Ili pak ovo :
U knjizi Stazom sunneta, u èlanku Vjerski reformatori u islamu pi¹e:
Vehabije su, da bi uvjerile muslimane i nemuslimane da su oni pravi muslimani, zapoèele novu taktiku. Oni su osnovali islamski centar koji su nazvali Rabitat-ul-alem il-islam (Muslimanska svjetska liga). Oni su iz svake zemlje odabrali i sakupili izvjesne neuke i lako podmitljive muslimane s vjerskim obrazovanjem kojima su dali basnoslovne sume novaca. Ovi neuki ljudi na vjerskim polo¾ajima, koji nemaju pojma ¹ta pi¹e u knjigama alima ehli sunneta, su onda upotrijebljeni kao marionete. Oni iz ovoga centra ¹ire po cijelome svijetu svoje principe koje nazivaju “Fetve svjetskog islamskog jedinstva.” Oni ka¾u ujednoj takvoj, la¾noj fetvi, koja je izdata u Ramazani ¹erifu 1395/1975. godine, “®enama je farz klanjati d¾umu namaz. Hutba d¾ume i bajram namaza se mo¾e odr¾ati na maternjem jeziku svake dr¾ave.” Jedan od Mevdudijevih sljedbenika, krivovjernik, Sabri, koji je bio èlan ovog centra koji unosi (meðu muslimane) smutnju (fitnu) i nered (fesad), i èije je sjedi¹te u Mekki, je odmah odnijeo ovu fetvu u Indiju. Oni koji su obilno plaæeni (od strane vehabija), i kojima su u stambenim zgradama dati luksuzni stanovi, su silom natjerivali ¾ene u d¾amije i dr¾ali hutbe na svojim maternjim jezicima. Pravi vjerski ljudi, alimi ehli sunneta, rahime-humullahu teala, su, da bi zakoèili ovaj pokret (smutnje i nereda) pripremili fetve iz cijenjenih i uva¾enih izvora i ra¹irili ih. Vehabije nisu bile u stanju da pobiju ove fetve - istinu. Na stotine vjerskih ljudi iz grada Kerale, koji se nalazi u ju¾noj Indiji, se pokajalo (do¹lo na tevbe) i ponovo vratilo ehli sunnetu, kada su vidjeli da su bili prevareni. Èetiri, od ovih fetvi, koje se temelje na jako pouzdanim izvorima, su ofsetom umno¾ene i prikovane na javnim mjestima u svim islamskim zemljama. Pravi vjerski ljudi u svakoj dr¾avi skreæu muslimanima pa¾nju na nemir koji iznutra razjeda islam, i nastoje da ga ugase. Hvala Allahu d¾elle-¹anuhu, èista i oprezna mlade¾ u svakom kutku svijeta je u stanju da razdvoji istinu od neistine.
Vehabije
Al-Ghurabaa` (Stranci)
Al-Ghurabaa` (Stranci)
Ghurabaa`, ghurabaa`, ghurabaaa` ghurabaa`
Ghurabaa`, ghurabaa`, ghurabaaa` ghurabaa`
غرباء ولغير الله لا نحنى الجباة
Ghurabaa’ mi ne padamo na sed¾du nikom do Allahu
غرباء وارتضيناها شعارا للحياة
Ghurabaa` su izabrali da to bude njihovo ¾ivotno naèelo
إن تسأل عنّا فإنّا لا نبال بالطغاة
Ako upita¹ o nama, onda znaj da ne strahujemo od tirana(dikatora)
نحن جند الله دوما دربنا درب الأباة
Mi smo istinski Allahovi vojnici, na¹ put je ucrtan
Ghurabaa`, ghurabaa`, ghurabaaa` ghurabaa`
Ghurabaa`, ghurabaa`, ghurabaaa` ghurabaa`
لن نبال للقيود بل سنمضى للخلود
Mi se ne brinemo zbog okova, radije èemo nastavit do vjeènosti
لن نبال للقيود بل سنمضى للخلود
Mi se ne brinemo zbog okova, radije èemo nastavit do vjeènosti
غرباء ... هكذا الأحرار في دنيا العبيد
Zato ostavite nas da vodimo D¾ihad I bitku, I borimo iznova
غرباء ... هكذا الأحرار في دنيا العبيد
Ghurabaa`, ovo je naèin na koji smo slobodni u porobljenom svijetu
غرباء ... هكذا الأحرار في دنيا العبيد
Zato ostavite nas da vodimo D¾ihad I bitku, I borimo iznova
غرباء ... هكذا الأحرار في دنيا العبيد
Ghurabaa`, ovo je naèin na koji smo slobodni u porobljenom svijetu
Ghurabaa`, ghurabaa`, ghurabaaa` ghurabaa`
Ghurabaa`, ghurabaa`, ghurabaaa` ghurabaa`
كم تذاكرنا زمانا نحن يوم كنّا سعداء
Koliko puta se prisjeæamo vremena kad bili smo sretni
بكتاب الله نتلوه صباحا أو مساءا
Sa knjigom Allahovom, koju uèimo izjutra I naveæe
كم تذاكرنا زمانا نحن يوم كنّا سعداء
Koliko puta se prisjeæamo vremena kad bili smo sretni
بكتاب الله نتلوه صباحا أو مساءا
Sa knjigom Allahovom, koju uèimo izjutra I naveæe
Ghurabaa`, ghurabaa`, ghurabaaa` ghurabaa`
Ghurabaa`, ghurabaa`, ghurabaaa` ghurabaa`
قال رسول الله صلى الله عليه وسلم : بدأ الاسلام غريبا وسيعود غريبا كما بدأ فطوبى للغرباء
Poslanik salalahu alejhi we selem je rekao: “Islam je poceo kao ne¹to strano, I vratit èe se na isti naèin kako se pojavio. Pa Tooba je za Strance.”
...I govor njihov bio je jedino ¹to bi rekli: "Gospodaru na¹! Oprosti nam grijehe na¹e i neumjerenost na¹u u stvari na¹oj, i ojaèaj noge na¹e i pomozi nas protiv naroda nevjernika." (ALI-'IMRAN, 147 ajet)
Ghurabaa`, ghurabaa`, ghurabaaa` ghurabaa`
Ghurabaa`, ghurabaa`, ghurabaaa` ghurabaa`
غرباء ولغير الله لا نحنى الجباة
Ghurabaa’ mi ne padamo na sed¾du nikom do Allahu
غرباء وارتضيناها شعارا للحياة
Ghurabaa` su izabrali da to bude njihovo ¾ivotno naèelo
إن تسأل عنّا فإنّا لا نبال بالطغاة
Ako upita¹ o nama, onda znaj da ne strahujemo od tirana(dikatora)
نحن جند الله دوما دربنا درب الأباة
Mi smo istinski Allahovi vojnici, na¹ put je ucrtan
Ghurabaa`, ghurabaa`, ghurabaaa` ghurabaa`
Ghurabaa`, ghurabaa`, ghurabaaa` ghurabaa`
لن نبال للقيود بل سنمضى للخلود
Mi se ne brinemo zbog okova, radije èemo nastavit do vjeènosti
لن نبال للقيود بل سنمضى للخلود
Mi se ne brinemo zbog okova, radije èemo nastavit do vjeènosti
غرباء ... هكذا الأحرار في دنيا العبيد
Zato ostavite nas da vodimo D¾ihad I bitku, I borimo iznova
غرباء ... هكذا الأحرار في دنيا العبيد
Ghurabaa`, ovo je naèin na koji smo slobodni u porobljenom svijetu
غرباء ... هكذا الأحرار في دنيا العبيد
Zato ostavite nas da vodimo D¾ihad I bitku, I borimo iznova
غرباء ... هكذا الأحرار في دنيا العبيد
Ghurabaa`, ovo je naèin na koji smo slobodni u porobljenom svijetu
Ghurabaa`, ghurabaa`, ghurabaaa` ghurabaa`
Ghurabaa`, ghurabaa`, ghurabaaa` ghurabaa`
كم تذاكرنا زمانا نحن يوم كنّا سعداء
Koliko puta se prisjeæamo vremena kad bili smo sretni
بكتاب الله نتلوه صباحا أو مساءا
Sa knjigom Allahovom, koju uèimo izjutra I naveæe
كم تذاكرنا زمانا نحن يوم كنّا سعداء
Koliko puta se prisjeæamo vremena kad bili smo sretni
بكتاب الله نتلوه صباحا أو مساءا
Sa knjigom Allahovom, koju uèimo izjutra I naveæe
Ghurabaa`, ghurabaa`, ghurabaaa` ghurabaa`
Ghurabaa`, ghurabaa`, ghurabaaa` ghurabaa`
قال رسول الله صلى الله عليه وسلم : بدأ الاسلام غريبا وسيعود غريبا كما بدأ فطوبى للغرباء
Poslanik salalahu alejhi we selem je rekao: “Islam je poceo kao ne¹to strano, I vratit èe se na isti naèin kako se pojavio. Pa Tooba je za Strance.”
...I govor njihov bio je jedino ¹to bi rekli: "Gospodaru na¹! Oprosti nam grijehe na¹e i neumjerenost na¹u u stvari na¹oj, i ojaèaj noge na¹e i pomozi nas protiv naroda nevjernika." (ALI-'IMRAN, 147 ajet)
Pa o vehabijama cijeli svijet prièa a ti se jo¹ uvijek pita¹ :ballbounce:ekranka je napisao/la:Tko se usudjuje ovdje prozivati nekoga vehabijama ja se pitam !?
!
Intervju Dana: Vehabije u BiH niko nije zvao
(Bosanskohercegovaèki nezavisni magazin DANI, br. 491, od 10. 11. 2006. god.)
Profesor Mustafa Su¹iæ, predavaè u Gazi Husrev-begovoj medresi u Sarajevu struènjak je za fikh obredoslovlje, braèno, nasljedno i krivièno pravo, metodologiju ¹erijatskog prava, a prije rata dugi je niz godina bio imam, prvo u Trebinju, potom Dubrovniku, a onda u Sanskom Mostu. Za Dane govori o sve agresivnijim istupima vehabija, ¹utnji Islamske zajednice, d¾amiji Kralja Fahda, Sulejmanu Bugariju...
Razgovarala: Vildana Selimbegoviæ
DANI: Gospodine Su¹iæu, vjerujem da ste èuli za incident u Novom Pazaru: tamo je, naime, pro¹le sedmice do¹lo do fizièkog obraèuna u d¾amiji. Kako to komentirate?
SU©IÆ: Detalje ne znam, ali su¹tinu znam: sukobile su se dvije struje, na jednoj strani tradicionalne d¾ematlije, a na drugoj ovi novovjernici. Moram priznati da ta vijest za mene nije neoèekivana: ja svaki dan oèekujem da se to dogodi. Opet ka¾em - nisam pratio detalje, ali pretpostavljam da je u pitanju poku¹aj nametanja koncepta tradicionalnim d¾ematlijama, odnosno procjene vehabija da imaju kritiènu masu da preuzmu d¾amiju, da preuzmu stvari u svoje ruke. Oni tako reaguju. Prije dvije godine sam, tokom ramazana, boravio u Crnoj Gori i obi¹ao je cijelu - od Ulcinja do Ro¾aja i Plava i Gusinja - i mislim da je tamo veæa opasnost od njih nego u BiH, jer su tamo¹nji kadrovi slabi.
DANI: Na koje kadrove mislite?
SU©IÆ: Mislim na kadrove Islamske zajednice koji mogu da se tome suprotstave.
DANI: Oprostite, ali gdje su se to kadrovi Islamske zajednice u BiH suprotstavili? Zar nije upravo ovdje, sa ekrana dr¾avne televizije, Abu Hamza nedavno optu¾io cijelu Islamsku zajednicu da je komunistièka, muslimanima u BiH oèitao lekciju kako ne znaju ¹ta je pravi islam, a od svih domaæih kadrova reagirao jedino prof. dr. Enes Kariæ, dekan Fakulteta islamskih nauka u Sarajevu?
SU©IÆ: Prvo, samu pojavu jednog od ovih abu hamzi u medijima treba razmotriti: po meni, ova se liènost dozirano ali redovno pojavljuje u medijima i iako izgleda jednostavno i malo egzotièno, mislim da je on vi¹eslojna pojava. Mene interesuje samo ovo njegovo pravo da ocjenjuje muslimane u BiH: otkud on mo¾e znati kakvi smo mi muslimani? Ko mu je to rekao? Rekao mu je neko od na¹ih, onih putujuæih, koji nikad ni¹ta neæe konkretno da rade nego su iznad i izvan svega, dakle bez odgovornosti. Evo, ja hoæu da ka¾em: ako to predstavlja bilo kome neku satisfakciju - ja sam originalni komunistièki hod¾a. Moje kolege i ja smo radili u tim uvjetima, nismo èekali da proðe komunizam i da se stvore idealni uslovi, nego smo radili i odr¾avali na¹e institucije. I ne samo u komunizmu, veæ sva ova stoljeæa, bez obzira da li nam je re¾im bio drag ili mi njemu. I to je jedini naèin. Bio sam, i na to sam posebno ponosan, hod¾a u periodu kada je komunizam bio najjaèi i kada smo mi slu¾ili, i hod¾e i ostali sve¹tenici, kao rezervni neprijatelji re¾ima. Kad god ne¹to nije i¹lo, uvijek je bila opcija: deri retroaktivne nazadne snage. Mi smo to znali, ali smo radili. Naravno, ovdje nije rijeè o tome veæ o problemu ¹to je Islamska zajednica srame¾ljiva u odreðivanju prema ovim pojavama.
Odmah da se razumijemo - mi nikome ni¹ta ne dugujemo: ako je neko ovdje do¹ao da se bori iz uvjerenja, onda je to iz uvjerenja, a ne za raèun nekih prava da nas ovdje ureðuje. Uostalom, to nije prvi sluèaj da ljudi idu na drugi kraj svijeta kako bi se iz uvjerenja borili: Bo¹njaci su, 1948., iako iza¹li iz rata u kojem su desetkovani, u kojem su poslije Jevreja demografski gledano najvi¹e pretrpjeli, oti¹li u Palestinu i tamo se borili. Pokazali su se kao najbolji organizatori, neki su i ostali tamo - znam za njihove potomke koji ¾ive u dva sela kod Nabulusa - ali nisu tra¾ili da nameæu svoje obièaje Palestincima. ®ivjeli su svoj ¾ivot i, barem sam tako saznao od kolega u Bagdadu, bar ona prva generacija nije ni¹ta promijenila u svojim obièajima i navikama steèenim u vjeri. E, sad, Islamska zajednica se nije odredila...
DANI: Islamska zajednica se veæ godinama nije odredila: za¹to?
SU©IÆ: Pa, pravdanja su bila da to nije dobro jer su se oni borili s nama ili da æe to samo od sebe proæi. Ja znam da æe Islamska zajednica morati da se odredi. Do sada se ogla¹avala da osudi zloèine koji su se desili, ali po meni to nije dovoljno. Islamska zajednica je trebala sprovesti svoju temeljitu istragu i doæi do onoga ko je proizveo tog mladog èovjeka koji je bio u stanju da puca u ljude koji mu nikad ni¹ta nisu na¾ao uèinili. Vjerujte, za mene je katastrofa da neko mo¾e na¹eg mladiæa, Bo¹njaka, dovesti u poziciju da uzme pu¹ku i ubije ljude zato ¹to su drugaèije vjere! To je Islamska zajednica trebala temeljito istra¾iti i pronaæi one koji su proizveli takav mentalni sklop. Samo po sebi, osuðivanje nije dovoljno, a i kad se ne¹to osuðuje, ne smije se relativizirati.
DANI: Èini se upravo da se èak i prisustvo vehabija u BiH relativizira: ne znamo ni koliko ih ima, ali se zna da njihov broj raste i da su prisutni u skoro svim d¾ematima. Èak se ispod glasa tvrdi kako su bukvalno preuzeli znaèajan broj d¾amija u BiH.
SU©IÆ: Na¾alost, nisam ba¹ najkompetentniji da govorim o brojkama, ne kreæem se po unutra¹njosti i mogu samo èuti eho dogaðanja. Da li su preuzeli d¾amije i u kojoj mjeri, ne znam, ali vidim problem koji proizilazi iz toga: dolazi do sukoba gdje nije pitanje preuzimanja d¾emata nego ima fizièkih obraèuna od kojih su neki rezultirali i smrtnim sluèajevima. Mislim da treba govoriti o uzroku ove pojave koja je nama do¹la masovnije u ratu, od 1993. Te ljude niko nije zvao da se bore na na¹oj strani, niti im to ¹to su se borili daje ikakvo pravo da uredjuju na¹e meðusobne odnose i ispravljaju nas.
Dodu¹e, oni imaju potporu nekih na¹ih ¹kolovanih ljudi koji su im vrsta zaleða, logistike, ali se ne eksponiraju. Ima njih i unutar zajednice i u strukturama, meðutim, ne javljaju se jer cijene da jo¹ nisu dovoljno sna¾ni. Valja razmi¹ljati na ovaj naèin: niko ne zna koliko je na¹ih mladiæa u ratu oti¹lo vani bez srednje ¹kole. Meni nije problem kada moj ðak ode, mada ja uvijek preporuèim: nemojte iæi u Saudijsku Arabiju! Jasno je da su to povoljne stipendije, ali ako dr¾ite do mog mi¹ljenja, nemojte iæi tamo, a naroèito ako se mislite vraæati. Mo¾ete poku¹avati u BiH uzgajati banane, ali dobit æete gorak plod. Koliko znam, samo su dvojica dolje zavr¹ila - jedan je aktivni imam, dobar, normalan, a drugi je slobodni strijelac.
DANI: Vratimo se imamima: zar ne oèekujete previ¹e od njih ako smatrate da su oni ti koji se moraju suprotstaviti vehabijama?
SU©IÆ: Imam zna ¹ta mu se zbiva u d¾ematu. Neki jesu oèekivali reakciju iz vrha zajednice, neki su mo¾da jo¹ u ratu kalkulisali jer je bila glad, a neki su samo nesigurni u sebe. Ali ja znam jednog koji je od poèetka ostao dosljedan i to usred Zenice gdje su bili vrlo agresivni, ali imam nije htio poèeti namaz dok se svi ne pona¹aju po na¹oj tradiciji. Bio je ismijavan, ali je shvatio da mora imati snage i drskosti da odluèno ustane protiv toga i vjerujte, znao je zakljuèati d¾amiju. Naravno, sada je druga situacija, pitanje je koliko ko ima snage jer su vehabije veæ okupile svoje prista¹e po d¾ematima.
DANI: U Sarajevu su, tokom ovog ramazana, i ¾ene poèele - znam za jednu d¾amiju - obja¹njavati ostalima "nepravilnosti" u namazu?
SU©IÆ: ®ena klanja na isti naèin kao i mu¹karac, sa dr¾anjem ruku preko prsa, i to je na¹a hanefijska praksa i mislim da je vrhunac dostojanstva u namazu. A ¹ta oni rade? Raskoraèe se s obja¹njenjem "da ¹ejtani ne proðu"! Nisu ni ¹ejtani s traktorima, kakva su to obja¹njenja? Oni nama namaz svode na rigidnu formu, potpuno neprimjerenu islamskim estetskim i svakim drugim kriterijima. A to je naravno insistiranje na marginalijama: balkanski muslimani su, ja to tako opisujem, kao drvo na brijegu koje vjetar i oluje nji¹u, ali je korijen stabilan pa se poslije oluje smiri. Oni bi htjeli da drvo okrenu naopako, da ga obrnuto posade i da li¹æe bude u zemlji. Ono na èemu insistiraju je sa stanovi¹ta ¹erijata drugorazredno, treæerazredno, petorazredno...
Ovda¹nja ulema, za koju onaj Abu Hamza ka¾e da je komunistièka, vodi raèuna o onom ¹ta je najpreèe, a oni se pona¹aju kao da su gledali samo nastajanje islama. Islamska zajednica je du¾na èuvati ustav u kojem precizno stoji da smo mi muslimani hanefijskog mesheba i nije to stvar oko koje se mo¾e polemizirati. Nema polemike oko ibadeta, to je ne¹to na¹e i na¹i su ljudi s pravom uvrijeðeni kada oni doðu i prièaju o nepravilnostima, kada im ka¾u da sve ono ¹to kako su odgajani, kako su uèeni nije pravi islam, kako smo mi krivi muslimani... U ratu je na¹em kolegi profesoru, koji je bio u vrhu jednog korpusa, njegov propali ðak uperio pu¹ku i tra¾io da primi islam?! Ja njih gledam kako ulaze u d¾amiju: ako su dvojica, jedan je kapiten, a drugi ga slijedi i radi sve ¹to i on. Moraju stiæi u prvi saf da bi ¹to vi¹e ljudi uznemirili, moraju preko ramena svih i to ¹to br¾e, kao da je bomba postavljena. To je nasilno jurenje da svi vide ¹ta oni rade, to je jedna predstava: ili æe sunet prije farza ili æe izaæi pred d¾amiju i glasno prièati da ometaju ljude. ©ta tu ima od vjere? Vjera je posljednji stadij obraæanja Bogu, veza s Bogom. On zanijeti za imamom, a onda radi ne¹to svoje, imama ignori¹e. Za¹to je do¹ao? Njihov je projekat da uznemire ¹to vi¹e ljudi: uzmite primjer Begove d¾amije. Ako je ¹kolska godina, njih nema puno jer su tu na¹i ðaci, a kad je raspust, oni su masovnije prisutni jer ocjenjuju gdje se mogu vi¹e eksponirati i nametnuti. Naravno, meni je ¾ao te na¹e djece, jer to je pravi problem. Oni se ne pona¹aju kao mi, gdje je vjera dio tradicije, oni hoæe da su profesionalni muslimani. Oni hoæe cjelodnevni boravak u d¾amiji, da tu i spavaju i jedu, a na¹e d¾amije to ne prihvataju. Oni prièaju kako je tako bilo u Poslanikovo doba: jest, ali tada je d¾amija bila jedini javni objekat.
DANI: Za¹to onda ¹uti efendija Ceriæ? On je vazio o drogi, alkoholu, bo¹njaèkim politièarima, korupciji... jedino nije o vehabijama. Èak su u Preporodu, uoèi posljednjih izbora u Islamskoj zajednici, obojica Ceriæevih protukandidata iznijeli jasne stavove, a Ceriæ - koji se i tada pozivao na instituciju reisul-uleme pa i time bio najpozvaniji i najprozvaniji da govori o ovom evidentnom problemu - nije rekao ni rijeèi.
SU©IÆ: To morate pitati njega, nisam mu ja glasnogovornik.
DANI: Mogu li Vas ovako pitati: kako mo¾ete oèekivati da imami zakljuèavaju d¾amije vehabijama kada reisul-ulema ne reagira - naru¾io je televizije za sve i sva¹ta, ali nije reagirao na Abu Hamzin istup. Ja upravo u njegovoj ¹utnji vidim razloge za ovakvo stanje i priznajem, potpuno razumijem da se onda samo rijetki intelektualci, mahom profesori FIN-a i poneki predavaè Medrese, usuðuju govoriti o stvarnim razmjerama problema koje su vehabije donijele u BiH.
SU©IÆ: Ja mogu samo pojasniti ¹ta je bolno za nas, muslimane ovdje. Oni vr¹e agresiju na ono ¹to je kod na¹eg d¾ematlije najljep¹e, udaraju na ono ¹to je ovdje stoljeæima stajalo, udaraju na namaz, govorim o poèetku i pripremi za namaz, o odr¾avanju prostora za ¾ivot koji je uvijek spreman za obavljanje namaza, preko odlaska u d¾amiju, uzimanja abdesta, ulaska u d¾amiju... Oni nisu agresori na na¹e birtije i na na¹e bordele, oni su agresori na na¹u tradiciju. Mi jesmo uvozili znanje, ali nismo pamet. ©kolovali smo se svugdje stoljeæima, ali smo steèeno znanje primjenjivali svojom pameæu. Imali smo D¾emaludina Èau¹eviæa, Huseina ef. ÃÂozu, ljude koji su najzaslu¾niji za neke promjene u islamu u 20. vijeku. ÃÂozina je ideja bila da se uvedu hladnjaèe u Mekku - do tada se kurbansko meso zakopavalo u zemlju. Izborio se za to nakon ¾estokog otpora te tzv. autentiène uleme. Nas boli kada neko doðe i ka¾e: sada æemo vas mi uèiti. Znate kako oni proizvode svoje kadrove? Za dva-tri mjeseca ili jo¹ kraæe, na nekakvom kursu, onako kako je partija poslije Drugog svjetskog rata proizvodila kadrove koji su onda u provoðenju direktiva bili nemilosrdni prema svakome. Sada su ovi vehabijski kadrovi nemilosrdni prema svakom ko nije njihovog mentalnog sklopa, jer oni djeluju na tri principa: nepriznavanje zvaniène uleme, nepriznavanje zvaniènih institucija i nepriznavanje dr¾ave, s tim ¹to se oko dr¾ave ne izja¹njavaju rado jer je se boje. Na njih jedino djeluje represivna dr¾ava jer su oni tada ¾rtve, a to ¹to sami ne priznaju nikakvu vladavinu zakona, nikakve vjerske autoritete o tom neæe ni da govore. S njima i nema dijaloga, jer ga oni ne priznaju. A onaj koji razbija organizaciju ne mo¾e biti prihvaæen: Islamska zajednica æe se morati kad-tad suoèiti s tim problemom. Ne mo¾e sve stati pod tepih jer æe pra¹ina udariti i kroz tepih. Za¹to se te stvari ne postavljaju kako treba ni ja ne razumijem.
DANI: Mo¾da i zato ¹to se novcem Saudijske Arabije popravljaju d¾amije i prave nove, drugaèijeg arhitektonskog izraza?
SU©IÆ: To su sredstva stizala preko privatnih fondacija i grupa i niko tu ne mo¾e uæi u trag. A ¹to se tièe arhitekture, problem su vi¹e na¹i arhitekti koji ne znaju ni èemu d¾amija slu¾i. Taj vjerski objekat je pod idejnom islamskom kapom, a unutra ima praktiène potrebe: viðao sam prekrasne d¾amije u islamskom svijetu koje su projektovali nemuslimani, pa su funkcionalne i udovoljeno je svim zahtjevima, a na¹i arhitekti d¾amije prave iz kafane.
DANI: Ali te projekte odobrava Islamska zajednica?
SU©IÆ: Vi mene stalno gurate da kritikujem Islamsku zajednicu. Ja sam vjerni èlan zajednice, ne vidim moguænost drugog organizovanja, po¹tujem strukturu i institucije. Imao sam ja i s reisom razgovora, ali on je izabran i ja samo mogu reæi svoje mi¹ljenje.
DANI: Zanima me onda Va¹e mi¹ljenje koliko se jaèanje vehabija u BiH reflektira na odnos muslimana sa pravoslavcima i katolicima? Imaju li oni prava da ka¾u svoje mi¹ljenje?
SU©IÆ: Mislim da je to na¹ bo¹njaèki problem i problem Islamske zajednice sve do onog momenta kada posljedice osjete i druge nacije, a onda je to i njihov problem. Dok se to samo nama dogaða, na¹ je. Naravno, ono ¹to se dogodilo u Jablanici je jasno: zna se ko su bile ¾rtve. Zato ja i ka¾em: trebalo je sprovesti istragu i naæi onoga ko je bio u stanju da jednog mladog èovjek dovede u situaciju da podigne oru¾je i ubije. Musliman ni u ratu ne smije pucati u nenaoru¾ana èovjeka, u ¾enu, u bogomolje... Ovo je sve poga¾eno i ne vjerujem da je vi¹e moguæe dozvati te ljude. Oni se moraju staviti pod kontrolu: oni ¹to su gosti, vidljivi su svakom, i na koncu pod kontrolom su obavje¹tajnih slu¾bi i na¹ih i tuðih. Nekad mi se èini da su upravo u slu¾bi onih koji od nas hoæe da prave stra¹ila: kad smo mi ovdje bili problem? Govorim o obostranoj toleranciji jer smo tako i opstali stoljeæima. Svako mora raditi svoj posao, a ako Islamska zajednica ne mo¾e kontrolirati vehabije - onda mora reæi: oni su jaèi od nas.
DANI: Dakle, opet je do Islamske zajednice: kada æe reagirati?
SU©IÆ: Ja mogu samo èekati. To za mene jest veliki problem, ali oèito za Islamsku zajednicu nije.
Sulejman Bulgari: Sufija, a ne vehabija
Koliko ja imam informacija, Bugari ne spada u tu kategoriju. On promovira neki svoj pravac i koliko ja razumijem po onom ¹to sam èuo, to je vi¹e duhovna, sufijska strana, tako da njega nikako ne ubrajam u te agresivce koji bi mogli biti opasnost. To ¹to on prezentira, to je zapravo sloboda. Barem ja to tako vidim.
Unutarmuslimanski sukob: Sad se i Saudija s njima obraèunava
Da bismo ih objasnili, moramo se vratiti u 18. vijek, kada se na prostoru dana¹nje Saudijske Arabije pojavila osoba po imenu Muhamed Abdulvehab. Tada su muslimani na tim prostorima bili u potpuno inferiornom polo¾aju i on je u nekoj lijepoj namjeri mislio da je rje¹enje problema u brisanju svih tradicija i vraæanju na poèetak. Meðutim, hiljadugodi¹nja tradicija islama stvorila je ne¹to ¹to je prihvaæeno i potvrðeno, iako su u pro¹losti sukobi izmeðu sljedbenika tih pravnih ¹kola postojali. Muslimani su to prevazi¹li i svako je slijedio svoju praksu, niko nikome nije smetao. No, oni su snagom sile praktièno èitav taj prostor centralne Saudijske Arabije oèistili od ostalih tradicija i nametnuli sebe kao zvaniènuo tumaèenje. Tada je izmeðu Saudijske Arabije i Abdulvehaba i njegovih sljedbenika napravljen deal - Saudi æe se baviti dr¾avnom politikom, a oni æe imati duhovnu stranu pod kontrolom. Kad je ta dr¾ava otkrila sredstva od petroleja, oni su se prilièno osamostalili, meðutim, nije bio problem dok su na univerzitetima predavali profesori iz Egipta, Iraka i drugih dijelova arapskog islamskog svijeta veæ kad su oni formirali svoj kadar. Do¹lo je do zatvorenosti i iskljuèivosti, a neupuæeni mladi ljudi poslani su da ¹ire "pravi" islam. Gdje god su mogli, samo su stvarali probleme jer nisu imali nikakvog obzira prema domaæim adetima. Ni Saudijska Arabija njih nije smatrala problemom do prije tri godine: sada se istim metodama sa njima obraèunava kao ¹to su se oni svugdje obraèunavali. Ka¾e se da je Al-Ka'ida nastala iz tog pokreta - ne vidim neki drugi pokret u islamskom svijetu koji je mogao to da proizvede.
D¾amija Kralja Fahda: Zavr¹ena epizoda
Prije nekoliko godina po¹li smo s ðacima u d¾amiju Kralja Fahda, u Sarajevu. Pozvani smo da prouèimo na¹ mevlud. Klanjali smo ak¹am, a onda nam je glavni imam rekao da ne mo¾emo odr¾ati mevlud jer nismo bili vrh zajednice. Mi smo se na to pokupili i iza¹li, za nama na¹i ðaci. Tako je ta epizoda zavr¹ena i ja vi¹e nikad dolje nisam oti¹ao. I neæu iæi u d¾amiju u kojoj nisam slobodan: ako neko u d¾amiji uslovljava bilo ¹ta, a ja sam tu iskljuèivo radi ibadeta, ja tamo nemam ¹ta da tra¾im.
Ti si kao najudaljenija zvijezda do koje je najteže doći, ali baš zbog toga je najudaljenija zvijezda najljepša i najsjajnija!




Ispravno je to sto kazes, medutim znamo dobro kakvi su bili ashabi (r.a.) prije Islama i da su oni bili koji su trazili da se cini dobro a zabranjivali su zlo. Ne samo jezikom vec i rukom. Nas narod nije spreman na tako nesto tu si upravu, no greska u svemu tome jeste da su mnogi ti koji su postupili grubo bili davani da'wu bez objasnjenja kako i sta. Zatim nastupa kampanja protiv njih medijska i onih neznalica, ta onih koji nezele Islam u BiH ta naroda koji smatra da je Islam u Bosni naj bolji i da je njegov djed u pravu a ne Poslanik sws.
Tvoje drugo pitanje ,......... mislim da si mora¹ sama naæi odgovor a evo pomoæi æu ti i to samo zato ¹to te alavjujemekranka je napisao/la:@ mrki.sto nisi odgovorio na drugo pitanje ?
Svatko onaj tko se ponasa onako kako ne pise u zakonu ,ne radi po pravilima vjere ,uopce ne vidim razloga zasto stavljati to u pitanju!?
I gresnik i povratnik u vjeri imaju potpuno pravo da slijede upute ako se iskreno i sa srcem vrate Allahu,tako da ne bi to uzimala kao mjerilo.
Svako slijepo slijedjenje bilo kojeg mezheba i agresivno slijedjenje ne odobravam ,to je potpuno jasno

Bogobojaznost je uroðena u nama samim ; kad grmi , svako na svoj naèin spomene Boga
Mezhebi , pa ¹ta tebi smeta ?
To je èinjenica i za to i jesu uleme da se oni bave sa tim ili ajatolah ( ¹iitski ) , jer ako æemo po tvom , onda vjernika nikako i nema ( sem vehabija ) ,.............. jer se sav islamski svijet bazira na ta 4 mezheba.
Ne boj se , ni¹ta nema slijepo , postoje te 4 ¹kole ( mezhebi ) i postoje prilagode uslovima i vremenu a ko æe slijepo slijediti ovo ili ono i vraæat se tobo¾e nekim 3 generacijama, to su samo floskule koje ujedno tra¾e da se doslovno sve slijedi , izmeðu ostalog ja¹ite konje , magarce , kamile / deve ,......................... idite na izvor , manite se èesme i tu¹eva .
Ti si kao najudaljenija zvijezda do koje je najteže doći, ali baš zbog toga je najudaljenija zvijezda najljepša i najsjajnija!




Èuj nisi se ustruèavao , pa nije ti valjda od ¾ene brat , ja se samo njega bojim :ballbounce:jaran1 je napisao/la: Jedan od njih je zet moga brata tako da se nisam ustrucavao da postavljam sve vrste pitanja
Ti si kao najudaljenija zvijezda do koje je najteže doći, ali baš zbog toga je najudaljenija zvijezda najljepša i najsjajnija!




Aha, ja se bojim :ballbounce:jaran1 je napisao/la:heheh ti se bojismrki62 je napisao/la:Èuj nisi se ustruèavao , pa nije ti valjda od ¾ene brat , ja se samo njega bojim :ballbounce:jaran1 je napisao/la: Jedan od njih je zet moga brata tako da se nisam ustrucavao da postavljam sve vrste pitanja![]()
Radi se o necemu drugome, znas da se vecina ljudi ustrucava da pita bojeci se da ce ga onaj drugi proglasiti neznalicom
Ja uvijek pitam ako nesto ne znam ili ne razumijem

A ¹to se pitanja tièe ,.... eh ¹ta bih ga ja sve omo za pitat al po¹to nema guglanja , vidilo bi se brzo njegovo znanje
Ti si kao najudaljenija zvijezda do koje je najteže doći, ali baš zbog toga je najudaljenija zvijezda najljepša i najsjajnija!



