Ljubim rukeEdeLa67_ je napisao/la:
Okee hvala :chuckel:
Odgovori na Islamska pitanja
Pitanje:
Ja svoju kæerkicu, koja ja nepunila sedam godina, shodno naredbi Poslanika, s.a.v.s, poduèavam namazu. Interesuje me da li ona mora biti pokrivena kada klanja?
Odgovor:
Poslanik, s.a.v.s, nam je naredio da djecu uèimo klanjati kada napune sedam godina. Naravno, mi ih mo¾emo navikavati i prije, ali kada napune sedam godina, tada postajemo du¾ni da ih poduèavamo namazu. Namaz ima svoje uvjete (¹arte) i sastavne dijelove (rukne). U uvjete spada i propisno oblaèenje. Shodno tome, poduèavajte kæerkicu da je za ispravnost namaza potrebno biti propisno obuèen. Isto tako, mo¾ete je pouèiti da joj namaz postaje obavezan kada postane punoljetna, da tada mora ispuniti uvjet o oblaèenju, a u meðuvremenu, ako klanja i bez propisnog oblaèenja njen æe namaz biti primljen kao dobro djelo, jer obaveza pokrivanja nastupa s punoljetstvom. To se mo¾e razumjeti iz Poslanikovog, s.a.v.s hadisa, u kom stoji: “Ne prima se namaz punoljetnice, osim sa hid¾abom.” (Tirmizi, Sunen, “Kitabus-salati”, br. 344)
Ja svoju kæerkicu, koja ja nepunila sedam godina, shodno naredbi Poslanika, s.a.v.s, poduèavam namazu. Interesuje me da li ona mora biti pokrivena kada klanja?
Odgovor:
Poslanik, s.a.v.s, nam je naredio da djecu uèimo klanjati kada napune sedam godina. Naravno, mi ih mo¾emo navikavati i prije, ali kada napune sedam godina, tada postajemo du¾ni da ih poduèavamo namazu. Namaz ima svoje uvjete (¹arte) i sastavne dijelove (rukne). U uvjete spada i propisno oblaèenje. Shodno tome, poduèavajte kæerkicu da je za ispravnost namaza potrebno biti propisno obuèen. Isto tako, mo¾ete je pouèiti da joj namaz postaje obavezan kada postane punoljetna, da tada mora ispuniti uvjet o oblaèenju, a u meðuvremenu, ako klanja i bez propisnog oblaèenja njen æe namaz biti primljen kao dobro djelo, jer obaveza pokrivanja nastupa s punoljetstvom. To se mo¾e razumjeti iz Poslanikovog, s.a.v.s hadisa, u kom stoji: “Ne prima se namaz punoljetnice, osim sa hid¾abom.” (Tirmizi, Sunen, “Kitabus-salati”, br. 344)
Pitanje:
Da bi vjeridba bila ¹erijatski validna, da li je potrebno da zaruènici prilikom zaruke razmijene poklone?
Odgovor:
Ne, to nije potrebno, èak bi bilo i pogre¹no ako bi se radilo o razmjeni burmi, jer to nije islamska tradicija, a u tradicijama u kojima se prakticira to nosi znaèenja koja nisu u skladu s islamskim uèenjem. Zaruènici nakon zaruke, tj. obeæanja da æe stupiti u brak, mogu davati i primati poklone jedno od drugog.
Da bi vjeridba bila ¹erijatski validna, da li je potrebno da zaruènici prilikom zaruke razmijene poklone?
Odgovor:
Ne, to nije potrebno, èak bi bilo i pogre¹no ako bi se radilo o razmjeni burmi, jer to nije islamska tradicija, a u tradicijama u kojima se prakticira to nosi znaèenja koja nisu u skladu s islamskim uèenjem. Zaruènici nakon zaruke, tj. obeæanja da æe stupiti u brak, mogu davati i primati poklone jedno od drugog.
Pitanje:
Dali su dozvoljenje igre na srecu?
Odgovor:
Islam zabranjuje igre na sreæu
Po pitanju igara ne sreæu, kao ¹to je bingo, loto, sportske kladionice i sl. propis islama je jasan. Islam strogo zabranjuje sve navedene vidove igara, «O vjernici, vino i kocka i kumiri i strelice za gatanje su odvratne stvari, ¹ejtanovo djelo, zato se toga klonite da biste postigli ¹to ¾elite. ©ejtan ¾eli da pomoæu vina i kocke unese meðu vas neprijateljstvo i mr¾nju i da vas od sjeæanja na Allah i od obavljanja molitve odvrati. Pa hoæete li se okaniti» (el-Maide 90-91). Mo¾da æe neko zapitati za¹to su te stvari zabranjene i ¹ta ima lo¹e u njima? Jednim djelom je veæ odgovoreno u prija¹njem izlaganju gdje je napomenuto da tro¹enje imetka muslimana treba da bude u korisne stvari za koje znamo da æe od njih biti rezultata. A isto tako ako neko ¾eli da uzme imetak od nekoga treba da mu naznaèi za¹to ga uzima i ¹ta mu nudi. Oni koji uzimaju od ljudi za ove vrste igara ¹ta imaju reæi onome koji uzme listiæ ili onome koji je veæ utro¹io mo¾da nekoliko stotina ili hiljada kupujuæi listiæe godinama. Ne sumnjam da bi mu se mo¾da i zasmijali u lice ili mu rekli da oni nisu krivi ¹to je on to radio i da je to bila njegova dobra volja. Drugi odgovor je onaj koji ajet spominje, da ¹ejtan tim stvarima ¾eli da unese mr¾nju meðu ljude i da ih odvoji od pokornosti Njemu. A treæi odgovor bi bio da islam uèi èovjeka da ¾ivi od rada svojih ruku a ne od varanja i «zamotavanja» drugih. I jedan op¹ti odgovor za sve zabranjene stvari u islamu je da Uzvi¹eni Allah zabranjuje ono u èemu je oèita ¹teta za èovjeka kao jedinku ili dru¹tvo kao cjelinu. Vjera islam se temelji na jednoj osnovi koja glasi dono¹enje koristi a otklanjanje ¹tete. I sve ono na ¹to se odnosi prvi dio, odno¹enje koristi, se nareðuje u obaveznom ili dobrovoljnom obliku gledajuæi dobro i korist koju sa sobom donosi. A sve ono na ¹to se odnosi drugi dio pravila se zabranjuje u obavezno ili preporuèenom obliku shodno ¹teti koju sa sobom nosi.[/b]
Dali su dozvoljenje igre na srecu?
Odgovor:
Islam zabranjuje igre na sreæu
Po pitanju igara ne sreæu, kao ¹to je bingo, loto, sportske kladionice i sl. propis islama je jasan. Islam strogo zabranjuje sve navedene vidove igara, «O vjernici, vino i kocka i kumiri i strelice za gatanje su odvratne stvari, ¹ejtanovo djelo, zato se toga klonite da biste postigli ¹to ¾elite. ©ejtan ¾eli da pomoæu vina i kocke unese meðu vas neprijateljstvo i mr¾nju i da vas od sjeæanja na Allah i od obavljanja molitve odvrati. Pa hoæete li se okaniti» (el-Maide 90-91). Mo¾da æe neko zapitati za¹to su te stvari zabranjene i ¹ta ima lo¹e u njima? Jednim djelom je veæ odgovoreno u prija¹njem izlaganju gdje je napomenuto da tro¹enje imetka muslimana treba da bude u korisne stvari za koje znamo da æe od njih biti rezultata. A isto tako ako neko ¾eli da uzme imetak od nekoga treba da mu naznaèi za¹to ga uzima i ¹ta mu nudi. Oni koji uzimaju od ljudi za ove vrste igara ¹ta imaju reæi onome koji uzme listiæ ili onome koji je veæ utro¹io mo¾da nekoliko stotina ili hiljada kupujuæi listiæe godinama. Ne sumnjam da bi mu se mo¾da i zasmijali u lice ili mu rekli da oni nisu krivi ¹to je on to radio i da je to bila njegova dobra volja. Drugi odgovor je onaj koji ajet spominje, da ¹ejtan tim stvarima ¾eli da unese mr¾nju meðu ljude i da ih odvoji od pokornosti Njemu. A treæi odgovor bi bio da islam uèi èovjeka da ¾ivi od rada svojih ruku a ne od varanja i «zamotavanja» drugih. I jedan op¹ti odgovor za sve zabranjene stvari u islamu je da Uzvi¹eni Allah zabranjuje ono u èemu je oèita ¹teta za èovjeka kao jedinku ili dru¹tvo kao cjelinu. Vjera islam se temelji na jednoj osnovi koja glasi dono¹enje koristi a otklanjanje ¹tete. I sve ono na ¹to se odnosi prvi dio, odno¹enje koristi, se nareðuje u obaveznom ili dobrovoljnom obliku gledajuæi dobro i korist koju sa sobom donosi. A sve ono na ¹to se odnosi drugi dio pravila se zabranjuje u obavezno ili preporuèenom obliku shodno ¹teti koju sa sobom nosi.[/b]
Na temi o Hid¾abu mi je ekranka napisala: Ajd ne filozofiraj ,nego se uhvati Kurana.tako mozemo u nedogled ,a namjera mi nije da prosipam ono sto u tvojoj glavi vec zrelo Smile
Po¹to je ona spomenula Kur`an , pa da ja na ovoj temi pitam - ako ko zna :ballbounce:
1 - kad je napisan Kur`an - kao knjiga , da li za vrijeme ¾ivota Muhameda a.s. ili poslije njegove smrti a ako je poslije njegove smrti , koliko vremena ( poslije smrti )
2 - gdje se nalazi ORIGINAL ( Kur`ana ), jer samo je jedan original a ostalo su kopije
Eto , to me zanima , ako ko zna - molim za informaciju , jer to su veoma va¾ne èinjenice a ne kako æemo se pokrivat , kako oprati grijehe sa sebe i slièno
PS. namjerno neæu da pitam koliko je godina trajala objava - jer to je lako naæi =D>
Po¹to je ona spomenula Kur`an , pa da ja na ovoj temi pitam - ako ko zna :ballbounce:
1 - kad je napisan Kur`an - kao knjiga , da li za vrijeme ¾ivota Muhameda a.s. ili poslije njegove smrti a ako je poslije njegove smrti , koliko vremena ( poslije smrti )
2 - gdje se nalazi ORIGINAL ( Kur`ana ), jer samo je jedan original a ostalo su kopije
Eto , to me zanima , ako ko zna - molim za informaciju , jer to su veoma va¾ne èinjenice a ne kako æemo se pokrivat , kako oprati grijehe sa sebe i slièno
PS. namjerno neæu da pitam koliko je godina trajala objava - jer to je lako naæi =D>
Ti si kao najudaljenija zvijezda do koje je najteže doći, ali baš zbog toga je najudaljenija zvijezda najljepša i najsjajnija!




- Tourniquet
- Zvijezda na usponu
- Postovi: 1204
- Pridružen/a: 31 Aug 2000 02:00
- Lokacija: Cuvaj me Boze, prijatelja, jer se neprijatelja cuvam sam..
Muhammedu, sallallahu alejhi ve sellem, je objava dolazila u razlièitim vremenskim intervalima, nekada je to bilo svaki dan, nekada po nekoliko puta na dan, kadkada bi pauza bila toliko velika da su ljudi pomi¹ljali da da vi¹e neæe ni dolaziti Objava. Odmah po primitku Objave Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, bi je saop¹tavao svojim pisarima koji bi je sa velikom precizno¹æu zapisivali. Pisanje Objave je nadgledao sam Allahov Poslanik Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem. Ona se tada pisala najèe¹æe na kori drveta, na ko¾i, na kamenu, ¾ivotinjskim kostima i dr
Èitav Kur'an je bio zapisan za ¾ivota Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, ali nije bio sastavljen u jednu zbirku. Poslije njegove smrti, muslimani su u jednoj bici izgubili 70 hafiza (èuvara Kur'ana) i to je dalo povoda da se cijeli Kur'an prepi¹e u jednu zbirku (Mushaf). To je uraðeno za vrijeme halife Ebu Bekra koji je naredio pisaru Zejd ibnu Sabitu da formira komisiju pod èijom æe se kontrolom sabrati Kur'an u Mushaf.
mrki62 jesi zadovoljan sa odgovorom ??
na drugo pitanje ti ne bi znao odgovorit.. ali po mom misljenju ja vjerujem da postoji taj prvi primjerak.. i vjerovatno je negdje pohranjen u Mekki.. ali kazem ne mogu to reci jer ne znam...
Èitav Kur'an je bio zapisan za ¾ivota Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, ali nije bio sastavljen u jednu zbirku. Poslije njegove smrti, muslimani su u jednoj bici izgubili 70 hafiza (èuvara Kur'ana) i to je dalo povoda da se cijeli Kur'an prepi¹e u jednu zbirku (Mushaf). To je uraðeno za vrijeme halife Ebu Bekra koji je naredio pisaru Zejd ibnu Sabitu da formira komisiju pod èijom æe se kontrolom sabrati Kur'an u Mushaf.
mrki62 jesi zadovoljan sa odgovorom ??
na drugo pitanje ti ne bi znao odgovorit.. ali po mom misljenju ja vjerujem da postoji taj prvi primjerak.. i vjerovatno je negdje pohranjen u Mekki.. ali kazem ne mogu to reci jer ne znam...
Za¹to ?ekranka je napisao/la:ja necu da odgovaram visepo tom pitanju ...
Pa to je ne¹to ¹to treba raja da zna , to je ne¹to ¹to je potrebno da znamo , to je dio nas i to je neka osnova na¹a, koja nas ve¾e sa pro¹lo¹æu . Svaka religija ima Povijest / Historiju , pa tako i na¹a.
Ili misli¹ drugaèije
Ti si kao najudaljenija zvijezda do koje je najteže doći, ali baš zbog toga je najudaljenija zvijezda najljepša i najsjajnija!




Eto , naðite mi na internetu ovu sliku - pa vi mene usmjeravajte :ballbounce:ekranka je napisao/la:Umorila sam ,prepustam ti palicu da usmjeravasmrki62 je napisao/la:Za¹to ?ekranka je napisao/la:ja necu da odgovaram visepo tom pitanju ...
Pa to je ne¹to ¹to treba raja da zna , to je ne¹to ¹to je potrebno da znamo , to je dio nas i to je neka osnova na¹a, koja nas ve¾e sa pro¹lo¹æu . Svaka religija ima Povijest / Historiju , pa tako i na¹a.
Ili misli¹ drugaèije
Pozdrav

Mjesto Kairo ( Egipat ) ,........ u jednoj d¾amiji i to vam je prvi Kur`an .
Mo¾da ja grije¹im , ako grije¹im ispravite me
Ti si kao najudaljenija zvijezda do koje je najteže doći, ali baš zbog toga je najudaljenija zvijezda najljepša i najsjajnija!




PITANJE:
EsSelamu alejkum 1. Interesujeme obaveza pokrivanja lica zene .Allah dzellesa'nuhu u Kur'anu naredjuje da se pokrije sve osim onog sto je ionako spoljasnje ,znam za hadis da je zeni kad dobije prvi hajz obaveza da pokrije sve osim lica i saka.To sto me zbunjuje je da neki kazu da je obaveza pokriti lice a neki kazu nije. Pitanje glasi sta je ono sto je Allah dzellesa'nuhu nazvao spoljasnjim ?Sta je istina mora li se pokriti lice ili ne?
ODGOVOR:
Ve alejkumusselam ve rahmetullahi ve berekatuhu! Cijenjena sestro, evo odgovora na tvoje postavljeno pitanje: *A reci vjernicama neka obore poglede svoje i neka èuvaju stidna mjesta svoja; i neka ne pokazuju ukrase svoje, osim ono ¹to se od njih samo uka¾e i neka vela svoja preko grudi svojih spuste..." (Suretun-Nur, ajet 31)
-Prenosi el-Hakim u Mustedreku od Esme kæerke Ebu Bekra. "Zastirale smo lica od mu¹karaca i èe¹ljale se dok smo bile pod ihramima". Hadis je sahih prema uslovima Muslima i el-Buharija ¹to ka¾e i ez-Zehebi.
Ka¾e ibn Mesud r.a.: */ neka ne pokazuju ukrase svoje * -niti no¾ne halke, niti nau¹nice, niti ogrlicu. *osim ono ¹to se od njih samo uka¾e * - unu¬tra¹nja odjeæa (sijab)." Prenosi ga Ebu Bekr ibn Ebi ©ejbe i el-Hakim koji ka¾e: "Hadis je sahih prema uslovima Muslima" sto ka¾e i ez-Zehebi. Ka¾e Ibn Kesir: Rijeèi Uzvi¹enog: */ neka ne pokazuju ukrase svoje osim ono ¹to se od njih samo uka¾e * -znaèe: Neka ne pokazuju stran¬cima ni¹ta od svojih ukrasa, osim onoga ¹to se ne mo¾e sakriti. Ka¾e Ibn Mesud r.a.: "Kao ¹to je ogrtaè (rida) i unu¬tra¹nja odjeæa(sijab)".-kao ¹to ¾ene Arapa upotrebljavaju pla¹t koji prekriva odjeæu, a ispod njega se na donjim di¬jelovima uka¾e ne¹to un¬utra¹nje odjeæe - zato nema grijeha, jer se ne mo¾e sakriti. Primjer toga je ¾enski izar koji se uka¾e i nemoguæe ga je sakriti." To su rekli i el-Hasen, Ibn Sirin, Ebu el-D¾evza, Ibrahim en-Nehai i drugi. Rida je ogrtaè (d¾ubbe ili abaija) koji se oblaèi na odjeæu (sijab). ("El-Mud¾emul-Vesit") Ka¾e ©ejh el-Mevdudi u tesfiru ovog ajeta: "©to se tièe ajeta, - *osim ono ¹to se od njih samo uka¾e * - ono ¹to je vanjsko i ¹to se sakriti ne mo¾e ili ¹to se nenamjerno uka¾e od ovih ukrasa, on upuæuje na to da ¾enama nije dozvoljeno namjerno po¬kazivati spomenute ukrase. Osim onog nenamjernog kao da se odgrne odjeæa prilikom puhanja vjetra i poka¾e se ne¹to od ukrasa. Ili ono ¹to je ionako van¬jsko i ne mo¾e se sakriti i ¹to uvijek privlaèi po¬gled na tijelu ¾ene. Za to Allah d¾.¹. neæe pitati. Ovo je znaèenje kojeg je objasnio Abdullah ibn Mesud, el-Hasen el-Basri, Ibn Sirin, Ibrahim en-Ne-hai." Zatim nastavlja: "Ne shvatamo koje to gramatièko pravilo u arapskom jeziku dozvol¬java da znaèenje "onog ¹to se pojavi" bude "ono ¹to èovjek poka¾e". Razlika izmeðu "onoga ¹to se samo po¬javi" i "onoga ¹to Èovjek namjerno poka¾e" je jasna i nije nikome skrivena. Iz vanjskog znaèenja ajeta se zak¬ljuèuje da Kur'an zabranjuje pokazivanje ukrasa i daje olak¹icu u onome ¹to se nenam¬jerno uka¾e. Pro¹irivanje ove olak¹ice na "namjerno pokazivanje ukrasa" se suprostavlja Kuranu i predajama koje potvrðuju da ¾ene u doba Poslanika s.a.v.s. pred strance nisu izlazile otkrivenih lica i da naredba o hid¾abu obuhvata i lice. Nikab je bio dio ¾enske odjeæe, osim u ihramu..". Prenosi Ibn Ebi Hatim iz govora Safijje kæerke ©ejbetove, pa ka¾e: Bile smo kod Ai¹e, pa spomenu¹e kurej¹iske ¾ene i njihove vrijednosti. Ai¹a, radijallahu anha, je rekla: "Doista kurej¹iskim ¾enama pripada zasluga. Ali ja, tako mi Allaha, nisam vidjela vrijednije i uvjernije u Kur'an i u Objavu pouzdanije od ensarijskih ¾ena. Ob¬javljen je ajet iz Sure en-Nur: */' neka vela svoja preko grudi svojih spuste * - a njihovi mu¾evi po¬hita¹e uèeæi im ono ¹to je Allah objavio. Èovjek je citirao svojoj ¾eni, kæerki, sestri i ostaloj rodbini. Svaka od njih je donji dio svoje odjeæe uzela i njime se umotala s uvjerenjem i potvrdom onoga ¹to je Allah u Svojoj Knjizi objavio. Pa su postale umotane iza Poslanika s.a.v.s. kao da su im na glavama crni gavranovi." Prenosi el-Buhari od Ai¹e, radijallahu anha, da je rekla: "Allah se smilovao prvim mu-had¾irkama. Kada je ob¬javio: preko spuste* -otcijepile su od donjih dijelova svoje odjeæe i time se umo¬tale". Ka¾e Ibn Had¾er el-Askalani": "umotale se"-tj. pokrile su svoja lica. To izgleda tako ¹to ¾ena stavi himar (veo) na glavu, a zatim ga prebaci s desne strane na lijevo rame (tj. preko lica), ¹to se naziva pokrivanje velom."Iz prethodno citi¬ranih hadisa i predaja od ashaba i tabiina r.a. vidimo da postoji razlièita tumaèenja pitanja pokrivanja ¾ene. Svaki musliman, sposoban da razmi¹lja, je du¾an sli¬jediti ono ¹to je vjero¬dostojno preneseno od Poslanika s.a.v.s. i potvrðeno praksom ashaba r.a.. Na¹a ulema, dobri prethodnici, su nam na najbolji i najjasniji naèin predstavili islamske vjerske propise. Ulagali su veliki trud da bi samo vjerodostojnost jednog hadisa dokazali, a kamoli ako se radi o tefsiru ajeta, Allahova d¾.¹. go¬vora. Ono ¹to se mo¾e uoèiti je da postoji veliki broj slabih i neutemel¬jenih predaja koje su uzimane kao dokazi u tefsiru, iz kojih danas veæina islamskog Ummeta crpi ¹erijatska pravila. Stoga je du¾nost svih onih koji tra¾e islamske nauke da ukazuju na ovakve i sliène predaje bez obzira o kojem se pitanju u Islamu radilo. Time æemo doprinijeti razvoju svijesti Ummeta, a ujedno oèistiti na¹e postupke od neutemel¬jenosti. Prioritetnije i dokazima potvrðenije je mi¹ljenje da ¾ena treba pokriti cijelo tijelo bez izuzetka.
EsSelamu alejkum 1. Interesujeme obaveza pokrivanja lica zene .Allah dzellesa'nuhu u Kur'anu naredjuje da se pokrije sve osim onog sto je ionako spoljasnje ,znam za hadis da je zeni kad dobije prvi hajz obaveza da pokrije sve osim lica i saka.To sto me zbunjuje je da neki kazu da je obaveza pokriti lice a neki kazu nije. Pitanje glasi sta je ono sto je Allah dzellesa'nuhu nazvao spoljasnjim ?Sta je istina mora li se pokriti lice ili ne?
ODGOVOR:
Ve alejkumusselam ve rahmetullahi ve berekatuhu! Cijenjena sestro, evo odgovora na tvoje postavljeno pitanje: *A reci vjernicama neka obore poglede svoje i neka èuvaju stidna mjesta svoja; i neka ne pokazuju ukrase svoje, osim ono ¹to se od njih samo uka¾e i neka vela svoja preko grudi svojih spuste..." (Suretun-Nur, ajet 31)
-Prenosi el-Hakim u Mustedreku od Esme kæerke Ebu Bekra. "Zastirale smo lica od mu¹karaca i èe¹ljale se dok smo bile pod ihramima". Hadis je sahih prema uslovima Muslima i el-Buharija ¹to ka¾e i ez-Zehebi.
Ka¾e ibn Mesud r.a.: */ neka ne pokazuju ukrase svoje * -niti no¾ne halke, niti nau¹nice, niti ogrlicu. *osim ono ¹to se od njih samo uka¾e * - unu¬tra¹nja odjeæa (sijab)." Prenosi ga Ebu Bekr ibn Ebi ©ejbe i el-Hakim koji ka¾e: "Hadis je sahih prema uslovima Muslima" sto ka¾e i ez-Zehebi. Ka¾e Ibn Kesir: Rijeèi Uzvi¹enog: */ neka ne pokazuju ukrase svoje osim ono ¹to se od njih samo uka¾e * -znaèe: Neka ne pokazuju stran¬cima ni¹ta od svojih ukrasa, osim onoga ¹to se ne mo¾e sakriti. Ka¾e Ibn Mesud r.a.: "Kao ¹to je ogrtaè (rida) i unu¬tra¹nja odjeæa(sijab)".-kao ¹to ¾ene Arapa upotrebljavaju pla¹t koji prekriva odjeæu, a ispod njega se na donjim di¬jelovima uka¾e ne¹to un¬utra¹nje odjeæe - zato nema grijeha, jer se ne mo¾e sakriti. Primjer toga je ¾enski izar koji se uka¾e i nemoguæe ga je sakriti." To su rekli i el-Hasen, Ibn Sirin, Ebu el-D¾evza, Ibrahim en-Nehai i drugi. Rida je ogrtaè (d¾ubbe ili abaija) koji se oblaèi na odjeæu (sijab). ("El-Mud¾emul-Vesit") Ka¾e ©ejh el-Mevdudi u tesfiru ovog ajeta: "©to se tièe ajeta, - *osim ono ¹to se od njih samo uka¾e * - ono ¹to je vanjsko i ¹to se sakriti ne mo¾e ili ¹to se nenamjerno uka¾e od ovih ukrasa, on upuæuje na to da ¾enama nije dozvoljeno namjerno po¬kazivati spomenute ukrase. Osim onog nenamjernog kao da se odgrne odjeæa prilikom puhanja vjetra i poka¾e se ne¹to od ukrasa. Ili ono ¹to je ionako van¬jsko i ne mo¾e se sakriti i ¹to uvijek privlaèi po¬gled na tijelu ¾ene. Za to Allah d¾.¹. neæe pitati. Ovo je znaèenje kojeg je objasnio Abdullah ibn Mesud, el-Hasen el-Basri, Ibn Sirin, Ibrahim en-Ne-hai." Zatim nastavlja: "Ne shvatamo koje to gramatièko pravilo u arapskom jeziku dozvol¬java da znaèenje "onog ¹to se pojavi" bude "ono ¹to èovjek poka¾e". Razlika izmeðu "onoga ¹to se samo po¬javi" i "onoga ¹to Èovjek namjerno poka¾e" je jasna i nije nikome skrivena. Iz vanjskog znaèenja ajeta se zak¬ljuèuje da Kur'an zabranjuje pokazivanje ukrasa i daje olak¹icu u onome ¹to se nenam¬jerno uka¾e. Pro¹irivanje ove olak¹ice na "namjerno pokazivanje ukrasa" se suprostavlja Kuranu i predajama koje potvrðuju da ¾ene u doba Poslanika s.a.v.s. pred strance nisu izlazile otkrivenih lica i da naredba o hid¾abu obuhvata i lice. Nikab je bio dio ¾enske odjeæe, osim u ihramu..". Prenosi Ibn Ebi Hatim iz govora Safijje kæerke ©ejbetove, pa ka¾e: Bile smo kod Ai¹e, pa spomenu¹e kurej¹iske ¾ene i njihove vrijednosti. Ai¹a, radijallahu anha, je rekla: "Doista kurej¹iskim ¾enama pripada zasluga. Ali ja, tako mi Allaha, nisam vidjela vrijednije i uvjernije u Kur'an i u Objavu pouzdanije od ensarijskih ¾ena. Ob¬javljen je ajet iz Sure en-Nur: */' neka vela svoja preko grudi svojih spuste * - a njihovi mu¾evi po¬hita¹e uèeæi im ono ¹to je Allah objavio. Èovjek je citirao svojoj ¾eni, kæerki, sestri i ostaloj rodbini. Svaka od njih je donji dio svoje odjeæe uzela i njime se umotala s uvjerenjem i potvrdom onoga ¹to je Allah u Svojoj Knjizi objavio. Pa su postale umotane iza Poslanika s.a.v.s. kao da su im na glavama crni gavranovi." Prenosi el-Buhari od Ai¹e, radijallahu anha, da je rekla: "Allah se smilovao prvim mu-had¾irkama. Kada je ob¬javio: preko spuste* -otcijepile su od donjih dijelova svoje odjeæe i time se umo¬tale". Ka¾e Ibn Had¾er el-Askalani": "umotale se"-tj. pokrile su svoja lica. To izgleda tako ¹to ¾ena stavi himar (veo) na glavu, a zatim ga prebaci s desne strane na lijevo rame (tj. preko lica), ¹to se naziva pokrivanje velom."Iz prethodno citi¬ranih hadisa i predaja od ashaba i tabiina r.a. vidimo da postoji razlièita tumaèenja pitanja pokrivanja ¾ene. Svaki musliman, sposoban da razmi¹lja, je du¾an sli¬jediti ono ¹to je vjero¬dostojno preneseno od Poslanika s.a.v.s. i potvrðeno praksom ashaba r.a.. Na¹a ulema, dobri prethodnici, su nam na najbolji i najjasniji naèin predstavili islamske vjerske propise. Ulagali su veliki trud da bi samo vjerodostojnost jednog hadisa dokazali, a kamoli ako se radi o tefsiru ajeta, Allahova d¾.¹. go¬vora. Ono ¹to se mo¾e uoèiti je da postoji veliki broj slabih i neutemel¬jenih predaja koje su uzimane kao dokazi u tefsiru, iz kojih danas veæina islamskog Ummeta crpi ¹erijatska pravila. Stoga je du¾nost svih onih koji tra¾e islamske nauke da ukazuju na ovakve i sliène predaje bez obzira o kojem se pitanju u Islamu radilo. Time æemo doprinijeti razvoju svijesti Ummeta, a ujedno oèistiti na¹e postupke od neutemel¬jenosti. Prioritetnije i dokazima potvrðenije je mi¹ljenje da ¾ena treba pokriti cijelo tijelo bez izuzetka.