Odgovori na Islamska pitanja
Bismillahir Rahmanir Rahimhabe je napisao/la:Hbu_Haqq ima pitanje za tebe. Naime imam jednu prijateljicu, bolje je reci poznanica nemuslimanka(krscanka), sinoc sam s njom razgovarao o slicnosti i razlikama izmedju islama i krscanstva. Poslo mi je za rukom da je zainteresujem za nasu vjeru ali ona trazi KUR*an da procita. Sad ja tebe pitam da li smijem da joj dam s tim da znam kako se treba odnositi prema Bozijoj rijec? Moje misljenje je da nema nista lose u tome sto bi ona citala KUR*AN, a volio bi da cujem i tvoje misljenje. HVALA
Prevod Kur'ana neprestavlja Kur'an u originalu, sam prevod je tefsir znaci ono sto citamo na bosanskom ili nekom drugom jeziku nije Kur'an vec samo pokusaj prevoda. Nakon toga receno bilo bi lijepo od nje da je posavjetujes i upitas za postovanje samog prevoda jer ipak se tu nalazi Allahov govor. Ja bih je zamolio da ga cita nakon kupanja i da je pristojno obucena tako da joj se nevide stidna mjesta. Ulemma kaze onaj ko zeli uciti o Islamu ili izgovoriti sehadet treba da se okupa prijeg nego sto to ucini.
Nadam se da je moj odgovor jasan i da sam odgovorio na tvoje pitanje.
Svako dobro
Nerazumjem zasto postavljas takva pitanja i sta zelis sa tim da kazes.mrki62 je napisao/la:I te kako je ba¹ ovo tema za takve rasprave a pogotovo èinjenica koju si ti sad izni - da se jedna kopija nalazi u Turskoj .Abu_Haqq je napisao/la:Dvije orginalne kopije Kur'ana koje su sacuvane preko Usmana (r.a.) se nalaze jedna u Tashkenut a druga u Topkapi Museumu Istanbul, Turkey.
No ovo nije tema za to,
Hvala.
Za¹to tu va¾nost smatram potrebnom - zato ¹to smo mi od Osmanlija / Turaka naslijedili islam i mi treba da se ogledavamo na njih a ne na Arape , Perzijce ili tamo neke Afrièane .
Ti ako dosta zna¹ o islamu , de malo objasni kad je poèela objava, koliko je Muhamed a.s bio star , u kojem mjesecu je poèela objava i kad se je zavr¹ila ( koliko godina je trajala objava ) .
Mislim da su to i vi¹e nego zanimljive informacije .
To sto tvrdis da u BiH slijede Hanefijski mezheb, ok ako tako kazes zasto onda muslimanke nenose nikab? Imam Hanefija ga smatra vadzibom.
Dalje jos da ti kazem da nije nicija duznost da slijedi jedan mezheb jer sve cetri imama su rekla ako se njihovo misljenje ili tumacenje kosi sa Kur'anskim ajetom ili hadisom Muhammeda sws onda citiram "otresite moje misljenje od zid i uzmite ono sto je ispravnije". Slijepo slijedenje u Islamu je zabranjeno i slijedenje bilo koje uleme bez dokaza i njihove ispravnosti samo vodi u zabludu. Za men IZ-BiH nije kompetentna i neslijedim je niti cu je slijediti dok se nevrati na izvor Islama.
Posto vidim da biras hadise koje tebi pasu u Kur'anu Allah kaze: “Vi u Allahovom poslaniku imate divan uzor za onoga koji se nada Allahovoj milosti i nagradi na Onom svijetu, i koji Allaha èesto spominje” (K.33:21)) Poslu¹nost Poslaniku se izjednaèava èak sa poslu¹no¹æu Allahu. (“Onaj ko se pokorava Poslaniku pokorava se i Allahu” (K.4:80)), a ljubav prema Allahu se ogleda u slijeðenju Poslanika s.a.v.. (“Reci: ‘Ako Allaha volite, mene slijedite, i vas æe Allah voljeti i grijehe vam oprostiti!” (K.3:31))
Kur’an èak “¹uti” i o mnogim detaljima potrebnim za obavljanje ibadeta. Na primjer, u njemu se na dvadeset i pet mjesta nareðuje obavljanja namaza, ali se ni na jednom od njih ne obja¹njava naèin na koji klanjati. Na ovaj naèin Allah prisiljava muslimane da ih tra¾e kod Poslanika i da slijede njegov primjer.
Turci se nisu napili sa izvora kao sto su to ashabi, tabeini i tab'tabeini sama ta cinjenica nam govori da trebamo slijediti one naj blize Poslaniku sws i onda na sve to hadis: Rekao je Muhammed, sallallâhu 'alejhi we sellem, "Najbolji narod je moja generacija zatim oni koji nasljeðuju njih zatim oni koji nasljeðuju njih."
p.s. info za one koji neznaju o kome je govor:
Selef-us-Sâlih su bile prve tri generacije u Islâmu. Prva generacija su ashabi Muhammeda sallallâhu alejhi ve sellem. Ashabi su svi oni koji su sreli Poslanika vjerovali u njega i umirali sa istim vjerovanjem. Druga generacija su oni koji su sreli ashabe, slijedili njih i umirali sa istim vjerovanjem i oni su tâbiûn. Treca generacija su oni koji su sreli tâbiûn, slijedili njih i umirali sa istim vjerovanjem, i oni su atba tâbiûn.
Pitanje:
Da li je dozvoljeno, u svrhu lijeèenja bolesnika, uèiti Kur’an, zikrove i dove koje se prenose od Poslanika, s.a.v.s?
Odgovor:
Da, ruk’ja je dozvoljena ukoliko se dova upuæuje Allahu, d¾.¹, uèeæi Kur’an, dove i zikrove koje je uèio Poslanik, s.a.v.s. Poslanik, s.a.v.s, je rekao: “Ruk’ja je dozvoljena ukoliko u njoj nema ¹irka.” (Muslim, Sahihu Muslim, “Kitbus-selam”, br. 4079) Od njega se prenosi dosta dova koje se uèe za za¹titu i otklanjanje bolesti koja èovjeka zadesi. Meðu najpoznatijim ajetima koji se uèe kao ruk’ja su Ajetul-kursija, te sure Fatiha, Ihlas, Felek i Nas. Od za¹titnih dova je, naprimjer, dova protiv uroka, i obièno se uèi djeci: “U’izuke bikelimatillahit-tammeh, min kulli ¹ejtanin ve hammeh, ve min kulli ’ajnin lammeh.” (Buhari, Sahihul-Buhari, “Ehadisul-enbija”, br. 3120) Dova za izljeèenje je, naprimjer, dova: “Allahumme rabben-nasi muzhibel-be’si i¹fi ente¹-¹afi. La ¹afije illa ente, ¹ifaen la jugadiru sekamen.” (Buhari, Sahihul-Buhari, “Kitabut-tibbi”, br. 5301) Ova dova se uèi tako ¹to se desna ruka stavi na mjesto na kom bolesnik osjeæa bol, a zatim prouèi sedam puta.
Da li je dozvoljeno, u svrhu lijeèenja bolesnika, uèiti Kur’an, zikrove i dove koje se prenose od Poslanika, s.a.v.s?
Odgovor:
Da, ruk’ja je dozvoljena ukoliko se dova upuæuje Allahu, d¾.¹, uèeæi Kur’an, dove i zikrove koje je uèio Poslanik, s.a.v.s. Poslanik, s.a.v.s, je rekao: “Ruk’ja je dozvoljena ukoliko u njoj nema ¹irka.” (Muslim, Sahihu Muslim, “Kitbus-selam”, br. 4079) Od njega se prenosi dosta dova koje se uèe za za¹titu i otklanjanje bolesti koja èovjeka zadesi. Meðu najpoznatijim ajetima koji se uèe kao ruk’ja su Ajetul-kursija, te sure Fatiha, Ihlas, Felek i Nas. Od za¹titnih dova je, naprimjer, dova protiv uroka, i obièno se uèi djeci: “U’izuke bikelimatillahit-tammeh, min kulli ¹ejtanin ve hammeh, ve min kulli ’ajnin lammeh.” (Buhari, Sahihul-Buhari, “Ehadisul-enbija”, br. 3120) Dova za izljeèenje je, naprimjer, dova: “Allahumme rabben-nasi muzhibel-be’si i¹fi ente¹-¹afi. La ¹afije illa ente, ¹ifaen la jugadiru sekamen.” (Buhari, Sahihul-Buhari, “Kitabut-tibbi”, br. 5301) Ova dova se uèi tako ¹to se desna ruka stavi na mjesto na kom bolesnik osjeæa bol, a zatim prouèi sedam puta.