ekrankaa je napisao/la:Ja zaista ne razumijem nastojanje da se tkz vehabije toliko ocrne, vec je toliko nerazumno dokazivati se na ovakvim temama da se pomalo i cudim , ali razumijem da se ne moze, pogotovo ako si musko , dopustiti nele lazne optuzbe ako si musliman u vjeri.
Dakle,
Tko je taj tko moze da sudi vjernika koji pada na sedzu Allahu dz.s.??
Samo da se pise
![[Happy. [Happy.gif]](./images/smilies/Happy.gif)
Bogdom da sam vehabijka, nema postenijih i cestitih ljudi i zena
Amin.
Pa nije svaki vehabija terorist al je svaki terorist vehabija,............ kontaš li ti to ?
Ako ne, evo ti malo gradiva , da makar malo shvatiš da nije stvar o vjerniku koji klanja i moli se Allahu dž.š., već nešto sasvim treće
Domaći Vehabije i Selefije dio su jednog globalnog politiÄÂkog i vjerskog pokreta i to nema nikakve veze sa tim tvojim objaÅ¡njenjem
NajjaÄÂa grana islamskog terorizma danas jest upravo salafitska/vahabitska grana, koja tvori Al-Qaedu i koja se najbrže od svih grana islamskog terorizma Å¡iri po svijetu.
NajznaÄÂajnija uporiÅ¡ta ove grane terorizma su:
- Afganistan i Pakistan, u kojemu (kako je već ranije reÄÂeno) Salafiti/Vahabiti usko suraÄ‘uju sa nekim granama Sufija;
- Jemen (Al-Qaeda Arapskog poluotoka), (u Jemenu, gdje je oko 50% stanovništva Šijita, djeluju i šijitske grupe povezane sa libanonskim Hezbollahom);
- Somalija (grupacija „al-Shabaab al-Mujahideen“);
- zemlje Saharskog podruÄÂja, naroÄÂito zemlje na jugu Sahare;
- južni Filipini (gdje djeluju među pobunjenicima iz redova muslimanskih manjina);
- Indonezija (gdje su, za razliku od mnogih drugih zemalja Islamskog svijeta, doživjeli osudu domaće – pretežito muslimanske javnosti, i gdje, također za razliku od mnogih ostalih zemalja Islamskog svijeta, nailaze na vrlo organizirani otpor domaćeg policijskog i pravosudnog sustava);
- sjeverozapadni Kavkaz (gdje vehabijski/selefijski terorizam meÄ‘u manjinskim ÄŒeÄÂenima, InguÅ¡ima i raznim plemenima Dagestana podržavaju neke zapadne obavjeÅ¡tajne službe, smatrajući ih „korisnim sredstvom radi slabljenja Rusije“).
Osim gore navedenih podruÄÂja, poÄÂetni znaci ove grane islamskog terorizma pojavljuju se u Kini (kineska Srednja Azija, (Autonomna regija Xinjiang Uyghur) gdje ekstremiste iz redova muslimanskog naroda Ujgura (Uyghur) takoÄ‘er podržavaju odreÄ‘ene zapadne obavjeÅ¡tajne službe, radi slabljenja Kine), Indiji, zatim meÄ‘u Palestincima i najzad u Bosni i Hercegovini.
RazliÄÂita imena za istu granu Islama
Kao što se vidi u ovom tekstu, autor teksta paralelno koristi termine Vehabije, odnosno Vahabiti, te Selefije odnosno Salafiti.
Ovo nije iz razloga nekonzistentnosti teksta, već zbog toga što su ti termini sinonimi.
U struÄÂnoj, socioloÅ¡koj, politoloÅ¡koj i povijesno-znanstvenoj literaturi, kako na hrvatskom jeziku, tako i na bosanskom jeziku, te na srpskom jeziku za ovu granu Islama upotrebljavaju se izrazi Vahabizam, odnosno Salafizam.
U tradiciji Islama na podruÄÂju povijesnog govornog podruÄÂja Å¡tokavskog dijalekta, upotrebljavali su se tradicionalno termini Vehabije odnosno Selefije.
Na taj naÄÂin su obje inaÄÂice jeziÄÂno ispravne, te obje pripadaju jeziÄÂnom opusu kako hrvatskog, tako i boÅ¡njaÄÂkog i srpskog jezika.
Vehabije i Selefije su jedna te ista grana Islama
Ova grana Islama pojavila se u srednjem vijeku na podruÄÂju južne Azije (Indija i Pakistan), te se iz tog podruÄÂja Å¡irila po Islamskom svijetu.
Sve do 18. stoljeća ova grana Islama bila je marginalna, i nigdje nije predstavljala većinu.
Ovo se izmijenilo kada je arapski imam, Muhammad Ibn Abdul Wahhab, nakon studija Kurana u salafitskoj medresi u iraÄÂkom gradu Basri, otiÅ¡ao u svoju rodnu pokrajinu Najd (koja ÄÂini oko polovinu danaÅ¡nje Saudijske Arabije, i u kojoj se nalazi saudijska prijestolnica Riyadh), koja je po njegovom uÄÂenju preÅ¡la na salafitsku granu Islama.
Kasnije se salafitski Islam iz Najda proširio u ostale dijelove današnje Saudijske Arabije, gdje je Vahabizam službena grana Islama, a upražnjava ju 70-80% stanovništva, te u Katar i Jemen.
Stoga se po Abdul Wahhabu lokalni Salafiti Arapskog poluotoka zovu Vahabitima/Vehabijama.
Vehabijama se zovu i oni Salafiti koji su ovu granu Islama primili iz zemalja Arapskog poluotoka. Kako je upravo iz Saudijske Arabije dolazila najodluÄÂnija inicijativa za Å¡irenjem te grane Islama, danas se većina Salafita u svijetu naziva Vahabitima.
Tako da npr. u Pakistanu postoje Salafiti koji se zovu Salafitima i ÄÂiji su predci pripadali ovoj grani Islama kroz stoljeća, te Salafiti koji se zovu Vahabiti, i koji su preÅ¡li na ovu granu Islama u zadnjih dvadeset ili trideset godina, a koji su unutar ove grane Islama većina u danaÅ¡njem Pakistanu.
Vehabije-Selefije predstavljaju najradikalniju granu Islama
Temeljna karakteristika Vehabija , odnosno Selefija jest odbacivanje svake tradicije te odbacivanje tradicionalnih autoriteta.
Ova grana Islama uÄÂi da su sve islamske tradicije pogreÅ¡ne, i da su samo prve generacije Muslimana bili „pravi vjernici“, odnosno da su bili „na pravom putu“.
Stoga se Vehabije zalažu za „povratak na izvornu vjeru“, a da bi se na istu vratili insistiraju na strogom doslovnom ÄÂitanju Kurana i Hadisa.
Ova je grana Islama u svim tradicionalnim muslimanskim društvima revolucionarna i predstavlja beskompromisnog protivnika svakom tradicionalnom autoritetu.
Širenju ove grane Islama u zadnjih nekoliko desetljeća doprinijele su velike donacije iz Saudijske Arabije i Katara, tako da širom svijeta veliki broj imama tradicionalnih sunitskih zajednica prelazi na Vehabije.
To se vidi u današnjem Pakistanu, Kosovu, sjevernoj Albaniji, Bosni i Hercegovini, u nizu arapskih zemalja, u subsaharskoj Africi, u muslimanskoj dijaspori po Zapadnoj Evropi itd.