Pa nek somalci isto naplaćuju , do sad nikad nisam ÄÂuo da zahtijevaju naplatu , jednostavno se igraju tuÄ‘im životima ( piratstvo ).Mic_Sokoli je napisao/la:U zadnje vrijeme sve cesce se informise javnost o napadima Pirata na brodove ispred somalijske obale.
Kad uzmemo u obzir da su godinama ti brodovi nesmetano prolazili i nisu placali nista somalijcima,dal pravdate njihov nacin naplate?
Panama Kanal npr kontrolisu Amerikanci i tamo svi moraju placat.
Somalija
Re: Tzv Piratstvo-Somalija
Ti si kao najudaljenija zvijezda do koje je najteže doći, ali baš zbog toga je najudaljenija zvijezda najljepša i najsjajnija!
Re: Tzv Piratstvo-Somalija
PORUÄŒNIK korvete Grgo Kero prvi je hrvatski vojni ÄÂasnik koji je poslan u borbu protiv somalskih pirati, objavilo je Ministarstvo obrane. Kero je ukljuÄÂen u operaciju ATALANTA i ukrcan je na francusku fregatu "Aconit" koja je trenutno stacionirana u Adenskom zaljevu.
"Operacija ATALANTA pokrenuta je u skladu sa rezolucijama Vijeća sigurnosti Ujedinjenih Naroda 1814, 1816, 1838 i 1846 iz 2008. godine kako bi se zaÅ¡titili brodovi koji prevoze hranu za Somaliju iz programa WFP (World Food Programme), zaÅ¡titili brodovi koje plove u Somalijskim vodama te odbili svi napadi pirata i oružanih napada na brodove. Na ÄÂelu Europskih pomorskih snaga (European Naval Forces Somalija – EU NAVFOR Somalia) nalazi se kontraadmiral Peter Hudson iz Kraljevske mornarice Ujedinjenog Kraljevstva Velike Britanije i Sjeverne Irske. EU NAVFOR Somalia se sastoji od 14 brodova i 3 zrakoplova, i to iz Ã…Â panjolske (1 fregata, 1 tanker i 1 ophodni zrakoplov), NjemaÄÂke (2 fregate, 1 tanker i 1 ophodni zrakoplov), Francuske (2 fregate, 1 korveta, 1 ophodni brod i 1 ophodni zrakoplov), GrÄÂke (1 fregata), Italije (1 fregata) i Ã…Â vedske (3 korvete)", navodi se u priopćenju MORH-a.
U Kerinom životopisu stoji kako se ratnoj mornarici prikljuÄÂio 2005. godine, a trenutno se nalazi na dužnosti zapovjednika lovca mina "KorÄÂula". I prije nego je postao zapovjednik lovca mina, bio je u viÅ¡e navrata ukrcan na francuske lovce mina na viÅ¡ednevnim plovidbama prije ili nakon posjeta istih u naÅ¡e luke. PoruÄÂnik korvete Kero roÄ‘en je 1978. godine te je zavrÅ¡io Pomorski fakultet Split, smjer nautika te nakon toga ÄŒasniÄÂku Å¡kolu UÄÂiliÅ¡ta Hrvatske ratne mornarice
"Operacija ATALANTA pokrenuta je u skladu sa rezolucijama Vijeća sigurnosti Ujedinjenih Naroda 1814, 1816, 1838 i 1846 iz 2008. godine kako bi se zaÅ¡titili brodovi koji prevoze hranu za Somaliju iz programa WFP (World Food Programme), zaÅ¡titili brodovi koje plove u Somalijskim vodama te odbili svi napadi pirata i oružanih napada na brodove. Na ÄÂelu Europskih pomorskih snaga (European Naval Forces Somalija – EU NAVFOR Somalia) nalazi se kontraadmiral Peter Hudson iz Kraljevske mornarice Ujedinjenog Kraljevstva Velike Britanije i Sjeverne Irske. EU NAVFOR Somalia se sastoji od 14 brodova i 3 zrakoplova, i to iz Ã…Â panjolske (1 fregata, 1 tanker i 1 ophodni zrakoplov), NjemaÄÂke (2 fregate, 1 tanker i 1 ophodni zrakoplov), Francuske (2 fregate, 1 korveta, 1 ophodni brod i 1 ophodni zrakoplov), GrÄÂke (1 fregata), Italije (1 fregata) i Ã…Â vedske (3 korvete)", navodi se u priopćenju MORH-a.
U Kerinom životopisu stoji kako se ratnoj mornarici prikljuÄÂio 2005. godine, a trenutno se nalazi na dužnosti zapovjednika lovca mina "KorÄÂula". I prije nego je postao zapovjednik lovca mina, bio je u viÅ¡e navrata ukrcan na francuske lovce mina na viÅ¡ednevnim plovidbama prije ili nakon posjeta istih u naÅ¡e luke. PoruÄÂnik korvete Kero roÄ‘en je 1978. godine te je zavrÅ¡io Pomorski fakultet Split, smjer nautika te nakon toga ÄŒasniÄÂku Å¡kolu UÄÂiliÅ¡ta Hrvatske ratne mornarice
Re: Tzv Piratstvo-Somalija
Pa to je stvar drzave i njihove nesposobnosti da uvedu takse za prolaz, ali da je piratstvo nacin da se ta "nepravda" rijesi nikako nije red.Mic_Sokoli je napisao/la: Kad uzmemo u obzir da su godinama ti brodovi nesmetano prolazili i nisu placali nista somalijcima,dal pravdate njihov nacin naplate?
pitratsvo je obican nasilnicki cin, dovoljno je da te netko otme, drzi zatvorenim i drzi ti pistolj pored glave, iako te nije ubio igra se tvojim zivotom.
Kad ti zivot donese limune, uzmi tekilu i sol i nazovi me
Make my day!
Make my day!
Re: Tzv Piratstvo-Somalija
Porast piratstva uz obalu Somalije ukazuje na slabosti Konvencije UN-a o pravu mora
U.S. Navy photo shows Maersk-Alabama Capt. Richard Phillips, right, standing alongside Cmdr. Frank Castellano, commanding officer of the USS Bainbridge, after being rescued by U.S. forces off the coast of Somalia
Kapetan Richard Phillips sa zapovjednikom razaraÄÂa Bainbridge nakon oslobaÄ‘anja
AmeriÄÂki kapetan teretnog broda Maersk Alabama Phillips osloboÄ‘en je iz zatoÄÂeniÅ¡tva somalijskih pirata, koji su ga držali taocem pet dana. AmeriÄÂki dužnosnici kažu da je Phillips bio osloboÄ‘en akcijom mornariÄÂkih specijalaca u kojoj su ubijena trojica, a zarobljen jedan od pirata. Kapetan Phillips nije ozlijeÄ‘en i nalazi se na jednom od ameriÄÂkih ratnih brodova.
Pirati su ga držali od srijede u ÄÂamcu za spaÅ¡avanje koji nije imao goriva, te je plutao stotine kilometara udaljen od somalijske obale. Posada teretnog broda Maersk Alabama kaže da kapetanu Phillipsu zahvaljuju svoje živote, jer se on predao otmiÄÂarima u zamjenu za njihovu slobodu. MeÄ‘utim, nakon njegova oslobaÄ‘anja izgleda da će se meÄ‘unarodna zajednica morati joÅ¡ viÅ¡e koncentrirati na problem piratstva.
Nagli porast piratstva uz obalu Somalije ukazao je na slabosti u Konvenciji Ujedinjenih naroda o pravu mora, kojom se piratstvo Å¡irom svijeta karakterizira kao 'ilegalna aktivnost'. U vodama uz somalijsku skoro 4 tisuće kilometara dugu obalu, ratni brodovi iz viÅ¡e od deset zemalja stvorili su ono Å¡to je glavni tajnik Ujedinjenih naroda nedavno opisao kao 'jednu od najvećih protu piratskih flota u modernoj povijesti'. Brodovi NATO saveza, zatim brodovi iz zemalja ÄÂlanica Europske unije, kao i mnogih drugih država, poslani su u regiju u nekoliko posljednjih mjeseci kako bi se borili protiv pirata koji otimaju brodove i posadu, te potom traže otkupninu.
Pirates were able to hijack this Saudi Arabian supertanker off the Kenyan coast
Saudijski supertanker najveći je oteti brod u vodama Somalije
Ujedinjeni narodi kažu da 111 piratskih otmica - koliko ih je zabilježeno prošle godine u koridoru koji povezuje Sueski kanal i Indijski ocean - predstavlja povećanje od skoro 200 posto u odnosu na 2007 godinu.
Pirati koji dolaze iz udaljenih ribarskih naselja sjeverne i centralne Somalije zaradili su desetke, možda i stotine milijuna dolara u otkupnini, te su omeli globalnu trgovinu i uzrokovali ogromnu Å¡tetu svjetskoj ekonomiji. AnalitiÄÂar zbivanja na Rogu Afrike pri Chatham House u Londonu, Roger Middleton, kaže da meÄ‘unarodna zajednica mora preuzeti jedan dio odgovornosti za trenutnu situaciju. "Dio problema leži u tome Å¡to se na Somaliju gledalo kao na zemlju koja je u takvom rasulu, da nema smisla uopće brinuti o njoj. 'Oni će se jednostavno nastaviti meÄ‘usobno ubijati, i to neće imati nikakve posljedice na ostatak svijeta' - tako je otprilike glasila ta logika. No, ostatak svijeta osjeća posljedice, i to sada poÄÂinjemo uviÄ‘ati" - objaÅ¡njava Middleton.
1991. godine, nakon pada režima diktatora Mohameda Siada Barrea, Somalija je zapala u rat. Tijekom sljedećeg desetljeća, neke europske i azijske zemlje okoristile su se kaosom te su poslale svoje komercijalne flote da ribare u somalijskim vodama. Druge su pak europske zemlje u tu regiju poslale tisuće barela toksiÄÂnog otpada, ukljuÄÂujući i nuklearni otpad, i deponirale ga u more.
Bez obalne straže koja bi nadgledala to podruÄÂje i sprijeÄÂila takve ilegalne aktivnosti, somalijski su se ribari poÄÂeli organizirati i naoružavati kako bi se suprotstavili onima koji su odlagali otpad u njihovim vodama. PoÄÂeli su i ubirati novce od brodova koji su ribarili u njihovim vodama.
A Canadian Navy warship, foreground, escorts a World Food Program ship off the coast of Somalia (file photo)
Brod kanadske ratne mornarice u pratnji plovila s hranom za Afriku (file photo)
Roger Middleton kaže da je ono Å¡to je zapoÄÂelo kao opravdana borba protiv stranih izrabljivaÄÂa preraslo u kriminalnu operaciju nakon Å¡to su ljudi shvatili ogroman potencijal za zaradu koji leži u tim aktivnostima: "Mnogi pirati koje sada vidimo nisu iz priobalnih sela, niti su ribari. Oni dolaze iz unutraÅ¡njosti, i bivÅ¡i su militanti koji su motivirani iskljuÄÂivo novcem. ÄŒinjenica da se ilegano ribarenje i odlaganje otpada nastavlja samo im ide na ruku. Kada zarobe jedan brod, i obrate se medijima te kažu da samo brane somalijske vode, to im osigurava podrÅ¡ku zajedinca u priobalnom podruÄÂju, koja im je itekako potrebna."
Strani ratni brodovi koji patroliraju Adenskim zaljevom i Indijskim oceanom to ÄÂine u okviru pravnih odredbi Konvencije Ujednijenih naroda o pravu mora, te rezolucija Vijeća sigurnosti. 1982. viÅ¡e od 150 zemalja potpisalo je Konvenciju kojom se piratstvo definira kao ilegalna aktivnost poÄÂinjena u meÄ‘unarodnim vodama, a s ciljem osobne koristi. Ovaj meÄ‘unarodni sporazum takoÄ‘er navodi da sve zemlje imaju pravo uhititi i kazneno goniti sve osobe koje poÄÂine piratstvo u meÄ‘unarodnim vodama.
No struÄÂnjaci za pravo mora kažu da ova konvencija oÄÂigledno nije uzela u obzir nastanak država na rubu kolapsa poput Somaije, te nije odgovorila na pitanje Å¡to se dogaÄ‘a kada kazneno djelo piratstva nije poÄÂinjeno u meÄ‘unarodnim vodama, nego u teritorijalnim vodama jedne zemlje ili njenog susjeda.
US merchant ship 'Maersk Alabama' steers past ferry boat at entrance of Kenyan port of Mombasa, 11 Apr 2009<br />
'Maersk Alabama' pri uplovljavanju u Mombasu
MeÄ‘unarodni propisi o piratstvu pretpostavljaju da će svaka država preuzeti odgovornost patroliranja i reguliranja svojih teritorijanih voda, te kriviÄÂno goniti sve one koji su uhvaćeni u ÄÂinu piratstva u tim vodama. No, sve zemlje nemaju resurse niti kapacitete koji su im potrebni da bi osigurali svoje teritorijalne vode. Ovaj problem je sada oÄÂigledan u primjeru piratstva u Somaliji, koja joÅ¡ uvijek, nakon 18 godina, tek pokuÅ¡ava formirati vlast koja bi funkcionirala.
U međuvremenu, unutar Ujedinjenih naroda vode se ozbiljne debate o stvaranju pomorskih mirovnih snaga za Somaliju.
U.S. Navy photo shows Maersk-Alabama Capt. Richard Phillips, right, standing alongside Cmdr. Frank Castellano, commanding officer of the USS Bainbridge, after being rescued by U.S. forces off the coast of Somalia
Kapetan Richard Phillips sa zapovjednikom razaraÄÂa Bainbridge nakon oslobaÄ‘anja
AmeriÄÂki kapetan teretnog broda Maersk Alabama Phillips osloboÄ‘en je iz zatoÄÂeniÅ¡tva somalijskih pirata, koji su ga držali taocem pet dana. AmeriÄÂki dužnosnici kažu da je Phillips bio osloboÄ‘en akcijom mornariÄÂkih specijalaca u kojoj su ubijena trojica, a zarobljen jedan od pirata. Kapetan Phillips nije ozlijeÄ‘en i nalazi se na jednom od ameriÄÂkih ratnih brodova.
Pirati su ga držali od srijede u ÄÂamcu za spaÅ¡avanje koji nije imao goriva, te je plutao stotine kilometara udaljen od somalijske obale. Posada teretnog broda Maersk Alabama kaže da kapetanu Phillipsu zahvaljuju svoje živote, jer se on predao otmiÄÂarima u zamjenu za njihovu slobodu. MeÄ‘utim, nakon njegova oslobaÄ‘anja izgleda da će se meÄ‘unarodna zajednica morati joÅ¡ viÅ¡e koncentrirati na problem piratstva.
Nagli porast piratstva uz obalu Somalije ukazao je na slabosti u Konvenciji Ujedinjenih naroda o pravu mora, kojom se piratstvo Å¡irom svijeta karakterizira kao 'ilegalna aktivnost'. U vodama uz somalijsku skoro 4 tisuće kilometara dugu obalu, ratni brodovi iz viÅ¡e od deset zemalja stvorili su ono Å¡to je glavni tajnik Ujedinjenih naroda nedavno opisao kao 'jednu od najvećih protu piratskih flota u modernoj povijesti'. Brodovi NATO saveza, zatim brodovi iz zemalja ÄÂlanica Europske unije, kao i mnogih drugih država, poslani su u regiju u nekoliko posljednjih mjeseci kako bi se borili protiv pirata koji otimaju brodove i posadu, te potom traže otkupninu.
Pirates were able to hijack this Saudi Arabian supertanker off the Kenyan coast
Saudijski supertanker najveći je oteti brod u vodama Somalije
Ujedinjeni narodi kažu da 111 piratskih otmica - koliko ih je zabilježeno prošle godine u koridoru koji povezuje Sueski kanal i Indijski ocean - predstavlja povećanje od skoro 200 posto u odnosu na 2007 godinu.
Pirati koji dolaze iz udaljenih ribarskih naselja sjeverne i centralne Somalije zaradili su desetke, možda i stotine milijuna dolara u otkupnini, te su omeli globalnu trgovinu i uzrokovali ogromnu Å¡tetu svjetskoj ekonomiji. AnalitiÄÂar zbivanja na Rogu Afrike pri Chatham House u Londonu, Roger Middleton, kaže da meÄ‘unarodna zajednica mora preuzeti jedan dio odgovornosti za trenutnu situaciju. "Dio problema leži u tome Å¡to se na Somaliju gledalo kao na zemlju koja je u takvom rasulu, da nema smisla uopće brinuti o njoj. 'Oni će se jednostavno nastaviti meÄ‘usobno ubijati, i to neće imati nikakve posljedice na ostatak svijeta' - tako je otprilike glasila ta logika. No, ostatak svijeta osjeća posljedice, i to sada poÄÂinjemo uviÄ‘ati" - objaÅ¡njava Middleton.
1991. godine, nakon pada režima diktatora Mohameda Siada Barrea, Somalija je zapala u rat. Tijekom sljedećeg desetljeća, neke europske i azijske zemlje okoristile su se kaosom te su poslale svoje komercijalne flote da ribare u somalijskim vodama. Druge su pak europske zemlje u tu regiju poslale tisuće barela toksiÄÂnog otpada, ukljuÄÂujući i nuklearni otpad, i deponirale ga u more.
Bez obalne straže koja bi nadgledala to podruÄÂje i sprijeÄÂila takve ilegalne aktivnosti, somalijski su se ribari poÄÂeli organizirati i naoružavati kako bi se suprotstavili onima koji su odlagali otpad u njihovim vodama. PoÄÂeli su i ubirati novce od brodova koji su ribarili u njihovim vodama.
A Canadian Navy warship, foreground, escorts a World Food Program ship off the coast of Somalia (file photo)
Brod kanadske ratne mornarice u pratnji plovila s hranom za Afriku (file photo)
Roger Middleton kaže da je ono Å¡to je zapoÄÂelo kao opravdana borba protiv stranih izrabljivaÄÂa preraslo u kriminalnu operaciju nakon Å¡to su ljudi shvatili ogroman potencijal za zaradu koji leži u tim aktivnostima: "Mnogi pirati koje sada vidimo nisu iz priobalnih sela, niti su ribari. Oni dolaze iz unutraÅ¡njosti, i bivÅ¡i su militanti koji su motivirani iskljuÄÂivo novcem. ÄŒinjenica da se ilegano ribarenje i odlaganje otpada nastavlja samo im ide na ruku. Kada zarobe jedan brod, i obrate se medijima te kažu da samo brane somalijske vode, to im osigurava podrÅ¡ku zajedinca u priobalnom podruÄÂju, koja im je itekako potrebna."
Strani ratni brodovi koji patroliraju Adenskim zaljevom i Indijskim oceanom to ÄÂine u okviru pravnih odredbi Konvencije Ujednijenih naroda o pravu mora, te rezolucija Vijeća sigurnosti. 1982. viÅ¡e od 150 zemalja potpisalo je Konvenciju kojom se piratstvo definira kao ilegalna aktivnost poÄÂinjena u meÄ‘unarodnim vodama, a s ciljem osobne koristi. Ovaj meÄ‘unarodni sporazum takoÄ‘er navodi da sve zemlje imaju pravo uhititi i kazneno goniti sve osobe koje poÄÂine piratstvo u meÄ‘unarodnim vodama.
No struÄÂnjaci za pravo mora kažu da ova konvencija oÄÂigledno nije uzela u obzir nastanak država na rubu kolapsa poput Somaije, te nije odgovorila na pitanje Å¡to se dogaÄ‘a kada kazneno djelo piratstva nije poÄÂinjeno u meÄ‘unarodnim vodama, nego u teritorijalnim vodama jedne zemlje ili njenog susjeda.
US merchant ship 'Maersk Alabama' steers past ferry boat at entrance of Kenyan port of Mombasa, 11 Apr 2009<br />
'Maersk Alabama' pri uplovljavanju u Mombasu
MeÄ‘unarodni propisi o piratstvu pretpostavljaju da će svaka država preuzeti odgovornost patroliranja i reguliranja svojih teritorijanih voda, te kriviÄÂno goniti sve one koji su uhvaćeni u ÄÂinu piratstva u tim vodama. No, sve zemlje nemaju resurse niti kapacitete koji su im potrebni da bi osigurali svoje teritorijalne vode. Ovaj problem je sada oÄÂigledan u primjeru piratstva u Somaliji, koja joÅ¡ uvijek, nakon 18 godina, tek pokuÅ¡ava formirati vlast koja bi funkcionirala.
U međuvremenu, unutar Ujedinjenih naroda vode se ozbiljne debate o stvaranju pomorskih mirovnih snaga za Somaliju.
Re: Tzv Piratstvo-Somalija
Nisam bas upucen u ovu temu.. Ne znam kuda svi ti silni brodovi prolaze.. Ako prolaze kroz somalijske teritorijalne vode,onda Somalija,ima potpuno pravo naplate.. tu nema sta sa se kaze..
A ako je tako,eto nama svima objasnjenja,kako to da u Somaliji,mira nikad nema.. Kako ce ga i biti,kad zapadne obavjestajne sluzbe,cine sve da ga ne bude..
Kao dokaz,navodim tvrdnje zapadnih vlada a koje prenose svi mediji u svijetu (pa i u BiH) da je Somalija u stanju anarhije.. To nikada nisu rekli ni za jednu zemlju na svijetu,pa mi nije jasno,kud bas za Somaliju.. cak ni za avgaistan to tvrde,mada u Avganistanu,gine puno vise ljudi..
Dakle,oni podsticu i podsticace haos u Somaliji,sve dok ne uguraju na vlast neke poltrone,poput slucaja u Panami.. Da im ne naplacuju prolaz..
Jos jedna prljava igra zapada prema siromasnim zemljama..a pitanje je i da li su arapi u svemu ovome cisti bas skroz..
A ako je tako,eto nama svima objasnjenja,kako to da u Somaliji,mira nikad nema.. Kako ce ga i biti,kad zapadne obavjestajne sluzbe,cine sve da ga ne bude..
Kao dokaz,navodim tvrdnje zapadnih vlada a koje prenose svi mediji u svijetu (pa i u BiH) da je Somalija u stanju anarhije.. To nikada nisu rekli ni za jednu zemlju na svijetu,pa mi nije jasno,kud bas za Somaliju.. cak ni za avgaistan to tvrde,mada u Avganistanu,gine puno vise ljudi..
Dakle,oni podsticu i podsticace haos u Somaliji,sve dok ne uguraju na vlast neke poltrone,poput slucaja u Panami.. Da im ne naplacuju prolaz..
Jos jedna prljava igra zapada prema siromasnim zemljama..a pitanje je i da li su arapi u svemu ovome cisti bas skroz..