cigarete
Re: cigarete
Autor: Dr. Å ejh Jusuf Al-Kardawi
www.islam-iman.com - Povodom medjunarodnog dana borbe protiv pušenja, izvjesna braca su me zamolila da nešto kažem o pušenju.
PuÅ¡enje je jedan od poroka kojim su u danaÅ¡njem vremenu pogodjeni svi ljudi. Njime su pogodjeni svi muslimani, a posebno Arapi. PuÅ¡enje je postalo virus kojeg ljudi prenose jedan od drugog. PuÅ¡enje sliÄi epidemiji koja se Å¡iri kao vatra u ljuskama. Ovu naviku preuzimaju mladi od starih, sinovi od oÄeva, siromasi od bogataÅ¡a, a ljudi su postali kao Å¡to se veli, kopija jedan drugom. Time su postali robovi ovog poroka i navici za koju izgleda nemaju prevenciju.
Ranije razilaženje ucenjaka u donošenju propisa o pušenju
Ovaj porok se pojavio u XVI vijeku. Ucenjaci su se razilazili po pitanju donošenja propisa o konzumiranju duhana, pa su neki donijeli fetvu da je ono haram, a neki da je mekruh, dok su neki rekli da je mubah, oslanjajuci se pri tom na pravilo da su u osnovi sve stvari dozvoljene, sve dok se ne dokaže suprotno, što po ovom pitanju nije dokazano.
U našem vremenu moramo donijeti fetvu da je konzumiranje duhana haram
U našem vremenu moramo donijeti nedvojben propis u kojeg nece biti sumnje, a on je da je pušenje duhana cisti haram. Ovaj stav je baziran na mišljenju lekara. Kada lekar kaže da je neka stvar štetna i da u njoj nema koristi, onda islamski pravnik mora slijediti tu uputu i reci da je doticna stvar nesumnjivo haram. Ovo je upravo i mišljenje islamskih pravnika koji su rekli, i sada kažu, da je konzumiranje duhana haram.
Svoje mišljenje su bazirali na nekoliko stavki:
-PuÅ¡enje je u opreÄnosti sa pet neophodnih komponenti za covjeka
Prva:
PuÅ¡enje je Å¡tetno po život, razum, vjeru, imetak i potomstvo. To su ustvari Å¡tetnosti koje utiÄu na pet osnovnih komponenti, kako ih islamski pravnici nazivaju, koje Äine ljudsko življenje i bivstvovanje.
Pušenje je štetno po dušu, život i zdravlje
PuÅ¡enje je pogubno po duÅ¡u covjeka i njegovo zdravlje. Na tome su složni svi svjetski lekari i nauÄni instituti, pa su zato naredili fabrikama duhana, ili cigareta, nazovite ih kako god hocete, da informiraju potroÅ¡ace da je puÅ¡enje stetno po zdravlje.
Konzumiranje duhana je Å¡tetno po zdravlje covjeka, jer prouzrokuje razne karcinome u plućima, grlu, itd., kao Å¡to takodje, negativno utice na kardiovaskularni sistem. Dakle, konzumiranje cigareta je Å¡tetno po život i zdravlje ljudi. Tacno je da puÅ¡enje nije automatska Å¡teta, vec se iza njega krije sporo uniÅ¡tavanje zdravlja. Postoje otrovi koji odmah ubijaju, a postoje otrovi koji ubijaju nakon godinu, dvije ili deset. Duhan je ubitaÄni otrov. U njemu postoje supstance kao Å¡to su: katran, crni mak, nikotin, kao i druge hemijske i otrovne materije koje dugoroÄno Å¡tete ljudskom organizmu. Covjek koji konzumira duhan upija otrov kojim sebe lagano ubija. A da li je dopuÅ¡teno covjeku da sebi oduzme život kad Allah, dž.Å¡., u Kur'anu kaže:
"I jedni druge ne ubijajte! Alah je, doista, prema vama milostiv." (Nisa: 29)
Ucenjaci su saglasni na tome, da muslimanu nije dopušteno konzumirati bilo šta što ce naškoditi njegovom stanju i imetku, pa makar se radilo o nebitnoj stvari, jer Allah, dž.š., kaže:
"I imetak na Allahovom putu žrtvujte, i sami sebe u propast ne dovodite, i dobro Äinite, Allah, zaista, voli one koji dobra djela Äine." (Al-Bekare: 195)
"I jedni druge ne ubijajte! Alah je, doista, prema vama milostiv." (An-Nisa: 29)
Poslanik, a.s., kaže:
"Nema štete, ni oštecenog."
Ne šteti sebi, a ni drugima. Kako može biti dozvoljeno muslimanu da naškodi sebi?!
Filozofija islama je u ovom slucaju jasna kao Sunce u proljetnom danu. Covjek nije sebi svoj vlasnik, pa da sebi naudi kako želi. Ti nisi sebe stvorio, vec te je stvorio Allah:
"O covjece, zašto da te obmanjuje to što je Gospodar tvoj plemenit, koji te je stvorio -pa ucinio da si skladan i da si uspravan - i kakav je htio lik ti dao? (Al-Infitar: 6-8.)
Kako možeš svojim izborom sebi nauditi?
Da li može to uraditi razuman covjek?
Sigurno ne može. Kako onda pušac šteti i sebi i drugima??!
Nauka i medicina su potvrdili da puÅ¡ac nemilosrdno Å¡teti drugima. Ja nisam puÅ¡ac, ali kada sjedim sa puÅ¡acem i ja sam u nekoj mjeri pogodjen dimom uprkos mojoj volji, jer udiÅ¡em dim cigareta. PuÅ¡ac negativno utice na okolinu, svoju ženu, djecu i sve u susjedstvu. Dakle, on Å¡teti sebi i drugima. Zato kažemo da je Å¡teta po duÅ¡u, zdravlje i život od ove navike potvrdjena. Razumnom Äovjeku nije dopuÅ¡teno konzumirati duhan, jer je negativan utjecaj od duhana evidentan. Nije dopuÅ¡teno, iole razumnom covjeku, da uvlaÄi otrov u organizam, pa makar to bilo i samovoljno.
Pušenje je štetno po razum
Allah nam je podario razum da bi njime razmiÅ¡ljali, pa je suludo da covjek bez iÄije prisile sebi naudi?! PuÅ¡enje je Å¡tetno po razum i negativno na njega utiÄe, jer sadrži u sebi vrstu opijuma kojeg Äovjek osjeća prilikom prve cigarete. Dovoljan dokaz tome je ponaÅ¡anje puÅ¡aca, mislim onih puÅ¡aca koji bezobzirno troÅ¡e svoje imetke u onom Å¡to im Å¡teti, a možda su njihovim familijama i djeci potrebne osnovne životne namirnice
Da li je takav covjek normalan?
Nikako ne mislim da je on i njegov postupak normalan, ne uzimajuci u obzir šta suvremena nauka i medicina kaže o utjecaju pušenja na mozak covjeka.
Pušenje je štetno po vjeru
Kao što pušenje šteti duši i razumu, takodjer, šteti i vjeri. Poznajem mnogo ljudi koji ne poste, a razlog tome je, kako jedan od njih rece, cigareta.
On konstatira: "Ne mogu bez cigareta. One su moj život."
Puno ljudi se u vremenu posta iftari upravo ovom necisti, odnosno cigaretom. Pored ovoga, pušenje vodi pušaca cinjenju djela koje je Allah zabranio. U njih spada rasipanje imetka, pricinjavanje štete drugima, neizvršavanje vjerskih i dunjaluckih obaveza koje je Allah naredio. Pušac ne može biti spreman na borbu na Allahovom putu, da odbrani vjeru, zemlju, ili cast, jer ga duhan fizicki slabi i sprjecava dotok snage koja mu je potrebna za mobiliziranje i podnošenje teškoca tokom džihada.
Pušenje je štetno po potomstvo
Poznato je da puÅ¡enje Å¡kodi potomstvu. Ono Å¡kodi djeci i porodici, Å¡to je evidentno. Najnovija izuÄavanja potvrdjuju da djeca koja odrastaju u puÅ¡ackom ambijentu imaju slabije srcane arterije, odnosno kardiovaskularni sistem, od druge djece koja ne odrastaju u takvom ambijentu. Oni takodjer bivaju izloženi bolestima Äiji broj samo Allah zna. Ukoliko djeca žive sa roditeljima koji konzumiraju duhan, oni žive u zagadjenom druÅ¡tvu i okolini u kojoj nasilno udiÅ¡u dim duhana i takoreci s nevoljom puÅ¡e. Pored toga, oni slijede oca puÅ¡aca, misleci da je puÅ¡enje znak muÅ¡kosti. Zbog toga puno djece se hvata za cigaretu i kutiju duhana, kako bi naznaÄili da su vec odrasli i postali dio ljudi. Uzrok tome su roditelji koji konzumiraju duhan.
Pušenje je štetno po imetak
PuÅ¡enje je Å¡tetno po svih pet neophodnih komponenti za život medju kojima spada i imetak. PuÅ¡ac troÅ¡i novac u ono Å¡to ne koristi ni na dunjaluku, ni na Ahiretu. Ucenjaci su složni da je uniÅ¡tavanje imetka na takav nacin haram. UniÅ¡tavanje imetka nije dozvoljeno, jer je to Postolanik, a.s., svojim hadisom zabranio. Imetak pripada Allahu, a ti si opunomocen da ga troÅ¡iÅ¡, a nije ti dopuÅ¡teno da ga troÅ¡iÅ¡ u neÅ¡ Å¡to nije korisno. Takvo troÅ¡enje ne koristi tvojem duhu, tijelu, razumu, duÅ¡i, porodici i ummetu. PuÅ¡ac liÄnim imetkom kupuje sebi Å¡tetu. Da barem to besplatno Äini, nego uz plaćanje cijene, sebi Å¡kodi.
Da li to predstavlja razumski ili vjerski cin?!
Od koga kupuje taj duhan?
Kupuje ga od svjetskih duhanskih firmi poput Marlbora, idr. koje su kolonizatorske firme. Njihovi vlasnici su u vecini slucajeva Židovi, ili su njihovi podanici koji samo na marketingu ulažu po nekoliko milijardi dolara. Ja sam skoro to proÄitao, ali ne mogu se sjetiti taÄne cifre, medjutim, radi se o enormnoj sumi novca.
A kada toliko utroše, koliko li tek zarade?!
Sigurno je da zarade basnoslovne sume novca. A mi muslimani od njih kupujemo i cinimo im milijarditi prihod. Neke islamske države imaju najveci procent puÅ¡aca. U njih spada Pakistan i Egipat. U njima ljudi sa apetitom puÅ¡e, a skoro da nemaju hljeba da jedu. ZaÄudjujuce je vidjeti ljude kako kupuju cigarete i puÅ¡e, a njihova djeca možda su željna za Äetvrt kilograma mesa, ili kilogram voća kojeg bi pojeli. Možda djeca toga puÅ¡aca nemaju odjece ili Å¡kolskog pribora, udžbenika i osnovnih stvari, a njihov roditelj odlazi da usred te drame kupi sebi cigarete, ostavljajući svoju familiju u muci koju muÄe. Ovo se deÅ¡ava ummetu. Mi pospjeÅ¡ujemo promet artikala koje prodaju neprijateljske kompanije, plaćajuci im godiÅ¡nje milijarde dolara, i pri tom odvajamo novac od hrane naÅ¡e djece i zarade. Ovo predstavlja financijski deficit i gubitak.
Pušenje ne spada u konzumiranje ukusnih jela ili pica
Druga:
Islam prezire pretjerivanje u konzumiranje lijepih jela i pića, odnosno halala:
"I jedite i pijte, samo ne pretjerujte; On ne voli one koji pretjeruju". (Al-A'raf: 31)
Šta je tek sa ovom pojavom koju ne možemo svrstati u lijepa i ukusna jela? Poslanik, a.s., je u prijašnjim Knjigama opisan da "će im lijepa jela dozvoliti, a ružna im zabraniti." (Al-A'raf: 157)
U koju vrstu staviti cigarete?
Da li ih uvrstiti u lijepa i ukusna ili u neÄista i neukusna jela?
Onaj koji ima zdravu logiku, normalno je da ce duhan uvrstiti u neukusna jela, jer u njima nema niÅ¡ta korisno i lijepo. Da nije navike kod ljudi za puÅ¡enjem oni ne bi nikada okusili cigarete radi njihove ružnoce i smrada, ali covjek kada neÅ¡to uobiÄaji, to mu postane normalno i ukusno, pa makar i blato bilo u pitanju.
I to spada u pošasti.
Treće:
Bojkotiranje covjekove volje
Negativno svojstvo puÅ¡enja je Å¡to ono bojkotira ljudsku volju. PuÅ¡ac je rob tom poroku i navici. On nije liberalan i ne može se oduprijeti puÅ¡enju, osim jakom i ozbiljnom prijetnjom kao Å¡to je lijeÄnicka dijagnoza koja bi glasila: "Ili ceÅ¡ ostaviti puÅ¡enje, ili ceÅ¡ umrijeti." Ima slucajeva da ljudi nakon 30,40, i 50 godina puÅ¡enja, ostave se te navike, nakon lijeÄnickog upozorenja, jer ne žele umrijeti.
Ignorisanje ove navike
Zašto pored Allaha obožavaš sebe samog?
ZaÅ¡to duÅ¡u ÄiniÅ¡ odgovornom za ono Å¡to nije osnova, nužda, neophodnost i poslastica, vec je stvar bez koje se potpuno može. Ta stvar Äak Å¡kodi i ima neprijatan miris koji je sam Å¡kodljiv. Ja sam od onih koji ne podnose miris duhana. Ako sam slucajno u blizini puÅ¡aca hocu gotovo da se uguÅ¡im, pa kažem dotiÄnom bratu: brate smiluj mi se. Zapadnjaci znaju da postoje oni koji ne podnose duhan, pa su u avionima napravili posebne kabine za puÅ¡ace, a posebne za nepuÅ¡ace. Ovo takodjer postoji u vozovima i autobusima, kako se ne bi drugome naÅ¡kodilo. NaÅ¡a država ih je u tome slijedila, ali na žalost to se ne poÅ¡tuje. Puno ljudi pripali cigaretu u nepuÅ¡ackoj zoni, bezbrižno se ophodeći na ostale ljude.
ÄŒetvrta:
Ima ljudi koji govore da je puÅ¡enje mekruh, a ne haram, jer haram zahtijeva jasan tekst Äega u ovom sluÄaju ne postoji. Ja tim ljudima velim: tekst postoji, a ogleda se u svemu Å¡to oharamljuje Å¡kodljivost Äovjeku bilo personalnim ili drugim uÄinkom i sve Å¡to zabranjuje rasipanje imetka i troÅ¡enje u nekorisne stvari i sve Å¡to je haram i Å¡to su neÄista jela, pića i sl. Recimo da smo složni sa njima da je puÅ¡enje mekruh, ali taj mekruh je mekruh-tahrimen bez sumnje. Rekao sam jednom od njih: koliko puta dnevno ÄiniÅ¡ taj mekruh? On odgovori: Äetrdeset i možda i viÅ¡e puta. Rekoh mu: sastavi ih jedno sa drugim i zasigurno ce postati haram. U hadisu se veli: "ÄŒuvajte se malih grijeha, jer se oni nagomilavaju Äovjeku sve dok ga ne uniÅ¡te." Ovo je znaÄi za mekruh koji se Äini u kontinuitetu.
Usluživanje cigaretama nije dozvoljeno
Trgovci na žalost hrabre puÅ¡ace na kupovinu raznih stvari vezanih za konzumiranje duhana: pepeljare, tabakere, upaljaÄe, itd., Å¡to u stvari nije dozvoljeno. Muslimanu nije dozvoljeno da ima u kući pepeljaru, a onaj koji dodje u kuću mora je poÅ¡tivati tako Å¡to nece puÅ¡iti i Å¡koditi drugima. Necemo stimulirati ljude na konzumiranje duhana držanjem pepeljara u naÅ¡im kućama i sijelima i na taj nacin uÄestvovati u grijehu puÅ¡aÄa. Ako moraju da puÅ¡e onda neka snose svoj grijeh sami, a neka nas ne uvlaÄe u tu tragediju. Draga braćo, nije nam dopuÅ¡teno da uÄestvujemo u ovaj porok zbog kojeg su ljudi nesretni. Radi oÄuvanja zdravlja, porodice, razuma, vjere, djece, komÅ¡ija, finansija, i snage druÅ¡tva, moramo stati protiv puÅ¡enja. Posljedica ovog poroka je slabljenje ummeta i njegovo cjelokupno naruÅ¡avanje.
Prodaja i sjetva duhana nije Å¡erijatom prihvacena
Nije nam dozvoljeno konzumirati, niti prodavati duhan i cigarete, jer u tom sluÄaju prodajemo haram artikl, a onaj koji prodaje haram uÄestvuje u njemu. Kada je islam zabranio alkohol sa njime je uz to prokleo deset osoba koje su sa alkoholom vezane izbliza i izdaleka. Islam je prokleo: onog koji proizvodi alkohol, kome se proizvodi, koga pije, koga nosi, kome se nosi, koga toÄi, ko ga prodaje, ko se njegovim novcem hrani, ko ga kupuje i kome se kupuje. Sve navedene kategorije su jezikom Muhammeda, a.s., proklete. Zato kažemo da je uzgajanje duhana zabranjeno. Na žalost postoje neke islamske zemlje koje sade duhan. Ne smijemo saditi, niti prodavati ili trgovati njime. Zbog velike zarade u marketima i prodavaonicama se prodaju cigarete, ali to je nedozvoljena trgovina u kojoj su velike zarade, ali u njima nema Allahovog blagoslova, jer je to zarada od Å¡tete i muke ljudi. Tako mi Allaha, bolje ti je da malo zaradiÅ¡, ali da ti je u tome bericet od Allaha, nego da zaradiÅ¡ mnogo putem ovog poroka. Vlasnici supermarketa i prodavaonica su dužni prekinuti prodaju cigareta, a onaj koji hoce da ih kupi neka traži i neka se u tome zamara. Ko želi ući u džehennem, neka sam udje, a ti ako paziÅ¡ na džennet i spas od vatre i muke, nemoj uÄestvovati u ovom poroku.
Uvoz duhana nije dozvoljen
Ako možemo zabraniti uvoz duhana to bi trebali uraditi, jer je uvoz cigareta Å¡teta. To nije dozvoljeno Å¡erijatski, socioloÅ¡ki i etiÄki. Kamo srece da je naÅ¡a vlada donijela zabranu uvoza ovog malignog artikla.
Zabrana pušenja na javnim mjestima
Obradovao me je katarski zakon koji zabranjuje puÅ¡enje u bolnici Hamdu-l-am, i u katarskom Univerzitetu, Å¡kolama ministarstva, kulture i obrazovanja, kao i zabrana puÅ¡enja na javnim mjestima kao Å¡to me je obradovalo i to Å¡to je ovaj zakon na snazi i u zaljevskim letjelicama koje saobracaju na relacijama zemalja koje su potpisnice Savjeta za pomoc. Ovaj zakon moramo Å¡to viÅ¡e afirmirati kako bi suzili krug onima koji sebi priÄinjavaju neprilike, a bahato to cine i drugima. Oni su bolesnici i ne smijemo im dozvoliti da sebi i druÅ¡tvu Å¡kode. Problem je Å¡to oni ne Å¡kode samo sebi vec se ispostavilo da Å¡tete i drugima htjeli oni to ili ne.
Apel pušacima na samoobracun
Nama je potreban samoobracun. Apeliram na braću i sinove koji konzumiraju duhan da u svom samoobracunu imaju odlucnosti i volje u ostavljanju ovog poroka. Samo je volja potrebna. Zar musliman u toku posta može bez ikakvih problema izdržati 15 sahata bez ovog poroka, a da mu se niÅ¡ta ne dogodi. Volja je tome doprinijela. Želimo jaku volju kojom ce covjek odluÄiti da se viÅ¡e ne vrati tom poroku. Isprva ce osjećati poteÅ¡koce, ali cijena toga je velika, jer ce se spasiti poÅ¡asti koja mu nanosi mnoge bolesti. Spasti ce sebe i familiju i cjelokupnu zajednicu. Nama je potrebna ta volja o kojoj je davno pjesnik ispjevao:
"Ako vladaÅ¡ oÅ¡troumnoÅ¡cu, vladaj i odlucnoÅ¡cu, jer od ideje možeÅ¡ odustati. Ako vladaÅ¡ odluÄnoÅ¡cu, odmah je iskoristi, jer od nje ne možeÅ¡ odustati."
Neki kažu da se od pušenja može postepeno odviknuti. Ako si pušio 30 cigareta, puši 20, a potom 10, pa 5 i sve tako redom. A ima onih koji kažu da ostavljanje duhana zahtijeva jaku volju što je i ispravnije.
A kada se odluciš, onda se pouzdaj u Allaha, jer Allah zaista voli one koji se uzdaju u Njega. (Alu Imran: 159)
Apeliram na braću i sinove muslimane da ugrabe ovakvu volju vjerniÄku i iskrenu odlucnost i da se oslone na Allaha, namjeravajući da ostave taj porok kao i da se strpe za poteÅ¡koce na koje ce nailaziti danima i nedjeljama, jer ce nakon toga stvar postati obiÄna. Å to se tice žena koje puÅ¡e, to je velika inovacija za naÅ¡e druÅ¡tvo.
U arapskim i muslimanskim zemljama nije bilo poznato da žena puši. Ima li gore žene od one koja drži cigaretu i puši, a zubi su joj požutjeli i cijela zaudara. Poslanik, a.s., u hadisu veli: "Ko pojede bijeli ili crni luk, neka se ne približava našim mesdžidma, i neka sjedi u svojoj kuci."
Nekim ljudima je Poslanik, a.s., naredio da izidji iz džamije zbog neprijatnog mirisa bijelog ili crnog luka kojeg su pojeli.
I pored toga Å¡to je luk zdrav i pun vitamina i drugih supstanci, napustili su džamiju zbog njegovog neprijatnog mirisa. ÄŒovjek ne smije Å¡tetiti druÅ¡tvu, pa kako da Äovjek naÅ¡teti svojoj ženi neprijatnim mirisom i kako žena da to uradi mužu ili svojoj djeci?!
O svemu ovom moramo razmisliti i sebe preispitati, te Ävrsto odluciti da se nećemo vratiti ovom poroku nikada.
"I svi se Allahu pokajte, o vjernici, da biste postigli ono što želite." (Nur: 31)
Ovo kažem i molim Allaha da meni i vama oprosti.
Molite Ga i vi za oprost, jer On prašta i milostiv je.
Molite Ga odazvat će vam se.
Autor: Dr. Å ejh Jusuf Al-Kardawi
http://www.islam-iman.com/index.php?opt ... Itemid=152
www.islam-iman.com - Povodom medjunarodnog dana borbe protiv pušenja, izvjesna braca su me zamolila da nešto kažem o pušenju.
PuÅ¡enje je jedan od poroka kojim su u danaÅ¡njem vremenu pogodjeni svi ljudi. Njime su pogodjeni svi muslimani, a posebno Arapi. PuÅ¡enje je postalo virus kojeg ljudi prenose jedan od drugog. PuÅ¡enje sliÄi epidemiji koja se Å¡iri kao vatra u ljuskama. Ovu naviku preuzimaju mladi od starih, sinovi od oÄeva, siromasi od bogataÅ¡a, a ljudi su postali kao Å¡to se veli, kopija jedan drugom. Time su postali robovi ovog poroka i navici za koju izgleda nemaju prevenciju.
Ranije razilaženje ucenjaka u donošenju propisa o pušenju
Ovaj porok se pojavio u XVI vijeku. Ucenjaci su se razilazili po pitanju donošenja propisa o konzumiranju duhana, pa su neki donijeli fetvu da je ono haram, a neki da je mekruh, dok su neki rekli da je mubah, oslanjajuci se pri tom na pravilo da su u osnovi sve stvari dozvoljene, sve dok se ne dokaže suprotno, što po ovom pitanju nije dokazano.
U našem vremenu moramo donijeti fetvu da je konzumiranje duhana haram
U našem vremenu moramo donijeti nedvojben propis u kojeg nece biti sumnje, a on je da je pušenje duhana cisti haram. Ovaj stav je baziran na mišljenju lekara. Kada lekar kaže da je neka stvar štetna i da u njoj nema koristi, onda islamski pravnik mora slijediti tu uputu i reci da je doticna stvar nesumnjivo haram. Ovo je upravo i mišljenje islamskih pravnika koji su rekli, i sada kažu, da je konzumiranje duhana haram.
Svoje mišljenje su bazirali na nekoliko stavki:
-PuÅ¡enje je u opreÄnosti sa pet neophodnih komponenti za covjeka
Prva:
PuÅ¡enje je Å¡tetno po život, razum, vjeru, imetak i potomstvo. To su ustvari Å¡tetnosti koje utiÄu na pet osnovnih komponenti, kako ih islamski pravnici nazivaju, koje Äine ljudsko življenje i bivstvovanje.
Pušenje je štetno po dušu, život i zdravlje
PuÅ¡enje je pogubno po duÅ¡u covjeka i njegovo zdravlje. Na tome su složni svi svjetski lekari i nauÄni instituti, pa su zato naredili fabrikama duhana, ili cigareta, nazovite ih kako god hocete, da informiraju potroÅ¡ace da je puÅ¡enje stetno po zdravlje.
Konzumiranje duhana je Å¡tetno po zdravlje covjeka, jer prouzrokuje razne karcinome u plućima, grlu, itd., kao Å¡to takodje, negativno utice na kardiovaskularni sistem. Dakle, konzumiranje cigareta je Å¡tetno po život i zdravlje ljudi. Tacno je da puÅ¡enje nije automatska Å¡teta, vec se iza njega krije sporo uniÅ¡tavanje zdravlja. Postoje otrovi koji odmah ubijaju, a postoje otrovi koji ubijaju nakon godinu, dvije ili deset. Duhan je ubitaÄni otrov. U njemu postoje supstance kao Å¡to su: katran, crni mak, nikotin, kao i druge hemijske i otrovne materije koje dugoroÄno Å¡tete ljudskom organizmu. Covjek koji konzumira duhan upija otrov kojim sebe lagano ubija. A da li je dopuÅ¡teno covjeku da sebi oduzme život kad Allah, dž.Å¡., u Kur'anu kaže:
"I jedni druge ne ubijajte! Alah je, doista, prema vama milostiv." (Nisa: 29)
Ucenjaci su saglasni na tome, da muslimanu nije dopušteno konzumirati bilo šta što ce naškoditi njegovom stanju i imetku, pa makar se radilo o nebitnoj stvari, jer Allah, dž.š., kaže:
"I imetak na Allahovom putu žrtvujte, i sami sebe u propast ne dovodite, i dobro Äinite, Allah, zaista, voli one koji dobra djela Äine." (Al-Bekare: 195)
"I jedni druge ne ubijajte! Alah je, doista, prema vama milostiv." (An-Nisa: 29)
Poslanik, a.s., kaže:
"Nema štete, ni oštecenog."
Ne šteti sebi, a ni drugima. Kako može biti dozvoljeno muslimanu da naškodi sebi?!
Filozofija islama je u ovom slucaju jasna kao Sunce u proljetnom danu. Covjek nije sebi svoj vlasnik, pa da sebi naudi kako želi. Ti nisi sebe stvorio, vec te je stvorio Allah:
"O covjece, zašto da te obmanjuje to što je Gospodar tvoj plemenit, koji te je stvorio -pa ucinio da si skladan i da si uspravan - i kakav je htio lik ti dao? (Al-Infitar: 6-8.)
Kako možeš svojim izborom sebi nauditi?
Da li može to uraditi razuman covjek?
Sigurno ne može. Kako onda pušac šteti i sebi i drugima??!
Nauka i medicina su potvrdili da puÅ¡ac nemilosrdno Å¡teti drugima. Ja nisam puÅ¡ac, ali kada sjedim sa puÅ¡acem i ja sam u nekoj mjeri pogodjen dimom uprkos mojoj volji, jer udiÅ¡em dim cigareta. PuÅ¡ac negativno utice na okolinu, svoju ženu, djecu i sve u susjedstvu. Dakle, on Å¡teti sebi i drugima. Zato kažemo da je Å¡teta po duÅ¡u, zdravlje i život od ove navike potvrdjena. Razumnom Äovjeku nije dopuÅ¡teno konzumirati duhan, jer je negativan utjecaj od duhana evidentan. Nije dopuÅ¡teno, iole razumnom covjeku, da uvlaÄi otrov u organizam, pa makar to bilo i samovoljno.
Pušenje je štetno po razum
Allah nam je podario razum da bi njime razmiÅ¡ljali, pa je suludo da covjek bez iÄije prisile sebi naudi?! PuÅ¡enje je Å¡tetno po razum i negativno na njega utiÄe, jer sadrži u sebi vrstu opijuma kojeg Äovjek osjeća prilikom prve cigarete. Dovoljan dokaz tome je ponaÅ¡anje puÅ¡aca, mislim onih puÅ¡aca koji bezobzirno troÅ¡e svoje imetke u onom Å¡to im Å¡teti, a možda su njihovim familijama i djeci potrebne osnovne životne namirnice
Da li je takav covjek normalan?
Nikako ne mislim da je on i njegov postupak normalan, ne uzimajuci u obzir šta suvremena nauka i medicina kaže o utjecaju pušenja na mozak covjeka.
Pušenje je štetno po vjeru
Kao što pušenje šteti duši i razumu, takodjer, šteti i vjeri. Poznajem mnogo ljudi koji ne poste, a razlog tome je, kako jedan od njih rece, cigareta.
On konstatira: "Ne mogu bez cigareta. One su moj život."
Puno ljudi se u vremenu posta iftari upravo ovom necisti, odnosno cigaretom. Pored ovoga, pušenje vodi pušaca cinjenju djela koje je Allah zabranio. U njih spada rasipanje imetka, pricinjavanje štete drugima, neizvršavanje vjerskih i dunjaluckih obaveza koje je Allah naredio. Pušac ne može biti spreman na borbu na Allahovom putu, da odbrani vjeru, zemlju, ili cast, jer ga duhan fizicki slabi i sprjecava dotok snage koja mu je potrebna za mobiliziranje i podnošenje teškoca tokom džihada.
Pušenje je štetno po potomstvo
Poznato je da puÅ¡enje Å¡kodi potomstvu. Ono Å¡kodi djeci i porodici, Å¡to je evidentno. Najnovija izuÄavanja potvrdjuju da djeca koja odrastaju u puÅ¡ackom ambijentu imaju slabije srcane arterije, odnosno kardiovaskularni sistem, od druge djece koja ne odrastaju u takvom ambijentu. Oni takodjer bivaju izloženi bolestima Äiji broj samo Allah zna. Ukoliko djeca žive sa roditeljima koji konzumiraju duhan, oni žive u zagadjenom druÅ¡tvu i okolini u kojoj nasilno udiÅ¡u dim duhana i takoreci s nevoljom puÅ¡e. Pored toga, oni slijede oca puÅ¡aca, misleci da je puÅ¡enje znak muÅ¡kosti. Zbog toga puno djece se hvata za cigaretu i kutiju duhana, kako bi naznaÄili da su vec odrasli i postali dio ljudi. Uzrok tome su roditelji koji konzumiraju duhan.
Pušenje je štetno po imetak
PuÅ¡enje je Å¡tetno po svih pet neophodnih komponenti za život medju kojima spada i imetak. PuÅ¡ac troÅ¡i novac u ono Å¡to ne koristi ni na dunjaluku, ni na Ahiretu. Ucenjaci su složni da je uniÅ¡tavanje imetka na takav nacin haram. UniÅ¡tavanje imetka nije dozvoljeno, jer je to Postolanik, a.s., svojim hadisom zabranio. Imetak pripada Allahu, a ti si opunomocen da ga troÅ¡iÅ¡, a nije ti dopuÅ¡teno da ga troÅ¡iÅ¡ u neÅ¡ Å¡to nije korisno. Takvo troÅ¡enje ne koristi tvojem duhu, tijelu, razumu, duÅ¡i, porodici i ummetu. PuÅ¡ac liÄnim imetkom kupuje sebi Å¡tetu. Da barem to besplatno Äini, nego uz plaćanje cijene, sebi Å¡kodi.
Da li to predstavlja razumski ili vjerski cin?!
Od koga kupuje taj duhan?
Kupuje ga od svjetskih duhanskih firmi poput Marlbora, idr. koje su kolonizatorske firme. Njihovi vlasnici su u vecini slucajeva Židovi, ili su njihovi podanici koji samo na marketingu ulažu po nekoliko milijardi dolara. Ja sam skoro to proÄitao, ali ne mogu se sjetiti taÄne cifre, medjutim, radi se o enormnoj sumi novca.
A kada toliko utroše, koliko li tek zarade?!
Sigurno je da zarade basnoslovne sume novca. A mi muslimani od njih kupujemo i cinimo im milijarditi prihod. Neke islamske države imaju najveci procent puÅ¡aca. U njih spada Pakistan i Egipat. U njima ljudi sa apetitom puÅ¡e, a skoro da nemaju hljeba da jedu. ZaÄudjujuce je vidjeti ljude kako kupuju cigarete i puÅ¡e, a njihova djeca možda su željna za Äetvrt kilograma mesa, ili kilogram voća kojeg bi pojeli. Možda djeca toga puÅ¡aca nemaju odjece ili Å¡kolskog pribora, udžbenika i osnovnih stvari, a njihov roditelj odlazi da usred te drame kupi sebi cigarete, ostavljajući svoju familiju u muci koju muÄe. Ovo se deÅ¡ava ummetu. Mi pospjeÅ¡ujemo promet artikala koje prodaju neprijateljske kompanije, plaćajuci im godiÅ¡nje milijarde dolara, i pri tom odvajamo novac od hrane naÅ¡e djece i zarade. Ovo predstavlja financijski deficit i gubitak.
Pušenje ne spada u konzumiranje ukusnih jela ili pica
Druga:
Islam prezire pretjerivanje u konzumiranje lijepih jela i pića, odnosno halala:
"I jedite i pijte, samo ne pretjerujte; On ne voli one koji pretjeruju". (Al-A'raf: 31)
Šta je tek sa ovom pojavom koju ne možemo svrstati u lijepa i ukusna jela? Poslanik, a.s., je u prijašnjim Knjigama opisan da "će im lijepa jela dozvoliti, a ružna im zabraniti." (Al-A'raf: 157)
U koju vrstu staviti cigarete?
Da li ih uvrstiti u lijepa i ukusna ili u neÄista i neukusna jela?
Onaj koji ima zdravu logiku, normalno je da ce duhan uvrstiti u neukusna jela, jer u njima nema niÅ¡ta korisno i lijepo. Da nije navike kod ljudi za puÅ¡enjem oni ne bi nikada okusili cigarete radi njihove ružnoce i smrada, ali covjek kada neÅ¡to uobiÄaji, to mu postane normalno i ukusno, pa makar i blato bilo u pitanju.
I to spada u pošasti.
Treće:
Bojkotiranje covjekove volje
Negativno svojstvo puÅ¡enja je Å¡to ono bojkotira ljudsku volju. PuÅ¡ac je rob tom poroku i navici. On nije liberalan i ne može se oduprijeti puÅ¡enju, osim jakom i ozbiljnom prijetnjom kao Å¡to je lijeÄnicka dijagnoza koja bi glasila: "Ili ceÅ¡ ostaviti puÅ¡enje, ili ceÅ¡ umrijeti." Ima slucajeva da ljudi nakon 30,40, i 50 godina puÅ¡enja, ostave se te navike, nakon lijeÄnickog upozorenja, jer ne žele umrijeti.
Ignorisanje ove navike
Zašto pored Allaha obožavaš sebe samog?
ZaÅ¡to duÅ¡u ÄiniÅ¡ odgovornom za ono Å¡to nije osnova, nužda, neophodnost i poslastica, vec je stvar bez koje se potpuno može. Ta stvar Äak Å¡kodi i ima neprijatan miris koji je sam Å¡kodljiv. Ja sam od onih koji ne podnose miris duhana. Ako sam slucajno u blizini puÅ¡aca hocu gotovo da se uguÅ¡im, pa kažem dotiÄnom bratu: brate smiluj mi se. Zapadnjaci znaju da postoje oni koji ne podnose duhan, pa su u avionima napravili posebne kabine za puÅ¡ace, a posebne za nepuÅ¡ace. Ovo takodjer postoji u vozovima i autobusima, kako se ne bi drugome naÅ¡kodilo. NaÅ¡a država ih je u tome slijedila, ali na žalost to se ne poÅ¡tuje. Puno ljudi pripali cigaretu u nepuÅ¡ackoj zoni, bezbrižno se ophodeći na ostale ljude.
ÄŒetvrta:
Ima ljudi koji govore da je puÅ¡enje mekruh, a ne haram, jer haram zahtijeva jasan tekst Äega u ovom sluÄaju ne postoji. Ja tim ljudima velim: tekst postoji, a ogleda se u svemu Å¡to oharamljuje Å¡kodljivost Äovjeku bilo personalnim ili drugim uÄinkom i sve Å¡to zabranjuje rasipanje imetka i troÅ¡enje u nekorisne stvari i sve Å¡to je haram i Å¡to su neÄista jela, pića i sl. Recimo da smo složni sa njima da je puÅ¡enje mekruh, ali taj mekruh je mekruh-tahrimen bez sumnje. Rekao sam jednom od njih: koliko puta dnevno ÄiniÅ¡ taj mekruh? On odgovori: Äetrdeset i možda i viÅ¡e puta. Rekoh mu: sastavi ih jedno sa drugim i zasigurno ce postati haram. U hadisu se veli: "ÄŒuvajte se malih grijeha, jer se oni nagomilavaju Äovjeku sve dok ga ne uniÅ¡te." Ovo je znaÄi za mekruh koji se Äini u kontinuitetu.
Usluživanje cigaretama nije dozvoljeno
Trgovci na žalost hrabre puÅ¡ace na kupovinu raznih stvari vezanih za konzumiranje duhana: pepeljare, tabakere, upaljaÄe, itd., Å¡to u stvari nije dozvoljeno. Muslimanu nije dozvoljeno da ima u kući pepeljaru, a onaj koji dodje u kuću mora je poÅ¡tivati tako Å¡to nece puÅ¡iti i Å¡koditi drugima. Necemo stimulirati ljude na konzumiranje duhana držanjem pepeljara u naÅ¡im kućama i sijelima i na taj nacin uÄestvovati u grijehu puÅ¡aÄa. Ako moraju da puÅ¡e onda neka snose svoj grijeh sami, a neka nas ne uvlaÄe u tu tragediju. Draga braćo, nije nam dopuÅ¡teno da uÄestvujemo u ovaj porok zbog kojeg su ljudi nesretni. Radi oÄuvanja zdravlja, porodice, razuma, vjere, djece, komÅ¡ija, finansija, i snage druÅ¡tva, moramo stati protiv puÅ¡enja. Posljedica ovog poroka je slabljenje ummeta i njegovo cjelokupno naruÅ¡avanje.
Prodaja i sjetva duhana nije Å¡erijatom prihvacena
Nije nam dozvoljeno konzumirati, niti prodavati duhan i cigarete, jer u tom sluÄaju prodajemo haram artikl, a onaj koji prodaje haram uÄestvuje u njemu. Kada je islam zabranio alkohol sa njime je uz to prokleo deset osoba koje su sa alkoholom vezane izbliza i izdaleka. Islam je prokleo: onog koji proizvodi alkohol, kome se proizvodi, koga pije, koga nosi, kome se nosi, koga toÄi, ko ga prodaje, ko se njegovim novcem hrani, ko ga kupuje i kome se kupuje. Sve navedene kategorije su jezikom Muhammeda, a.s., proklete. Zato kažemo da je uzgajanje duhana zabranjeno. Na žalost postoje neke islamske zemlje koje sade duhan. Ne smijemo saditi, niti prodavati ili trgovati njime. Zbog velike zarade u marketima i prodavaonicama se prodaju cigarete, ali to je nedozvoljena trgovina u kojoj su velike zarade, ali u njima nema Allahovog blagoslova, jer je to zarada od Å¡tete i muke ljudi. Tako mi Allaha, bolje ti je da malo zaradiÅ¡, ali da ti je u tome bericet od Allaha, nego da zaradiÅ¡ mnogo putem ovog poroka. Vlasnici supermarketa i prodavaonica su dužni prekinuti prodaju cigareta, a onaj koji hoce da ih kupi neka traži i neka se u tome zamara. Ko želi ući u džehennem, neka sam udje, a ti ako paziÅ¡ na džennet i spas od vatre i muke, nemoj uÄestvovati u ovom poroku.
Uvoz duhana nije dozvoljen
Ako možemo zabraniti uvoz duhana to bi trebali uraditi, jer je uvoz cigareta Å¡teta. To nije dozvoljeno Å¡erijatski, socioloÅ¡ki i etiÄki. Kamo srece da je naÅ¡a vlada donijela zabranu uvoza ovog malignog artikla.
Zabrana pušenja na javnim mjestima
Obradovao me je katarski zakon koji zabranjuje puÅ¡enje u bolnici Hamdu-l-am, i u katarskom Univerzitetu, Å¡kolama ministarstva, kulture i obrazovanja, kao i zabrana puÅ¡enja na javnim mjestima kao Å¡to me je obradovalo i to Å¡to je ovaj zakon na snazi i u zaljevskim letjelicama koje saobracaju na relacijama zemalja koje su potpisnice Savjeta za pomoc. Ovaj zakon moramo Å¡to viÅ¡e afirmirati kako bi suzili krug onima koji sebi priÄinjavaju neprilike, a bahato to cine i drugima. Oni su bolesnici i ne smijemo im dozvoliti da sebi i druÅ¡tvu Å¡kode. Problem je Å¡to oni ne Å¡kode samo sebi vec se ispostavilo da Å¡tete i drugima htjeli oni to ili ne.
Apel pušacima na samoobracun
Nama je potreban samoobracun. Apeliram na braću i sinove koji konzumiraju duhan da u svom samoobracunu imaju odlucnosti i volje u ostavljanju ovog poroka. Samo je volja potrebna. Zar musliman u toku posta može bez ikakvih problema izdržati 15 sahata bez ovog poroka, a da mu se niÅ¡ta ne dogodi. Volja je tome doprinijela. Želimo jaku volju kojom ce covjek odluÄiti da se viÅ¡e ne vrati tom poroku. Isprva ce osjećati poteÅ¡koce, ali cijena toga je velika, jer ce se spasiti poÅ¡asti koja mu nanosi mnoge bolesti. Spasti ce sebe i familiju i cjelokupnu zajednicu. Nama je potrebna ta volja o kojoj je davno pjesnik ispjevao:
"Ako vladaÅ¡ oÅ¡troumnoÅ¡cu, vladaj i odlucnoÅ¡cu, jer od ideje možeÅ¡ odustati. Ako vladaÅ¡ odluÄnoÅ¡cu, odmah je iskoristi, jer od nje ne možeÅ¡ odustati."
Neki kažu da se od pušenja može postepeno odviknuti. Ako si pušio 30 cigareta, puši 20, a potom 10, pa 5 i sve tako redom. A ima onih koji kažu da ostavljanje duhana zahtijeva jaku volju što je i ispravnije.
A kada se odluciš, onda se pouzdaj u Allaha, jer Allah zaista voli one koji se uzdaju u Njega. (Alu Imran: 159)
Apeliram na braću i sinove muslimane da ugrabe ovakvu volju vjerniÄku i iskrenu odlucnost i da se oslone na Allaha, namjeravajući da ostave taj porok kao i da se strpe za poteÅ¡koce na koje ce nailaziti danima i nedjeljama, jer ce nakon toga stvar postati obiÄna. Å to se tice žena koje puÅ¡e, to je velika inovacija za naÅ¡e druÅ¡tvo.
U arapskim i muslimanskim zemljama nije bilo poznato da žena puši. Ima li gore žene od one koja drži cigaretu i puši, a zubi su joj požutjeli i cijela zaudara. Poslanik, a.s., u hadisu veli: "Ko pojede bijeli ili crni luk, neka se ne približava našim mesdžidma, i neka sjedi u svojoj kuci."
Nekim ljudima je Poslanik, a.s., naredio da izidji iz džamije zbog neprijatnog mirisa bijelog ili crnog luka kojeg su pojeli.
I pored toga Å¡to je luk zdrav i pun vitamina i drugih supstanci, napustili su džamiju zbog njegovog neprijatnog mirisa. ÄŒovjek ne smije Å¡tetiti druÅ¡tvu, pa kako da Äovjek naÅ¡teti svojoj ženi neprijatnim mirisom i kako žena da to uradi mužu ili svojoj djeci?!
O svemu ovom moramo razmisliti i sebe preispitati, te Ävrsto odluciti da se nećemo vratiti ovom poroku nikada.
"I svi se Allahu pokajte, o vjernici, da biste postigli ono što želite." (Nur: 31)
Ovo kažem i molim Allaha da meni i vama oprosti.
Molite Ga i vi za oprost, jer On prašta i milostiv je.
Molite Ga odazvat će vam se.
Autor: Dr. Å ejh Jusuf Al-Kardawi
http://www.islam-iman.com/index.php?opt ... Itemid=152
Re: cigarete
ispalo duplo a ne znam zbog cega pa sam obrisao
Zadnja izmjena: vihor, dana/u 10 Dec 2011 14:05, ukupno mijenjano 2 puta.