Andrina tema o obaveznom srednješkolskom obrazovanju me podstakla da otvorim ovu temu.
Naime, zadnjih godina se rade neke promjene u sistemu nastave.
U osnovne Å¡kole se ubacio program step by step, gdje uÄÂenici kao prvo obavezno ne sjede u klupama već mogu sjesti na pod, ako je ÄÂas matematike a njima se ne radi matematika u tom momentu, već priroda ti moraÅ¡ sa jednom grupom raditi jezik, sa drugom matematiku itd. Å¡to te dovede do ludila, prvo jer ne možeÅ¡ upratiti plan i program i obraditi sve zadate jedinice, a ni posvetiti pažnju jednako svakoj grupi.
Dalje, djeca u Å¡kolu kreću sa 5 godina Å¡to je prerano, prva dva razreda nemaju osjećaja da su u Å¡koli jer dobivaju zvjezdice i ne uÄÂe nego kroz igru pamte, a onda najednom i ocjene i uÄÂenje bez ikakve najave.
Srednja Å¡kola je opet priÄÂa za sebe. Kamara nepotrebnih predmeta, tako a u 2. srednje imaÅ¡ po 16-17 predmeta, od kojih ti sigurno 5 ne treba.
Sve manje se pažnje posvećuje praktiÄÂnom radu, praktikuje se teorija i samo teorija.
Fakulteti još gora situacija, stari program opterećen nepotrebnim predmetima i gradivom, praksa nikakva, a bolonja tek nigdje veze, ljudi završe i nemaju zvanje.
Bolonja je postala sistem Å¡kolice gdje svaki dan pratiÅ¡ nastavu i jednom sedmiÄÂno imaÅ¡ test, pa ispit polažeÅ¡ u 170 dijelova, dok doÄ‘eÅ¡ do kraja zaboravio si Å¡ta si prije mjesec dana uÄÂio.
I toliko priÄÂe o definisanju bolonje i joÅ¡ uvijek ostalo samo na priÄÂi, a ljudi se i dalje Å¡koluju da budu niÅ¡ta.
Šta mislite o ovim sistemima školovanja i kakvi bi bili vaši prijedlozi, po kojem sistemu ste vi završili škole?
Å koliski sistemi
Ã…Â koliski sistemi
Vezite me cim pocnem sanjati vinograde, zna se ko sam kad se pogase ljeta...
Re: Ã…Â koliski sistemi
Tacno djecu su stavili u "klupe" sa 5 godina , to je sada takozvana mala skola koja je trenutno u toku , znaci period od marta do juna mjeseca , kada ce napraviti pauzu i djeca pocinju opet sa skolom u 9 mjesecu.Da cinjenica je da su ta djeca itekako zbunjena jer pet dana u sedmici imaju nastavu a stvari ne nose kucama vec iste nose tek preko vikenda kuci kada i imaju zadacu koju moraju uraditi preko vikenda. Mislim da je to , moram se dotaci i roditelja , naravno onih koji rade , i koji jedva docekaju taj vikend za nekakav odmor a moraju onda isti provesti uceci sa djecom sa nekakavim crtezima i zadacom koja ni njima nije jasna . I onda se zapitam ko ustvari uci tu djecu , roditelji ili ti prosvjetni radnici .


Re: Ã…Â koliski sistemi
Mislim da je to prerano.. Pravi je zlocin utjerivati dijete od 5 godina u skolu..
Nek se igra dijete baa..!
Takodjer i ja mislim da ti petogodisnjaci,nisu ni svjesni da se nalaze u skoli..
Cista je glupost,ocjenjivati tako malu djecu.. Ili cista podlost mozda??
Neko dijete,koje ce se na nekom casu,zaigrati malo vise od ostalih i smijuljiti onak slatko,kako to samo mala djeca mogu,nece nesto upratiti i dobice neku glupu zvjezdicu manje od ostalih i u startu,ispasce los ili buduci los djak..
kao neki zig da mu stave i na taj nacin,kao kakav tetovirani robijas uci ce u pravu skolu sa sedam godina i to sa losim procjenama.. A ucitelji ko ucitelji.. Ne znam kakvi su ovi sad,ali nekad je to bilo stihijski.. Na primjer,ucitelj ili nastavnik stranog jezika,zeli ocjeniti djaka i prije nego sto to ucini,prvo mu pogleda ocjene iz matematike i jezika.. Zatim i on upise istu ocjenu bez obzira na to koliko je znanja djak pokazao.. Nadam se da sad nije tako.
Sto se srednjih skola tice,vec se ocitovah na toj temi..i samo bih imajuci u vidu uvodni post rekao sljedece.. Ja sam SSS zavrsio po nastavnom planu Usmjerenog obrazovanja..Mnostvo cudnih predmeta,ukljucujuci tu i famozni mar(k)sizam.. Nekad su ga i (ne)popularno zvali i "srednja uzaludna".. I sam sam smatrao da sam u to doba ostecen sto nije bilo klasicne gimnazije na primjer..
Ali kad vidim ove sad sto izlaze iz srednjih skola.. preostaje mi samo da kazem.. long live Stipe Suvar!! Ovi su puno gori od nas.. Na poslu imam mladje pomocnike i svi su zavrsili srednju skolu..a glupi su ko noc.. Kad bih njima ostavio svoj dio posla vezan za evidenciju i proracine,samo na pola sata..zavrsio bih na robiji.. garant.. ne znaju ni da saberu dva broja a kamo li tek nesto drugo.. A o tome da im se povjeri neki stroj..ma nema ni govora!! Pa da izginu budale na strojevima..
Nek se igra dijete baa..!
Takodjer i ja mislim da ti petogodisnjaci,nisu ni svjesni da se nalaze u skoli..
Cista je glupost,ocjenjivati tako malu djecu.. Ili cista podlost mozda??
Neko dijete,koje ce se na nekom casu,zaigrati malo vise od ostalih i smijuljiti onak slatko,kako to samo mala djeca mogu,nece nesto upratiti i dobice neku glupu zvjezdicu manje od ostalih i u startu,ispasce los ili buduci los djak..
kao neki zig da mu stave i na taj nacin,kao kakav tetovirani robijas uci ce u pravu skolu sa sedam godina i to sa losim procjenama.. A ucitelji ko ucitelji.. Ne znam kakvi su ovi sad,ali nekad je to bilo stihijski.. Na primjer,ucitelj ili nastavnik stranog jezika,zeli ocjeniti djaka i prije nego sto to ucini,prvo mu pogleda ocjene iz matematike i jezika.. Zatim i on upise istu ocjenu bez obzira na to koliko je znanja djak pokazao.. Nadam se da sad nije tako.
Sto se srednjih skola tice,vec se ocitovah na toj temi..i samo bih imajuci u vidu uvodni post rekao sljedece.. Ja sam SSS zavrsio po nastavnom planu Usmjerenog obrazovanja..Mnostvo cudnih predmeta,ukljucujuci tu i famozni mar(k)sizam.. Nekad su ga i (ne)popularno zvali i "srednja uzaludna".. I sam sam smatrao da sam u to doba ostecen sto nije bilo klasicne gimnazije na primjer..
Ali kad vidim ove sad sto izlaze iz srednjih skola.. preostaje mi samo da kazem.. long live Stipe Suvar!! Ovi su puno gori od nas.. Na poslu imam mladje pomocnike i svi su zavrsili srednju skolu..a glupi su ko noc.. Kad bih njima ostavio svoj dio posla vezan za evidenciju i proracine,samo na pola sata..zavrsio bih na robiji.. garant.. ne znaju ni da saberu dva broja a kamo li tek nesto drugo.. A o tome da im se povjeri neki stroj..ma nema ni govora!! Pa da izginu budale na strojevima..
Re: Ã…Â koliski sistemi
Prvo da se izjasnim o devetogodiÅ¡njem osnovnom obrazovanju. Za mene je to krivi potez.Naime, dijete od 5 godina kreće u Å¡kolu i gubi svoju bezbrižnost i poÄÂinje da se opterećuje Å¡kolom. Iako prvih godina imaju samo smjeÅ¡ka, ljutka i sl. ocjene djeca ipak poÄÂinju da se opterećuju time kako su uradili domaći zadatak, kako njihovi drugovi ima sve smjeÅ¡ke , a oni i ponekog ljutka. Drugi problem je Å¡to Å¡kolu ne shvate ozbiljno, naravno prvo iz razloga Å¡to su nezreli za tako Å¡to, a drugo Å¡to ne sjede na klasiÄÂan naÄÂin, Å¡etaju kada žele, nose papuÄÂe u uÄÂionici i sl.stvari. Naravno da djeci treba dati slobode i da treba poÅ¡tovati njihovu individualnost, ali ipak bi na neki naÄÂin morali shvatiti da Å¡kola nije igra i da ne mogu u uÄÂionici da se ponaÅ¡aju kao u vrtiću. Mana je i to Å¡to , budući da su nezreli, ne stignu da shvate sve Å¡to im uÄÂitelj govori pa su roditelji prisiljeni da svakog dana rade sa svojom djecom i da preuzmu ulogu uÄÂitelja. A visokoÅ¡kolsko obrazovanje po Bolonji je tek promaÅ¡aj. Pa i sami zaÄÂetnici tog sistema odustaju od njega jer se pokazao kao neefikasan. Pukom srećom možete zaokružiti taÄÂne odgovore iz mase ponuÄ‘enih i položiti ispit. Bolonja ne uÄÂi studente da razmiÅ¡ljaju i da razvijaju mozak kao i svaki drugi miÅ¡ić. Ja sam zavrÅ¡ila osnovnu Å¡kolu joÅ¡ u bivÅ¡oj državi i iskreno ne bih mjenjala takav sistem obrazovanja, samo bih ga poboljÅ¡ala kroz smanjivanje obima gradiva i naÄÂina komunikacije nastavnik -Ä‘ak. Fakultet sam zavrÅ¡ila takoÄ‘e kroz klasiÄÂan sistem i iako sam viÅ¡e uÄÂila od danaÅ¡njih studenata, ne žalim se i ne bih se mjenjala za Bolonju. NauÄÂila sam da razmiÅ¡ljam, da primjenjujem nauÄÂeno i da razvijam svoje vjeÅ¡tine.
Re: Ã…Â koliski sistemi
Definitivno škola nije ni blizu što je neka bila.
S obzirom da je osnovna škola obavezna, ni pod kojim izgovorom škola ne smije odbiti upisati dijete, i ma šta to dijete radilo ne smije ga izbaciti iz škole niti ga premjestiti negdje drugo. Stvarno katastrofa.
Da me ko pogrešno ne shvati, jesam ja za obavezno školovanje ali što je previše, previše je.
Nekidan sam mijenjala kolegicu u njenim odjeljenima i u 6. razredu je dijete sa posebnim potrebama, roditelji neće da ÄÂuju da ga prebace u specijalnu Å¡kolu a ne shvataju da mu samo gore prave, Å¡kola, naravno, ne smije niÅ¡ta na svoju ruku i ti si tu prinuÄ‘en da mu poklanjaÅ¡ ocjene jer on jednostavno nekada ne zna ni pisati, teÅ¡ko govori, muca itd. I nije problem Å¡to ćeÅ¡ mu pokloniti ocjenu već Å¡to od njega ne možeÅ¡ održati ÄÂas, ne može sjediti na jednom mjestu, pa hoda po uÄÂionici, udara druge uÄÂenike i sl.
A roditelji neće da shvate da njemu rade na Å¡tetu, da on neće niÅ¡ta nauÄÂiti u toj Å¡koli jer mu program nije prilagoÄ‘en, da je u pubertetu i da stresno doživljava odbijanje druÅ¡tva, svjestan je da je drugaÄÂiji, i tu sve staje, Å¡kola nema odobrenje ni naložiti pregled djeteta a kamoli Å¡ta drugo.
S obzirom da je osnovna škola obavezna, ni pod kojim izgovorom škola ne smije odbiti upisati dijete, i ma šta to dijete radilo ne smije ga izbaciti iz škole niti ga premjestiti negdje drugo. Stvarno katastrofa.
Da me ko pogrešno ne shvati, jesam ja za obavezno školovanje ali što je previše, previše je.
Nekidan sam mijenjala kolegicu u njenim odjeljenima i u 6. razredu je dijete sa posebnim potrebama, roditelji neće da ÄÂuju da ga prebace u specijalnu Å¡kolu a ne shvataju da mu samo gore prave, Å¡kola, naravno, ne smije niÅ¡ta na svoju ruku i ti si tu prinuÄ‘en da mu poklanjaÅ¡ ocjene jer on jednostavno nekada ne zna ni pisati, teÅ¡ko govori, muca itd. I nije problem Å¡to ćeÅ¡ mu pokloniti ocjenu već Å¡to od njega ne možeÅ¡ održati ÄÂas, ne može sjediti na jednom mjestu, pa hoda po uÄÂionici, udara druge uÄÂenike i sl.
A roditelji neće da shvate da njemu rade na Å¡tetu, da on neće niÅ¡ta nauÄÂiti u toj Å¡koli jer mu program nije prilagoÄ‘en, da je u pubertetu i da stresno doživljava odbijanje druÅ¡tva, svjestan je da je drugaÄÂiji, i tu sve staje, Å¡kola nema odobrenje ni naložiti pregled djeteta a kamoli Å¡ta drugo.
Vezite me cim pocnem sanjati vinograde, zna se ko sam kad se pogase ljeta...
Re: Ã…Â koliski sistemi
Ne može se, nažalost, takvo dijete nikad uklopiti u regularnoj Å¡koli. Ja sam kvalifikovana onoliko koliko trebam biti, ali možeÅ¡ ti izvesti ne znam Å¡ta takvo dijete nikad neće biti dio te okoline. Ponavljam radi se o odbacivanju prijatelja, svjesni su da su drugaÄÂiji, ja kao odgajatelj ne mogu natjerati ostalu djecu da se prema njemu ponaÅ¡aju drugaÄÂije, natjeram ih za vrijeme ÄÂasa ali ne mogu van nastave.papaya je napisao/la:Ima sluucajeva da i djeca sa posebnim potrebama mogu da se uklope u regularnoj skoli.
Samo, sto danasni ucitelji/nastavnici/profesori nisu dovoljno kvalifikovani za to.
Postoji i opcija da se to djete oslobodi ocjena, jer sa poklonjenim ocjenama se ide u kontra za razvoj tog djeteta.
Uostalom da se takva djeca mogu uklopiti ne bi ni postojale specijalne škole.
Vezite me cim pocnem sanjati vinograde, zna se ko sam kad se pogase ljeta...