Odgovori na Islamska pitanja

Diskusije oko religija u svijetu ...
Poruka
Autor/ica
Avatar
mrki62
Specijalni status V.I.P
Specijalni status V.I.P
Postovi: 6413
Pridružen/a: 02 Apr 2006 02:00
Lokacija: sLOVEnija

#196 Post Postao/la mrki62 »

Abu_Haqq je napisao/la:Sa tobom je svaka diskusije suvisna, dokazao si da si ovdje da stvaras fitnu. Nijjet ocisti prihvati Islam kakav jeste, i nemoj birati ono sto ti odgovara a drugo zapostavljati. To ti je moj savjet prije nego sto ti bude kasno, a ti kako hoces.

Po treci put ti kazem donesi dokaz da se treba slijediti jedan mezheb.
I rekao sam ti vi neslijeditie Ebu Hanifu (ra) slijediti IZ je slijediti slijepo.
Donesi ti dokaz da mezhebi ne postoje i koliko je vas koji mezhebe ne primjenjujete - da vi ste ti koji ispravljate krivu Drinu i koji stvarate pomutnju .
Ti si kao najudaljenija zvijezda do koje je najteže doći, ali baš zbog toga je najudaljenija zvijezda najljepša i najsjajnija!

slika

slika

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#197 Post Postao/la Abu_haqq »

Opasna_Lavica je napisao/la:Eselamu alejkum
evo jedno pitanje od mene ....

moja mati nekad prouzi uci petka mesecini neznam tacno jasin za one koje su poginuli uglavnom one koji nisu vise na ovom svjetu

sad i mnogi ih kaze daje to greska daje to haram da se radi jer nema nigdje nikakvih hadisa gdje se to moze da nazde daje to iko radio

sad nija neznam staje

mozda mi ti mozes dalje pomoci
Ve Alejkumu Selam Ve Rahmetullahi Ve Berekatuhu,

postovana i cijenja sestro to sto tvoja mama uci nije utemeljeno u Islamu niti Sunnetu bilo kojeg Allahovog poslanika. Kur'an je za zive kako Allah kaze.

U suri Al-Muddattir (- Pokriveni) Allah kaze:

31. Mi smo èuvarima vatre meleke postavili i odredili broj njihov kao isku¹enje onima koji ne vjeruju, da se oni kojima je Knjiga data uvjere, i da se onima koji vjeruju vjerovanje uèvrsti, i da onima kojima je Knjiga data i oni koji su vjernici ne sumnjaju, i da oni èija su srca bolesna i oni koji su nevjernici - ka¾u:"©ta je Allah htio ovim primjerom?" Tako Allah ostavlja u zabludi onoga koga hoæe, i na Pravi put ukazuje onome kome hoæe. A vojske Gospodara tvoga samo On zna. I Sekar je ljudima samo opomena.
32. I tako Mi Mjeseca,
33. i noæi kada mine,
34. i zore kada svane -
35. on je, zaista, najveæa nevolja,
36. ljudima je opomena -
37. onome izmeðu vas koji ¾eli uèiniti dobro ili onome koji ne ¾eli!


Ucenje Kur'ana je za zive, dok mrtvi sa tim nemogu nista nakon sto su preselili na ahiret. Oni su svoj zivot okoncali i ono sto su zaradili od dobrih dijela su ponjeli sa sobom. Nema nijedne vjerodostojne predaje da je ucenje Kur'ana mrtvima od hajra (dobrog) ili korisno.
Ali imaju predaje koje spominju slijedece:

Mejjita (mrtvaca) prati troje: njegova porodica, njegov imetak i negova djela. Dvoje se vraæa, a jedno ostaje s njim. Vraæaju se njegova porodica i njegov imetak, a sa njim ostaju njegova djela. "
(Hadis - Muttefekun alejhi)


* Muslim bilje¾i u Sahihu od Ebu Hurejre, r.a., da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: 'Kada èovjek umre i njegovo djelo se prekine (tj. prestaju mu teæi sevapi), osim u tri sluèaja: ako je za sobom ostavio neku trajnu sadaku (sadekatun d¾arije), znanje kojim se ljudi koriste ('ilmun juntefe'u bihi) ili dobrog potomka koji Allahu upuæuje dovu za njega (veledun salih jed'u lehu).'
* U Ibn Mad¾eovom Sunenu zabilje¾en je hadis koji prenosi Ebu Hurejre, r.a., da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: 'èovjeku i poslije njegove smrti teèe nagrada od njegovih djela i dobroèinstava: od znanja koje je ¹irio i kojem je druge pouèavao, od dobrog potomka kojeg je ostavio iza sebe, od mushafa koji je predao u nasljedstvo, od d¾amije koju je sagradio, od konaèi¹ta za putnike namjernike koje je sagradio, od kanala za navodnjavanje koji je prokopao, od sadake koju je izdvojio iz svoje imovine dok je bio zdrav i ¾iv - sve to sti¾e do njega i poslije njegove smrti.'


Ovo sto sam naveo je vjerodostojno i sto je za sigurno. No, uciti Kur'an mrtvima i dali ima ikakvog dobro od toga dokaza i opet kazem vjerdostojnog dokaza za to nema.

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#198 Post Postao/la Abu_haqq »

mrki62 je napisao/la:
Abu_Haqq je napisao/la:Sa tobom je svaka diskusije suvisna, dokazao si da si ovdje da stvaras fitnu. Nijjet ocisti prihvati Islam kakav jeste, i nemoj birati ono sto ti odgovara a drugo zapostavljati. To ti je moj savjet prije nego sto ti bude kasno, a ti kako hoces.

Po treci put ti kazem donesi dokaz da se treba slijediti jedan mezheb.
I rekao sam ti vi neslijeditie Ebu Hanifu (ra) slijediti IZ je slijediti slijepo.
Donesi ti dokaz da mezhebi ne postoje i koliko je vas koji mezhebe ne primjenjujete - da vi ste ti koji ispravljate krivu Drinu i koji stvarate pomutnju .
Netrabam ja tebi donositi nikakve dokaze jer ti si taj koji tvrdi da se mora slijediti jedan mezheb a ne ja. I opet kazem ja netvrdim da mezhebi nepostoje vec da se nemoraju slijediti slijepo.

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#199 Post Postao/la Abu_haqq »

PITANJE: Da li je nevjerniku dozvoljeno dodirivati prijevod znacenja Kur’ana?


ODGOVOR: Nema prepreke da nevjernik dodiruje prijevod znacenja Casnog Kur’ana, bez obzira na kojem je jeziku prijevod. Prijevod je ustvari komentar (tefsir) znacenja Kur’ana. Ako bi ga uzeo nevjernik ili osoba koja, po serijatskim propisima, nije cista (dzunub, bez abdesta ili zena u periodu menstruacije) time ne cini prijestup. To je zbog toga sto prijevod znacenja Kur’ana podlijeze propisima u vezi sa djelima tefsirske prirode (kutubut-tefsir), a ne propisima koji se odnose na Casni Kur’an. Nevjerniku i osobi koja po Serijatu nije cista, dodirivanje tefsirskih djela nije grijeh. Isti je slucaj i sa djelima iz oblasti hadisa, fikha i arapskog jezika.


Sejh Ibn Baz - Medzellutul buhusil islamije, str. 115

Avatar
mrki62
Specijalni status V.I.P
Specijalni status V.I.P
Postovi: 6413
Pridružen/a: 02 Apr 2006 02:00
Lokacija: sLOVEnija

#200 Post Postao/la mrki62 »

Abu_Haqq je napisao/la:
Opasna_Lavica je napisao/la:Eselamu alejkum
evo jedno pitanje od mene ....

moja mati nekad prouzi uci petka mesecini neznam tacno jasin za one koje su poginuli uglavnom one koji nisu vise na ovom svjetu

sad i mnogi ih kaze daje to greska daje to haram da se radi jer nema nigdje nikakvih hadisa gdje se to moze da nazde daje to iko radio

sad nija neznam staje

mozda mi ti mozes dalje pomoci
Ve Alejkumu Selam Ve Rahmetullahi Ve Berekatuhu,

postovana i cijenja sestro to sto tvoja mama uci nije utemeljeno u Islamu niti Sunnetu bilo kojeg Allahovog poslanika. Kur'an je za zive kako Allah kaze.

U suri Al-Muddattir (- Pokriveni) Allah kaze:

31. Mi smo èuvarima vatre meleke postavili i odredili broj njihov kao isku¹enje onima koji ne vjeruju, da se oni kojima je Knjiga data uvjere, i da se onima koji vjeruju vjerovanje uèvrsti, i da onima kojima je Knjiga data i oni koji su vjernici ne sumnjaju, i da oni èija su srca bolesna i oni koji su nevjernici - ka¾u:"©ta je Allah htio ovim primjerom?" Tako Allah ostavlja u zabludi onoga koga hoæe, i na Pravi put ukazuje onome kome hoæe. A vojske Gospodara tvoga samo On zna. I Sekar je ljudima samo opomena.
32. I tako Mi Mjeseca,
33. i noæi kada mine,
34. i zore kada svane -
35. on je, zaista, najveæa nevolja,
36. ljudima je opomena -
37. onome izmeðu vas koji ¾eli uèiniti dobro ili onome koji ne ¾eli!


Ucenje Kur'ana je za zive, dok mrtvi sa tim nemogu nista nakon sto su preselili na ahiret. Oni su svoj zivot okoncali i ono sto su zaradili od dobrih dijela su ponjeli sa sobom. Nema nijedne vjerodostojne predaje da je ucenje Kur'ana mrtvima od hajra (dobrog) ili korisno.
Ali imaju predaje koje spominju slijedece:

Mejjita (mrtvaca) prati troje: njegova porodica, njegov imetak i negova djela. Dvoje se vraæa, a jedno ostaje s njim. Vraæaju se njegova porodica i njegov imetak, a sa njim ostaju njegova djela. "
(Hadis - Muttefekun alejhi)


* Muslim bilje¾i u Sahihu od Ebu Hurejre, r.a., da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: 'Kada èovjek umre i njegovo djelo se prekine (tj. prestaju mu teæi sevapi), osim u tri sluèaja: ako je za sobom ostavio neku trajnu sadaku (sadekatun d¾arije), znanje kojim se ljudi koriste ('ilmun juntefe'u bihi) ili dobrog potomka koji Allahu upuæuje dovu za njega (veledun salih jed'u lehu).'
* U Ibn Mad¾eovom Sunenu zabilje¾en je hadis koji prenosi Ebu Hurejre, r.a., da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: 'èovjeku i poslije njegove smrti teèe nagrada od njegovih djela i dobroèinstava: od znanja koje je ¹irio i kojem je druge pouèavao, od dobrog potomka kojeg je ostavio iza sebe, od mushafa koji je predao u nasljedstvo, od d¾amije koju je sagradio, od konaèi¹ta za putnike namjernike koje je sagradio, od kanala za navodnjavanje koji je prokopao, od sadake koju je izdvojio iz svoje imovine dok je bio zdrav i ¾iv - sve to sti¾e do njega i poslije njegove smrti.'


Ovo sto sam naveo je vjerodostojno i sto je za sigurno. No, uciti Kur'an mrtvima i dali ima ikakvog dobro od toga dokaza i opet kazem vjerdostojnog dokaza za to nema.
[-X vidi ¹ta sam ja na¹ao :

“Uèite svojim umrlim Jasin.”



(hadis, govor Muhammeda, alejhisselam, bilje¾e Ahmed, Ibn Dâvûd, el-Bejhekî te Hâkim, prenoseæi ga od Ma‘kila ibn Jesâra)



Raspravljajuæi o valjanosti seneda (kompletnoga niza prenoslilaca ovoga hadisa) nailazimo na razila¾enje, jedni ga smatraju neispravnim (tj. da se ne mo¾e osloniti na neke ljude iz seneda) meðu tim uèenjacima su Nevevî i Ibn Had¾er, doèim drugi smatraju da sened ovoga hadisa nije slab, meðu tim uèenjacima je Ebû Dâvûd. (el-Menâvî, Fejdul kadîr ¹erhul d¾âmi‘is-sagîr, tom II, hadis broj 1344)

Govoreæi o razumijevanju poruke ovoga hadisa poznati fikhski uèenjak Ibn ‘Arebî (nije rijeè o velikome sufiji Ibn ‘Arebîju; radi razlikovanja za dervi¹a Ibn ‘Arebîja dodaje se jedan od njegovih nadimaka et-Tâ’î, doèim se za pravnika Ibn ‘Arebîja nagla¹ava njegova pripadnost malikijskome mezhebu pa mu se uz ime dopisuje i nadimak el-Mâlikî) ka¾e da je hadisom pritvrðena ispravnost uèenja sure Jasin osobi kojoj se smrt primakla.

El-Menâvî dalje bilje¾i rijeèi Ibn ‘Arebîja:

“Razboljeh se, smraèi mi se i bijah ubrojan meðu mrtve. Tada vidjeh neke ljude koji mi ¾elje¹e nauditi. I vidjeh neku osobu, lijepu, stvarno divnoga mirisa, koji ih tjera od mene sve dok ih ne savlada. Upitah je:

‘Ko si ti?’

Reèe:

‘Sura Jasin.’

Probudih se kada ono moj otac pored moje glave plaèe i uèi suru Jasin i taman je zavr¹i.”

Kao ¹to sam veæ rekao, kod autora èije djelo koristimo el-Menâvîja stoji i slijedeæi stav:

“Ibn er-Rif‘a hadis shvaæa doslovno pa smatra ispravnim uèenje Jasina i nakon smrti, s tim da je prvi stav (tj. nedozvoljenost ovoga èina) stav veæine.”

Dakle, kao ¹to neki navedeni hadis smatraju pouzdanim (sahîh) a neki nepouzdanim (da‘îf), tako neki smatraju uèenje Jasina mrtvima dozvoljenim djelom (jed¾ûz) a neki nedozvoljenim (lâ jed¾ûz).

©to se mene tièe uèim Jasin svojim mrtvima jer hadis jasno i doslovno to preporuèuje. Ovo je i jedan stari âdet (obièaj) muslimana Balkana koji, kako se mo¾e vidjeti, nije u suprotnosti sa ©erijatom.

Zanimljivo je i da u svome djelu “Kitâbur-rûh” poznati uèenjak Ibn Kajjim el-D¾evzî istièe nekoliko predajâ, Muhammeda, alejhisselam, koje preporuèuju uèenje sure Jasin mrtvima. El-Menâvî navodi da Ibn Kajjim jednu od tih predajâ (ne sve) smatra apokrifom (mevd‘u, izmi¹ljotinom samo pripisanom hazreti Pejgamberu, alejhisselam) ali da, opet, drugi uèenjak, es-Sujûtî, smatra da hadis koji smo citirali na poèetku utvrðuje poruku toga apokrifa.

Takoðer, ne treba uznemiravati one koji ne uèe Jasin mrtvima jer se mo¾e vidjeti da je to stav veæine uèenjaka. Jednostavno, ovo je razila¾enje uèenjaka a ne svaða dokolnih.

©to se tièe fadîleta (koristi) sure Jasin oni su mnogi a spomenut æemo samo jednu.

Rekao je hazreti Muhammed, alejhisselam:

“Stavi ka¾iprst na zub (koji te boli) a potom prouèi kraj sure Jasin (posljednju stranicu, od ajeta “Evelem jerel insânu Ennâ halaknâhu min nutfetin fe izâ huve hasîmun mubînun.)”

(hadis prenosi Ibn ‘Abbâs, a u spomenutome djelu el-Menâvî odnosno es-Sujûtî stavlja ga pod broj 5218, u IV tomu, poglavlje “Slovo ‘Dâd’ ”)

ZAKLJUÈAK: Na osnovu hadisa, dozvoljeno je uèiti Jasin mrtvima, bilo to na groblju ili van groblja.
Ti si kao najudaljenija zvijezda do koje je najteže doći, ali baš zbog toga je najudaljenija zvijezda najljepša i najsjajnija!

slika

slika

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#201 Post Postao/la Abu_haqq »

Pitanje:

Htela bih da pitam da li jedan musliman-muslimanka je obavezna slijediti neki mezheb ili mozemo slijediti prve generacije muslimana (selefe)? I da li ako smo pripadnici jednog mezheba moramo se u potpunosti pridrzavati njega ili mozemo nesto uzeti iz drugih mezheba? Ovo pitam zbog toga sto sam ja hanefijskog mezheba ali u namazu dizem ruke pri izgovoru tekbira, sto nije shodno sa hanefijskim mezhebom. Tako da mi kazu da to nije ispravno sto radim. Molim vas da mi objasnite u vezi ovoga. Da vas Allah swt nagradi.

Odgovor:


Islamski uèenjaci kada govore o vrstama ljudi naspram slijeðenja mezheba ka¾u da se ljudi dijele na dvije vrste: Mud¾tehidi, oni koji razumiju argumente i mogu uzimati propise iz dokaza. Njima nije dozvoljeno da slijede drugi mezheb ili drugog imama. Ovakvih je veoma malo, a naroèito u dana¹njem vremenu. Druga vrsta ljudi koji ne razumiju dokaze i nisu u stanju da uzmu propis iz argumenata, a takvih je veæina. Takvima je dozvoljeno da slijede mezheb, ili nekog koga oni smatraju povjerljivim i uèenim, s tim ¹to neæe slijepo slijediti nikoga. Ako se ispostavi da je mezheb u odreðenim pitanjima pogrije¹io i ljudima se pojasni propis sa argumentima, oni su obavezni da slijede u tom sluèaju dokaz, pa makar to i ne bilo u skladu sa mezhebom. (Ovo je rezime fetava koja su davali ¹ejh Bin Baz, Usejmin, Fewzan, na slièna pitanja kada su im postavljana).

©to se tièe vas, ako ste shvatili da argumenti koji ukazuju da se ruke u namazu di¾u vi¹e puta, ne samo kog poèetnog tekbira, jaèi od argumenata koji ukazuju da se ruke di¾i samo kod poèetnog tekbira, nema nikakve smetnje da i dalje ostanete hanefiskog mezheba, a da di¾ete ruke u namazu. Pogledate li u knjige hanefiskog mezheba naæi æete da su dva najveæa uèenika Ebu Hanife - Ebu Jusuf i Muhamed ostavili mi¹ljenje imama Ebu Hanife u mnogim pitanjima, a nikada niko nije kazao da nisu od uèenjaka hanefiske pravne ¹kole. A Allah najbolje zna. Molim Allaha da nam istinu poka¾e istinom i omili nam njeno slijeðenje, a da nam neistinu prika¾e neistinom i omrzne njeno slijeðenje. Amin.

Avatar
mrki62
Specijalni status V.I.P
Specijalni status V.I.P
Postovi: 6413
Pridružen/a: 02 Apr 2006 02:00
Lokacija: sLOVEnija

#202 Post Postao/la mrki62 »

Abu_Haqq je napisao/la:Pitanje:

Htela bih da pitam da li jedan musliman-muslimanka je obavezna slijediti neki mezheb ili mozemo slijediti prve generacije muslimana (selefe)? I da li ako smo pripadnici jednog mezheba moramo se u potpunosti pridrzavati njega ili mozemo nesto uzeti iz drugih mezheba? Ovo pitam zbog toga sto sam ja hanefijskog mezheba ali u namazu dizem ruke pri izgovoru tekbira, sto nije shodno sa hanefijskim mezhebom. Tako da mi kazu da to nije ispravno sto radim. Molim vas da mi objasnite u vezi ovoga. Da vas Allah swt nagradi.

Odgovor:
.
Mo¾da je bolja ova verzija :wave:

Evo jednog primjera: - Ako bi neko slijedio odredeni mezheb, u situaciji kada on odgovara njegovom interesu i zelji, kao, na primjer, kada bi slijedio misljenje Ebu Hanife - po kojem komsija ima pravo prvokupnje (suf`a) u slucaju kada je on komsija i zeli posjed svog susjeda za sebe, a kada taj isti mezheb odgovara njegovom protivniku, onda slijedi mezheb suprotnog misljenja(45), pa kaze: - Ja ovdje prihvatam misljenje Safije, a druga odbacujem!

Ovakav postupak nije dozvoljen, jer onaj ko to cini, slijedi svoju strast, izigrava se s vjerom i koristi mezhebe za ostvarivanje licnih interesa.

Vjernik je duzan slijediti istinu, bila ona za ili protiv njega, jer, Allah (dz.s.) ukorava licemjere - munafike, pa veli: "A licemjeri govore: - Mi vjerujemo u Allaha i Poslanika i pokoravamo se, - zatim neki od njih glave okrecu; oni nisu vjernici. Kad budu pozvani Allahu i Poslaniku Njegovom da im On presudi, neki od njih odjednom leda okrenu; samo ako znaju da je pravda na njihovoj strani, dolaze mu poslusno." (En-Nur:47-49)

Ukoliko, medutim, musliman slijedi ono sto je ispravnije po njegovom misljenju i jace u njegovom srcu, onda nema zapreke da slijedi hanefijski mezheb - po pitanju da dodir zene ne kvari abdest, safijski - po pitanju da poticanje krvi ne kvari abdest, a melikijski - po pitanju da voda postaje necista, sve dok ne promijeni svoje osobine (boju, okus, miris). Ovakav postupak je dozvoljen, ukoliko onaj, ko ga slijedi, ima povjerenja u dokaze vezane za doticna pitanja, i ovo je fetva koju zastupam u ovoj meseli.

Molim Uzvisenog Allaha da nam pomogne da spoznamo i razumijemo nasu vjeru, jer, "kome Allah zeli dobro, podari mu fikh - spoznaju u vjeri."

I neka je salavat i selam na Poslanika Muhammeda, njegovu casnu porodicu i plemenite ashabe!

Objasnjenja:

1. Ovdje se prvenstveno misli na razlike izmedu cetiri mezheba u islamu: hanefijskog, malikijskog, safijskog i hanbelijskog. (Prev.)

2. Pod razilazenjem se ovdje podrazumijeva razilazenje u sporednim pitanjima vjere (fur`u), i ova studija nema za cilj baviti se temeljnim - akaidoloskim razlikama u islamskom ucenju.(Prev.)

3. Mudztehid je osoba koja samostalno - na osnovu Kur`ana i sunneta - rjesava vjersko-pravna pitanja. (Prev.)

4. Loze Allahovog Poslanika (s.a.v.s.)

5. Ibn Kajjim El-Dzevazije u knjizi "I`lamul-muvekk`in" izdvaja citavo poglavlje, pod naslovom: "Promjena fetve, shodno promjeni vremena". Potrebno je obratiti se na spomenuto poglavlje.

6. Mjera za tezinu u vremenu Resullullaha (s.a.v.s.)

7. Ebu Abdullah je kunje imama Malika (r.a.)

8. Dakle, odbacite ga (Prev.)

9. Gazvetul-Ahzab (Saveznicki pohod)

10. Benu Kurejza je jevrejsko pleme, koje je izdalo muslimane u bici na Hendeku, pa je - nakon pobjede muslimana - dobilo zasluzenu kaznu! (Prev.)

11. Zbog pomenute radnje (Prev.)

12. Koju je smatrao necistom, pa bi morao mijenjati abdest. (Prev.)

13. To je onaj hadis ciji niz prenosilaca dopire samo do druge generacije, nakon Muhammeda (s.a.v.s.)

14. El-Muvetta`, sto znaci da svi slijede jedan mezheb i jedno misljenje (Prev.)

15. TAKLID: Slijedenje (oponasanje) drugog u pitanjima vjere zbog nesposobnosti samostalne spoznaje. U ovoj studiji je govor o taklidu u fikhu-serijatsko-pravnim pitanjima, i ona se ne doticu taklida u Aka`idu - vjerovanju. (Prev.)

16. Idzm`a: saglasnost islamske uleme po nekom pitanju u vjeri. (Prev.)

17. Ucenik imama Safije. (Prev.)

18. Djelo u kojem je sazeo Safijin nauk. (Prev.)

19. Navedene citate spominje Ibnu Kajjim, u djelu "I`alamul-Muvekk`iu":3/139.

20. Prve generacije muslimana i istinski sljedbenici Kur`ana i sunneta. (Prev.)

21. Autor ovog djela je: Ebu Zejd Ed-Debusi.

22. Kada se jacina dokaza mjeri po tome ko ga je rekao, a ne po jacini samog dokaza. (Prev.)

23. Onaj ko je "roden kao hanefija" treba takav i ostati, jer je "rodenje" u doticnom mezhebu dokaz njegove ispravnosti????? (Prev.)

24. Slijedenje odredenog imama u vjeri. (Prev.)

25. Iz djela "El-ihkam fi usulil-Alkam", Ibn Hazma

26. To su pitanja u kojima je dozvoljen idztihad, a time i razlike u misljenjima mudztehida. (Prev.)

27. To jest, prema misljenju Ebu Hanife po tom pitanju. (Prev.)

28. Jedan od dvojice najpoznatijih ucenika Ebu Hanife.

29. Ebu Abdullah je kunje ime imama Malika (nadimak po sinu) (Prev.)

30. Otklanjanje prigovora imamima. (Prev.)

31. Prijateljstvo prema Allahu, podrazumijeva: vjerovanje u Njega i slijedenje Njegovih propisa...(Prev.)

32. Prijateljstvo sa Poslanikom, podrazumijeva: vjerovanje u njegovo poslanstvo i sljedenje njegovog puta....(Prev.)

33. Prijateljstvo sa mu`minima podrazumijeva: ljubav prema njima, bratski odnos, potpomaganje, podrsku, zastitu, savjetovanje.....(Prev.)

34. Da su bili na pravom putu. (Prev.)

35. Misli se na njihovo znanje

36. Pogledaj: "Reful-melam `anil-eimmetil-l`a-lanu" (Ibn Tejmijje).

37. Ibn Kasim je ucenik imama Malika. (Prev.)

38. Naprotiv, u tome je sirina, bogatstvo i milost, kao sto se to prenosi od Omera ibn Abdul-Aziza i Kasima ibn Muhammeda, te kao sto to navode Ibn Abdul-Berr i drugi, jer ashabi su bili uzor narednim generacijama u medusobnoj toleranciji i postivanju suprotnih misljenja, pa makar jedno od njih bilo i pogresno. Pogledaj nasu knjigu Islamsko budenje izmedu dozvoljenog razilazenja i pokudenog razdora i cijepanja. Str.59 i naredne.

39. "El-Ihkam fi usulil-alkam", Ibn Hazma.

40. "Eshedu en la ilahe illellah, eshedu enne Muhammeden Resulullah."

41. Klanjanje sva tri rekata zajedno, kao sto je praksa kod hanefija, a ne dva pa jedan odvojeno, kao sto je praksa kod drugih. (Prev.)

42. Upoznavanje ljudi da je i drugo misljenje, suprotno efdalnijem, zasnovano na sunnetu Allahovog Poslanika (s.a.v.s.)

43. Pogledaj o tome nase djelo: Idztihad u islamskom serijatu, poglavlje: "Olaksanost idztihada danas!"

44. U smislu pravljenja smjese od vise mezheba, slijedeci u nekim pitanjima jedan, a u drugima drugi. (Prev.)

45. U obrnutoj slici navedenog primjera misljenje koje ne daje komsiji pravo na prvokupnju. (Prev.)
Ti si kao najudaljenija zvijezda do koje je najteže doći, ali baš zbog toga je najudaljenija zvijezda najljepša i najsjajnija!

slika

slika

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#203 Post Postao/la Abu_haqq »

:) na osnovu ove gluposti sto si iznjeo, ZASTO ONDA TI I IZ-BIH odbacuje Ebu Hanifinu (ra) akidu? Ah, zar to nije slijedjenje strasti?! Trebas ti jos toga da citas. Sta je rekao Ebu Hanifa (ra) i ostali imami, gdje se nalazi Allah swt? A sta propagira IZ-BiH koja tvrdi da slijedi Ebu Hanifu (ra)? joooj

Avatar
Abu_haqq
Svakodnevni prolaznik
Svakodnevni prolaznik
Postovi: 542
Pridružen/a: 31 Mar 2000 02:00
Lokacija: Afghanistan

#204 Post Postao/la Abu_haqq »

PITANJA:

Prvi dan Ramazana odreðuje se ...?

ODGOVOR:

Poèetak ramazana ustanovljava se viðenjem mlaðaka. Dokazi su sljedeæi:....

- Ebu Hurejre prenosi od Resulullaha da je rekao: “Kada vidite mlaðak poènite sa postom, a kad ga ponovo vidite (sljedeæeg mjeseca)
prekinite post. Ako bude oblaèno vrijeme upotpunite mjesec ¹aban trideset dana.”
(Buhari i Muslim)

- U predaji Abdullaha b. Omera stoji da je Poslanik kazao: “Mjesec ima dvadeset i devet noèi. Nemojte postiti sve dok ga ne vidite, a ako bude nebo oblaèno, upotpunite trideset dana.” (Buhari i Muslim)

U drugoj verziji stoji: “Postite od mlaðaka do mlaðaka.” (Taberani sa dobrim lancem prenosilaca)

Na ovaj naèin muslimani su kroz generacije ustanovljavali poèetak mubarek mjeseca ramazana.

Avatar
mrki62
Specijalni status V.I.P
Specijalni status V.I.P
Postovi: 6413
Pridružen/a: 02 Apr 2006 02:00
Lokacija: sLOVEnija

#205 Post Postao/la mrki62 »

Abu_Haqq je napisao/la::) na osnovu ove gluposti sto si iznjeo, ZASTO ONDA TI I IZ-BIH odbacuje Ebu Hanifinu (ra) akidu? Ah, zar to nije slijedjenje strasti?! Trebas ti jos toga da citas. Sta je rekao Ebu Hanifa (ra) i ostali imami, gdje se nalazi Allah swt? A sta propagira IZ-BiH koja tvrdi da slijedi Ebu Hanifu (ra)? joooj
Za tebe su sve gluposti ¹to nije u tvom stavu i shvatanju - pa èak i IZ BiH , nekako mi djeluje¹ zalutalo .
De mi objasni èiju ¹kolu ti prakticira¹ :wave:
Ti si kao najudaljenija zvijezda do koje je najteže doći, ali baš zbog toga je najudaljenija zvijezda najljepša i najsjajnija!

slika

slika

Avatar
mrki62
Specijalni status V.I.P
Specijalni status V.I.P
Postovi: 6413
Pridružen/a: 02 Apr 2006 02:00
Lokacija: sLOVEnija

#207 Post Postao/la mrki62 »

ekranka je napisao/la:
I jos nesto za nas :)

Covjece! Nisi u istinskom imanu sve dok drugima iznalazis mahane, a ni sam nisi bez njih. Stoga, prvo otkloni svoju mahanu, a ostavi druge i njihove mahane. Ali, znaj, nikada neces moci otkloniti sve svoje mahane, pa je najprece da se njima posvetis i pozabavis. A ako zelis biti pravedan onda ne istrazuj tudje mahane pa ces i Allahu dzellesanuhu biti drag i mio. (Al Hasan Al Basri)
Pa da i ja tebi ka¾em :ballbounce:
Prvo se vrati i naði zbog èega je uop¹te poèelo ; osoba sa nickomOpasna_Lavica je ne¹to pitala u vezi jasina - kako njena mati klanja jasin ,.............
A dotièni gospodin sa nickom Abu_Haqq je na¹ao za shodno tumaèiti kako to nije ispravno ,.......................po tvoje je ON na¹ao mahanu ,.............. i to je njemu dozvoljeno a ja koji znam od svog roðena za jasine ( rahmetli mati ih je uèila ) , po tvom ja nalazim mahanu.
Ja imam mahana i to mnogo vi¹e nego ¹to ti i sanjati mo¾e¹ - ja ne bje¾im od toga al ne bje¾im ni èinjenice da se kod NAS jasini uèe .
Moja rahmetli mati je odrasla sa vjerom , nije znala abacedu al je znala ARAPSKI , a jasine je uèila po narud¾bi , od svakle je njoj naroda dolazilo da bi ona prouèila jasine .
Sve ¹to mogu reæi je to da ste zalutali , oti¹li ste u tuðe stado i prosipate se sa nekim citatima koje poku¹avate iz trebutka u trenutak prezentirati na demago¹ki naèin i to permanentno - iz dana u dan.
Ko si ti , ko je on i ko sam ja da tu prezentiramo istinu ?
Kakvu istinu , ¹ta je istina uop¹te ?
Mi sa podruèja imamo svoje vjersko poglavarstvo - svoju IZ i ne treba niko nikom soliti pamet ¹ta je ispravno a ¹ta ne ,.................. zbog takvih pametovanja je vjerovatno i osoba sa nickom Opasna_Lavica postavila pitanje u vezi jasina, zanemarujuæi materino i znanje i predznanje, pa èak i materino porijeklo - koje ju je uèilo ispravnost jasina - jer se je jasin prenosio iz generacije u generaciju,..................
I sad neko se naðe tu da pametuje kako je to novotarija ccccccccccccccc
Novotarija bi bila da jasin , mevlud , tehvid ,............ nestanu iz na¹e svakida¹njice a tvrditi da je to novotarija ,..... ja se usuðujem reæi da ta osoba nema nikakvog pojma o nama samim , nemaju pojma ni ko smo , ni ¹ta smo a hoæe da nam sole pamet :ballbounce:

Pa BUJRUM - ja vas èekam sa svojim " pametovanjem ".

Ne bojte se , u mnogim prilikama se napravim da ne vidim a ne¹to ¹to je kao jasin - ne mogu a da se ne umije¹am :wave:
Ti si kao najudaljenija zvijezda do koje je najteže doći, ali baš zbog toga je najudaljenija zvijezda najljepša i najsjajnija!

slika

slika

Avatar
mrki62
Specijalni status V.I.P
Specijalni status V.I.P
Postovi: 6413
Pridružen/a: 02 Apr 2006 02:00
Lokacija: sLOVEnija

#209 Post Postao/la mrki62 »

ekranka je napisao/la::mrki ja lijepo napisala za sve nas :)

i za SEBE ,i za njega i za tebe...hajmo se svi slozit u jednom ,neka svatko ima vjere i vjeruje onako kako smatra da je ispravno ,a netko ce jednog dana odlucit tko je bio u pravu ..

"Ostavite raspravu zbog malo dobra u njoj. Ostavite raspravu zbog male koristi od nje jer o na prouzrokuje neprijateljstvo medu bracom." (Taberani)

Svi smo mi braca slazes li se :)
Hehehe, imam rje¹enje ; udaj se za mene i prepu¹tam ti forum , nikad me vi¹e biti neæe :D
Kako da se svi slo¾imo , pa nema jednoumlja, mi smo razlièiti i te¹ko se je slo¾iti.
Mo¾e ako prihvatimo IZ, a ako ne ,.... onda se ganjaju neke ili neèije istine i sve se vrti u krug .

Braæa smo a i sestre - po zasluzi :wave:

Talibani i sl . ne dolazi u obzir 8)
Ti si kao najudaljenija zvijezda do koje je najteže doći, ali baš zbog toga je najudaljenija zvijezda najljepša i najsjajnija!

slika

slika

Odgovori