Odgovori na Islamska pitanja
Odgovori na Islamska pitanja
Pripremio Muhamed Ikanoviæ prof.
Odgovor na Kviz - Anketu
PITANJE: Da li je dozvoljeno mu¹karcima i ¾enama da se mje¹aju i sjede zajedno (na sijelima, fe¹tama i td.)?
ODGOVOR: Bismillahir-rahmanir-rahim
Hvala Allahu Uzvi¹enom, Gospodaru svih svjetova i neka je najbolji salavat i selam na posljednjeg poslanika Muhammeda sallallahu alejhi ve sellem, njegovu èasnu porodicu, ashabe i sve one koji ih slijede do Sudnjeg dana, a potom,
©to se tièe propisa mije¹anja mu¹karac i ¾ena tokom dru¾enja i sijela ono nije dozvoljeno. Ovdje se misli da se dru¾e i sjele zajedno ne razdvajajuæi se fizièki jedni od drugih. A zbog èega je to tako poja¹njavamo:...
1- Kao prva stvar, op¹te je poznato da se islam u svojim pogledima na ¾ivotne situacije i stanja u kojima se èovjek nalazi temelji na pravilu „bolje sprijeèiti nego lijeèiti“, tj. da on problem rje¹ava u samom korijenu ¹to je i najbolje rje¹enje svih problema, odnosno spreèava osobu da se èak pribli¾i samom problemu. Poznato je da je propisano obaranje pogleda i da je dozvoljen samo prvi sluèajan pogled. A ako se zajednièki sjeli i dru¾i onda se toga vrlo te¹ko ili nemoguæe pridr¾avati.
2- Takoðe od pogleda sve polazi pa se èesto puta lo¹e zavr¹i. Naroèito ako su u pitanju braèni parovi. De¹ava se da vanbraène veze nastaju meðu poznanicima i prijateljima od mu¾a ili supruge. Nije rijetkost da to zavr¹i razvodom braka. Zato je najbolje rje¹enje ne dovoditi se u takvu situaciju.
3- Tokom tih dru¾enja te¹ko se pridr¾avati islamskog morala pa se èesto de¹avaju „laskanja“, „nabacivanja“, „lijepe rijeèi“, ¹to sve mo¾e uzrokovati poremeæaj odnosa samih supru¾nika, ¹erijatom zabranjenih „zbli¾avanja“ itd.
4- I da zakljuèimo kur'anskim ajetima i hadisima, „..a ako od njih ne¹to tra¾ite, tra¾ite to od njih iza zastora…“ (el-Ahzab 53) „Klonite se ulaska kod ¾ena….“ (Buharija) „Kada god se èovjek osami sa ¾enom (koja mu nije rod) ¹ejtan je treæi meðu njima“.(Tirmizi-sahih)
A ALLAH UZVI©ENI NAJBOLJE ZNA
--------------------------------------------------------------------------------
Odgovor na Kviz - Anketu
PITANJE: Da li je dozvoljeno mu¹karcima i ¾enama da se mje¹aju i sjede zajedno (na sijelima, fe¹tama i td.)?
ODGOVOR: Bismillahir-rahmanir-rahim
Hvala Allahu Uzvi¹enom, Gospodaru svih svjetova i neka je najbolji salavat i selam na posljednjeg poslanika Muhammeda sallallahu alejhi ve sellem, njegovu èasnu porodicu, ashabe i sve one koji ih slijede do Sudnjeg dana, a potom,
©to se tièe propisa mije¹anja mu¹karac i ¾ena tokom dru¾enja i sijela ono nije dozvoljeno. Ovdje se misli da se dru¾e i sjele zajedno ne razdvajajuæi se fizièki jedni od drugih. A zbog èega je to tako poja¹njavamo:...
1- Kao prva stvar, op¹te je poznato da se islam u svojim pogledima na ¾ivotne situacije i stanja u kojima se èovjek nalazi temelji na pravilu „bolje sprijeèiti nego lijeèiti“, tj. da on problem rje¹ava u samom korijenu ¹to je i najbolje rje¹enje svih problema, odnosno spreèava osobu da se èak pribli¾i samom problemu. Poznato je da je propisano obaranje pogleda i da je dozvoljen samo prvi sluèajan pogled. A ako se zajednièki sjeli i dru¾i onda se toga vrlo te¹ko ili nemoguæe pridr¾avati.
2- Takoðe od pogleda sve polazi pa se èesto puta lo¹e zavr¹i. Naroèito ako su u pitanju braèni parovi. De¹ava se da vanbraène veze nastaju meðu poznanicima i prijateljima od mu¾a ili supruge. Nije rijetkost da to zavr¹i razvodom braka. Zato je najbolje rje¹enje ne dovoditi se u takvu situaciju.
3- Tokom tih dru¾enja te¹ko se pridr¾avati islamskog morala pa se èesto de¹avaju „laskanja“, „nabacivanja“, „lijepe rijeèi“, ¹to sve mo¾e uzrokovati poremeæaj odnosa samih supru¾nika, ¹erijatom zabranjenih „zbli¾avanja“ itd.
4- I da zakljuèimo kur'anskim ajetima i hadisima, „..a ako od njih ne¹to tra¾ite, tra¾ite to od njih iza zastora…“ (el-Ahzab 53) „Klonite se ulaska kod ¾ena….“ (Buharija) „Kada god se èovjek osami sa ¾enom (koja mu nije rod) ¹ejtan je treæi meðu njima“.(Tirmizi-sahih)
A ALLAH UZVI©ENI NAJBOLJE ZNA
--------------------------------------------------------------------------------
Zadnja izmjena: Abu_haqq, dana/u 23 Jul 2007 04:57, ukupno mijenjano 1 put.
Da li je zeni dozvoljeno kad je necista uciti Kur'an ...?
PITANJA:
Htjela sam pitati da li je haram zeni koja je u necistom stanju spominjanje Allaha dz.s. ili ucenje bilo kakvih dova ?
ODGOVOR:
Za vrijeme trajanja mjeseènice ili poslije poroðajnog èi¹æenja ¾eni je zabranjeno doticanje mushafa a i uèenje napamet bez gledanja u mushafa ne treba èesto praktikovati osim u potrebi, da ne zaboravi ne¹to ¹to zna, ili ako u sastavu nekih zikrova postoje kur'anske dove, mada o tome nema jasnog dokaza ali veæina uleme to zabranjeuje pa radi izlaska iz hilafa-razila¾enja bolje je tako. Dok je slu¹anja Kur'ana sa audio kasete i slièno dozvoljeno. Takoðer joj je zabranjeno posjeæivanje mesd¾ida, osim ako mora samo proæi kroz njega nema pote¹koæe. A ¹to se tièe ostalih vrsta zikrova i dova nema nikakve zapreke
A ALLAH NAJBOLJE ZNA !
------------------------------------------------------------------------
[ Back to Top ]
PITANJA:
Htjela sam pitati da li je haram zeni koja je u necistom stanju spominjanje Allaha dz.s. ili ucenje bilo kakvih dova ?
ODGOVOR:
Za vrijeme trajanja mjeseènice ili poslije poroðajnog èi¹æenja ¾eni je zabranjeno doticanje mushafa a i uèenje napamet bez gledanja u mushafa ne treba èesto praktikovati osim u potrebi, da ne zaboravi ne¹to ¹to zna, ili ako u sastavu nekih zikrova postoje kur'anske dove, mada o tome nema jasnog dokaza ali veæina uleme to zabranjeuje pa radi izlaska iz hilafa-razila¾enja bolje je tako. Dok je slu¹anja Kur'ana sa audio kasete i slièno dozvoljeno. Takoðer joj je zabranjeno posjeæivanje mesd¾ida, osim ako mora samo proæi kroz njega nema pote¹koæe. A ¹to se tièe ostalih vrsta zikrova i dova nema nikakve zapreke
A ALLAH NAJBOLJE ZNA !
------------------------------------------------------------------------
[ Back to Top ]
Da li je dozvoljeno uciti Kur'an na mezaru ...?
PITANJA:
DA LI JE DOZVOLJENO DA SE UCI KUR’AN NA MEZARIMA I DA SE KLANJA DZENAZA GDJE IMA MEZARA ?
ODGOVOR:
Dozvoljeno je klanjanje d¾enaze na mezarju, i na tome se zadr¾ati i ne èiniti kaburove mjestima ibadeta i uèenja Kur'ana a ukoliko neko ¾eli da svome umrlom prouèi ne¹to neka to èini u kuæi.
A ALLAH NAJBOLJE ZNA !
PITANJA:
DA LI JE DOZVOLJENO DA SE UCI KUR’AN NA MEZARIMA I DA SE KLANJA DZENAZA GDJE IMA MEZARA ?
ODGOVOR:
Dozvoljeno je klanjanje d¾enaze na mezarju, i na tome se zadr¾ati i ne èiniti kaburove mjestima ibadeta i uèenja Kur'ana a ukoliko neko ¾eli da svome umrlom prouèi ne¹to neka to èini u kuæi.
A ALLAH NAJBOLJE ZNA !
Moja zena zeli da nosi Nikab ali imam jedan problem ...?
PITANJA:
Esselamu alejkum. Moja zena je izrazila zelju da stavi nikab, pa pitam da li bi trebala, s'obzirom da zivimo u Novom Pazaru i da su nam mnogi rekli da ce izazvati vecu fitnu, a s'druge strane imamo jake dokaze za nikab?
ODGOVOR:
Ko uèini neko djelo kojim ¾eli zadovoljiti Allaha On æe biti njime zadovoljan i uèinit æe da i ljudi budu njime zadovoljni......
A ALLAH NAJBOLJE ZNA !
PITANJA:
Esselamu alejkum. Moja zena je izrazila zelju da stavi nikab, pa pitam da li bi trebala, s'obzirom da zivimo u Novom Pazaru i da su nam mnogi rekli da ce izazvati vecu fitnu, a s'druge strane imamo jake dokaze za nikab?
ODGOVOR:
Ko uèini neko djelo kojim ¾eli zadovoljiti Allaha On æe biti njime zadovoljan i uèinit æe da i ljudi budu njime zadovoljni......
A ALLAH NAJBOLJE ZNA !
Da li je zikr na tespih novotarija i da li je ispravan zikr onome ko zikri na tespih?
ODGOVOR:
Prenosi Ebu Davud, sa dobrim lancem prenosilaca, da je Poslanik, s.a.v.s., preporuèio zikr na prste i rekao: "Oni æe biti pitani i svjedoèit æe (na Sudnjem danu)." Citirani hadis jasno ukazuje da je sunnet zikriti na prste, a ne na tespih. Najbolja uputa je uputa Poslanika, s.a.v.s.,
A Allah najbolje zna
Odgovorio; mr. Safet Kuduzoviæ
ODGOVOR:
Prenosi Ebu Davud, sa dobrim lancem prenosilaca, da je Poslanik, s.a.v.s., preporuèio zikr na prste i rekao: "Oni æe biti pitani i svjedoèit æe (na Sudnjem danu)." Citirani hadis jasno ukazuje da je sunnet zikriti na prste, a ne na tespih. Najbolja uputa je uputa Poslanika, s.a.v.s.,
A Allah najbolje zna
Odgovorio; mr. Safet Kuduzoviæ
Pri ucenju Kur'ana je potrebno uzeti abdest i biti pristojno obucen/a. Nema nikakve smetnje uzeti Kur'an u ruke nakon toga.vidovita_dzemila je napisao/la:ja nikad ne koristim tespih veæ prste. eto nisam znala da tako i treba. a to za menstruaciju znam. a i mu¹karci trebaju prvo oprati ruke ili uzeti kuran u èist pe¹kir.
A Allah naj bolje zna
Bismillahir Rahmanir Rahim
PITANJE:
Kako se ispravno pokriti i kad se treba zena pokriti?
ODGOVOR:
Muslimanke su du¾ne nositi hid¾ab(pokriti glavu i tijelo) zato ¹to im je Allah tako naredio.
" O vjerovjesnice, reci ¾enama svojim i kcerima svojim i ¾enama vjernika neka spuste haljine svoje niza se.Tako ce se najlak¹e prepoznati i nece napastvovane biti. A Allah pra¹ta i samilostan je" (AL-Ahzab,59)
Drugi, sporedni razlozi ukljucuju i zahtjev za skromno¹cu za oboje-mu¹karca i ¾enu. Tako se oboje vrednuju po sposobnosti i inteligenciji umjesto izgleda i seksualnosti. Jedna ucenica muslimanka je rekla: «Mi ¾elimo sprijeciti mu¹karce da nas tretiraju kao seksualne objekte, koje uvijek mogu dobiti. ®elimo da oni ignori¹u na¹ spolja¹nji izgled i da se usmjere na na¹e licnosti i na¹ um. ®elimo da nas ozbiljno shvate i tretiraju kao jednake, a ne da nas jure okolo zbog na¹ih tijela i fizickog izgleda.»
Islam ima dva izvora po kojima se upravlja. Prvi, Kur'an-autenticna Allahova rijec i drugi, Hadis- tradicija Poslanika Muhammeda a.s. koji je odabran od Allaha d¾.¹. da bude uzor covjecanstavu.
«Ai¹a r.a.. prenosi da je Esma, kci Ebu Bekra do¹la Allahovom poslaniku obucena u prozirnu odjecu. On se okrenuo od nje i rekao: «O Esma, kad djevojka dobije prvu menstruaciju nije joj dozvoljeno pokazivati ni¹ta osim ovo i ovo. Pokazao je na lice i ruke. (Ebu Davud) Sljedeci zahtjev je ¹irina odjece. Odjeca mora biti dovoljno ¹iroka da ne pokazuje obline ¾enskog tijela. Dobar nacin da se pokriju obline je obuci ogrtac preko druge odjece. Ako je odjeca dovoljno ¹iroka vanjski ogrtac nije potreban. Gustoca tkanine je treci zahtjev. Odjeca mora biti dovoljno gusta da se kroz nju ne vidi boja ko¾e ili oblici tijela. Naredni zahtjev je iznad svih navedenih->b>izgledati dostojanstveno. Odjecom ne treba privlaciti pa¾nju mu¹karaca. Ona ne treba biti sjajna i blistava tako da svako gleda u haljinu i ¾enu koja je nosi.
Evo jo¹ nekoliko korisnih preporuka:
1. ®ene ne trebaju oblaciti odjecu koja izgleda kao mu¹ka. Ibn Abbas je rekao: «Poslanik s.a.v.s. je prokleo covjeka koji izgleda kao ¾ena i ¾enu koja izgleda kao mu¹karac.»(Buhari)
2. ®ena u oblacenju ne treba opona¹ati nemuslimane
3. Odjeca treba biti skromna, ne prekomjerno ma¹tovita, ali ni pohabana da izaziva cudenje ili sa¾aljenje drugih
Cesto se zaboravlja cinjenica da je moderna odjeca zapadnog svijeta novi pronalazak. Gledajuci oblacenje ¾ene otprilike prije 70 godina vidjet cemo odjecu jednaku hid¾abu. Ove ¾ene su bile aktivne i te¹ko su radile, a u tome ih nije sprijecavala njihova odjeca koja se sastojala od dugih, ¹irokih haljina i razlicitih vrsta pokrivaca za glavu.
Za oboje, mu¹karca i ¾enu, zahtjevi za posebnim oblacenjem ne znace ogranicavanje vec nacin na koji dru¹tvo mo¾e funkcionirati na ispravan,islamski nacin, bez diskriminacije.
A ALLAH NAJBOLJE ZNA !
PITANJE:
Kako se ispravno pokriti i kad se treba zena pokriti?
ODGOVOR:
Muslimanke su du¾ne nositi hid¾ab(pokriti glavu i tijelo) zato ¹to im je Allah tako naredio.
" O vjerovjesnice, reci ¾enama svojim i kcerima svojim i ¾enama vjernika neka spuste haljine svoje niza se.Tako ce se najlak¹e prepoznati i nece napastvovane biti. A Allah pra¹ta i samilostan je" (AL-Ahzab,59)
Drugi, sporedni razlozi ukljucuju i zahtjev za skromno¹cu za oboje-mu¹karca i ¾enu. Tako se oboje vrednuju po sposobnosti i inteligenciji umjesto izgleda i seksualnosti. Jedna ucenica muslimanka je rekla: «Mi ¾elimo sprijeciti mu¹karce da nas tretiraju kao seksualne objekte, koje uvijek mogu dobiti. ®elimo da oni ignori¹u na¹ spolja¹nji izgled i da se usmjere na na¹e licnosti i na¹ um. ®elimo da nas ozbiljno shvate i tretiraju kao jednake, a ne da nas jure okolo zbog na¹ih tijela i fizickog izgleda.»
Islam ima dva izvora po kojima se upravlja. Prvi, Kur'an-autenticna Allahova rijec i drugi, Hadis- tradicija Poslanika Muhammeda a.s. koji je odabran od Allaha d¾.¹. da bude uzor covjecanstavu.
«Ai¹a r.a.. prenosi da je Esma, kci Ebu Bekra do¹la Allahovom poslaniku obucena u prozirnu odjecu. On se okrenuo od nje i rekao: «O Esma, kad djevojka dobije prvu menstruaciju nije joj dozvoljeno pokazivati ni¹ta osim ovo i ovo. Pokazao je na lice i ruke. (Ebu Davud) Sljedeci zahtjev je ¹irina odjece. Odjeca mora biti dovoljno ¹iroka da ne pokazuje obline ¾enskog tijela. Dobar nacin da se pokriju obline je obuci ogrtac preko druge odjece. Ako je odjeca dovoljno ¹iroka vanjski ogrtac nije potreban. Gustoca tkanine je treci zahtjev. Odjeca mora biti dovoljno gusta da se kroz nju ne vidi boja ko¾e ili oblici tijela. Naredni zahtjev je iznad svih navedenih->b>izgledati dostojanstveno. Odjecom ne treba privlaciti pa¾nju mu¹karaca. Ona ne treba biti sjajna i blistava tako da svako gleda u haljinu i ¾enu koja je nosi.
Evo jo¹ nekoliko korisnih preporuka:
1. ®ene ne trebaju oblaciti odjecu koja izgleda kao mu¹ka. Ibn Abbas je rekao: «Poslanik s.a.v.s. je prokleo covjeka koji izgleda kao ¾ena i ¾enu koja izgleda kao mu¹karac.»(Buhari)
2. ®ena u oblacenju ne treba opona¹ati nemuslimane
3. Odjeca treba biti skromna, ne prekomjerno ma¹tovita, ali ni pohabana da izaziva cudenje ili sa¾aljenje drugih
Cesto se zaboravlja cinjenica da je moderna odjeca zapadnog svijeta novi pronalazak. Gledajuci oblacenje ¾ene otprilike prije 70 godina vidjet cemo odjecu jednaku hid¾abu. Ove ¾ene su bile aktivne i te¹ko su radile, a u tome ih nije sprijecavala njihova odjeca koja se sastojala od dugih, ¹irokih haljina i razlicitih vrsta pokrivaca za glavu.
Za oboje, mu¹karca i ¾enu, zahtjevi za posebnim oblacenjem ne znace ogranicavanje vec nacin na koji dru¹tvo mo¾e funkcionirati na ispravan,islamski nacin, bez diskriminacije.
A ALLAH NAJBOLJE ZNA !
Da li je dozvoljeno naplacivati Hatmu i praviti mevlud ...?
PITANJA:
Da li je ispravno da se hatma placa hodzi da uci za umrlog i isto tako da se placaju mevludi koji se pravi u dazmijama i kucama povodom raznih prilika sunecenja djeteta, useljenja u novi stan itd.Da li je uopste dozvoljeno serijatskim propisima.
ODGOVOR:
Oko uèenja Kur'ana umrloj osobi tj. poklanjanja sevapa njemu BEZ NAKNADE-PARA, postoji razila¾enje izmeðu islamske uleme da li je to ispravno i da li taj sevap sti¾e do umrlog. Kod nas je poznato mi¹ljenje da se mo¾e uèiti i pokloniti taj sevap umrlom. A po pitanju uzimanja naknade za uèenje Kur'ana umrlom u tome su suglasni da nije dozvoljeno i da je to jasan haram. Takoðe i mevludi su stvari koje nemaju utemeljenja u vjeri i oni se ne mogu temeljiti tradicijom jer je to ibadet a za ibadet treba jasan dokaz iz Kur'ana i sunneta Allahova Poslanika alejhis-selam. Zato ti savjetujem da ako ¾eli¹ da uèini¹ neko dobro za svog umrlog mo¾e¹ udjeljivanjem sadake ili da uvakufi¹ za njega ne¹to od èega æe muslimani imati koristi.
A ALLAH NAJBOLJE ZNA !
PITANJA:
Da li je ispravno da se hatma placa hodzi da uci za umrlog i isto tako da se placaju mevludi koji se pravi u dazmijama i kucama povodom raznih prilika sunecenja djeteta, useljenja u novi stan itd.Da li je uopste dozvoljeno serijatskim propisima.
ODGOVOR:
Oko uèenja Kur'ana umrloj osobi tj. poklanjanja sevapa njemu BEZ NAKNADE-PARA, postoji razila¾enje izmeðu islamske uleme da li je to ispravno i da li taj sevap sti¾e do umrlog. Kod nas je poznato mi¹ljenje da se mo¾e uèiti i pokloniti taj sevap umrlom. A po pitanju uzimanja naknade za uèenje Kur'ana umrlom u tome su suglasni da nije dozvoljeno i da je to jasan haram. Takoðe i mevludi su stvari koje nemaju utemeljenja u vjeri i oni se ne mogu temeljiti tradicijom jer je to ibadet a za ibadet treba jasan dokaz iz Kur'ana i sunneta Allahova Poslanika alejhis-selam. Zato ti savjetujem da ako ¾eli¹ da uèini¹ neko dobro za svog umrlog mo¾e¹ udjeljivanjem sadake ili da uvakufi¹ za njega ne¹to od èega æe muslimani imati koristi.
A ALLAH NAJBOLJE ZNA !
Ko su " Vehabije "...?
PITANJA:
Zelijo bih da znam nesto o braci ehli sunnet(vehabije), jer ih ima puno kod nas ja mislim da su super braca da li je ispravno to sto rade? I da li valja da se klanj u dzamijama gdje ima kabur ispred.Puno Sellama iz Sandzaka
ODGOVOR:
Bitno je znati da ti nazivi «vehabije» i slièno su do¹le s ciljem razdvajanja i grupisanja muslimana ¹to je veliko zlo bez sumnje. Muslimani su du¾ni slijediti Kur'an i sunnet i ukoliko se u neèemu raziðu da se vrate na ta dva izvora i naðu rje¹enje. A ¹to se tièe onih koje nazivaju «vehabije» a koji se najèe¹æe raspoznaju po dugim bradama i kratkim nogavicama ono ¹to ja znam je da oni nadstoje da slijede Kur'an i sunnet onako kako su to radile prve generacije i da je u osnovi u njima veliki hajr. Ali ne treba zaboraviti da i oni, kao i svi, ljudi grije¹e pa njihove gre¹ke nisu gre¹ke vjere nego njih pojedinaca a islam je èist od gre¹aka. A ¹to se tièe klanjanja u d¾amijama ispred kojih se nalaze kaburovi a izmeðu njih o d¾amije nema ni¹ta ¹to ih fizièki razdvaja poput ograde nije dozvoljeno.
A ALLAH NAJBOLJE ZNA !
PITANJA:
Zelijo bih da znam nesto o braci ehli sunnet(vehabije), jer ih ima puno kod nas ja mislim da su super braca da li je ispravno to sto rade? I da li valja da se klanj u dzamijama gdje ima kabur ispred.Puno Sellama iz Sandzaka
ODGOVOR:
Bitno je znati da ti nazivi «vehabije» i slièno su do¹le s ciljem razdvajanja i grupisanja muslimana ¹to je veliko zlo bez sumnje. Muslimani su du¾ni slijediti Kur'an i sunnet i ukoliko se u neèemu raziðu da se vrate na ta dva izvora i naðu rje¹enje. A ¹to se tièe onih koje nazivaju «vehabije» a koji se najèe¹æe raspoznaju po dugim bradama i kratkim nogavicama ono ¹to ja znam je da oni nadstoje da slijede Kur'an i sunnet onako kako su to radile prve generacije i da je u osnovi u njima veliki hajr. Ali ne treba zaboraviti da i oni, kao i svi, ljudi grije¹e pa njihove gre¹ke nisu gre¹ke vjere nego njih pojedinaca a islam je èist od gre¹aka. A ¹to se tièe klanjanja u d¾amijama ispred kojih se nalaze kaburovi a izmeðu njih o d¾amije nema ni¹ta ¹to ih fizièki razdvaja poput ograde nije dozvoljeno.
A ALLAH NAJBOLJE ZNA !
- Bebuskaa
- Svakodnevni prolaznik
- Postovi: 382
- Pridružen/a: 29 Feb 2000 02:00
- Lokacija: Usa & Krajina...
Abu_Haqq je napisao/la:Da li je zeni dozvoljeno kad je necista uciti Kur'an ...?
PITANJA:
Htjela sam pitati da li je haram zeni koja je u necistom stanju spominjanje Allaha dz.s. ili ucenje bilo kakvih dova ?
ODGOVOR:
Za vrijeme trajanja mjeseènice ili poslije poroðajnog èi¹æenja ¾eni je zabranjeno doticanje mushafa a i uèenje napamet bez gledanja u mushafa ne treba èesto praktikovati osim u potrebi, da ne zaboravi ne¹to ¹to zna, ili ako u sastavu nekih zikrova postoje kur'anske dove, mada o tome nema jasnog dokaza ali veæina uleme to zabranjeuje pa radi izlaska iz hilafa-razila¾enja bolje je tako. Dok je slu¹anja Kur'ana sa audio kasete i slièno dozvoljeno. Takoðer joj je zabranjeno posjeæivanje mesd¾ida, osim ako mora samo proæi kroz njega nema pote¹koæe. A ¹to se tièe ostalih vrsta zikrova i dova nema nikakve zapreke
A ALLAH NAJBOLJE ZNA !
------------------------------------------------------------------------
[ Back to Top ]
Nebih bila muslimanka kad nebih znala osnove o svojoj vjeri kad je spremna i cista za ulazak u Bozije molitve ,klanjanja..ucenja Musafa...Normalno kad je zena necista ne moze ici u dzamiju kako bi onda mogla uzeti Musaf u ruke i uciti....

vidim kako pojedini znaju misle da je dovoljno oprati ruke. smijes drugom a imas isto nedostatka znanja.Bebuskaa je napisao/la:Abu_Haqq je napisao/la:Da li je zeni dozvoljeno kad je necista uciti Kur'an ...?
PITANJA:
Htjela sam pitati da li je haram zeni koja je u necistom stanju spominjanje Allaha dz.s. ili ucenje bilo kakvih dova ?
ODGOVOR:
Za vrijeme trajanja mjeseènice ili poslije poroðajnog èi¹æenja ¾eni je zabranjeno doticanje mushafa a i uèenje napamet bez gledanja u mushafa ne treba èesto praktikovati osim u potrebi, da ne zaboravi ne¹to ¹to zna, ili ako u sastavu nekih zikrova postoje kur'anske dove, mada o tome nema jasnog dokaza ali veæina uleme to zabranjeuje pa radi izlaska iz hilafa-razila¾enja bolje je tako. Dok je slu¹anja Kur'ana sa audio kasete i slièno dozvoljeno. Takoðer joj je zabranjeno posjeæivanje mesd¾ida, osim ako mora samo proæi kroz njega nema pote¹koæe. A ¹to se tièe ostalih vrsta zikrova i dova nema nikakve zapreke
A ALLAH NAJBOLJE ZNA !
------------------------------------------------------------------------
[ Back to Top ]
Nebih bila muslimanka kad nebih znala osnove o svojoj vjeri kad je spremna i cista za ulazak u Bozije molitve ,klanjanja..ucenja Musafa...Normalno kad je zena necista ne moze ici u dzamiju kako bi onda mogla uzeti Musaf u ruke i uciti....![]()
..To se cui od malih nogu pa na gore...