je Necenzurirano.com već viÅ¡e puta pisao.
Tako je npr. popularna muslimanska svetkovina na Ajvatovici, koju Vehabije radikalno napadaju, i koja je bila povodom teroristiÄÂkog napada u Bugojnu, tradicionalno sufijska svetkovina; svetkovina koja slavi derviÅ¡kog „svetog ÄÂovjeka“ Ajvaz Dedu.
DanaÅ¡nja IVZ je samo preuzela tradicionalnu svetkovinu domaćih Sufija, koje je komunistiÄÂki režim iskorijenio.
Već su režimi prije komunista; Austrougarska i Kraljevina Jugoslavija suzbijali derviÅ¡ke sufijske redove, dok ih je komunistiÄÂki režim potpuno iskorijenio, te je sve muslimane proglasio pripadnicima jedne centralizirane, strogo sunitske vjerske zajednice, kakva povijesno nikada nije postojala.
Osim što su Sufije bili u većini, Suniti kao takvi povijesno nisu bili organizirani u birokratskoj i strogo centraliziranoj vjerskoj zajednici kakva danas postoji.
Stoga je Islamska vjerska zajednica kao takva u permanentnoj krizi identiteta, koja se manifestira permanentnim nezadovoljstvom imama njenom definicijom.
SliÄÂna situacija je i na podruÄÂju Sandžaka, te na Kosovu, Makedoniji i Albaniji, jer su na svim tim podruÄÂjima prije Drugog svjetskog rata postojale brojne sufijske zajednice, koje su komunistiÄÂke vlasti odmah poslije rata krenule radikalno iskorjenjivati.
Konstantan priljev novca iz Saudijske Arabije financira Vehabije
Ako ovoj permanentnoj krizi pribrojimo i konstantan priljev novca od strane Saudijske Arabije, kojim se inaÄÂe nezadovoljni imami financiraju, Å¡koluju i motiviraju da krizu rijeÅ¡e baÅ¡ kroz konverzije na vehabijska uÄÂenja, fenomen Å¡irenja vehabija i njihove popularnosti bit će puno jasniji.
Vehabije su kao pokret inducirani iz Saudijske Arabije, koja financira jedno već radikalizirano druÅ¡tvo, ÄÂija vjerska zajednica je zbog naprijed opisanih razloga u permanentnoj i dubokoj krizi.
Iz ovog razloga je teško procijeniti ukupan broj Vehabija.
Prema jednoj gruboj procjeni koja je svojedobno objavljena na Necenzurirano.com, zbroj svih vjernika po džematima ÄÂiji su imami prihvatili vehabijska uÄÂenja, iznosio bi, za Bosnu i Hercegovinu, Srbiju, Crnu Goru, Kosovo, Albaniju i Makedoniju viÅ¡e od milijun Vehabija na Balkanu.
To je broj vjernika koji pokazuju tendencije prema vehabijskoj grani Islama.
Broj vjernika Vehabija koji se u cijelosti prihvatili vehabijska uÄÂenja je zasigurno znatno manji.
Dvojaki pristup Islamskih vjerskih zajednica fenomenu širenja Vehabija
Islamske vjerske zajednice na podruÄÂju zemalja bivÅ¡e Jugoslavije reagirale su na ovaj fenomen dvojako; s jedne strane nastojale su Å¡to radikalnijim stavovima dobiti legitimitet u odnosu na Vehabije.
Tako su, radi rjeÅ¡avanja svojeg unutarnjeg razdora, pokazivale Å¡to je moguće nepomirljiviji stav, kako prema nemuslimanskim narodima, odnosno nemuslimanskim zajednicama, s kojima dijele zajedniÄÂki teritorij, tako i prema državnim vlastima.
S druge strane, insistirale su na što je moguće monolitnijem nastupu samih muslimana, što je u nekim sredinama u Bosni i Hercegovini i Makedoniji dovodilo do toga da su vjernici bili instruirani da sa nemuslimanima ne smiju komentirati što je propovijedano u džamijama.
Ovaj pristup nije urodio plodom, te je samo pogodovao inkubaciji Vehabija, odnosno njihovom Å¡irenju u okviru postojećih Islamskih vjerskih zajednica, u sve radikaliziranijem ozraÄÂju, u džematima u kojima su imami prihvatili vehabijska uÄÂenja.
IVZ Makedonije zatražila zaštitu države zbog napada Vehabija
Što se događa kad se Vehabije osjete dovoljno jakima za izravan napad, pokazali su nedavni događaji u Makedoniji.
TamoÅ¡nji Vehabije su jednostavno krenuli u preuzimanje džamija, tako da se na YouTube –u mogu vidjeti snimci fiziÄÂkog razraÄÂunavanja vjernika prije poÄÂetka molitve, ovo uz istjerivanje imama kojeg je postavila makedonska IVZ.
Vehabije su, koristeći uporiÅ¡ta u onim džematima (ponekad cijelim gradskim ÄÂetvrtima, odnosno cijelim selima) u kojima su imami preÅ¡li na vehabijska uÄÂenja, krenuli u pridobivanje pristalica na susjednim podruÄÂjima (susjedne ÄÂetvrti u gradu, susjedna sela..), te su u njima, ako su imami bili nekooperativni, fiziÄÂkim nasiljem protjerali imame.
Zbog toga se u krugovima makedonske IVZ osjetila prava panika, te je Islamska vjerska zajednica Makedonije na kraju priznala da je u ignoriranju prijetnje Vehabija pogriješila, te je zatražila službenu zaštitu države.
Sukob Vehabija i IVZ proširio se iz Makedonije na Kosovo
Ovi napadi Vehabija na službenu IVZ preneseni su na Kosovo.
Tamo, barem za sada, nije došlo do nasilnog preuzimanja džamija, ali je došlo do otvorenih prijetnji i napada na imame koji ne surađuju sa Vehabijama.
I ovdje je sluÄÂaj da su imami koji su otvoreno preÅ¡li na vehabijska uÄÂenja, kao npr. notorni Shefqet Krasniqi (o kojemu je Necenzurirano.com pisao joÅ¡ krajem 2008. godine), koji okuplja preko deset tisuća vjernika na molitvi petkom, nominalno ostali ÄÂlanovi IVZ-a.
Kaos u sjevernoj Albaniji
U sjevernoj Albaniji, gdje osim muslimana živi i znatna zajednica rimokatolika, Vehabije i Selefije imaju „konkurenciju“ u vidu nekih radikalnih sufijskih zajednica.
U ovoj zemlji je, zbog komunistiÄÂkog naslijeÄ‘a, službena IVZ joÅ¡ slabija nego u zemljama bivÅ¡e Jugoslavije, tako da Vehabije, kao i neke druge radikalne grupe, kontroliraju ÄÂitava podruÄÂja, za sada iskljuÄÂivo u ruralnim krajevima, u kojima uvode paralelnu vlast.
Zbog toga strani promatraÄÂi smatraju da je „u pojedinim podruÄÂjima sjeverne Albanije vlast albanske države prestala funkcionirati“.
Vehabije u Crnoj Gori i Srbiji
Iz sjeverne Albanije se ovaj fenomen Å¡iri na crnogorski grad Ulcinj, u kojemu znatnu zajednicu Vehabija ÄÂine kako domaći Albanci, tako i brojni, ilegalni useljenici porijeklom iz sjeverne Albanije, koji su se zadnjih godina tamo nastanili.
Vehabijskih zajednica, koje su već manifestirale svoju netrpeljivost, kako prema službenoj IVZ, tako i prema nemuslimanima, ima i na podruÄÂju Sandžaka, i to kako u Crnoj Gori, tako i u dijelu Sandžaka koji pripada Srbiji.
U svim ovim zemljama Balkana Vehabije su u ofenzivi u odnosu na tradicionalnu IVZ, te u tradicionalnim sunitskim muslimanskim društvima ne nailaze na organizirani otpor.
Re: Vehabije
Postano: 20 Nov 2010 15:33
Postao/la Bausstelac
Opet uporno dokazivas da si veliki kjafir,i veliki smutljivac jer "namjerno" siris vjesti za koje si "siguran" da su lazne.
U Makedoniji dzamije nisu preuzeli Vehabije vec obicni Vjernici,i skopskog muftiju kao sto se moze vidjeti na ovom videu
http://www.youtube.com/watch?v=ylxk48Nfk8k nisu istulki vehabije vec obican Dzemat.
Vjenici Makedonije ne prihvataju da ih vode ljudi za koje sa jasno dokazalo da su ukrali izmedju 15-20 miliona evra,koji s bili namjenjeni za Kosovske i Bosnjacke izbeglice,i Vjernici Makedonije nece da ih prestavlja Covjek koji zivi sa sinom koji vazi za jednog od 5 najvecih dilera droge na Balkanu.Ako bi ti prihvatio da te vode takvi ljudi,onda si i ti mrki vece djubre nego bilo ko na ovom forumu.
I nemoj mi sad opet reci da ti samo prenosis sta neko pise,jer sam ti taj problem u Makedoniji vec dobro obrazlozio na ovoj temi,ali tebi je u krvi da siris lazi i smutnje o Islamu i Muslimanima