Odgovori na Islamska pitanja

Diskusije oko religija u svijetu ...
Poruka
Autor/ica
Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#76 Post Postao/la Abu_haqq »

Pitanje:

Ako covjek neklanja namaze a pravi muvlude, da li ce mu biti priznati ti muvludi kod Boga?

Odgovor:

Kaze se da su prvi u islamu uveli proslavljanje roðendana Fatimovici u Egiptu (Misru). Oni se nisu zadovoljili samo sa proslavljanjem roðendana nego su postavili ¹est Mevluda godi¹nje: jedan Poslaniku, sallallahu 'alejhi we sellem, i po jedan hazreti Aliji, hazreti Fatimi, hazreti Hasanu i hazreti Husejnu i napokon jedan vladajucem halifi. To su postavili nekako u cetvrtom stoljecu po Hid¾ri. Sa propa¹cu Fatimovica propali su i mevludi.

Kasnije je proslavljanje Poslanikova, sallallahu 'alejhi we sellem, roðendana obnovio i u obicaj uveo vladar Erbila el-Melikul-Muzzafer Ebu Se'id u sedmom vijeku po Hid¾ri. Ove kasne generacije muslimana su uvodile mevlude u zelji da na bilo koji nacin sakupe ljude i progovore koju hajirli rijec Medutim u Islamu cilj ne opravdava sredstvo. Vjernik svaki ibadet uzima od Poslanika, sallallahu 'alejhi we sellem. Ako ga je on, sallallahu 'alejhi we sellem, radio i mi ga radimo. U sunnetu Allahovog Poslanika, sallallahu 'alejhi we sellem, nemamo vjerodostojan hadis koji upucuje na to da je sam Poslanik, sallallahu 'alejhi we sellem, pravio mevlud. Zatim, ne prenosi se ni od jednog ashaba, tabiina niti tabi-tabiina da je ucio ili organizovao mevlud. Oni su bili najbolja generacija koju je vjernik duzan slijediti na tom putu.

Na osnovu ovoga mozemo zakljuciti da je mevlud novotarija koje se svaki musliman treba kloniti jer od tog ibadeta nece imati nikakve koristi na Sudnjem danu. U hadisu kojeg prenosi Aisa r.a. a biljeze ga Buharija i Muslim, Allahov Poslanik, sallallahu 'alejhi we sellem kaze: “Ko uvede u ovu nasu vjeru neku novu stvar ona mu se ne prima (tj. odbija se i nece biti nagraden za taj ibadet). Onaj ko bude pravio mevlude nema za to nagrade jer mu to dijelo i nije primljeno kod Allaha dz.s. A sto se tice ostavljanja namaza ja bih ti preporucio da savjetujes osobu koja ostavlja namaz da se pokaje Allahu dz.s. i pocne izvrsavati tu najvecu obavezu jednog muslimana u njegovom zivotu, nakon sehadeta.

Kaze Allahovo Poslanik, sallallahu 'alejhi we sellem: “Ugovor koji izmedu nas i njih (nevjernika) je namaz pa ko ga ostavi postao je kjafir. Da nas Allah dz.s. sve pomogne i ucvrsti na pravom putu. Amin

A Allah najbolje zna

Odgovorio; Adnan Magliæ prof.

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#77 Post Postao/la Abu_haqq »

PITANJE:
Esselamu alejkum zanima me da li je dozvoljeno studirati npr. ekonomiju, gdje su muskarci i zene zajedno na predavanjima?

ODGOVOR:
Dozvoljeno je studirati ekonomiju iako su mjesovita odjeljenja jer drugacijih uvjeta nema, ali se covjek treba drzati islamksog bontona: obarati pogled, biti kreposan i cuvati se od svega onoga sto mu je zabranjeno kada je u pitanju kontakt sa djevojkama. Naprotiv nase pojavljivanje u tim skolamna je preporucljivo da svojim primjerom pokazemo sta je islam i da cinimo davu tim ljudima. Poslanik sallalllahu aljehi ve sellem je isao na dzahilijjetske pijace koje su bile ispounjene zlom da bi pozivao ljude u tevhid tamo su bile i zene i ostala zla.

Allah najbolje zna![/b]

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#78 Post Postao/la Abu_haqq »

PITANJE:
Da li je dozvoljeno imati firmu registrovanu kod drzavnih organa, placati porez drzavi, placati osiguranje i sl.?


ODGOVOR:
Sto se tice registrovanj firmi takodjer je dozvoljeno. Pogotovo firmi koje ze zaposljavati vjernike i pomoci im u rjesavnju egzistencionalnog pitanja. Ako bi apstinirali od osnivanja firmi, prakticno vjernici danas ne bi mogli nista raditi, ostalo bi im da se zatvore u mesdzide i da zikre, i da se zale kako je stanje tesko. Jusuf alejhi selam je trazio od vladara Egipta da radi na stovaristima u magacinima iako je za te magacine vazio egipatski zakon koji nije bio u skladu sa Bozijim zakonima.

Takodjer kada je u pitanju registracija auta, zar mi ne registrujemo auta i ne placamo poreze drzavi? U suprotnom ne bi mogli voziti auta i slicno. To je nesto an sto smo mi jednostavno primorani, a u takvoj situaciji, Serijat daje aletrnativne propise, koji su drugaciji od osnovnih. Allah kaze: ''Vama je pojasnjeno ono sto vam je zabranjeno, osim onoga na sto set primorani.''

Allah najbolje zna!

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#79 Post Postao/la Abu_haqq »

Da li treba nositi maramu pred muzevi roditeljima ?


PITANJA:
Ako se sestra udala i zivi u zajednici sa bratovim roditeljima, Dali ona treba da nosi Hijab tokom boravljenja u kuci? Jeli to njena duznost?

ODGOVOR:
Mu¾ev otac je mahrem i dozvoljeno je uobièajeno otkrivanje snahe pred njim, «..i ¾ene va¹ih roðenih sinova …» (el-Nisa 23).«…neka ukrase svoje ne pokazuju drugima, to mogu samo mu¾evima svojim ili oèevima svojim ili oèevima mu¾eva svojih….» (en-Nur 31). Ovo su jasni dokazi po pitanju mahremijeta mu¾evog oca s toga nema potrebe da se nosi hid¾ab osim u situaciji kada tu ima i drugih osoba ili kada se ne vodi ko i kada ulazi u kuæu, a u u protivnom to se mo¾e smatrati od pretjerivanja u vjeri.

A ALLAH NAJBOLJE ZNA !

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#80 Post Postao/la Abu_haqq »

PITANJE: Ko je prvi poslanik, je li Adem ili je neko drugi, i kakva je razlika izmeðu poslanika i vjerovjesnika?

ODGOVOR: Prvi poslanik ljudima je Nuh, a.s., kako se navodi u poznatom hadisu ¹efâata (zagovorni¹tva) koji su zabilje¾ili Buharija i Muslim od Ebu Hurejre. ©to se tièe Adema, a.s., on je bio vjerovjesnik i nije mi poznato da postoji argument koji ukazuje da je Adem, a.s., bio poslanik. U jednom hadisu stoji da je Poslanik, s.a.v.s., rekao da je Adem prvi vjerovjesnik. (Ahmed, 5/265. ©ejh Albani ovu predaju smatra ispravnom. Neki hadiski struènjaci su odbacili ovaj hadis ¹to je, svakako, prioritetnije mi¹ljenje.) ©to se tièe razlike izmeðu poslanika i vjerovjesnika, islamski uèenjaci imaju razlièite stavove. Neki smatraju da nema razlike izmeðu poslanika i vjerovjesnika. Meðutim, ispravno je da postoji razlika. Uzvi¹eni Allah ka¾e: Prije tebe, Mi ni jednog poslanika i vjerovjesnika nismo poslali, a da ¹ejtan nije, kad bi on ¹to kazivao, u kazivanje njegovo ne¹to ubacivao. (El-Had¾d¾, 52.) Ebu Zerr prenosi da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Broj vjerovjesnika je stotinu dvadeset èetiri hiljade, a broj poslanika je trista deset i jo¹ nekoliko poslanika." (Ahmed, 5/265. Ovo je nastavak prethodnog hadisa.) Citirani ajet i hadis ukazuju na razliku izmeðu poslanika i vjerovjesnika. Druga skupina uèenjaka smatra da i jedan i drugi primaju objavu, ali je poslanik zadu¾en sa preno¹enjem poslanice, a vjerovjesnik nije. Tako bi svaki poslanik bio vjerovjesnik, a vjerovjesnik ne bi bio poslanik. Meðutim, ni ovo mi¹ljenje nije jako iz vi¹e razloga:
Prvo, iz prethodnog ajeta jasno se vidi da je vjerovjesnik, takoðer, poslan ljudima, a poslanstvo obavezuje na dostavu poslanice. Drugo, nepreno¹enje poslanice je, ustvari, prikrivanje znanja, ¹to oponira mudrosti objave. Tako bi sve znanje jednog vjerovjesnika nestalo njegovom smræu. Treæe, Allahov Poslanik, s.a.v.s., je rekao: "Prikazani su mi narodi, pa sam vidio vjerovjesnika, sa njim skupina ljudi. Vidio sam drugog, sa njim jedan ili dvojica. Vidio sam treæeg bez sljedbenika." (Buhari i Muslim) Èetvrto, Allahov Poslanik, s.a.v.s., je rekao: "Prije mene nije do¹ao ni jedan vjerovjesnik a da nije bio obavezan ukazati ljudima na ono ¹to je najbolje po njih." (Muslim, 1844.) Citirani hadisi ukazuju da vjerovjesnici, kao i poslanici, moraju prenositi ljudima ono ¹to im se objavljuje od njihovog Gospodara. Ispravno mi¹ljenje je da poslanik dolazi sa novom poslanicom, dok vjerovjesnik samo potvrðuje prethodnu poslanicu, a obaveza preno¹enja pada na jedne i druge. (Vidjeti: Ruhul-meani, 17/165) A Allah najbolje zna.

========================================

PITANJE: Selam alejkum, da li je dozvoljeno primiti poklon (novac,ili nesto drugo) za koji se zna da nije stecen na halal nacin(kocka,kredit,i...)ALLAH swt te nagradio

ODGOVOR: Ako osoba zna da je poklon kupljen od iskljuèivo haram imetka nije joj dozvoljeno primiti takav poklon, a Allah najbolje zna.

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

Novi odgovori!

#81 Post Postao/la Abu_haqq »

Fetve Pripremio brat Ilhan

Fetve priznate islamske uleme 14


Teme: Kur'an na mezarju, zajednicke dove, gledanje u musko/zensko na TV-u, Nijet rijecima...

=========================

Kur’ani na mezarjima za ucenje

Pitanje: Na nekim mezarjima postavljeni su Kur’ani za one koji zele da uce nad mrtvim kad ih obilaze. Kakvo je vase misljenje uvezi toga?

Odgovor: Nase misljenje je da je to jedna novotarija, i obaveza je da se ti Kur’ani prenesu u dzamije za muslimane da ih citaju i da se njima okoriste.

Sejh Ibn Usajmin

Al Bid’u wal Muhdathat wa ma la Asla lahu – str. 369

Fatawa at-Ta’ziyah – str. 54


=======================

Zajednicka dova kad se zavrsi “bayaan” od Jam’ah at-Tableegh......


Pitanje: Kakvo je pravilo uvezi zajednicke dove poslije “bayaan-a” (rijeci savjeta kod jam’ah at-Tableegh)? I isto kada napustaju dzamiju i krecu da rade da’wu (na njihov nacin)?

Odgovor: Zajdnicka dova, nije bitno da li se radilo o rijecima savjeta, povodom izlaska iz dzamije ili kada se ide u obavljanje da’we, nema nikakvog utemeljenja u serijatu. To je radije jedan vid novotarije. Tako da bi bilo lijepo uputiti te koji to rade, i objasnit im da to nije od serijata, tako da bi mogli ispravit svoje greske i uskladit svoje postupke sa Allahovim serijatom.

Sejh Ibn Usajmin

As Sahwah al Islamiyah – Pitanje 111, str. 279


=============================

Gledanje u suprotni pol na televiziji

Pitanje: Kakvo je pravilo uvezi sa gledanjem u zenu (koja nije mahrem), i isto tako da zena gleda u muskarca dok gledaju TV?

Odgovor: To nije dozvoljeno zato sto one zene na TV-u su bez hidzaba, odnosno otkrivena su im stidna mjesta (avret). Sto se tice muskaraca na TV-u i oni su previse uljepsani, i efekat tog njihovog uljepsavanja je fitna, koja vodi zlu/losem.

Permanentni Komitet za Islamski Razvoj I Fetve

Fataawa an-Nadthar wal Khulwah wal Ikhtilaat – str. 7


===================================

Izgovaranje nijeta rijecima za namaz, abdest, tavaf i sa’I

Pitanje: Kakvo je pravilo uvezi izgovaranja nijeta rijecima za namaz, abdest, tavaf i sa’i?

Odgovor: Pravilo za to izgovaranje je, da je to novotarija, zato sto nam nije preneseno od Poslanika (salallahu alejhi ve sellem) niti njegovih ashaba. Tako je obavezno da se prestane s time. Mjesto nijeta je u srcu, tako da absolutno nema potrebe da se nijet izgovara rijecima.

Sejh Ibn Baaz

Al Bid’u wal Muhdathaat wa la Asla lahu – str. 635

Kitaab ad-Dawah – Tom 1, str. 51

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#82 Post Postao/la Abu_haqq »

PITANJE:

Selamun alejkum dali zena mora da posti ako jos djete doji?

ODGOVOR:

Ukoliko se dojilja boji za svoje dijete da bi se postom umanjilo njeno mlijeko ¹to ne bi bilo dovoljno za njeno dojenèe a nije u stanju da ga prehranjuje neèim drugim nije obavezna da posti i taj broj dana koje mrsila napostit æe do sljedeæeg ramazana.

A ALLAH NAJBOLJE ZNA !

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#83 Post Postao/la Abu_haqq »

PITANJE:

Draga braco, interesuje me smije li se vjernik odazvati na poziv suda (ovoga u ovoj kafirskoj zemlji, Crna Gora), i smije li doci do nekog svog prava preko tog suda, mozete li mi malo pojasniti te stvari! Covek ne zna kada moze biti i sa tim iskusan! Uskoro ocekujem poziv u vojsku pa nisam siguran sta da radim po tom pitanju! Nadam se da cete me obradovati pojasnjenjem ovoga! Molim Allaha swt da vas nagradi, i da vas ucvrsti u ovoj ljepoj Njegovoj vjeri!

ODGOVOR:

Sudstvo po neèemu mimo Allahovog zakona nije dozvoljeno. «A oni koji ne sude po onome ¹to je Allah objavio uistinu su pravi nevjernici» (Maide 44) Ali bi napomenuo da oko znaèenja ovog ajeta ima poja¹njenja pa nebi savjetovao da se ¾uri sa osudama da je neko kjafir ili ne. Cilj mi je pojasniti propis sudstva po neèemu mimo ¹eijata. Na svim muslimanima ja da rade na uspostavi islamske dr¾ave u kojoj bi se sudilo po ¹erijatu, jer ulema ka¾e sve ono bez èega se ne mo¾e ispuniti jedan vad¾ib postaje vad¾ibom. Zato je osnova da se ne sudi po tim sudovim i da se izbjegavaju maksimalno. Ali situacije u kojima nije u pitanju suðenje nego ovjera papira, prekr¹ajne kazne za vo¾nju i slièno nisu problem. Takoðer ukoliko èovjek ne mo¾e doæi do svoga prava osim putem suda dozvoljava mu se na osnovu pravila da daruda (pote¹koæa) dozvoljava ono ¹to je zabranjeno. Ali bitno je znati da se i ovo ne mo¾e uzeti za generalno pravilo nego bi trebalo za svaku pojedinaèni situaciju obratiti se uèenom insanu da bi se mogla donijeti fetva da li je dozvoljeno ili ne.

A ALLAH NAJBOLJE ZNA !

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#84 Post Postao/la Abu_haqq »

Pitanje:

Da li je dozvoljeno obavljati namaz u sinagoge i crkve, bilo u njima slika ili ne? Moguli se sinagoge i crkve nazivati ”Allahovim kuæama”?

Odgovor:

Ne, one nisu Allahove kuæe. Allahove kuæe su d¾amije. One su kuæe u kojima se èini ¹irk prema Allahu èak iako bi se On spomenuo u njima. Pozicija tih kuæa je ista kao i pozicija njihovih ljudi a ljudi tih kuæa su nevjernici. Na taj naèin su one kuæe u kojima nevjernici èine ¹irk.

©to se tièe klanjanja u njima, ima tri razlièita mi¹ljenja meðu uèenjacima:

1 – Sasvim zabranjeno. Ovog mi¹ljenja je Malik.

2 – Sasvim dozvoljeno. Ovog mi¹ljenja se dr¾e neki od Ahmedovih sljedbenika.

3 – Ako postoje slike u njima onda se namaz nesmatra dozvoljenim, meleci ne ulaze u kuæe u kojima imaju slike. Poslanik (sallallahu alejhi ve sellem) nije ulazio u Ka`bu sve dok se nisu svi likovi uklonili iz nje. Osim toga `Umar je rekao:

“Nismo ulazili u crkve ako su postojale slike u njima”

Ovo mi¹ljenje je najkorektnije. Ovo je prenijeto od `Umar bin al-Khattâba i drugih. Isto je reèeno i od Ahmeda i drugih.

Pisac: ©ejhul Islâm Ahmed bin Tejmijjah
Izvor: Mad¾mû´-ul-Fatâwâ (22/162)

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#85 Post Postao/la Abu_haqq »

Tema: Zakletva i zavjet


Kakav je propis zaklinjanja sa Kur'anom ili surom od njegovih sura kao da osoba ka¾e: Sa pravom sure Ja'sin ja æu uèiniti tako i tako?


Odgovor:


Hvala Allahu a zatim,


Ovdje se radi o dva pitanja, zaklinjanje Kur'anom ili jednim njegovim dijelom ¹to je dopu¹teno, jer je Kur'an Allahov govor. Njegov govor je Njegovo svojstvo, i jedno od najistaknutijih svojstava, subhanehu ve te'ala, a zaklinjanje Allahom ili nekim od Njegovih svojstava je dopu¹teno.


Dokaz tome su rijeèi Allahovog Poslanika, salallahu te'ala alejhi ve selem, kada ka¾e: Allah vam zabranjuje da se zaklinjete oèevima. Onaj ko se bude zaklinjao neka se zakune Allahom ili neka ¹uti. Bilje¾e ga Buharija br. 6108 i Muslim br. 1646 od Ibn Omera r.a.

Drugo, zaklinjanje pravom Kur'ana ili jednog njegovog dijal je takoðer dopu¹teno ako se time misli na Kur'an kao Allahovo svojstvo, kao ¹to je Allahovo èuvanje Kur'ana.


Ali ako se time misli na pravo Kur'ana svojstveno stvorenju, kao ¹to je velièanje Kur'ana od strane stvorenja onda nije dopu¹teno zaklinjati se ovakvim znaèenjem. Zato ¹to je svojstvo stvorenja stvoreno a nije dopu¹teno zaklinjati se stvorenjima jer je to ¹irk.

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#86 Post Postao/la Abu_haqq »


Pitanje:
Kad se razboli supruga i po¾eli da pres­tanu posjete njenom mu¾u tokom njene bolesti, mo¾e li se, mimo njene volje, prisiliti da poslu¾uje goste svoga mu¾a?

Odgovor: Prema stavu èetiri mezheba, ¾ena musli­manka nije obavezna uslu¾ivati mu¾a osim ako to èini drage volje, prema obièajima lijepog pona¹anja. Ako bi mu¾ tu¾io ¾enu ¹erijatskom sudu koji primjenjuje neki od ova èetiri mezhe­ba, sud ne bi prisilio ¾enu da slu¾i mu¾a. Ako je tako kad je u pitanju sam mu¾, utoliko je razumljivije da ¾ena nije obavezna slu¾iti goste svoga mu¾a. Mezheb prema kome dajemo mi¹ljenje je na stanovi¹tu da je obaveza ¾ene rad u kuæi, tj. hizmeæenje mu¾u i djeci, jer to spada u lijepo meðusobno ophoðenje, koje je Allah naredio i praviènost u rasporedu prava i du¾nosti braènih drugova, kao ¹to ka¾e Uzvi¹eni: "One imaju isto toliko prava koliko i du¾nosti prema zakonu, samo mu¾evi imaju prednost nad njima za jedan stepen" (El-Be­kare, 228).
Mu¾ radi i trudi se izvan kuæe kako bi prehranio svoju porodicu, a ¾ena radi unutar kuæe slu¾eæi porodicu. I sama Fatima ez­-Zehra, kæerka Allahovoga Poslanika, slu¾ila je èisteæi u svom domu i spremajuæi hranu. Potu¾ila se svome ocu, Allahovom Poslaniku, pa je on naredio njoj i njenom mu¾u da pomoæ u vr¹enju ¾ivotnih obaveza potra¾e u spomi­njanju Allaha kroz tespih, tahmid i tekbir.1
Ukoliko je ¾ena zaposlena izvan kuæe kao i mu¾, onda je pravièno da joj mu¾ pomogne unajmljujuæi slu¾avku koja æe joj pomoæi ili da to èini sam koliko je u moguænosti, posebno ako je njegova supruga majka djece.
Otuda ne bi trebalo da mu¾ ote¾ava svojoj ¾eni time da poslu¾uje goste, naroèito u perio­du njene bolesti, jer i ¹erijatsko pravo tretira bolest kao razlog olak¹avanja u mnogim sluèajevima. Tako je npr. bolesnik osloboðen obaveze d¾ihada, kao ¹to ka¾e Uzvi¹eni: "Nije grijeh slijepom, ni hromom, ni bolesnom!" (El­-Feth, 17). Bolesniku je data olak¹ica u ramazanu da ne posti i da nakon ramazana, kad ozdravi, naposti dane koje nije postio. Uzvi¹eni ka¾e: "A ko se razboli ili na putu zadesi, neka isti broj dana naposti; Allah ¾eli da vam olak¹a, a ne da pote¹koæe imate" (El­Bekare, 185). Dozvoljeno je bolesniku klanjati onako kako mo¾e, stojeæi, sjedeæi ili le¾eæi, a od imama se zahtijeva da, kad predvode d¾e­mat, skrate uèenje jer iza njih klanjaju i slabi, bolesni i oni koji ¾ure iz nekih drugih razloga.
Musliman sa Istoka opæenito, posebno musliman Arap, treba voditi raèuna o okolnos­tima svoje supruge sa Zapada koja nije navikla u ¾ivotu, niti u domu svoga oca primati brojne goste, kao ¹to je to sluèaj kod Arapa i njima sliènih naroda. Takoðer, ¾ena sa Zapada koja primi islam treba uva¾avati prilike svoga mu¾a i obièaje sa kojima je odrastao te èinjenicu da u islamska pravila lijepog pona¹anja spada i to da domaæin poèasti svoga gosta. Poslanik, a. s., ka¾e: "Ko vjeruje u Allaha i u Sudnji dan, neka lijepo poèasti svoga gosta". 2

Bilje¹ke:

1 Hadis prenosi Enes b. Malik, a bilje¾e ga Buharija (br. 69, 5.774) i Muslim (br. 1.734)
2 Bilje¾i ga Buharija (br. 217, 5.777) od Ebu Hurejre

(Prva sjednica)

Fetva br. 24

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#87 Post Postao/la Abu_haqq »

Pitanje:

Kakav je ¹erijatskopravni tretman da mu¾ prisustvuje poroðaju supruge?

Odgovor:

Nema ¹erijatske zapreke da mu¾ pris­ustvuje poroðaju svoje supruge ukoliko sma­tra da je to korisno, kao npr. da ¾eni olak¹ava poroðajne muke podsjeæanjem na Allaha i lijepim rijeèima ili kako bi sam vidio poroðajne muke, pa je vi¹e cijenio radi toga. Na taj naèin æe spoznati vrijednost i svoje majke i muke koje je radi njega imala, te kako bi to prenio svojoj djeci upoznajuæi ih sa zaslugama njihove majke. U svakom sluèaju, to je dozvoljeno, nije obavezno, nije posebno preporuèljivo, nije ni zabranjeno, ni pokuðeno, osim ukoliko uzrokuje neku materijalnu ili moralnu ¹tetu.
Mo¾da se neki toga ustruèavaju radi gledanja u spolni organ svoje supruge prili­kom poroðaja. Neki to smatraju pokuðenim, navodeæi neke hadise koji to zabranjuju ili tra¾e da se to izbjegava.
Istina je da ti hadisi nisu vjerodostojni, zapravo su vjerodostojni oni koji govore suprotno tome, kao npr. hadis o kupanju Vje­rovjesnika, a. s., i njegove supruge iz jedne posude. Ovo je tekst koji razrje¹ava razmi­moila¾enje i prekida spor. Od Ai¹e, r. a., prenosi se da je rekla: "Kupala sam se zajedno sa Allahovim Poslanikom iz jedne posude. On je br¾e grabio, pa sam rekla: 'Ostavi i meni, ostavi i meni!” Ona ka¾e da su njih dvoje tada bili d¾unup.1
Od Mejmune, majke pravovjernih, pre­nosi se da je rekla: "Prikuèila sam Allahovom Poslaniku vodu za kupanje, pa je on oprao ¹ake dva ili tri puta, zatim je iz posude zagra­bio rukama vode i oprao spolni organ lijevom rukom, obrisao je lijevu ruku, a onda uzeo abdest kao ¹to uzima za namaz, a potom je polio po glavi tri puta pune ¹ake vode. Nakon toga je oprao cijelo tijelo, potom se pomjerio sa mjesta i oprao noge. Zatim sam mu donijela pe¹kir, ali ga je on vratio".2
----------------------------
Bilje¹ke:

1 Muttefekun alejhi. Tekst hadisa je po verziji koju bilje¾i Muslim. Buharija (br. 258 i druga mjesta) i Muslim (br. 321).
2 Muttefekun alejhi. Tekst hadisa je po verziji koju bilje¾i Muslim. Buharija (br. 246 i druga mjesta) i Muslim br. 317)

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#88 Post Postao/la Abu_haqq »

Pitanje:

Za¹to je mu¹karcima dozvoljeno da imaju vi¹e od jedne ¾ene u Islamu? tj. za¹to je poligamija u Islamu dozvoljena?

Odgovor:


1. Definicija Poligamije

Poligamija predstavlja braènu zajednicu gdje jedan supru¾nik ima vi¹e od jedne supru¾nice. Postoje dvije vrste poligamije. Jedna je poligamija - gdje mu¹karac o¾eni vi¹e od jedne ¾ene, i druga je poliandrija - gdje se ¾ena uda za vi¹e od jednog mu¹karca. U Islamu je poligamija dozvoljena; dok je poliandrija u potpunosti zabranjena.

2. Kur´an je jedina religiozna knjiga na svijetu koja ka¾e,“o¾eni samo jednu“.

Kur´an je jedina religiozna knjiga, na ovoj zemlji, koja sadr¾i frazu ´o¾eni samo jednu´. Nema druge religiozne knjige koja nareðuje/upuæuje èovjeka da ima samo jednu ¾enu. U svim drugim religijskim skriptama, bilo to u Vedi, Ramayani, Mahabharati, Geeti, Tori ili Bibliji se ne mo¾e naæi restrikcija u ¾enidbi vi¹e ¾ena. Prema ovim knjigama jedan èovjek mo¾e o¾enit koliko ¾eli ¾ena. Tek je kasnije, uspostavljeno od strane Hindu sveæenika i Kr¹æanske crkve da svedu broj ¾ena na jednu. Mnoge Hindu religijske persone iz njihovih skripti su imali vi¹e od jedne ¾ene. Kralj Da¹rat, otac Rama, imao je vi¹e od jedne ¾ene. Kri¹na je imao nekoliko ¾ena.

U ranijim vremenima, kr¹æanima je bilo dozvoljeno da imaju koliko god ¾ele ¾ena, zbog toga ¹to Biblija nije stavljala zabrane u pogledu broja ¾ena. Tek prije nekoliko stoljeæa Crkva je svela broj ¾ena na jednu.



Poligamija je dozvoljena i u Judaizmu. Prema Talmudskom pravilniku, Abraham je imao tri ¾ene, Solomon je imao stotine ¾ena. Praktikovanje poligamije je nastavljeno sve do Rabina Ger¹om ben Yehudah-a (960 – 1030.) koji je proglasio ukaz protiv poligamije. Jevrejski Sefardski odred koji je ¾iveæi u Muslimanskim zemljama nastavio je da praktikuje do kasnih 1950, do odluke Glavnog saveza rabina u Israelu da se pro¹iri zabrana u ¾enjenju vi¹e od jedne ¾ene.

Zanimljiva èinjenica: Do 1975 Indijski Hindusi su veæi poligamisti od Muslimana. Izvje¹taj ´Komiteta o statusu ¾ena u Islamu´, izdat 1975 napomenuo je na stranicama 66 i 67 da je postotak poligamijskih brakova izmeðu 1951 i 1961 bio 5.06% meðu Hindusima i samo 4.31% meðu muslimanima. Prema Indijskom zakonu jedino je Muslimanima dozvoljeno da imaju vi¹e od jedne ¾ene. Bilo je nelegalno za bilo kojeg nemuslimana u Indiji da ima vi¹e od jedne ¾ene. Iako je bilo ilegalno, Hindusi su imali vi¹estruke vi¹e ¾ene u odnosu na Muslimane. Ranije, nije bilo nikakvih zabrana èak ni Hindusima da imaju koliko ¾ele ¾ena. Tek je u 1954, kad je usvojena Hindu braèna odluka, zabranjeno i postalo ilegalno Hindusima da imaju vi¹e od jedne ¾ene. Trenutno je indijski zakon taj koji brani Hindusima da imaju vi¹e od jedne ¾ene a ne Hindu religiozne skripte i knjige.)

Da sad analiziramo za¹to Islam dozvoljava èovjeku da ima vi¹e od jedne ¾ene.


3.Kur´an dozvoljava poligamiju ali u granicama

Kao ¹to sam ranije spomenuo, Kur´an je jedina vjerska knjiga na licu zemlje koja ka¾e ´o¾enite samo jednu´. Kontekst ove fraze je uzet iz sljedeæeg ajeta sure An-Nisa, Velièanstvenog Kur´ana: ´Onda se o¾enite sa onim ¾enama koje su vam dopu¹tene, sa po dvije, sa po tri i sa po èetiri. A ako strahujete da neæete pravedni biti, onda samo sa jednom. (Al-Kur´an 4:3)´

Prije nego je Kur´an objavljen, nije bilo nikakve granice u poligamiji i mnogi mu¹karci su imali mnogo ¾ena, neki èak i po stotinu. Islam je postavio granicu do 4 ¾ene. Islam nudi mu¹karcu dozvolu da o¾eni dvije, tri ili èetiri ¾ene, al samo pod uslovima da se spram svih njih odnosi pravedno. Ali u istom poglavlju, Sure An-Nisa aje 129, Kur´an ka¾e: ´Vi nemo¾ete potpuno jednako postupati prema ¾enama svojim ma koliko to ¾eljeli.. (Al Kur´an 4:129)´

Upravo radi toga poligamija nije pravilo (misli se na zakon) nego iznimka iz pravila. Mnogi ljudi su u zabludi da je muslimanu obaveza da ima vi¹e od jedne ¾ene.

Islam ima 5 kategorija stvari koje treba uradit i koje netreba:

(i) Farz - obaveza ili du¾nost.
(ii) Mustehab - preporuèeno ili podstièe se na to dijelo/pohvalno.
(iii) Mubah - dopu¹teno ili dozvoljeno.
(iv) Mekruh - nije preporuèeno ili ne podstièe se se na to dijelo.
(v) Haram – zabranjeno.

Poligamija spada u srednju kategoriju dopu¹tenih stvari. Ne mo¾e se reæi da musliman koji ima dvije, tri, èetiri ¾ene je bolji musliman u poreðenju sa muslimanom koji ima samo jednu ¾enu!

4. Prosjeèni ¾ivotni vijek ¾ene je veæi u odnosu na mu¹karca

Prirodno se mu¹karci i ¾ene raðaju u otprilike istom broju. ®ensko dijete ima mnogo vi¹e imuniteta u odnosu na mu¹ko. ®ensko dijete se mo¾e boriti sa mikrobima i bolestima mnogo bolje od mu¹kog dijeteta. Iz ovog razloga, tokom pedijatrijskog perioda mnogo je vi¹e smrtnih sluèajeva meðu mu¹kom djecom nego li meðu ¾enskom. Tokom ratova ginu u prosjeku vi¹e mu¹karcu u odnosu na ¾ene. Mnogo vi¹e mu¹karaca umire u nesreæama i bolestima u odnosu na ¾ene. Prosjeèan ¾ivotni vijek ¾ene je du¾i od vijeka mu¹karca, i u svakom vremenskom periodu ljudi mogu naæi vi¹e udovica nego udovaca.

5. Indija je zemlja koja ima vi¹e mu¹ke populacije nego ¾enske ali zbog abortusa i ubistava ¾enske djece.

Indija je jedna od rijetkih zemalja, zajedno sa ostalim kom¹ijskim zemljama, u kojima populacija ¾ena je manja u odnosu na mu¹ku populaciju. Razlog le¾i u visokom procentu ubistava djece u Indiji, i u èinjenici da vi¹e od jednog miliona ¾enskih fetusa se abortira
svake godine u ovoj zemlji, nakon ¹to se identifikuju kao ¾ene. Ako bi se ova zla praksa zaustavila, onda bi i Indija imala vi¹e ¾ena u poreðenju sa mu¹karcima.

6. Svjetska populacija broji vi¹e ¾ena nego mu¹karaca.

U SAD-u, ¾ene brojèano prelaze mu¹karce za 7.8 miliona. Samo u New York-u ima jedan milion ¾ena vi¹e u poreðenju sa mu¹karcima, a od mu¹ke populacije New York-a 1/3 su homoseksualci (sodomi). Ovo znaèi da ovi ljudi nemaju ¾elju da se o¾ene sa ¾enom. Velika Britanija ima 4 miliona ¾ena vi¹e u poreðenju sa mu¹karcima. Njemaèka ima 5 miliona ¾ena vi¹e u poreðenju sa mu¹karcima. Rusija ima 9 miliona ¾ena u poreðenju sa mu¹karcima. Samo Allah zna koliko jo¹ miliona ¾ena ima na svijetu vi¹e u poreðenju sa mu¹karcima.

7.Zabranjivanje svakom èovjeku da ima vi¹e od jedne ¾ene nije ni praktièno ni logièno.

Pa i kad bi se svaki èovjek o¾enio za jednu ¾enu, postojalo bi vi¹e od 30 miliona ¾ena u SAD-u koje ne bi mogle imati mu¾a (ako se uzme u obzir da Amerika ima 25 miliona homoseksualaca). Bilo bi vi¹e od 4 miliona ¾ena u Britaniji, 5 miliona ¾ena u Njemaèkoj i 9 miliona ¾ena u Rusiji samo koje ne bi mogle naæi mu¾a. Predpostavimo da moja sestra je jedna od neudatih ¾ena koje ¾ive u SAD-u, ili predpostavimo da je va¹a sestra jedna od neudatih ¾ena u SAD-u. Jedine dvije opcije preostale za nju su da se uda za mu¹karca koji veæ ima ¾enu, ili da postane ´javno vlasni¹tvo´. Nema druge opcije. Svi koji su umjereni, skromni æe izabrati prvu opciju. Mnoge ¾ene ne bi ¾eljele da dijele svog mu¾a sa drugim ¾enama. Ali u Islamu, kada situacija to iziskuje tj. ako je neophodno ¾ena Muslimanka je du¾na da podnese manje privatne gubitke u prevenciji velikog gubitka, prepu¹tanja druge sestre Muslimanke da postane ´javno vlasni¹tvo´.

8. Bolje se udat za o¾enjenog nego postati ´javno vlasni¹tvo´

U zapadnoj kulturi, je uobièajeno za mu¹karca da ima ljubavnicu i/ili dodatne vanbraène odnose, u svakom sluèaju, ¾ena vodi sramotan, neza¹tièen naèin ¾ivota. Isto dru¹tvo, ipak nedopu¹ta da èovjek ima vi¹e od jedne ¾ene, u odnosu u kojem æe ¾ena saèuvati svoju èast, dostojanstvenu poziciju u dru¹tvu i odnosu u kojem èe ¾ena biti za¹tiæena.
Prema tome, jedine dvije opcije za ¾enu koja ne mo¾e da naðe mu¾a je da se uda za o¾enjenog èovjeka ili da postane ´javno vlasni¹tvo´. Islam preferira da ¾ena ima dostojanstvenu poziciju tako ¹to joj dopu¹ta prvu opciju i nedozvoljava drugu. Postoje mnogi drugi razlozi, za¹to Islam je dozvolio poligeniju u granicama, ali glavni je da bi se za¹titila skromnost ¾ene.

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#89 Post Postao/la Abu_haqq »

Pitanje:

Ako je èovjeku dozvoljeno da ima vi¹e od jedne ¾ene, za¹to onda Islam zabranjuje ¾eni da ima vi¹e od jednog mu¹karca?

Odgovor:

Mnogo ljudi, ukljuèujuæi i neke muslimane, pitaju za logiku dozvoljavana muslimanu da ima vi¹e ¾ena, a u isto vrijeme zabranjivanje tog ´prava´ ¾enama.
®elio bi da se izrazim kao prvo nedvosmisleno, da je temelj Islamskog dru¹tva pravda i jednakost. Allah je stvorio mu¹karca i ¾enu ravnopravno, ali sa razlièitim sposobnostima i razlièitim odgovornostima. Mu¹karci i ¾ene su razlièiti i psiholo¹ki i fizièki. Njihove uloge i odgovornosti su razlièite samim time. Mu¹karci i ¾ene su ravnopravni u Islamu, al' nisu identièni. Sura An-Nisa poglavlje 4, aje 22 do 24, daje listu ¾ena sa kojima se musliman mu¹karac ne smije o¾eniti. Dalje u istoj Suri An-Nisa poglavlje 4 aje 24 pi¹e: ´(zabranjene su) i udate ¾ene´!

Odgovori